Új hozzászólás Aktív témák
-
wms
senior tag
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
35 f1.8, és 85 f1.8
-
kacsento1
senior tag
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
Egyértelműen 35mm 1.8 + 85mm 1.8.
-
vihartigris
őstag
-
kovsol
titán
válasz vihartigris #29854 üzenetére
Én is egy 24 F1.4 meg egy 85 1.8.
De szívem szerint ha két objektívem lehetne akkor az egyik az egy Zoom lenne.May the Force be with you!
-
tvamos
nagyúr
válasz Simulacrum #29849 üzenetére
+1 a 24+85-re... de csak jatekbol.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
veterán
válasz randras_83 #29848 üzenetére
Köszi! Nekem a papír komplikáltnak tűnik hordozhatóság szempontjából, de átgondolva lehet, hogy nem is gond.
Simulacrum: nekem az 50 és a 85 egész jól bevált, kiegészítik egymást, de ha nem vagy portrés, válassz egy 24-120-at. Az is van, és ha városban megyek, vagy kirándulni, gyakorlatilag bárhova is a négy falon kívül, azt viszem magammal.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
35/85 legjobb.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
vihartigris
őstag
-
Simulacrum
senior tag
Köszi. Gondoltam, hogy nagyobb látószög esetén a 24mm és 35mm fognak legtöbbet szerepelni, de meglep, hogy tele oldalon csak a 85-öst írtátok. Azt hittem a 135mm is szóba jön majd, mert az mondjuk egy nagyobb forgatagban vagy eseményen talán jobban bevethető.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Simulacrum #29860 üzenetére
Olyan helyzetben használj zoom-ot.
Nemtom mások hogy vannak ezzel, de engem halálra idegesítene egy fix, ha fizikailag korlátozva vagyok a mozgásban.
Lelkes amatőrként lehet vinnék vmi bazi nagy átfogású obit és meg van oldva - pl 18-135.
Pl utazáshoz. Vagy tömegben. -
veterán
válasz Teasüti #29861 üzenetére
Igen, ezt a dolgot én is érzem, nagyon jól elvoltam távolabbról lőtt képekkel a 18-200-as Tamronnal APS-C rendszer alatt, a kép alanya nem is tudta skszor, hogy épp őt fotózom, pláne, ha egy "fő" fotós kollégával együtt dolgozhattam. A legspontánabb, számomra leginkább tetsző képeket így lőttem. Az 50-es vagy 85-ös ennyiből nagy kapufa, mert ha valamit látni is akar az ember a képen, kénytelen a modell számára is nyilvánvaló fotózós távolságba keveredni, ami amatőr alanyok esetében egyet jelent a megmerevedett testtartással, maníros arccal. Persze én nem tudok pózoltatni (még), így lehet, hogy idővel ez nem lesz akkora gond. De ha tudnék is, még mindiog van az, hogy "áááánemtöltiki, áááátúlsoklett", ami zoom esetén sohasem volt probléma. Na, de ennyi belefér a fényerőért.
Más. Ti hogy vagytok ezzel a "hány blendével feljebb karcol jól az objektív" témával? Azzal tisztában vagyok, hogy a végállásokban nem az igazi egyik sem, de egy 1.8-nál mi lehet az optimum, ahonnan már igazán jó lehet? Egyáltalán, portéra használja valaki F4 alatt? Nekem még 6.3-8 környékén is sikerül néha olyan képet lőnöm, hogy szemre fókuszálva már életlen a fül hátsó része vagy a haj, a bolond biztos olyan 8-11 körül kezdődik. Ilyen értelemben véve miért kellene prémium árat fizetni például egy F1.4 és F-1.8 viszonylatában a jobbért? Lehet, hogy amatőr a kérdés, de nem látom át.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Simulacrum #29860 üzenetére
Én imádom a 135 mm-t. De kevés helyen jó, legfőképpen kintre. Épp emiatt jobb a 85. A 35 meg tök jól kiegészíti, mert még jó portrera is, de kellően nagy akár általános célra is. Illetve nincs akkora ugrás a 2 látószög között. Minden másra meg vegyél zoomot.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Simulacrum
senior tag
válasz Teasüti #29861 üzenetére
Igazából onnan jött az ötlet a játékra, ha mondjuk valaki úgy dönt, hogy ő két objektívből szeretné megoldani a rendszerét melyik kettőt használja. Mert mondjuk nem akar többet tárolni, vacakolni velük, illetve pénzt sem akar többet áldozni rá.
Valószínűleg a legjobb megoldás ilyenkor egy fix és egy zoom, ahogy kovsol is írta. -
Rapid136
őstag
Azért ha megnézed a komolyabb portréfotósok képeit akkor rájössz hogy nem sok képen éles a fül
Az élesség meg általában 2 rekesszel beljebb van, egy 4-es kezdő fényerejű objektivnél 8-tól, mig egy 1,4-esnél 2,8-on, azért az nem mindegy, ha kis mélységélességgel dolgozol.
De az élesség sem feltétlenül szükséges, nem műtünk vele és azért annyira nem szörnyen lágy a kép induló fényerőn sem.
Két dolog miatt van előnye a nagy fényerőnek, egyfelől gyengébb fényviszonyok közt is használható, másfelől meg pont a kis mélységélesség amivel a ráirányítod a néző figyelmét arra amit láttatni szeretnél.
Amúgy meg a mélységélesség nem lineáris, ha nagyobb mélységélességet szeretnél, akkor menj távolabb, de igy is meg rekeszelve is túl konkrét lesz már a háttér.
2/135mm, teljesen nyitva
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
randras_83
addikt
-
veterán
válasz Rapid136 #29865 üzenetére
Köszi, akkor lehet, csak engem zavar, ha túl kis mélységélességgel fotózva elvesznek az arc részletei. 1.8-at nem is használom, csak ha nagyon muszáj (kevés fény), mert ez már annyira szűk mélységélességet ad azon a távon, ahonnan az 50-est jellemzően használom, hogy egy félrefordított fej esetében az egyik szem éles, a másik meg csak részben, ami engem piszkosul zavar. Persze, van az a helyzet, amikor a teljesen nyitott rekesz is jól működik, és a lényeg még épp éles marad, szóval értem, miér szeretik, csak arra utaltam, hogy nálam néha túl sok a jóból az 1.8 is, ezért nem értem a jelentős árkülönbséget az 1.4 felé. Persze, profiknál még az a kis fényelőny is számíthat, ezt aláírom.
Ami a komoly portrésokat illeti: nem tudom, ki számít épp annak itthon vagy külföldön, de Bodogán Sándor például folyamatosan azt tanítja, hogy legyen minden éles az arcon, és látva a munkáit, kénytelen vagyok osztani a véleményét. Persze ez is ízlés kérdése, nekem mindenesetre bejön, hogy az arc minden eleme és területe tűéles (lehet szívni emiatt a retussal, de ez van).
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Nem tudom, hogy ki az a Bodogán Sándor. De szerintem ez téma függő. Nem mindegy, hogy egy studió portré, fashion, budoir, esetleg kinti street jellegű, vagy szoció.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Rapid136
őstag
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
forras2
őstag
Szevasztok!
Nem tudom, hogy a legjobb helyen járok-e, de hátha...
1 emlék lapot szeretnék csinálni. A4-es méretben, több fényképpel, amik részben átfedésben lennének egymással, és minden egyes képre 1 emléket írnék.
Tudtok nekem esetleg abban segíteni, hogy milyen programmal tudnám én ezt megszerkeszteni, ahol tudok képeket fordítani, dönteni oldalra, áttetszővé tenni, homályosítani, különböző formában szöveg "buborékokat" rétenni és hasonló nyalánkságok?
Nem feltétlenül gond, ha fizetős a progi, csak ne egy vagyonba kerüljön, mert valszeg csak most az egyszer fogom használni, iletve mivel tudásom nem igazán van az ilyenekhez, így az egyszerűség is fő szempont lenne. -
topikk
senior tag
válasz Speeedfire #29868 üzenetére
Hogy alakulnak ezeknél a témáknál az optimális DOF-ok?
-
Speeedfire
nagyúr
válasz topikk #29871 üzenetére
Szerintem egy studió, üzleti portré, smink jellegűnél érdemes, és kell rekeszelni f5-f10 körül. Pl egy fasion már lehet akár szerintem 2.8 körül, egy glamour, budoir, kinti meg még szűkebb. Ott nem az lesz a lényeg, hogy a füle töve éles-e, senkit sem érdekel. Mert nem az a téma.
Persze ez csak saját vélemény, meg amit én látok a nagyvilágban.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
veterán
válasz Rapid136 #29869 üzenetére
Köszi, ezt ismertem már, szerintem ajánlotta itt valaki korábban is, csak akkor nem nekem! Már meg is feledkeztem róla, úgyhogy jól jött a tipp!
Speedfire: portré fotós, elsősorban stúdióban dolgozik, ha jól tudom. Emellett oktatásokat is szervez, én is onnan ismerem. Glamourt mondjuk pont nem fotóz tudtommal, jó eséllyel ez magyarázza is az eltérést a nézőpontok között.
Ha már itt tartunk: van olyan glamour oktatás az országban, amire érdemes is befizetni? Sokan csinálnak, de nem nagyon lehet ezekről próba nélkül eldönteni, hogy az oktató hobbista, vagy tényleg profi, értelmes átadható tudással. Nyilván nem ártana, ha az oktató közel fullos lenne a témában, mert diákként jó, ha az ember 20-30 százalékát fel tudja fogni és hasznosítani (bár lehet, rosszak a számok, én más területen oktatok, ott ez a tapasztalat).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Speeedfire #29875 üzenetére
Köszi a tippet, próbálok utánanézni, hátha van erről több infó.
-
veterán
válasz Speeedfire #29877 üzenetére
Köszi, immáron sokadjára! Ezt megtaláltam kapásból, már követem is őket, hogy értesüljek egy esetleges WS-ről. Igazából arra gondoltam "utánanézés" címszó alatt, hogy a WS megtartójától teljesen független forrásokból szerzek infót arról, mit is kapok. Sok a jól marketingelt lutri manapság, valahogy mindenki ebből akar meggazdagodni (meg videó gyártásból). Mondjuk az oldaluk elég bíztató, a modell elég korrektnek tűnik, sajnos úgy látom, gyakran nem szerveznek WS-t. Még jó, hogy most voltak Pécsett, biztosan mentem volna, ha tudom időben..
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Simulacrum #29864 üzenetére
Ha az egész rendszerből csak kettő obim lehetne, akkor 16-55 és 50-140 (Fuji apsc). Ezzel meg van oldva az esetek kb 99%-a nálam.
Fixek azok elég célirányosak, ezért két obival sose lennék boldog. Kéne az egész sor belőle. Egyszerűen nem tudnék meglőni mindent - mondjuk egy esküvőn - két fixszel. Minimum kéne egy 23, 35, 56, 85 sor amivel már lehet dolgozni. Ezekből egyszerre kettőt használva már lehet alkotni.#29862
Szerintem teljesen felesleges megvenni a gyors fixeket, ha le fogod rekeszelni. Azért veszi az ember általában, hogy használja is.
Persze én is megéltem a pixel peep korszakomat, de igazából senkit nem érdekel 4:1 nagyításban reszel-e a fűrészfog a pixeleken vagy nem.
Meg általában az extrém képkivágás sem jellemző, ahhoz nagyon balfasznak kell lenni ha csak így értelmezhető egy kép. Illetve ha ilyen igénye van embernek, akkor medium format és 50-100 MP.
De minden másra előrébb való az obi karaktere, a bokeh, a háttérmosás.
Szóval ha már megvetted az 1.4-es fixet, akkor nehogy már azért szűkítsd le, mert ott élesebb!
Hacsak nem kifejezetten az a cél, hogy a maximális felbontást csikard ki a gépből, akkor nem érdemes ezzel foglalkozni.#29867
Ezzel egyetértek. Én még úgy tanultam, hogy szemtől fülig illő élesre lőni egy portrét. De ez csak jó közel, premier plánban lehet gond - ott tényleg érdemes picit szűkíteni, ha még az egyik szem is kiesik az élességből -, fél alakos és teljes alakos portrénál nemigen probléma a túl kicsi mélységélesség.
Illetve csoportképeknél sem szokott gond lenni. 35 1.4-el én pl teljesen nyitva szoktam csinálni esküvőn a csoportképeket, mert amennyire hátra kell lépnem hozzá, ott már kellően nagy a mélységélesség, sőt! Még lehetne gyorsabb is az obi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Kérdeznék egyet én.
Fuji XT3 + battery grip + 50-140.
Ez így súlyra barátok közt is "rohadt nehéz" és dual shoulder harness-t használok a gépekhez, aztán felötlött bennem, hogy lehet nem véletlenül teszik a telefotóra a [lens collar magyarul?]... azt a talpat.
Szóval ez a setup mindkét végén nehéz én meg többnyire a kamera állvány csavarnál fogva lógatom őket az oldalamon.
Kérdés: a bajonettzár az obi és kamera közt elég erős, hogy bármilyen helyzetben megtartsa az obit, vagy az obi a kamerát? Volt már akinek megsérült a zár vmi bazi nagy obival? Ugyanez az állvány csavarra?
Van ezeknek vmi specifikációjuk, hogy milyen terhelésre vannak méretezve?
Vagy nem kell aggódni masszív itt minden és csak az egyensúly miatt használatos a talp egy telén (mittomén, hogy ne forduljon le az állványon a gömbfej)?
Köszi! -
randras_83
addikt
válasz Teasüti #29881 üzenetére
Szerintem nem kell aggódnia mivel lóg a gép es nem arról vam szó hogy állványon van a váz és úgy csücsül rajta a zoom kitobi. Pl a D750+70-200VR I is bitang nehéz sose volt gond velük. Nyilván állványon az obi volt ha ugy volt. Tény amúgy hogy az 50-140 is vicces súlyban, de nalam is csak úgy lóg ha eppen az van fent, mondjuk az is biztos hogy fél kezem rajta van általában.
Amúgy milyen griped van hozzá?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/randras83/
-
veterán
válasz Teasüti #29880 üzenetére
Köszi Neked is a véleményt! 1.4-em nincs és nem is vágyom rá, nem nagyon volt még olyan helyzet, ahol az 1.8-at a fentebbi okok miatt használtam volna (vagy ha igen, azt is megbántam utólag), inkább F4 körül szoktam vele dolgozni, de persze nem baj, ha van benne tartalék, pláne beltérben. Egyszerűen nem értem, hogy a tökben tud valaki egy 50mm F1.4 mellett úgy eldurrantani egy portrét, hogy akár mindkét szem éles legyen, hiszen ott már minimális eltérés a kamera síkjától jelentős élességvesztéshez vezet. Márpedig, az amatőr modell ficánkol, én is helyezkedek, stb. Állványról kellene fotózni, az lehet, megoldja.
De amúgy igazad van, jó eséllyel csak nekem áll fel a maximális részletességre és élességre húzott képekre, de ha nem számítana, maradhattam volna APS-C mellett is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Speeedfire
nagyúr
Szoktak országszerte. Nemrég volt itt pesten is, sőt. Úgy rémlik, hogy lesz is.
Én csak fotós csoportokban látom, hogy elég jól pörögnek. Szoktak kimenni külföldre is ws-t tartani.Az élességre annyi, hogy egy sigma 1.4-es is penge éles. Mást meg pl rekeszelni kell 2.0-ig is akár. Illetve sok múlik, hogy milyen gép. Van-e szemkövető af pl.
Én a hétvégén a 90-es sony makróval dolgoztam. Nagyon jó kis obi. És hiába 2.8-as kellően mély a kép, és penge éles.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz randras_83 #29882 üzenetére
Hát a gyári. Vg xt3. Létezik utángyártott is?
-
veterán
válasz Teasüti #29890 üzenetére
Hogy egyszer én is segítsek: Meikéből szokott lenni kioldó nélküli verzió is, én is ilyet vettem. A kioldósnál sokan tapasztaltak (Nikon esetében legalábbis) irreális mértékben megnövekedett fogyasztást. Egyébként rendben van a D750-hez való darab, annyi a gondom vele, hogy külön kell bekapcsolni, illetve az expó gomb nem folyamatos, hanem kétállású.
-
-
mikrofon
veterán
válasz Speeedfire #29892 üzenetére
Mondjuk a Fuji-nál, a mobilapp egyszerű Bluetooth-os kioldóként is használható. tehát emiatt nem biztos hogy szükséges..
-
-
veterán
Ha már kioldás: tether kábelt, vagy valami rádiós tether megoldást használ valaki? Marha sok a lehetőség szoftveres oldalról, de csak azért, hogy nagyobban lássam az éppen ellőtt képet (más funkció nem kell), nem vennék még mellé például egy COne-t is. A Nikon saját mobilos szoftvere éppen megtenné tudás tekintetében, ráadásul android lenne a kijelző miatt a célszerű leginkább (10-es tablet mindig nálam van), de az meg egy vicc a sebességével.
Ráadásul, a D750 belső wifijére simán rácsatlakozik bármi és bárki, vagy csak én vagyok lúzer hozzá, de hiába állítok jelszót, anélkül is csatlakozik a tablet. Ilyet se láttam még mondjuk. Plusz, ha rajta van a tablet a D750 hotspotján, még az sem oké, mert ha megpróbál bárki más csatlakozni, annak is engedi, ráadásul szintúgy jelszó nélkül, és levágja az addig rajta lógó eszközt. Ez mi már?
Szerk.: most nézem, hogy általános a probléma, és a WMU-n belül lehet ezt hangolni. Számomra mondjuk elég perverz, hogy nem a hotspoton állítod a védelmet, hanem a kliensen keresztül, de ez van... legalább nem bug, eddig fogadni mertem volna rá.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Nikon-nál nem tudom, hogy van. De én a Sony-t és a most a Fuji-t így úgy használom, hogy van egy kis WIFI hotspot kütyüm, amibe még SIM kártya is belemegy így mobilnet is van rajta. Mindig ez végzi a hálózatkezelést, amikor a fényképezőgépet is el akarom érni wifin. Ezt nem bíznám egy vázra... Tehát nem nem a kamerához kapcsolódnak a dolgok, (tablet, telefon, laptop) hanem minden a wifi-s mobilnetes aksis kütyühöz. Ennek az is előnye, hogy csak egyszer kell konfigurálni és bármikor bárhol működik természetesen kódolva, jelszóval....
-
Teasüti
nagyúr
Kösz!
Elolvastam az értékeléseket a fenti linken és csalódás.
Csak Fuji akkuval megy, de van még más baja is.
Nem lehet lezárni a gombokat, van akinél két képet lő a kamera egyszerre. Volt akinél illesztései probléma volt.
De a legtöbben az akkukkal szívnak.
Használtan a gyári csak kicsivel drágább. Bár a távkioldó király lenne, de nem létszükséglet. -
veterán
válasz Teasüti #29898 üzenetére
Én is gondolkodtam a Jupión, de végül úgy voltam vele, hogy feléért szereztem ezt, és kábé szerintem ennyiért el is tudtam volna adni bontottan. Igazából megfelel az elvárásoknak, bár anyagminőségben csalódás. Működni viszont működik, azért mondjuk imádkozom, hogy ki ne szakadjon előle a rögzítő csavar, miközben tartom rajta a gépet...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest