Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #60219 üzenetére

    Ezúttal nem teljesen a driverről lehet szó. A játék nem tipikusan CPU-limites, inkább klasszikus vegyeslimites. Tehát van némi köze az NV driver magasabb bekötési overheadjének hozzá, de nem felel önállóan érte. A nagyobb probléma a memóriaallokáció, ugyanis az elég szimpla lineáris allokáció, amit valamiért virtuális allokációk egészítenek ki. Nem tudni, hogy miért, talán sok a leak? Na most a virtuális allokációk a GeForce-okon jellemzően nem túl jó ötletek, mert hét zéróflages type van a RAM memóriahalmazában, és ha a motor tipikusan jól skálázódik, ahogy egyébként az Avalance szokott, akkor a zéróflagek miatt extra memóriamásolások érzékelhetők lesznek a GeForce-ok mellett a rendszermemóriában, ahogy ugye a zéróflages type-okból valós flages type-okba kerüljenek a CPU-nak szükséges adatok. Ez nyilván extra többletterhelés a procinak, és persze érződni fog a kisebb felbontásokon.

    Alapvetően ahogy működik maga a szoftver, az nem túl optimális az NV memóriafelosztásának. Ha másképp működne a memóriamenedzsment, akkor kisebb felbontáson is gyorsabbak lehetnének a GeForce-ok, meg valószínűleg annyi memóriát se zabálna. Tehát ez nem egy tipikus driveres limit.

    Őszintén szólva a lineáris allokáció az ilyen "ússzuk meg egyszerűen" a dolgot. Nem mondom, hogy baj van vele, mert működik, de ma már azért jóval jobb megoldások is vannak. És meg sem kell írni, elég letölteni a D3D12MA-t.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák