Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Simulacrum #29864 üzenetére

    Ha az egész rendszerből csak kettő obim lehetne, akkor 16-55 és 50-140 (Fuji apsc). Ezzel meg van oldva az esetek kb 99%-a nálam.
    Fixek azok elég célirányosak, ezért két obival sose lennék boldog. Kéne az egész sor belőle. Egyszerűen nem tudnék meglőni mindent - mondjuk egy esküvőn - két fixszel. Minimum kéne egy 23, 35, 56, 85 sor amivel már lehet dolgozni. Ezekből egyszerre kettőt használva már lehet alkotni.

    #29862
    Szerintem teljesen felesleges megvenni a gyors fixeket, ha le fogod rekeszelni. Azért veszi az ember általában, hogy használja is.
    Persze én is megéltem a pixel peep korszakomat, de igazából senkit nem érdekel 4:1 nagyításban reszel-e a fűrészfog a pixeleken vagy nem.
    Meg általában az extrém képkivágás sem jellemző, ahhoz nagyon balfasznak kell lenni ha csak így értelmezhető egy kép. Illetve ha ilyen igénye van embernek, akkor medium format és 50-100 MP.
    De minden másra előrébb való az obi karaktere, a bokeh, a háttérmosás.
    Szóval ha már megvetted az 1.4-es fixet, akkor nehogy már azért szűkítsd le, mert ott élesebb! :DDD
    Hacsak nem kifejezetten az a cél, hogy a maximális felbontást csikard ki a gépből, akkor nem érdemes ezzel foglalkozni.

    #29867
    Ezzel egyetértek. Én még úgy tanultam, hogy szemtől fülig illő élesre lőni egy portrét. De ez csak jó közel, premier plánban lehet gond - ott tényleg érdemes picit szűkíteni, ha még az egyik szem is kiesik az élességből -, fél alakos és teljes alakos portrénál nemigen probléma a túl kicsi mélységélesség.
    Illetve csoportképeknél sem szokott gond lenni. 35 1.4-el én pl teljesen nyitva szoktam csinálni esküvőn a csoportképeket, mert amennyire hátra kell lépnem hozzá, ott már kellően nagy a mélységélesség, sőt! Még lehetne gyorsabb is az obi. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák