Egy kongresszusi meghallgatáson, az amerikai képviselőház albizottsága előtt kért bocsánatot a CrowdStrike egyik vezetője, amiért a cég egyik szoftverhibája júliusban globális szolgáltatásleállásokat okozott.
Adam Meyers elmondta, hogy olyan tartalomkonfigurációs frissítést adtak ki a Falcon Sensor biztonsági szoftverhez, ami világszintű rendszerösszeomlásokhoz vezetett.
Mély sajnálatukat fejezték ki, hogy ez megtörtént, és eltökéltek, hogy ennek ismételt előfordulását meggátolják. A rendszereiket teljes ellenőrzés alá vonták, és olyan változtatásokat eszközölnek, amelyek javítanak a tartalomfrissítési folyamaton. Leszögezte Meyers: a történtek nem kibertámadás vagy AI-műveletek eredményei.
A július 19-i botrány világszintű leállásokat okozott az egészségügy, repülés, bankszektor, média, hotelek és sok egyéb ágazat piacán is. Csak a Delta Air Lines 7000 járatot törölt, ami 1,3 millió utast érintett 5 nap alatt, továbbá 500 millió dollárba került. A CrowdStrike ezért nem ismerte el felelősségét, a Delta perelne. A világszintű leállások során 8,5 millió windowsos eszköz volt érintett.
Mark Green képviselő szerint ilyen mértékű hibát mégegyszer nem engedhetünk meg. Szerinte az események olyan katasztrófára hasonlítanak, amit filmekben szoktunk látni.