Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Timer

    veterán

    válasz Teasüti #29861 üzenetére

    Igen, ezt a dolgot én is érzem, nagyon jól elvoltam távolabbról lőtt képekkel a 18-200-as Tamronnal APS-C rendszer alatt, a kép alanya nem is tudta skszor, hogy épp őt fotózom, pláne, ha egy "fő" fotós kollégával együtt dolgozhattam. A legspontánabb, számomra leginkább tetsző képeket így lőttem. Az 50-es vagy 85-ös ennyiből nagy kapufa, mert ha valamit látni is akar az ember a képen, kénytelen a modell számára is nyilvánvaló fotózós távolságba keveredni, ami amatőr alanyok esetében egyet jelent a megmerevedett testtartással, maníros arccal. Persze én nem tudok pózoltatni (még), így lehet, hogy idővel ez nem lesz akkora gond. De ha tudnék is, még mindiog van az, hogy "áááánemtöltiki, áááátúlsoklett", ami zoom esetén sohasem volt probléma. Na, de ennyi belefér a fényerőért.

    Más. Ti hogy vagytok ezzel a "hány blendével feljebb karcol jól az objektív" témával? Azzal tisztában vagyok, hogy a végállásokban nem az igazi egyik sem, de egy 1.8-nál mi lehet az optimum, ahonnan már igazán jó lehet? Egyáltalán, portéra használja valaki F4 alatt? Nekem még 6.3-8 környékén is sikerül néha olyan képet lőnöm, hogy szemre fókuszálva már életlen a fül hátsó része vagy a haj, a bolond biztos olyan 8-11 körül kezdődik. Ilyen értelemben véve miért kellene prémium árat fizetni például egy F1.4 és F-1.8 viszonylatában a jobbért? Lehet, hogy amatőr a kérdés, de nem látom át.

    [ Szerkesztve ]

  • Simulacrum

    senior tag

    válasz Teasüti #29861 üzenetére

    Igazából onnan jött az ötlet a játékra, ha mondjuk valaki úgy dönt, hogy ő két objektívből szeretné megoldani a rendszerét melyik kettőt használja. Mert mondjuk nem akar többet tárolni, vacakolni velük, illetve pénzt sem akar többet áldozni rá.
    Valószínűleg a legjobb megoldás ilyenkor egy fix és egy zoom, ahogy kovsol is írta.

Új hozzászólás Aktív témák