Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért

A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.

Egy kongresszusi meghallgatáson, az amerikai képviselőház albizottsága előtt kért bocsánatot a CrowdStrike egyik vezetője, amiért a cég egyik szoftverhibája júliusban globális szolgáltatásleállásokat okozott.

Adam Meyers elmondta, hogy olyan tartalomkonfigurációs frissítést adtak ki a Falcon Sensor biztonsági szoftverhez, ami világszintű rendszerösszeomlásokhoz vezetett.

Mély sajnálatukat fejezték ki, hogy ez megtörtént, és eltökéltek, hogy ennek ismételt előfordulását meggátolják. A rendszereiket teljes ellenőrzés alá vonták, és olyan változtatásokat eszközölnek, amelyek javítanak a tartalomfrissítési folyamaton. Leszögezte Meyers: a történtek nem kibertámadás vagy AI-műveletek eredményei.

A július 19-i botrány világszintű leállásokat okozott az egészségügy, repülés, bankszektor, média, hotelek és sok egyéb ágazat piacán is. Csak a Delta Air Lines 7000 járatot törölt, ami 1,3 millió utast érintett 5 nap alatt, továbbá 500 millió dollárba került. A CrowdStrike ezért nem ismerte el felelősségét, a Delta perelne. A világszintű leállások során 8,5 millió windowsos eszköz volt érintett.

Mark Green képviselő szerint ilyen mértékű hibát mégegyszer nem engedhetünk meg. Szerinte az események olyan katasztrófára hasonlítanak, amit filmekben szoktunk látni.

Azóta történt

Előzmények