Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Windows 11
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Amazon Prime Video
- Nem sietett az EU-s hatóság, 6 éve történt hiba miatt büntette meg a Metát
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Asustor NAS
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz #90933760 #3609 üzenetére
Frankó. Annyi bőven elég lesz.
@DeFranco:
Nem, amúgy ránézésre semmi nincs vele. Az a még "még a 2016-os szezont is kibírja" pont az a rész amit már nem akarok kivárni.
Az autóvásárláskor eldöntöttem, hogy legalább olyan gumi legyen az autón, ami 2 évet még bír... hogy ne kelljen gumivásárlással kezdeni. Ugye én is kb 1-2 szezont futott Hankookkal adtam el az enyémet.Persze, téli van. Sőt, jelenleg 2 garnitúra téligumim is van Amint 7 fok alá megy az átlag, már rakatom is fel. Ugye, az autóhoz járt egy garnitúra téli, és ahogy néztem az mégfrissebb, mint a nyárim. Az Omegáról meg maradt egy 2 telet futott téli garnitúra. De az meg még 15-ös. És elvileg odaadtam apósomnak, mondván tartsa meg. De azóta ő is vett magának egy másik autót... szóval nem tudom most mivan vele, de megvan az biztos. Csak nincs pofám úgymond visszakérni és eladni, miután egy fél éve mondtam h tartsa meg nyugodtan...
Hja, és ha azt feltételezted volna rólam, hogy nyári gumival mennék télen... akkor azt személyes sértésnek veszem!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #3606 üzenetére
Ez aztán klassz...
Volt ami széthullott, de amúgy nem sok idő. Kinn vagyok a vízből
Há mindegy majd csak észreveszem ha hullik.
Még 8-9 hónapot kell kibírnia max...@Baltoafarkas:
Áh, köszönöm! Ez már lényegretörőbb! Akkor jó. Nem szándékozom 5 évig húzni. Csak még egy szezon és repülhet a kukába.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3597 üzenetére
Pfff Okés, holnap délelőtt megnézem.
Ja, de most az egyenletes kopás azt jelenti, hogy koppra 1mm-es pontossággal ugyanúgy kopik?
Úgy értettem persze ha már szemmel látható akkor már régen gond van.1,6mm ? : o
Engem már az zavar, hogy vizes úton ha kikanyarodásnál nem figyelek a gázra akkor ki is pörög... -
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #3595 üzenetére
Oké!
Hogy b...meg miket tudtok ti..! -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3590 üzenetére
Úgy néz ki a profil, hogy középen van három sáv. Három mélyedés és utána két oldalon jön a mintázat.
Na a maxot a középső mélyedésben néztem a 3 közül. A másikat meg az eggyel mellette lévőben.
De mondom olyan 1mm a különbség, ami lehet igazából mérési pontatlanság is...
Fogtam egy darab lapos vasat, beleállítottam és meghúztam a vonalat filccel. Ennyi.De ha egyenetlenül kopna, akkor azt látnám... Legalábbis szerintem. Láttam már olyat, ahol a kerék külső íve szénné kopott volt a középső része meg teljesen jó...
Futómű most lett állítva. Azzal akkor már talán nem lesz gond.
"egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni."
Ez a lényeg. 1-1,5 hónap és úgyis megy fel a téli gumi... Aztán jövőre megcserélem az első-hátsót és meglátjuk.
Eddig mindenki azt mondta, hogy lazán elmegy még egy szezont, de biztosra akarok menni. Nyilván jövőre műszaki meg minden és ha nem muszáj nem adnék ki plusz 100k-t egy szett gumira, de kockáztatni meg mégkevésbé szeretnék. Meg amúgyis vágyok az új gumira. Szeretem tudni, hogy mikor padkázom meg meg, hogy kb mennyit milyen terepen használom...
Nem tudom mikori a gumi, mert ezzel vettem... Valami Pirelli amúgy. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3586 üzenetére
"Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?"
Nem, ezt a közepén mértem! A szélein kb 1-1mm-rel kevesebb. Ez gond? Rosszul kopik?
Láttam már futómű miatt szarul kopott gumit, az nagyon látványos.Igen az első, hátsó cserét már a gumis is ajánlotta cetírózásnál. De gondoltam megkérdezem a kritikusok véleményét is elbír-e még egy évet. Mert ugye kockáztatni nem akarok, de ha ez még a " jó " kategóriába esik, akkor esetleg a jövő nyarat is kihúznám vele, persze felcserélve a kettőt.
@DeFranco:
Erről van szó!
-
Dany007
veterán
Mértem egy profilmélységet a gumikon.
Első: 5mm
Hátsó: 7mmCsücskös? Az elsőt már csücskösnek érzem, vajon mennyit bírhat még (átlagos futással évi 12k az évszakonként olyan 6k km)?
-
Dany007
veterán
válasz #90933760 #3578 üzenetére
Ja olyan másikra gondoltam.
De most nem vagyok biztos a dologban.
Megnéztem a Unix webshopban és ehhez a típushoz vezérműszíj van eladó. Láncot nem látok... Most akkor mivan?
Hogy tudnám kideríteni hogy láncos-e vagy sem?
Néztem vezérműszíj készlet kompletten csak 44000 forint listaáron és csak egy márka van, valami Dayco. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3570 üzenetére
Az durva. Én is agonizálok ezen...
Ugye elvileg nekem is láncos... De gondolom azért van benne más ékszíj is ezen kívül ami meg a szokásos gumis... És hát 220k km-nél most vagy volt már cserélve egyszer és akkor nem kell aggódni, vagy nem volt még egyszersem "mert láncos..." és akkor azért kéne... -
Dany007
veterán
Persze, lehet probalkozni...
Trabantbol is van olyan, amelyik lenyom egy Ferrarit is.... A lenyeg, hogy eleg ritka
Es az eddigi tapasztalatok alapjan az ilyen 20-30 eves Golfokat tobbnyire boyracer bekepzelt suhancok hajtjak. Es tenyleg szet vannak esve, rohadva. Majd azt hiszik hogy a racing matrica meg par langnyel menobbe teszi az amugy szethulloban levo roncsot.
Lathatod te is mennyi ilyet linkelnek az autos topikban. Agyon optikazott 70Le-s Astra... es tarsai... -
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #3545 üzenetére
Mondom, széthullana a menetszéltől is..!
Az utóbbi 5-8 évben nem láttam normális kettes golfot... Ami ne nézett volna ki bontószökevénynek és ne akarna széthullani a rozsdától... Többségét csak a racsing matrica tartja egybe[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3542 üzenetére
Kettes Golfból? Áh... A 99%-uk leharcolt, lepusztult bontószökevény... Ha tudna is 130-nál gyorsabban menni akkor már a menetszél kapná darabokra!
De biztos nem hagynám hogy egy kettes golf leelőzzön ilyen körülmények között... Ha kell megnézném hol a vége a Mondinak.
@Baltoafarkas:
Ja ja ja. Emlékszem a dízel szenvedésére télen. Apámnak volt rövid ideig egy Audi 100-asa még a 90-es évek közepén... Sokszor keltette fel hajnalban, hogy menjek le segíteni megtolni az autót...
Plusz hengerfejes volt és anno is 100k forintban mérhető összegeket költött rá... Szóval emlékezetes volt az biztos. Azelőtt és azóta csak Ford és nulla probléma.Egy kollégám volt Finnoszrágban pár hétre és ő mesélte, hogy a sima kültéri parkolóknál is ott a konnektor, ahová be lehet dugni az autót plusz egy időzítő...
Egyébként ja, ott gyakoriak a -30 fokos telek.Egyébként kíváncsi leszek a Mondira télen... Az Omegának 30-45 perc kellett hogy egyáltalán meleget fújjon a fűtés télen... Az első 50km-en fagyoskodtunk is rendesen...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
"a motorok a kopás 70% < -át emiatt szenvedik el állítólag, a hidegindítások meg nem üzemmeleg üzem miatt."
Ez mondjuk szomorú.
Úgy tudom a skandináv országokban van valami beépített fűtő az autóban(?) illetve a parkolóban. Rádugják este az autót és be lehet állítani egy időzítőt, hogy mire reggel mennek melóba üzemmeleg legyen az autó.No mindegy, mert ezzel nagyon nem lehet mit csinálni. Naponta egyszer aki alszik, annak hidegindítása lesz.
Amúgy hidegen meg végképp nem tolom neki.Néha egyébként rámjön a játékos kedve... 1-1 kettes Golfost beszo...atni a sufnituning szarjával
A kedvencem, mikor egyszerre hajtunk a négysávosra, ő meg padlózza és visít füstöl és húz el mellettem... pár másodperrel később meg olyan lazán megyek el mellette hogy öröm nézni, mert kb 110-140-nél többet nem tud kiszenvedni abból a vacakból...Ha előzök nem igazán számít semmi csak a gyorsulás. Ott nem figyelgetem. De sokat megyek családdal és mindig hisztizik valaki ha kicsit nyomni akarom neki.
@Baltoafarkas:
"Az élettartama alatt a teljes kopás jó 80-90%-át azzal szerzi mikor be van indítva hidegen."
Durva! : o Nagyon![ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #90933760 #3533 üzenetére
Ja, értem. Sejtettem amúgy...
De akkor igazából minden reggel mikor elindulok az autóval azt nevezhetjük "hidegindításnak", elvégre az éjszaka folyamán minden alkatrész átveszi szépen a környezet hőmérsékletét...
Szóval kb minden napi első indítást lehet hidegindításnak nevezni.De nyilván hidegen nem pörgetem. Azt mondjuk onnan nézem, hogy a vízhőfok mikor éri el a normális tartományát. Mondjuk nekem a hőfok kijelző mindig pont középen áll. Se följebb se lejjebb időjárástól függetlenül. De persze ahhoz kell egy kis idő.
Azért kérdeztem csak rá, mert a kollega azt írja, hogy 1 hidegindítás többet árt a motornak, mint tiltásig pörgetni... De akkor ezek szerint kb minden reggel kap egy hidegindítást a motor... ami ellen nem igazán lehet mit tenni.. Nyilván a mínusz 10 fokban se fogja senki hajszárítózni a motort hogy ne hidegen induljon. Mármint maga a motor. Mert hidegben azért szoktam hagyni egy 5-10 percet melegedni mielőtt elindulok vele.
@[rvilike]:
Én nem haragszok rád. Fordos vagy te is
Egyszerűen hallani a motoron mikor milyen érzés neki az épp aktuális gázadás. Illetve a hangot vegyítem a kapott gyorsulással.
Tehát ha nyomok egy padlót és a motor visít de akármilyen okból nem gyorsul úgy amennyire a visításból elvárható lenne ... érted...
Mert pl mikor pályázok állandó 4k fordulaton, utána sokkal jobban viseli az ilyeneket. Van hangja akkor is csak akkor azzal arányosan gyorsul is szépen. Na az olyat imádom. Olyankor érezni hogy ez erre van kitalálva. De komolyabb bemelegítés nélkül városban nem szoktam ilyet.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3529 üzenetére
Ez igaz. De valahogy nincs túl sok kedvem tesztelgetni a benzint.
Nemtom, majd lehet egy kicsit pörgősebben hajtom majd. Igen a könyv szerinte ja. 5k még belefér, 5,5k már csak rövid ideig. De eddig max 170-et mentem vele... "Sajnos" mindig velem van a család mikor autópályára jutok így nem nagyon volt még lehetőségem megnézni a maxot.
Egyébként 1-1 pályázás után - tartós 4k fordulat - érezhetően prögősebb, ugrósabb az autó. Olyankor szívesebben nyomom neki én is. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3520 üzenetére
Most ez a 60-140 honnan jött? Eddig volt már 0-100 meg 80-120 is.
Egyébként csak annyi, hogy nem nyomok padlót. Max ha nagyon indokolt. Amolyan nem szeretem szenvedtetni a motort.
Viszont már megfigyeltem, hogy alap nyugis városi forgalomban olyan max 3.000-nél már váltok. De az nem nevezhető gyorsításnak.
Városon kívül meg persze simán megyek 4-5 ezer fölé. A max az olyan 5500-6000 lehetett. A gépkönyvben is az van írva, hogy az 5 ezres fordulatot még simán viszi tartósan az 5.500-zal meg már finoman kell bánni.Városon kívül meg pályán a kigyorsítás kb olyan, hogy 80-ig 3. aztán 120-130-ig 4. majd 5. 160-nál 4 ezret forog.
Szóval kb ennyi. Előzésnél meg persze szinte mindig vissza 4 és hadd menjen. De még ott se szoktam lepadlózni csak ha nagyon indokolt. Az esetek többségében bőven van kellő sebességkülönbségem, hogy ne kelljen padlózni és így ehhez szokva mindig marad egy kis tartalékom vészhelyzetre.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3518 üzenetére
Nem nem... A lényeg csak annyi, hogy akkor most évekig v.színű nem kell hozzányúlni. Aztán hogy három év vagy négy... az mindegy.
A gyorsulást nem mérem Alacsony fordulaton egy dízel ígyis úgyis jobb akkor meg mindegy... Nem szeretem kinyomni a szemét a gépnek. Persze ha szükség van rá vagy annak érzem akkor minden további nélkül...
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #3515 üzenetére
Így van. Nálam, ahogy a km-ekből látom, olyan 50-50% a város és vidék+pálya aránya.
Nyilván az lenne az ideális ha csak városon kívül tudnám használni, de ha már itt az autó akkor bejárok vele dolgozni + cipelem a családot is. Igazából kéthavi bérlet árából megvan az iménti fékbetétcsere ára, a megspórolt idő illetve macera érték meg felbecsülhetetlen. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3512 üzenetére
Ki bizony. De akkor ez is pozitívum... : )
Igen igen ő is mondta hogy össze kell kopnia. Nem gond.Még nemtom mennyit megyek évente, de egy 12-15k km-rel számolni kell. Tehát akkor még 2018-ig nem kell hozzányúlni elvileg. És a hátsóhoz se, mert ott is cserélve lett vásárláskor tárcsa is betét is.
Amúgy tudom senkit nem érdekel, de most értem a végére egy 900km-es etapnak. OMV Max Motion 100-zal. A kör úgy nézett ki, hogy kb 400-450km vidék + autópálya és 450-500km város. Kijelzéstől, kijelzésig mentem - tudom nem pontos de nem érdekel... 7,7l lett az átlag!
A pontatlan mérésből adódhat +- 0,5-0,7 liter, de ez még így is igen jó (nekem).
Ennek örömére tegnap toltam is bele még 45l-t ugyanebből. Tovább már tényleg nem fogom méregetni - na nem mintha nagy dolog lenne - de legalább nyugodt szívvel nem spórolósan nyomom a gázt, mert eleve 3l-rel kevesebbet fogyaszt, mint a régi Omega... -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3506 üzenetére
No ma megvolt a csere.
A számadatokat egy kicsit félreértettem...
20k csak a fékbetét és a féktárcsa ára 18k / db. Szóval no közel 60k + munkadíj lett volna nem 30k.Viszont a faszi szétkapta és mondta, hogy a tárcsa tényleg kibír még egy betétet bőven. Úgyhogy csak fékbetét lett cserélve. Plusz futómű állítás. 5k munkadíjat fizettem meg ugye 20 a fékbetét. Nagyon korrekt az ember... Nem is akart többet elfogadni pedig nagyon erőltettem. Régi ismerőse a családnak, de én még életemben nem láttam mondjuk.
Mentünk is egy kört a nyikorgást nem hallottam. Pedig mentünk vagy 10km-t városban meg körgyűrűn ennyi idő után előszokott jönni. Szóval nem akarom elkiabálni de fa...a!
A kormány is mintha "kezesebb lett volna" nem igazán tudtuk megállítani, hogy húz-e a még balra az autó. Mert ha nem mondtam volna egy ici picit húzott balra. De nem találtunk egy épkézláb nem agyon kátyúzott utat... Szóval na az is határozottan elmúlt.Aztán mentünk egy 110-120-at a körgyűrűn, hogy előjön-e még az a bizonyos remegés. Hát én nem nagyon éreztem. Talán minimális rezonanciát, de megint eléggé foltozott úton voltam, de a lényeg hogy ez is határozottan jobb lett, majd egy hosszabb út alkalmával valami autópályán kipróbálom hogy tényleg.
Azt mondta ha nem, akkor már csak a gumi maradt, mint bűnös.Megnézte a hátsó fékeket is és az tényleg új, tényleg most cseréltek betétet és tárcsát is hátul. Szóval frankó.
Egyébként azt mondta, hogy olyan 3-4mm maradt a betéten, és még talán lehetett volna hagyni, de ő már ennyinél cserélni szokta.
Úgyhogy örülök, hogy sikerült ilyen olcsón megúszni a dolgot, de legfőképp annak hogy kiderült ez a kopott fékbetét dolog és még időben cserélve lett.
Ja, egyébként azt mondta, hogy használattól függően olyan 40-50k km-t el lehet menni egy ilyen fékbetéttel mielőtt elkopna... Ez igaz? : o Azért az nem rossz. Az akár 3-4 évet is jelent...
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3506 üzenetére
Ez igaz lehet, mert a szerelő belülről nézte aknában. Közben jól megrázogatták az autót is...
Mindegy csak egy kicsit mérges vagyok most. Annak viszont örülök, hogy nem szartam bele az egészbe és egy kis nyikorgás miatt is elvittem és lám kiderült valami igen fontos probléma.Az átlagnál szvsz jobb lesz a fék... Az átlag ember amúgyis úgy megy oda, hogy oldják meg ahogy tudják csak óccsó legyen... Lehet sokan a 30+munkadíjon is meglepődtek volna és azt mondják hogy akkor várjuk még pár hónapot... Persze most én se tehetem meg, hogy prémium minőséget kérjek külön.
Lesz még mit csinálni az autón - talán apróságok csak - ha már ott vagyok majd minden apró szart megpróbálok megnézetni velük.Örülök is, hogy nem olyan a fékrásegítés. Meg is hibbannék hosszútávon, ha milliméterenként kéne nyomni a féket, nehogy kifejeljük a szélvédőt... Meglátjuk.
Még a gyújtást akarom megnézetni vele, mert van, hogy alacsony fordulatnál ha nyomok egy kövér gázt akkor ki-ki hagy pár másodpercre.
Esetleg a kuplungot nézetném még meg, mert az mondták, hogy majd... tárcsacsere esedékes lesz. Hogy mégis érzetre hogy áll stb...Aztán ennyi. Más bajom nincs. Na meg a lakatosmunkák, de az eddig is be volt tervezve jövő évben műszakira.
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3500 üzenetére
Ja, hát nem azt mondom, hogy Bosch lesz. De apósomnak is van kb 40% kedvezménye, apám szervizesének meg 45... Meglátjuk.
Mostmár megnézetem velük a hátsó fékeket is, mert elvileg azokat vételkor cserélték. Kíváncsi leszek.Ami még érdekes, hogy gumis pl nem szólt, hogy szarok az első fékek... Pedig szvsz nekik is látni kellett volna mikor centrírozták.
Egyébként lehet akkor talán a szar fék miatt nyikorgott kanyarnál... passz...
No ami picit nekem is feltűnt a fékkel kapcsolatban, hogy úgy rendesen rá kellett taposni hogy rendesen fogjon. Az első 2-3 centin is volt fékhatás csak minimális. De igazából nem volt mihez viszonyítanom, mert az Omegán is hasonlóan reagált a fék, új betétekkel is.
Viszont kisebb sebességnél volt már pár satufékezésem és ott úgy tűnt fogott rendesen. Padlófékezni nem kellett.Ellenben főnökasszonyom 3-4 éves Polojában olyan a fék, hogy ha egy centit is lenyomom már kifejelem a szélvédőt...
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3488 üzenetére
Lövésem sincs... Valakiben csak meg kell bíznom. De ez nyilván kedvezményes ár, mármint a webshopon látott árakhoz képest...
Most nézem a Unixnál:
Bosch fékbetét, első 15k. Tárcsa meg 17k. Szintén Bosch! És ezek listaárak... A szervizes kedvezménnyel veszi meg... No de most jön az a rész, hogy a Bosch gagyi márka?[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3483 üzenetére
Márkát nem tudom... =/
De kb 30k lesz csak az "anyag". Apámnak a hátsók valami 17k volt eggyel régebbi Mondira...
Majd lefényképezem. Remélem odaadják a régit.@[rvilike]: Ja hát, úgy mondta, hogy "majdnem" a vason ment... Azt mondta, hogy a tárcsa még talán kibírna egy betétet... de mondtam hogy akkor cseréljünk mindent egyszerre. De ha már azt mondja rá kapásból, hogy kuka, az jót nem jelenthet.
De gondolom akkor az már szar volt akkor is mikor vettem,nem? 4,5k km-t mentem azóta... Majd megnézetem a hátsót is, mert elvileg azt cserélték tárcsástól mindenestől... -
Dany007
veterán
válasz Dany007 #3477 üzenetére
No, voltam szervizesnél. Sikerül egy a 90-es évek óta Fordos szerelőhöz vinnem megnézni a futóművet...
Most csak hirtelenbe ugrottam be, egy padon nyomtak rajta egy tesztet meg átnézték...
Nem találtak hibát / lötyögést / kotyogást, viszont az első fékeim kukák. Kicsit ledöbbentem, de örülök hogy észrevették. Fékerőben nem tűnt fel nekem.Szóval most az van, hogy megrendelték az új féktárcsákat / fékbetéteket, közös megegyezés alapján nem gagyit. Direkt kértem, illetve mikor kérdeztem az árat ő is mondta, hogy azért ennyi mert nem akar gagyit véletlenül se. Plusz akkor jövőhéten lesz egy futóműállítás meg szétkapják és megnézni közelről is hogy mi is a helyzet.
Na szóval ez van. Még jó, hogy pár hónapja a vásárláskor átnézték... =/ Akkor elvileg a hátsó fékek lettek cserélve mert azt muszáj volt... Nem hinném, hogy plusz 4,5k km alatt az első is szarrá ment. Az már szar volt akkor is...
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3474 üzenetére
Jajaja le is lettek szidva.
Na igen, de nálam csak jobb kanyarnál. Fékezésnél nem. Biztos, hogy valami konkrét hiba lehet és nem általános. Szerintem. De mindenképpen megnézetem mert már az agyamra megy...
150-nel a pályán nagyobb ívű jobb kanyar és azt hallom ahogy nyereg... Nem túl bizalomgerjesztő.@TomCat333:
Lehet, hogy kábel, lehet, hogy trafó. Ennél a típusnál pl a gyújtótrafó hibásodása típushiba... de gondoltam ha már 220k volt az autóban akkor az előző tulaj csak cserélte.
Azért furcsa csak mert csak ritkán jön elő. És ott is többnyire akkor, amikor nincs meg a kellő fordulat vagy nem szépen lassan gyorsítanék. De még ilyenkor is csak ritkán. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3470 üzenetére
Na igen. 2x75-80km volt a táv, de oda-vissza kb 4-5 ilyen autós volt, akiket feltartották a sort, vonatoztunk egy ideig, aztán szépen mindenki elment mellettük.
Engem is szopattak már úgy, hogy mikor melléérek előzésnél akkor kezdi tolni neki. Bár azért a legtöbb esetben nem adok rá lehetőséget nekik... Sosem a másik seggéből előzők hanem jóval mögötte. Felgyorsítok olyan 20-30-40-nel gyorsabbra aztán még mögötte kimegyek balra és akkor jöhet a rendes gázadás. Így általában mikor már mellette vagyok szintekkel gyorsabban haladok.
Szal csak akkor tudnak így megszopatni ha direktbe figyelik mikor előzők... de még így is előfordul néha.Nem, semmi hibát nem dobott. Szinte biztos vagyok benne, hogy gyújtás. Mert mikor elhoztam az autót, az idióta kozmetika brigád telenyomta a motorteret vízzel. De olyan szinten, hogy két gyertya is nyakig állt a vízben. Alig tudtam hazajönni az ilyen kihagyások miatt! Aztán otthon kitisztítottuk a gyertyákat és azóta okés.
Kivéve ezt a néhány ilyen alkalmat. És a tünetek ugyanazok. Ja és akkor dobott hibát! Mert az tényleg durva volt, de most nem. Majd megnézetem, csak fogalmam sincs kinél hogyan stb...Ez a nyikorgás dolog engem is érdekelne. Mert észrevettem, hogy ha jobbra kanyarodok nálam is nyikorog a jobb első kerék. Van hogy elég durván hangosan, vagy hogy semennyire se hallani. Úgyhogy futóműveshez is akarom vinni...
Az a bajom, hogy az az ember aki apám Mondeoját szervizeli, ő megbízható, korrekt meg minden, viszont nem Fordos. Megane szervízből ment át maszekba. És futóművet se tud állítani... Aztán van egy futóműves fazon, aki ahhoz ért, de pl a gyújtás vagy elektronikai részhez nem...
Egyébként lehet csak gyertyákat kéne cserélni vagy megnézni a szigetelést nem-e húz át valahol...
Most egy olyan ismerőst kajtatunk, aki már a 90-es évek elején is hivatalos Ford szerviz volt... hátha még dolgozik. -
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #3466 üzenetére
Áh, fenéket. A többiek mennek retek lassan. Rég nem vezettem ennyit (150km) mezei kétsávos főúton, de emlékeim szerint azért 90-nel még lehet menni... Na itt most olyan 60-80 volt az átlag! Nem győztem előzni a 80 éves öreglányokat, meg a telefonáló német sofőröket...
De egyébként élveztem.Amúgy az egyik előzést lazán 5.-ben 100-nál kezdtem meg... Aztán egy kicsit nyomtam volna rá padló közelébe hogy gyorsuljon tovább, erre elkezdett akadozni. Ilyen kis mini rángatózások és a sebesség nem növekedett. Olyan, mintha kihagyott volna a gyújtás... Nemtom mi ez de már többször csinálta, úgyhogy megy szervizbe lassacskán. Észrevettem hogyha nem elég nagy a fordulat és úgy nyomok rá nagyobb gázt akkor (néha) ezt csinálja. Ha szépen fokozatosan gyorsítok akkor nincs ilyen. Fingom sincs mitől.
Amúgy tapasztalatom alapján a 80-120 4.-ben jobban feküdne az autónak mint a 0-100. Épp az előbbi probléma kapcsán hazafelé a 4 sávoson kicsit megtoltam neki... na meg mert felb...ta az agyamat egy idióta német aki a 4 sávoson 80-nál(!) nem volt hajlandó lemenni előlem így jobbról kellett megelőzzem..
Na szóval akkor nyomtam neki 4.-ben szépen és igen jól ment. Nem volt gyújtáskihagyás pedig direkt játszottam vele, kis padló aztán felenged vár... majd megint padló. És elég szépen gyorsult.
Mármint benzines 1.8-as létére.Na mindegy a lényeg az, hogy sajnos nem megy úgy ahogy szeretném. Ahhoz dízel kellett volna, de saját magához képest elég jó. Csak ez a kis néha előjövő probléma zavar.
-
Dany007
veterán
Ma láttam két ilyen Maserati-t a 71-esen.
Az egyiket odafele, fekete volt. A másikat meg visszafele, az meg fehér. Talán a fehér jobban tetszett.
Elég ritkán látok ilyet... sőt, igazából Ferrarit többet látok, mint Maseratit. Tegnap mondjuk egy tűzpiros Ferrarit láttunk, fogalmam sincs milyen típust. -
Dany007
veterán
Akkor jó.
Én már tényleg azt hittem, hogy valamit rosszul tudok. Mert kb mindenki ment a buszsávban még valami idős nénit is láttam kis gyufásdobozt vezetve. Nem sok tartott vissza tőle, hogy ne menjek ott én is. Ahogy néztem kb órát biztos megspóroltam volna a 1,5-1,75 órából amennyit összesen álltam.Egyébként nem lenne hülyeség ilyen esetekben ideiglenesen megnyitni a buszsávot is. Mert konkrétan buszt alig-alig láttam ott menni. Meg még 1-2 taxist. De a többség így is normál autó volt, akik ugye szabálytalanul használták. De esetleg valami állítható jelzőlámpa rendszerrel meglehetne oldani, hogy ilyen esetekben lehessen használni azt is. Röhej volt látni, hogy ott állunk a sorban majd egy órája, a buszsáv meg tök üres... és akik elmentek ott, azok már rég a "túlpartra" értek. Kivéve az alagút előtt. Ott tényleg bedugult még a buszsáv is...
A másik ami nagyon "tetszett" az a tipikus pesti kikanyarodás. Mikor kitoljuk az autót a forgalomba, nem számít van-e elsőbbségünk, csak lesz valaki aki kienged... Persze tudom, bizonyos esetekben másképp várhatna az ember estig is, mire valaki jószándékból kiengedi.
Kedvencem... álltunk a dugóban - szintén az alagút felé vezető úton. A szemből jövő sáv aránylag jól ment, de ott is piszkosul sokan voltak. Éppen kereszteződéshez értünk, szemből piros, a mi sávunkban összefüggő kocsisor és kb 5 percenként haladunk előre 10 centit.
Szóval a szemből jövők pirosnál állnak, kereszteződés. Balról jön egy autós, akinek semmi se számít. A mi sávunkba akart bekanyarodni. Simán beállít keresztbe a kereszteződésbe, hogy majd valaki a mi sávunkból beengedi... De, mint mondtam összefüggő volt a mi sávunk, alig haladtunk pár centit, esély se volt beengedni. Csávókám szépen a menetirány szerinti bal oldalon, a kocsisor előtt keresztbe áll és index-szel bőszen... Kb szarik bele mindenbe.
Aztán egyszer csak zöldet kap a szemből jövő sáv... Persze mi továbbra is állunk, a faszikám meg mellettünk keresztbe, szépen elzárva a szemből jövők sávját akik kezdtek is szépen dudálni, meg járdára felmászva kikerülni azt a barmot aki csak úgy lájtosan beállt eléjük, mert akkor majd őt biztos beengedi a dugó ami amúgy moccanni se tudott...
És nem zavartatta magát, eszébe nem jutott visszatolatni, hadd menjenek akiknek legalább zöldje van és tudnának...
Szóval eszméletlen... Itt Vp-ben szvsz már rég kiszálltak volna páran és kirángatták volna a faszit a kocsiból ha ilyet mer csinálni csúcsforgalom idején. -
Dany007
veterán
No, teljes mértékben igazad volt!
Kb 7:15-kor értünk Pestre az m1-m7-re és 9-re értünk oda az Árpádhíd Budai (?nyugati) hídfőjéhez. Amúgy normál esetben olyan 25 perc lett volna, most majdnem 2 órába telt.
Katasztrófa...Amit viszont nem értek, hogy kb mindenki szívbaj nélkül ment a buszsávban is! Én úgy tudtam, hogy azt csak a buszok meg a taxik (biciklisek) használhatják. Most akkor hogy van ez?
Ha én is pofátlanul bemegyek a buszsávban már az elejétől, akkor kb 40-50 perc alatt megúszom azt a két órás dugót... Nem értem én ezt, úgy tudom büntetik ha olyan megy a buszsávba akinek nem szabad. Ráadásul láttam a sávot figyelő kamerákat is. De a többséget ez nem zavarta.Volt olyan szakasz - az alagút előtti kis kanyargós utca lefelé - ahol már a buszsáv is bedugult! És egy deka busz nem volt benne... Vajon ilyen sokan szarnak a büntetésre vagy mégsem büntetik?
Az világos, hogyha csak a buszsávból lehet elkanyarodni mondjuk jobbra, akkor rá lehet hajtani. De amiről beszélek ott egyáltalán nem volt ilyenről szó. -
Dany007
veterán
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy Pesten reggel fél 8 - 8 óra körül az M1-M7 bevezetőtől az Árpád hídig eljutva mennyire kell dugóra számítani?
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2736 üzenetére
Asszem az igen! Bár vigyázzatok vele... Mert azóta amióta megvan, ha másnál vagyok akaratlanul is teli erővel ba...om be a konyhaajtókat! Anyósnál és anyáméknál is csapkodni szoktam, mert annyira hozzászoktam, hogy itthon lehet, mert a fék megfogja!
Elképzelhető, hogy van ilyen teleszkóp. De nekem még újdonság lenne. A kérdés csak az, hogy lehet-e kapni a Te méretedben megfelelő erősségűt. Mert azért a méretet tartani kéne, nem lenne jó a pántban / pánton átszabni bármit is. No, de kíváncsi leszek mi lesz. Emlékeim szerint 2-3-4 ezer forintért lehet már kapni / db. Egy próbát megér! =)
-
Dany007
veterán
válasz #90933760 #2732 üzenetére
Áh ide nem kell akkora erő... A lépcsőshátúnak legtöbb esetben csak egy kis pöccintés elég és már fent is van, tartja. Picivel kell több, hogy magától felvigye, de ugye akkor ahogy a malac mondta tényleg minden alkalommal feszítene egyet a nyitópántokon, ami hosszútávon nem egészséges. Na ezért kellene a fékező a végére. Ha már úgyis motort szerelne a csomagtérbe ez a kis pici szerkezet nem lenne semmi ahhoz képest.
@bitpork:
Oh éreztem, hogy ez lesz! De ezért is írtam, hogy még így is egyszerűbb és kevesebb " belenyúlást" igénylő munka, mint komplett emelőmotort / elektronikát meg ahogy írtad is végálláskapcsolókat szerelni a szép Volvo-ba.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2728 üzenetére
Kell beépíteni egy fékezőt! Nem olyan nagy eresztés.
Most hülye hasonlat, de a konyhabútorom ajtói is így működnek. Teleszkóp nyomja ki - nem gombnyomásra - és visszacsukva van egy fékező, ami nem engedi erővel becsapni! Hanem szép lassan. Na ugyanez kéne a nyitásra is megoldani a végénél. Nem lenne nagy ekecs megoldás és most így hasra ütve szvsz ezek a bútorajtó fékek is bőven elegek lennének hozzá.Egyébként ha tényleg akkora erővel rántja ki a csomagtartót akkor bizony igazad lehet, elismerem.
Még mindig azt mondom, utólag elektromosan, motorral megoldani sokkal macerásabb és több a buktatója.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2724 üzenetére
Így van, de sokkal vagányabb, hogy gombnyomásra kinyilódik és nem csak a zár!
A lecsukáshoz meg valamivel több erő kell majd.
Hát, ezt ki lehet számolni... Kell hozzá egy rugós erőmérő. Fizikaóráról lopni egyet azt kész is. Megnézed hány N erő kell a felnyitáshoz. És megnézed hány kn-os a jelenlegi teleszkópod. Hozzáadod és olyat keresel az adott méretben. Így minimalizálni tudod a lecsukáshoz szükséges erőt is.Mindenesetre még így is kevésbé macerás, mint motoros emelőt bekötni...
Olyan sok amúgy biztos nem kellhet hozzá. Azt érzed, mikor kézzel felhajtod. A Mondeo szintén lépcsőshátú. És mikor kinyitom, illetve megnyomom a gombot, csak egy picit kell rajta lökni fölfele és már megy is magától és megtartja.
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2722 üzenetére
Szvsz elég a teleszkópot lecserélni valami erősebbre.
A Volvonál nem tudom hogy van de nekem az Omegát - meg szvsz az összeset - egy teleszkóp tartja fent. Namármost ha ebből erősebbet raksz bele (meg van adva KN-ban) akkor nemcsakhogy fent tartja, hanem ki is löki amint a zár kinyit. -
Dany007
veterán
Oh, most a Mondeora gondolsz vagy az Omegára? De rendben, kipróbálom.
@MunezXBK: Jajaja vágom. Senki nem érti a hülye félpoénjaimat.
@whitezo88: Elég valószínű! : o Durvát fejelt az biztos, pedig nem ment túl gyorsan... Van aki pánikba esik bizonyos helyzetekben és a fék helyett a gázba tapos bele... Mást nem tudok elképzelni. Vagy rosszul lett.
@bitpork: Olyasmire gondolok, mint amikor a Rezesova 180-nal zakózott egy nagyot és gyakorlatilag karcolás nélkül kiszállt. Azért ezt egy mondjuk 98'-as évjáratú Suzukival nem csinálod meg (már ha megy 180-at).
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2580 üzenetére
Helyes!
Az M7-et kihagyhatjuk, nekem épp elég demonstráció kis sebességen a gyorsulást is érezni. Már ott érezni lehet a különbséget szvsz. A 4 lufi az meg kell . Bár sose értettem mért nem tesznek lufit a lökhárítóba is frontális ellen... tehát én egy meg nem értett zseni vagyok tudom.@bitpork:
Oh az már nagyon régen volt. És nem extrém esetekre gondolok mikor valaki 150-nel nekirongyol szemből a hídoszlopnak.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Asszem nekem is lenne szerelő aki söré' megcsinálná. Persze ha akkora munka, akkor nem tudok csakúgy munkadíj nélkül elmenni.
Jelenleg én elvagyok 50-nél 5-ben éppenhogy. Inkább a kiugrások hiányoznak illetve a nagyobb sebességnél a dinamikus gyorsulás lehetősége. Tehát nem kell, hogy felkaparja az aszfaltot, de azért történjen valami.
@MunezXBK:
Na jó, de én azt hittem egy Audiban nem lehet "csakígy" meghalni. Persze a részletek nem ismertek. Azért jó lenne tudni. Nagy az esély rá, hogy be se volt kötve, vagy épp kiló 80-nal előzött... a túlélő Opeles meg lassabban ment a pályán és több esélye volt. A fene tudja. Csak meglepett.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2572 üzenetére
Ehhe...
Boyracer vajon?@Melack:
"Nekem még nem állt rá a fejem teljesen a városban 3asban 3000en tartva 50ennel hármasra...."
Na ezt mondom, hogy erre nekem se tud ráállni se az agyam se a lábam...
Szvsz egy a korábban említett dízel lenne ideális nekem. De annak meg állítólag jó drága a szervizelése ha valami gond van... szóval arról már többé-kevésbé letettem.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Jó is, nincs is baja csak én sose szoktam ennyire kihúzatni. Nem árt az a motornak?
És ahogy mondod apám 99-es Mondeoja is 3-4000 fölött kezd el húzni úgy igazán...
Ez "csak" azért probléma - mert egyrészt én sose szoktam ennyire kihúzatni, kínzásnak érzem ilyenkor már visít a motor - mert mondjuk megyek az autópláyán 3000-3200-as fordulat mellett 5.-ben 120-130-cal és ha valami van, gyorsítani kéne és nyomok egy padlót akkor nem történik semmi. Jópár másodperc kell mire észbe kap és elkezd gyorsulni, akkor is jó lassan. Tehát nem tudok vele dinamikusan gyorsulni. Ugyanez van kb minden sebességtartományban amit utazósebességnek lehet nevezni.
Na ezért akarok én valami erősebb autót, ezért gondoltam dízelre is, de arról már rég lebeszéltek.Hasonló az Omegánál is. Arról nem is beszélve, hogy Pest felé az M7-esen, mikor jön az a kis emelkedő Pest előtt nemsokkal na ott mindkét autó 130-nál ha nem nyomom neki sokkal jobban a gázt akkor másodpercek alatt lemegy 100-ra a sebesség. És erősen bele kell taposnom ahhoz, hogy akár csak a sebességet tartsam. Pedig nem olyan nagy emelkedő, tényleg minimális.
Régi 2000-es benzines Sierránál ilyen nem volt. Meg se érezte az emelkedőket.
@MunezXBK: ! Itt van a fejemben mindig ne félj! Már beleivódott a gondolataimba.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Hát olyan 2800-3000 környéke...
És akkor ez most pozitívum? Mert annyira nem érezni. Jó, mondjuk van is 1,5 tonna + én...
Nekem ennél azért több kéne.
Néztem az "áhított" Mondeo 2 ezres benzines motorját 190nm-t írnak rá 146LE mellett.Viszont érdekes módon amíg az Omegámra 13,9-14s 0-100-ig gyorsulást írnak, addig a fent említett jóval újabb Mondeora már csak 9,6-ot. (1-2 tizedet persze lehet tévedek). Na de ez azért már jó nagy különbség. (a nm különbségből ennyit nem várna az ember).
-
Dany007
veterán
válasz whitezo88 #2555 üzenetére
Egyvalamit nem értek már évek óta....
Hogy gurulva üresen mért fogyaszt többet az autó, mint motorfékkel mondjuk 4.-ben 3.-ban?Hiszen ha kirakom üresbe és gurulok akkor alapjáraton megy a motor. Ami nálam olyan 900-1100-as fordulat. De ha bent hagyom 4.-ben és úgy hagyom "gurulni" akkor meg 1400-1600-as fordulaton pörög a motor, igaz fékezi is az autót.
Tehát mitől fogyaszt akkor kevesebbet ha közben magasabb fordulatszámon pörög a motor? Ahhoz is benzin kell nem? Nyilván a kisebb fordulathoz kevesebb benzni...
hopp látom jött válasz, de nekem még így se tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Ja szó se róla. Azt csak belinkeltem hogy melyik típusról is van szó.
Jómúltkor már beszéltünk róla a másik autós topikban és kellően el is vették a kedvem tőle... Hozzáteszem jogosan.Amiket közvetlen tulajoktól olvastam véleményt, az olyan 50-50%-os. Egyik azt mondja sokat volt szervizben a másik meg, hogy a kötelezőeken kívül semmire sem kellett költeni. És ezen vélemények aránya úgy kb 50-50% volt... Ami meg kb elmondható szinte mindegyik autóra. Vagy kifogod vagy nem.
Apám pl a 8 éve vett Ford Mondeo-ra mindössze 100k-t költött, azt is most az elmúlt 1 évben. Megcsinálták a klímát meg kijavítottak két küszöböt. És ezen kívül semmit sem kellett rá költeni a kopóalkatrészeken kívül. És az alatt a 8 év alatt tettünk bele ketten ~ 180-200k-t.
De van csomó más autó is ami tetszik hasonló kategóriában. De azok egyike se, még csak meg se közelíti a Rovert. Se külsőleg se belsőleg. Olyan érzés ez, mintha Dubajban nyaralhatnál ugyanannyi pénzért, mint itthon a Balatonon. Csak Dubaj messzebb van, utazni kell, veszélyes lehet az út stb...
No mindegy, persze logikusan kell gondolkodnom, nehogy megszivassam magam a későbbiekben. -
Dany007
veterán
válasz bitpork #2486 üzenetére
Na igen, de azért fosok, nehogy százezreket kelljen költeni rá az első meghibásodás alkalmával miközben ~ 1 hónapot várok az alkatrészekre / szervizre...
Egyébként általában olyan vagyok, hogy amit elsőre kinézek magamnak az nem véletlen és az lesz a befutó. Sokszor akár rába...ás árán is. Rohadtul akaratos vagyok.
Mert ugye ehhez képest egy 2-3 évvel fiatalabb Mondeo vagy Volvo (másik nagy kedvencek) fapadosnak tűnik. -
Dany007
veterán
Hát én még mindig szerelmes vagyok ebbe az autóba! [link]
Tudom, hogy angol, hogy piszkosul drága a szerviz meg az alkatrész ami ráadásul ritka is... De... ááh..
Ha összejön a pénz akkor lehet jövő tavasszal veszek egy ilyet...Már pár hónapja rendszeresen böngészem a hahu-t de ezt az autót külsőleg és főleg belsőleg egyik másik se tudta überelni ~ 2-2,5 millió alatt... Csak hallanék róla valami jót is!
-
Dany007
veterán
válasz zoo8800 #2463 üzenetére
Varosban nem is kotelezo.
Viszont varoson kivul ejjel-nappal kotelezo.
Es szerintem ez azon keves dontesek egyike volt aminek van ertelme.
En spec hasznalon mindig es mindenhol. Egyszeruen jobb lahtatosagot biztosit.... Jo varosban nem szukseges tenyleg. De nalam megszokas. Autoinditasi folyamat resze. -
Dany007
veterán
válasz bitpork #2452 üzenetére
Megjegyzem!
Persze, számít az áramvonalas kialakítás is. De ez az egész spórolás mánia csak addig jó amíg az ésszerűség határain belül van.Egyébként itt a válasz Ottóra: "Ottó nem használ külső tükröket, igaz előzni is legfeljebb kerékpárosokat szokott "
Ennyi. Valószínűleg autópályán is a legkülső sávban cammog kb 70-80-nal akár egy kamion szélárnyékában ahogy az előbb is írtam...
Neki ez a hobbija, én elfogadom amíg másokat nem veszélyeztet vele.
De én nem cserélném le az Omegát egy ilyen Yaris-ra. Még akkor se ha az Omegám 4-5x ennyit eszik!
@(#2456) tomcsi23:
Na ez mondjuk már a veszélyes kategória és értelmetlen egyértelmű baromság. Büntetendő.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Napfénysüti #2444 üzenetére
Szvsz baromság ez a visszapillantó kérdés. Olyan minimális a légellenállása, hogy ez maximum századokban mérhető. Vagy még abban se.
Ha már mindenáron fogyasztáson akar spórolni az ember, akkor tessék beállni egy dögnagy kamion mögé szorosan, aztán hajrá. Szélárnyékban minimalizálódik a légellenállása és jóval többet érne el vele, mint tükrök behajtásával...
@Baltoafarkas: Áhhá! Ott a pont!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #2441 üzenetére
Áhhá!
Pont tegnap néztem autókat a ha.hu-n. Kivételesen lazábbra engedtem a beállításokat és egy ilyen szörnyeteget is kidobott...A külseje az még hagyján... Az is ritka ronda. Na de a belseje!!! Hát az maga a hányinger. Gusztustalan úgy ahogy van, a színezése meg hányingerkeltő. A műszerfalról nem is beszélve...
Szóval nem, ilyen autónk se lesz.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Csak kíváncsiságból kérdezném a hozzáértőbbeket, hogy mennyit érhet az autóm:
Opel Omega kombi. 2000-es, benzines. 95'-ös vagy 96'-os, ezt most fejből nem tudom.
500.000km van benne...
250.000-nél komplett motorfelújítás volt. Nincs is vele gond - legalábbis eddig nem volt. Kicsit eszi az olajat.
Műszaki 2013 májusi, tehát elvileg 2015 közepéig van rajta.
Törött volt az biztos. De nagy kocc nem volt vele. Viszont mind a 4 ajtó már cserélve lett az idők során...Van hozzá nyári gumi alu felnin és téli gumi lemez felnin. Mindegyik 1 évszakot lett használva. És extra ultra brutál haveri kedvezménnyel 45 ezer volt garnitúrája. (a márkáját a télinek nem tudom, a nyári az Hankook)
Kíváncsi vagyok mennyiért lehetne eladni... Én olyan 200 és 300 között láttam ilyen típusokat, de persze egyikben se volt ennyi km. Legalábbis nem írtak ennyit.
Én olyan 200-ra tippelem reálisan... Elvégre csak a gumik kerültek 90k-ba.@Winne:
Na igen. és erre mondta egyik munkatársam pár éve, hogy ez egy fiatal autó és hogy még akár 7-800 ezret is megérne... Erre nézem a ha.hu-n hogy kb 100-150k-ért már lehet kapni...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2425 üzenetére
Áááh a behajtott tükröket nem értettem...
De a Puntót ne is említsd. Van a cégnél egy 10+ éves Fiat Punto. Na azzal 50km-t is kínszenvedés megtenni... Ráadásul a gyufásdoboz mérete és "kiválló műszaki állapota" miatt én egy pesti utat se vállalok vele, nemhogy több ezer km-t Komolyan volt, hogy Pestre akartak küldeni vele és azt mondtam, hogy ezzel nem.
-
Dany007
veterán
válasz #64791808 #2420 üzenetére
Oh én a részletekbe már bele se mertem menni...
Persze hogy nem mindegy, hogy milyen úton, milyen autóval milyen társasággal...De 2500km alatt úgyis meg kell állni tankolni / enni valami normálisat / és pisi/kakit intézni is. Ha meg már úgyis meg kell állni, akkor miért ne lehetne normális szünetet tartani, rendes evéssel, pihenéssel, mozgással.
Az egésszel nekem igazából az volt a gondom, hogy teljesen hétköznapiként írta le, hogy egy nyaralás alkalmával az ember levezet 2000-2500km-t.
Mert ugye ha elolvastátok azt a pár linkelt hszt akkor kiderül, hogy arról volt szó, hogy gyerekkel lehet-e nyaralni. Én írtam, hogy persze, ő írta, hogy nem mert nem bír ki 2500km-t egy seggel. Hát azt persze hogy nem, de azt én se ha nem muszáj.És ezután jött, hogy aki szeret vezetni az élvezettel nyomja le egy seggel a Pest - Madrid távot...
Még ha 150-es átlagot veszünk is, - amit kizártnak tartok - akkor is min. 17 óra az út + tankolás szünet + kaki/pisi szünet... És azért 150-es átlag tempónál már észnél kell lenni rendesen. Nem hinném, hogy ez a többség számára élvezet lenne...Legutóbb a BP-Veszprém távot 1 óra 15 perc alatt tettem meg. Össz 125km-t. Ez pont 100km/h átlag, úgy, hogy az első 15 perc városon belüli kavargással telt, majd Fehérvárig autópálya, aztán a 8-as. Várpalotán szigorúan 50, mert ott "mindig mérnek", majd Hajmáskér és a Fűzfői elágazó között 70, mert félpályára szűkítették az utat... Ettől függetlenül a pályán 150-140-nel mentem végig. És kivételesen jól lehetett menni...
De pl most hétfőn hazafelé belefutottunk egy dugóba egy kiégett autó miatt. Nem volt olyan vészes, de máris ugrott 20 percünk.Szóval na... ilyeneket is beleszámolva az a Pest - Madrid táv jó ha 20 óra alatt megvan...
@tomcsi23:
"Meg lenne vagy 3-4 tankolás is úttól függően."
A kérdés csak az, hogy milyen autóval? Az én Omegámnak 70 literes tankja van... Azzal kényelmesen elmegy 8-900km-t. És csak akkor kell tankolni. Ergo nálam a 3-4 tankolás (mert gondolom nem 2 liter tankolásra gondoltál hanem telitankra ) 2.500-3.000km-t jelentene...
De egy modernebb, jobb fogyasztású autónál akár 3.000-4.000km-t is, akár.Mikor legutóbb Debrecenbe mentünk az M5-ön az első 1 óra után már elfogott az álmosság... Pedig az eleje szvsz nagyon szép táj. Aztán az alföld fele már tényleg unalmas... Csak a horizontot látod, meg magad mellett / mögött az autókat. Komolyan elkezdtem ásítozni... Mondjuk v.színű egy Svájci táj esetén más lenne a helyzet de na... : )
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #2414 üzenetére
800km-t nyomtam én is egy ebédszünettel mindössze. Nem volt gond.
De 2000km-t még ha 100 is az átlag amit max autópályán tudsz elérni, ugye ha lemész egy főútra ott már 90-100 néha 80 stb.. sokat ront az átlagon... Na az még akkor is 20 óra folyamatosan...
Szvsz ez már a veszélyes kategória. Csökken a figyelem, fáradság, elalvás veszély. Nincs értelme.
Ettől még szeretek vezetni.Hasonló szitu, Quake 3-azni is szerettem sőt, fanatikus voltam, mégse nyomtam 20 órát egyfolytában...
-
Dany007
veterán
Srácok körkérdés:
Keldor papa szerint teljesen hétköznapi nyaralás lenyomni 2.500km-t autóval (Budapest - Madrid) egy seggel! És aki ezt így nem abszolválja az nem is szeret vezetni...
Részletek itt.
-
Dany007
veterán
Nesze a Bently-s... [link]
Defranconak mondom nem olyan nagy szám az a new car illatosító. Bár 400 forintot egy próbára megér... Csak nehogy az legyen hogy én ajánlottam és így meg úgy!
Tovább kéne kutatni... Ha valamit állandóra szeretnék akkor én is nagyon finnyás vagyok.Apám Mondeójában az ülést is lehet emelni, dönteni és még a kormányt is lehet állítani... mikor ezt megtudtam a legutóbbi pesti út előtt 1,5 órán át (3 részletben) állítgattam az ülést!
Mert ugye ha kicsit megdöntöm hátra az egészet az ülő részt is, akkor sokkal kényelmesebb. Leveszi a súlyt a gerincemről. Viszont akkor feljebb kerül a lábam és közelebb a kormányhoz. Már-már zavaróan. Ráadásul akkor az ülést is egyenesebb helyzetbe kell hozni. Bár fekve nem szeretek vezetni de hátradőlve azért igen...
Szóval kitaláltam hogy akkor feljebb emelem a kormányt. Viszont akkor már a kormánykerék teteje beleért a szélvédőbe és zavart. Na mindegy, elvoltam vele 1,5 órát simán... -
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2383 üzenetére
Amúgy az se lenne rossz ötlet amit mondtam, csak tovább kell gondolni.
Tehát x büntetés kifizetése után elkobozzák az autót...... amit aztán piaci áron értékesítenek és annak az árából támogatják a helyi általános iskolát....
Lehet egy Bently árából komplett felújításra is futná. -
Dany007
veterán
Lehet gonosz vagyok, de én ennél durvábbra gondoltam...
Mondjuk véletlenül ráesik egy b38-as tégla a szélvédőjére meg hasonlók...
De persze kezdetnek az ürülék is megteszi!Csak mert azért mégiscsak a pestieket "szivatja" csinál belőlük hülyét. Hiszen Pesten mindenki szív a parkolással... parkolót keresni, jegyet venni... bírságot fizetni stb... Ez a köcsög meg jóformán oda áll ahova akar csak mert van pénze... És ez mutatja a rendszer hibáját is. Elvégre egy kis kellemetlenség árán de pénzzel ő ott parkol ahol akar...
Simán bevezetném, hogy a 10. eset után elkobozzák az autót. Azt akkor vegyen másikat.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Huh bakker ilyet nálunk szoktak csinálni a zárt parkolóban...
Itt a lakópark mellett lehetett vásárolni (300.000-ért) felszíni parkolóhelyet. Na és télen kinyitják a sorompókat, hogy a hókotró betudjon menni tisztítani... Na de a hókotró csak végigmegy az úton és eltolja a havat. Ami pont egy szép kis falat képez a kétoldalt található parkoló autók elé!
Úgyhogy télen akik ott parkolnak szó szerint lapátolással kezdhetik a napot minden reggel ha kiakarnak állni.Bár ott erre igazából más megoldás nincs. Vagy kotor és akkor egyik oldal szélre tolja el a havat, vagy nem kotor.
-
Dany007
veterán
válasz whitezo88 #2368 üzenetére
Saját?
Én szerencsére tavaly ősszel vettem új téligumikat és nem középkategóriát... Előtte meg nyárit, szintén hasonlóan jót... Remélem 5 évet kibír és nem kell másikat vennem.
Eddig csak olyan 5-6 ezret mentem évente, most lehet meglesz a 10k / év... Az se sok szvsz.Egyébként egy jó téligumi nagyon sokat számít. Idén a 35-40 centis havat lapátolták a kollegák a parkolóhelyről... Én meg b...tam az egészre, lendületből beálltam a 40 centis szűz hóba azt kész. Lapátoljanak ha akarnak. Természetesen elsőre gond nélkül ki is álltam onnan.
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2349 üzenetére
A fityegőket én se szeretem. Mondjuk legyen az bármi kereszt vagy rózsafüzér vagy wunder
Ja hát az enyémhez képest "új" abb. Hát majd egyszer. Amit legutóbb terveztem az nem úgy jött össze. Szal tolódik a dolog, de nem merült feledésbe.@#2353) DeFranco:
Asszem tőlem ilyet nem kell kérdezni!
De most visszagondolva, apám régi Fordjaiban mindben össze-vissza repedezett a műszerfalborítás ott a szélvédő alatt - vagy minek nevezik azt -. Úgyhogy nem hülyeség.
De érdekes módon az én Opelemnek akármilyen régi is, nincsenek ilyen gondjai.[ Szerkesztve ]
-
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2340 üzenetére
Pont te mondod akinek akkora szivar lóg ki a szájából?
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2325 üzenetére
Mért nem tudnád kitenni?
Én se a visszapillantóra akasztottam hadd fityegjen... Idegesítenek az ilyen fityegők. Ezért szépen az egyik levegőbeömlőre akasztottam. Így nincs útban, nem zavar és nem is fityeg.
De igazából nem vagyok annyira oda a kocsi illatosításáért... Mivel alapvetően a legtöbb ilyet nem szeretem. A kókuszostól meg kifejezetten hányingerem van. De ezt most kíváncsiságból kipróbáltam. V.színűleg nem lesz folytatása.
Bár, ami apám autójában van az szintén tetszik. Nem tudom mi a neve.@tomcsi23:
Hát ezaz! Most majd szépen tölthetek utána megint... Pár hónapja néztem utoljára, akkor még maxon volt.
Egyébként ettől függetlenül a fogyasztása nem olyan katasztrófa a korához és a körülményekhez képest.
Most voltam vele Pesten és többnyire autópályán használva 130-140 környékén olyan 8,5-9 liter között fogyasztott! Ami egy combi 2 ezres több mint 700M k-es és 18 éves autónál szvsz nem rossz.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Jaja... 18 éves autó 12 éves testtel 5 éves illattal!
Csak kár, hogy alig 4 hónapja volt komplett olajcsere szűrővel mindennel és már most a minimumot közelíti a szintje a nívópálcán... =/
@MunezXBK:
Igen, szagolsz bele egy töményet és szinte érzed az ízét a nyelveden!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Tegnap vettem egy "new car" ízesítésű illatosítót a kocsiba! Az autós topicban beszéltünk róla és végül kipróbáltam. Mondhatom kellemes illata van. Pedig alapvetően utálom az ilyen illatosítókat. De ez jó volt.
Mondjuk megvan a morbid iróniája a dolognak, miszerint a 18 éves Opelben ott fityeg a "new car" feliratú illatosító! Kicsit olyan álmodik a nyomor kategória. De tetszik!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest