Új hozzászólás Aktív témák

  • MPowerPH

    félisten

    válasz negro #20028 üzenetére

    A kevesebb menetkész tömeg azért nem OK WTCC esetében, mivel egy diesel erőforrás alapból nehezebb,mint egy benzines. Ezen a téren inkább kiegyenlítettek voltak. Sima diesel mára már nem létezik.... A diesel motor turboval dukál. Az összehasonlítás pedig igazságos, indulj ki egy azonos ccm-es párosból.
    2.0 benzin vs. 2.0 turbo diesel * 170PS/210Nm (8.2s--100km/h) vs. 177PS/350Nm (7.2s--100km/h) *
    7l/100km vs. 5l/100km.
    Ebből látszik, hogy tök igazságos az a +turbo. Jobb menetteljesítmény, sokkal használhatóbb a diesel a hétköznapokban, mivel ha haladni akarsz, akkor nem kell agyonpörgetni, visszaváltani. Pluszban mindenhez még kevesebb üzemanyagot igényel. Az ész érvek e mellett szólnak.
    De legyünk igazságosak, adjunk a benzineshez 2db turbo-t,(35i esetében) a dieselhez pedig még egyet(35D). Kapunk egy benzinest, ami katalógus szerint már kicsivel erősebb mint a diesel(pont megfordult a kocka, most a hangyaf@sznyi előny a benzinnél van), ellenben hétköznapokban még mindig jobban használható autó marad a gázolajos. Aki ezt nem így látja, az nem ült még rendes TD-ben. :U A lényeg: Megkapta a benzines a turbot, cserébe az üzemanyag fogyasztás 50%-al több lett, mint a diesel esetében. És akkor lehet beszélgetni a hatásfokról.
    Ki a franc akarja 5K fölé tekerni a fordulatot(hehe, vicces de a 35i is csak 1800RPM-el tud többet), mikor 1800RPM-től olyan érzetet kapsz, amit egy benzintemető nem képes nyújtani semmilyen fordulaton sem?

    És akkor továbbra is a 35i az egyik legmegbízhatatlanabb BMW erőforrás, de ettől most eltekintettem. Annak a javítása annyi lenne, mintha kicserélnéd mindkét turbo-t. Teszem hozzá, 35D-ben még nem hallottam olyanról, hogy lehalt a csiga.

    Ettől persze lehet a 20i coupe még sportosabb, mint a 35D.... Csak az mire elég?

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

Új hozzászólás Aktív témák