Hirdetés
-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Warbeast
tag
Hali mindenki.
Ha már megtaláltam ezt a topic-ot, gondoltam bekapcsolódom, és remélem hasznos témát tudok feldobni a jelenlevőknek.
Sikerült kijutnom hétvégén a szentendrei pap szigeten megrendezett SQ kupára, és 3 autót is meghallgatni, köszönöm rodolpho-nak a segítséget, sajnos nem tudtam eleget maradni, közbeszóltak az emberiség ellenségei, a nők...Szóval, a koncepcióm:
Adott egy 4 ajtós Mitsubishi sedan, jó nagy poggyásszal, az én pici kicsi kocsim.Az alábbi elrendezésben találhatóak benne GYÁRI hangszórók:
Első ajtópanelek alja elöl: 20cm kerek mély-mélyközép hely
Műszerfal középvonala, ajtókhoz közel, kissé lefelé néző állásban: 10cm-es kerek közép hely
Első ajtópanel legteteje, de nem vezető felé néz, hanem egymással szembefordítva, merőlegesen, standard magassugárzó hely, olyan 4-5cm-es lehet benne.
"Kalaptartó", ugye sedan, tehát kasztni része, ott 2 darab 6x9-es nagyovál hely középre rendezve
Ugyanitt a bódé széléhez igazítva két darab 6cm-es kerek közép hely.
Fejegységnek egy DIN méretű hely a klasszikus megoldás szerint.Az alábbit szeretném megvalósítani:
A kocsiban szeretnék rendes, saját fülemnek kellemesen hangzó rendszert kiépíteni. Nem szeretnék hülyegyerek rendszámrezgetős decibel-verdát, sem 32443546 forintból épített SQ versenyre járós audiofil megoldást. Őszintén bevallom, az esetek többségében rádiót hallgattam eddig, de szeretnék lossless meg audio CD irányra ráállni. Speciális igényeim nincsenek a fejegységgel kapcsolatban, esetleg annyi hogy ne legyen túl modern megvilágítása (piros-kék kizárva, klaszikus zöld esetleg fehér jöhet szóba), ne legyen rajta 3435 gomb, TEKERŐS hangerőszabályzót akarok, és audió beállítások tömegét...ezen felül praktikus lehet ha van valami interface amin keresztül egy hordozható tárról lehet zenét hallgatni (aux-in vagy usb).
A kiszemeltem Pioneer vonalon DEH-77MP, a PX99R (régebbi, 6.5V kimeneti jelszinttetl), és a P88RS a kiszemeltem (őszintén szólva nekem a 99es a favorit, mert tetszik, és nincs benne felesleges végfok). Persze nem zárkózom el más gyártók hasonló kaliberű cuccai elől sem, de eddig őket találtam befutónak.
Akkumulátor valamikor a jövőben mindenképp a csomagtartóba költözik, erősítőket csomiban, vagy első ülések alatt tudom elhelyezni, esetleg műszerfal mögött tűzfalra rögzítve. Kondenzátorról nincs elképzelésem, crossover dobozkákat mellőzném, mert tudjuk milyen nehéz jól belőni, aktív rendszer kényelmére hagyatkoznék.Maga a hangrendszer elrendezése elképzeléseim alapján a gyári kialakítást kéne hogy kövesse, esetleg az első csipogókat lenne hasznos az a oszlop tövébe varázsolni. Elöl előnyös a gyári 20-as alsó hely, viszont a műszerfalban levő 10-eseket eléggé halott megoldásnak érzem, oda valami 13as komponens közepet szeretnék, persze tudom hogy az irányításuk nem a legmegfelelőbb, de ez van, a csipogókról már szóltam. Eredeti tervem szerint az első ajtókat rezgéscsillapító anyaggal és "vattával" bélelném, esetleg a műszerfal megfelelő részét a hangszóró mögött elkülöníteném.
Hátul már kicsit érdekesebb a helyzet, ugyanis eljátszottam a gondolattal, hogy a mélynyomót mint lehetőséget mellőzném. Hasznos meg jó kiegészítője az autós rendszereknek, mint megoldás nem zárom ki, de ha lehet elkerülöm (zárójelben jegyzem meg, hogy sikerült szert tennem egy pár, azaz két darab Pioneer GTS-X80 MFB készülékre, amik szintén hasznosíthatóak, de a régi DIN szabványú csatlakozást hekkelni kell, hogy összehozható legyen a mai megoldásokkal. Előnye hogy kompakt, saját erősítővel, hátrányairól még nem tudok érdemben nyilatkozni, szólni sosem hallottam. Persze van hozzá korabeli tuner, motoros előlapos deck, és vezérlő, meg kábelezés is).
Szóval hátulra gondolkodtam egy, vagy maximum két utas, nagy teljesítményű ovál beszerelésén, esetlegesen 8" vagy 10" mélyhangszóró pár telepítésén. Utóbbi esetben a kis 6cm-es közép helyekre is illene egy közép-magas kombót biggyeszteni. Előbbinek hátránya lehet hogy a hátsó utasoknak kellemetlen érzés, hogy a fejük mögött van a rendszer leggonoszabb része, bár ez ugyanúgy fennáll komolyabb ovál esetén is. Azt nem tudom, vajon a kalaptartót érdemes-e rezgéscsillapítózni. Persze előkerül a tény, hogy amit a kalaptartóba teszek, annak csomagtartóban elhelyezett cucc mennyiségével együtt a rendelkezésre álló mozgatható levegő térfogata is változni fog. Hmm, ötlet?
Síri csendet semmiképp nem akarok és nem is kapok az autóban, sok más autóval ellentétben ez nem egy csendes modern kávédaráló, hanem régi, harapós turbós vadállat, amit naponta szabadjára engednek, ez pedig megfelelő hanghatásokkal jár, amit nem akarok kizárni az utastérből.Erről lenne szó kedves témában jártas emberkék.
Ehhez kellene számomra pár tanács, főleg hasznos ötletek, és az összekötéshez, párosításhoz, beállításhoz, beüzemeléshez, összekötéshez segítség.
Igazából végiggondoltam nem egyszer, megvannak a fejegységek manualjai, de még mindig nem tiszta minden, pl az oké, hogy az első és a hátsó traktust meg tudom hajtani egy darab erősítőről, de a vágással meg az első csipogóval mit kezdek (belső crossover, tudom, és full aktív meghajtás, meg a pio DSP-je, de akkor is hogy...)
Az alábbi cuccok állnak jelenleg rendelkezésemre:
LG LAN-9600R autós multimédia (elmegy, 65k huf, de ez nem hirdetős topic)
Sony Xplod XM-250X 2 csatornás autós erősítő (megmarad)
2 darab Sony XM-4045 4 csatornás autós erősítő (megmaradnak)
Egy pár Clarion SE3602 13 centis 3 utas autóhangszóró (elmegy)
Egy pár Pioneer TS-A6956 6"x9" 3 utas nagyovál autóhangszóró(elmegy)
Egy pár JBL CS-308e 20 centis 3 utas autóhangszóró(szerintem elmehet)
Egy pár Magnat 6x9-es 3 utas nagyovál autóhangszóró(ezt sem kívánom megtartani)
Egy pár Alpine csipogó(erről viszont semmit sem tudok)Ezek alapján kellene vennem fejegységet, meg gyk az összes hangszórót, gyári nem maradhat, hiába jó meg szép...
Vannak kábeleim is, asszem 4 pár közepesen jó (fusion és társai) RCA kábel, egy csomó méter 1.5-ös 2.5ös és 3.0-ás hangszórókábel, meg van táphoz is asszem 40-es tápkábelem, meg tán 20as is. Ezeket felhasználnám ha lehet.
Köszönöm mindenkinek aki végigolvasta!
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Radeon™ RX Vega 64 / 56 / Radeon VII
- Renault, Dacia topik
- Autós topik
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Új HP Pavilion x360 14-ek Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -35% i5-1335U 8/512 FHD IPS Iris Xe
- Leica SL2 ( 4db Leica Akkumulátor ) + Sigma 24-70mm f/2.8 + kiegészítők
- Playseat Challenge + Logitech G920 + H-váltó + TrueBrake mod
- ÚJ ASUS Zenbook 14 Érintős Laptop Ultrabook -40% Ultra 9 185H 32GB/1TB 3K OLED 120Hz NumberPad
- AKCIÓÓÓ! GAMER PC// Ryzen 5 3600// Rx 5600 xt challenger pro
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen1 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k SAS HDD, nettó 15747Ft + ÁFA, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest