Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Amazon Prime Video
- Linux kezdőknek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Windows 11
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Mikrotik routerek
- Synology NAS
- Milyen NAS-t vegyek?
- TP-LINK routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
mepet
addikt
"Ha valaki hazudik, azzal nem lehet másképp bánni, mint rászorítani, hogy bizonyítsa állítását."
De, lehet. A kulturalt megoldas ugy kezdodik, hogy ugy fogalmazol, hogy nem hiszed el, ahelyett, hogy hazudik. Ezzel a megoldassal ha valoban hazudik, vagy ha nem, akkor is tovabbi reszleteket fog mondani, hogy bizonyitsa az igazat, amikkel kozelebb kerulsz az igazsaghoz, mivel vagy megvaltozik a velemenyed, vagy megjobban bebizonyosodik a hazugsag. Mig, ha direkt modon szembesited a hazugsaggal, ugy, hogy mondod neki, hogy HAZUDSZ, akkor egybol egy defenziv helyzetbe kenyszerited, igy te nem kerulsz kozelebb az igazsaghoz, ot pedig megserted (vagy jogosan, vagy nem, ez ezzel a modszerrel sosem fog kiderulni). -
nexplo
őstag
Nem vagyok szakmabeli, tehát nem tudok ehhez érdemben hozzászólni. Abban amit írsz lehet fantázia, de szerintem ennél többet fog tudni idővel az AI. Nyilván most még ezeket nem lehet látni. Tedd a szívedre a kezed és mond el a véleményed arról hogy ha csak annyit várnak el, hogy egyre olcsóbban hozza egy alkatrész ugyanazt a minőséget, az nem megy előbb utóbb a tartósság-minőség rovására és egy olyan úton van ami véges, azaz hamarosan nem lehet rajta már mit csiszolgatni.... Nem a fejlődés ellen vagyok, csak van hogy a fejlődés már nem azt a célt szolgálja amiért elkezdték. És ez esetben ez nekünk (mint vevők) hosszú távon nem biztos hogy jó.
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
Alaaf Pi
senior tag
Az AI leginkább ott fog tudni fejleszteni, ha a big datából értelmes kivonatot tud hozni.
Az pl. komoly gond, hogy valami probléma detektálása akár csak gyáregységek között mennyire hatékony, mennyire tudják összekapcsolni a problémákat. Vagy az, hogy ha egy ECU generál egy hibát, akkor az milyen más hibákat fog generálni, a komplexitás miatt elég nehézzé átlátható, nyomon követhetö. S így hogy a hibakód valódi probléma, vagy csak valami bug, nehezen kideríthető. Ugyanígy ha a szervizekben összegyűjtött adatokra ráengednek egy Big Dana Analysert, az talán ki tud dobni bizonyos potenciális összefüggéseket. Ezeket manuálisan marha sokáig tart megcsinálni, általában nincs kapacitás és idö sem. Már csak a gyárban végzett ellenőrzése során ha 150 autó adatait kell összefésülni, hibakódokat kielemezve, az egy átláthatatlan Excell File lesz méretéből kifolyólag. És jobb eszköz, mint az Excel sehol nem áll rendelkezésre. A Power Bi is csak részlegesen tud segíteni.
#43 mepet: Ez a történet annyi, hogy akkoriban az összes USA gyártó ezt alkalmazta, csak egy ügyvéd a Fordot pécézte ki, és támadta be. Akkoriban az volt az elfogadott megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
Dehogynem, te állítasz valamit!
Stílusom okán? Ha valaki hazudik, azzal nem lehet másképp bánni, mint rászorítani, hogy bizonyítsa állítását.
#39 mepet: Autóiparban dolgozom igen régóta, több szinten is, soha, sehol nem volt még, hogy véges élettartamot adtak meg, sehol nem volt, hogy bármilyen követelményt csökkentettek spórolási céllal: ugyanazt várták el olcsóbban. És terveztem már jó pár biztonságkritikus alkatrészt is, szóval igen, jogosan tartom hazugnak érte. -
senior tag
A gyártó helyében egy pillanatig sem költenék az AI-re, ha veszteséget okozna nekem. Esetleg úgy lehetséges, hogy akkora embertömegtől szabadítja meg a céget, mondjuk a tervezőrészleg feleslegessé válásában, hogy meglódul a haszna, és egy adott gazdasági évben szem elől téveszti, hogy az AI egy rossz tréning következtében túl jó minőséget produkál. Vagy valami hasonló anomália, jellege természetesen ideiglenes lesz.
Esetleg lehet olyan, hogy az AI rájön valami sosem látott anyagkombinációra, amire kevésbé lesz hatással az elhasználódás, viszont egy idő mondjuk 3 év elteltével, egyszerűen szétporlad.
Erre viszont tudja figyelmeztetni a felhasználóját, amennyiben a konkurencia is ezen az úton jár, de ha az autópályán 130al suhanó vevő alatt porlad szét az autó, és meglepetten csapódik a szalagkorlátba, és ez a kultúránk része lesz, hogy pop-songok éneklik meg, akkor gyanítható, hogy a sofőrt az autópályáról eltakarító cégnek, átfedésben vannak a részvényesei az autógyáréval. Természetesen ha ez fél cent hasznot produkál egy gazdasági évben, akkor az növekedésnek számít.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
nexplo
őstag
A GM-nél az indító kocsi kulcs zárral volt gond, mert menet közben a kulcs saját súlyától leállította a gyújtást. Pályán 140-nél nagyon fini amikor minden elmegy. Nagyon sokan haltak meg és vagy 5 év kellett mire cserélték. Biztos van nyoma neten a storynak... Én mint magánember ha hibázok, az életem rámegy. Egy ilyen cég pedig max fizet valami alamizsnát és él vígan. Most kaptam meg a repjegyem pont és eddig abban a hitben voltam hogy Airbus-sal megyek végig. Addig variált a légitársaság hogy végül a 4 gépből 3 Boeing és abból 1 alkalommal 737 MAX lesz. Nézz utána hogy mit csináltak a típussal amikor a második zuhant le egy szoftver hiba miatt.... Jelzem a hiba a mai napig a gépben van, csak van rá egy protokoll amit a le és felszállásnál alkalmaznak és ott bizonyos műszereket nem néznek, mert emiatt zuhantak le... És a típus repül tovább.....
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
mepet
addikt
Az autoiparban? A vasarlok szempontjai? Pl, hogy maradjon eletben a vasarlo? Jo vicc.
Az egyetemen mernoki etika eloadason hallottam eloszor az igaz tanmeset: a Ford gyartott egy olyan modellt, aminek konnyen megserult az uzemanyagtankja es konnyen bent egtek az emberek. Tudtak a hibat, de szandekosan gyartottak tovabb, hiszen minden vallalat celja a magasabb profit, nem mas. Sok szaz ember halt langok kozott kinhalalt emiatt. A Ford tudta, csak leszarta, tovabbra is ugyanugy gyartotta tovabb az eletveszelyes kocsikat sok-sok evig. Hirtelen ezt az angol nyelvu cikket talaltam errol: [link] Csak, hogy legyen bizonyitek is a hsz-emben!
-
nexplo
őstag
Legalább nem vagyok egyedül a vesztes oldalon Az biztos hogy jócskán tud majd fejleszteni az AI és reméljük hogy ennek célja mi vagyunk, mint vásárlók. Nem álmodozom, biztos hogy a profit részére is gyúrni fognak és az érdekek ennek mentén zajlanak majd... de legalább az álom megmarad
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
mrlujoak
veterán
Ne haragudj, de SEMMI bizonyítási kényszerem nincs - pláne feléd nézve, aki csak kötekedik.
Emellett, még ha át is adnék dokumentumokat, akkor börtönbe mennék, hiszen a gyártók/tervezők ilyetén információi nem közadatok.
Tudod, például a GDPR oktatásban is megtanulhattad, hogy a adott termék előállítási ára is olyan adat...
Stílusod okán viszont - hasonulok #38nexplo fórumtárshoz, igazad van, nyertél. Nincs ilyen.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Alaaf Pi
senior tag
-
Alaaf Pi
senior tag
De, okoskodsz, olyat minősítesz, amihez egyáltalán nem értesz. Innentől az, hogy nem értetted meg, mit hoztam a fém fogaskerekekkel, meg a formával, teljesen nyilvánvaló. És meg sem értettél egyetlen mondatot sem abból, amit írtam. Szóval teljesen felesleges galambbal sakkozni.
-
nexplo
őstag
Megragadtad a lényeget. A két kép csak azért van betéve hogy lehessen látni kb miről beszélek. Te fémről beszélsz.... Ki beszélt itt arról? Nem értem az okfejtést. Műanyag esetében agyon lukasztani nem spórolás hanem tervezett elavulás, vagy ha úgy tetszik élettartam csökkentés. Ezt a hülye is látja. Érdekes módon tömegével szakadt le a fogaskerék a rendszerben, és hogy még poénosabb legyen a sztori, a mellette lévő fele akkor kerekek amik érdekes módom tömörek voltak, vígan üzemeltek szinte látható kopás nélkül. Ebbe a fogaskerék rendszerbe ez a nagyobb kerék lett a tervezett szívatás. Aki naponta kapcsolgatta a rendszert ott nem bírt 8-10 évet sem, azért ezt hozzá teszem
Nem okoskodom, inkább azt sajnálom hogy minden megy le ebben a csodaszép mázba csomagolt sz@rba. Külcsín és marketing 5-ös belbecs és tartósság-minőség, hhm hogy is mondjam kettes alá. Ahogy szokták mondani régen minden jobb volt, persze túlzás de van benne igazság. PEACEZavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
senior tag
Nincs olyan hogy Vevő. A vevőre csak a megrendelésekből lehet következtetni, de minek, ha a megrendelések pont elég visszajelzés a haszonnal karöltve. Bizonyára olajfestményt készít Mr. John Ford a Vevőről, mielőtt az urban legend szerint 1900valahányban kiment a roncstelepre. Minden szarért nem kell kimenni, dokumentálják az anyagminőségteszteket, egyébként ha kimennek például az Opel mérnökei a roncstelepre, és ott csak Renault van, azt az órát akkor ki fizeti meg? A Mr. John Vevő? Drága lesz ez a Miszter Vevőnek, de hát így járt, másik roncstelepre kell menni, az megint munkaóra, benzinköltség...És akkor már a kenyér ára is úgy felment, hogy az autógyárrrászvényesek az utcán koldulnak, és a gyerekeik száraz kenyérhéjat rágnak. Nehéz idők ezek.
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
mrlujoak
veterán
Jó lenne, de sajnos én is voltam ilyen projektben.
Sajnos nem urban legend.
A mohóság mindenek felett. Az árérzékeny vevő nagyon a végén van fontossági sornak. Pláne az autóiparban.
Ahol az extrákon olyan vastagon keresnek, hogy csak na, de a kocsiból rendre elhagyják pl a motorháztető zajcsillapító betétet.
Sokmilliós kocsiból is.
Míg az árérzékeny vevőn egy extrával (mondjuk jobb hifi) lehúznak többtízezer forintot, a párszáz forintos gyártási költséget jelentő betétet meg kihagyják.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Sinesol
veterán
Ez is csak egy elcsépelt urban legend. A spórolás nagyrészt amiatt van, mert az árra érzékeny a vevő, nem jó sokat emelni, miközben megy fel a tervezés, logisztika, nyersanyagok, munkaerő költsége, így egyre drágábban kell előállitani adott árszintű terméket. Szóval azért, hogy bizonyos árszintet tarthassanak spórolni kell, kompromisszumokat kell kötni, ezért mehetnek ki adott esetbe a szeméttlepre, hogy megnézzék mi az ami feleslegesen tul van tervezve, mert az senkinek sem jó, ha még a roncstelepre jutva is túlságosan jó minőséget tart egy alkatrész, az egyértelmű túltervezés, pazarlás, ami csak feleslegesen növeli az árat. Persze nyilván szinesebbek az összeesküvéselméletek, valaki azokban szeret hinni...
[ Szerkesztve ]
-
mrlujoak
veterán
De, kevesebb lett az élettartam, hisz nekik nem biznisz, hogy adott alkatrész túléli a kocsit.
Tervezetten CSÖKKENTIK az élettartamot, és az anyagot addig válogatják, míg az az általuk tervezett KEVESEBB üzemórát/km-t még kibírja, de utána tönkremenjen, hogy aztán azt cseréltethesse a tulaj.
Így nyer a gyártó, mert olcsóbb anyagot alkalmazva az alkatrészen spórol.
Emellett többet adhat el, ha felezi, harmadolja az alkatrész tartósságát.
Ráadásul a szervizeknek (legyen az szakszerviz, vagy magán) is munkát ad, hiszen az autót megjavíttatod.
Az ilyen alkatrészek rendszerint futásteljesítmény, és/vagy évgarancia alatt még tartanak, és utána mennek tönkre.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Alaaf Pi
senior tag
"De ugyanez van az autóiparban is. Számos olyan fogaskerék, amit korábban fémből csináltak, bírt adott km-nyi, órányi működést, míg olyan kopások, törések jelentkeztek ami miatt az alkatrész cserére szorult.
Ezt ár (profit) és súly miatt sok esetben műanyagra cserélték, és megnézték milyen műanyagösszetétel hány órányi (vagy km) működést tud, mielőtt kritikus kopás/törés jelentkezik."
Igen, megnézték, de nem az lett, hogy kevesebb lett az élettartam, hanem addig keresték az anyagot, amíg az elvártat bírta.
#22 nexplo: Onnan indulva, hogy nem ugyanolyan geometria a két kerék, az anyagról semmit nem tudunk, nem lehet mondani semmit, viszont az ilyen kikönnyítés fém fogaskerekeknél is ezer éve ismert megoldás, több előnyös tulajdonsága is van.#26 nexplo: És miért jó, h 100 év+ 1 nap az élettartama, ha tíz év után mér dobják a roncstelepre, mert nem akarják többet használni? Egyébként mellékesen jegyzem meg a közgazdász hozzáértésednek, ha már úgyis szerettek rendre minden mérnöki témába belevau, hogy pont ilyen tervezéi mód fémek esetén millió alkatrésznél létezik 100+ éves időtartamban, s valahogy nem tömör kerékként is vígan működnek.
-
nexplo
őstag
válasz TESCO-Zsömle #27 üzenetére
Ebben igazad van. De mint laikus furcsa. Azt már nem is boncolgatom hogy egy ilyen fogaskerék filléres tétel és emiatt cserélsz fűtő motort kompletten mert nincs javító szett hozzá. Ez a mai világ, nincs javítás csak csere. Bele is fulladunk majd a szemétbe, csak idő kérdése. Abban viszont remélem egyet érhetünk, hogy mindent úgy terveznek hogy vedd meg majd használd és dobd el, lehetőleg minél hamarabb. Ez pedig nem jó út
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
Sz.L.
aktív tag
válasz TESCO-Zsömle #27 üzenetére
Ez igaz, nem mindegy, hogy ABS, vagy PP...
Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)
-
nexplo
őstag
-
senior tag
Ilyen lyukak kifejlesztése szóra sem érdemes, ahogy a legyártaskomplikáció a mai technológiák mellett, megmosolyogtató. Valószínűleg lepapírozzák, hogy a hiányzó anyag arán megtérül, a menedzserek imádják az ilyesmit. Kíváncsi lennék, hogy a gyártásban lehet-e ilyet dokumentálni, hogy főni egy csomó közvetett bevételre nyílik lehetőség, vagy csak egy nyilvánvaló hallgatólagos egyetértés eredményei.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
mepet
addikt
Kerdes, hogy az lesz-e az AI feladata, mint amit a cikk allit, vagy inkabb a profit novelese. (Pelda az utobbira: a szerviz szamara olcson, de a kuncsaft szamara dragan javithato hibak szandekos eloidezese.)
-
mrlujoak
veterán
Igazából minden területen tetten érhető ez.
Nyomtatókat, fénymásolókat szervizelek - gyártót nem írok - és ott a főtálca lapfelszedő görgőinél érhető tetten a csökkentés (ár, anyag, minőség, méret, súly) mivel a régi modelleknél a nagyobb, robosztusabb görgők többet bírtak, mint a maiakba tervezett sokkal kisebb, könnyebb, olcsóbb görgők.
De ugyanez van az autóiparban is. Számos olyan fogaskerék, amit korábban fémből csináltak, bírt adott km-nyi, órányi működést, míg olyan kopások, törések jelentkeztek ami miatt az alkatrész cserére szorult.
Ezt ár (profit) és súly miatt sok esetben műanyagra cserélték, és megnézték milyen műanyagösszetétel hány órányi (vagy km) működést tud, mielőtt kritikus kopás/törés jelentkezik.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
nexplo
őstag
Mondok egy egyszerű példát. Skoda konszern-nél egy időben volt gond a ventilátorok lapát állításával. Én is cseréltem magamnak, de ha már kiszereltem a komplett motort és az újat bedobtam akkor már szét szedtem. A hiba oka amiért egy komplett motort (olyan 20-30e Ft volt annó csak az alkatrész) cserélni kell az az volt hogy a benne lévő lapát állító műanyag fogas kerekek összetörtek, mert ki voltak lukasztva gyárilag.... Ez csak egy példa amikor valamit 100 évre terveznek de valamiért 3-5 év lesz belőle legyártva. Senki ne mondja hogy olcsóbb volt lukakat tenni egy 5 centi átmérőjű lapátra, ami aztán elfárad és darabokra esik. Nyilván ez kiragadott példa, de hidd el ezer ilyen "spórolást" hajtanak végre. Imádok rájönni hogy mi miért sz@rt be, és sajnos 90% hasonló okok állnak a háttérben.
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)
-
L4mie
veterán
ki a tök az a AL? minden róla szól manapság.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
senior tag
Ja, mert az olyan egyszerű, hogy elsöre jó a legjobb anyagokból is, meg profitot is termel, és tényleg optimalizált is.
Persze minél nagyobb profit kell, így minél olcsóbb anyagból, nem egyszerű, ki se gyulladjon, de le is égjen egyszer. 130 éve terveznek autót, tehát nem 0-ról, hanem folyamatosan. Plusz teli van mérnökkel, akik egy életet leéltek a cégnél, napi 8 órában-ban tervezgetve, nem egy von Braun-i rákétakísérlet, inkább áramszünet utáni TB ügyintézés a covid alatt.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Sz.L.
aktív tag
Emlékszem még, amikor a TPS-t tanultam, akkor mesélte anno az oktató, hogy a japán autóknál a roncstelepen vizsgálódtak a mérnökök. Meg kellett nekik vizsgálni, hogy melyek azok az alkatrészek, amelyek túlélték az autót. Na azokat kellett minőségileg lerontani, hogy olcsóbb legyen a jármű. Ez csak úgy eszembe jutott.
Egyébként, valóban fogyasztói társadalom vagyunk.Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)
-
Sinesol
veterán
Ha az AI bármit is ér, akkor a problémára azt a választ adja, hogy nem kell beinditani és akkor örök élet+1 nap és szerviz se kell szinte.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Alaaf Pi
senior tag
Hol a lecsökkentett élettartam? Mert jé, bírja az élettartamát, az nem lecsökkentett élettartam.
"Egyik jó példa erre szerintem a VW csoport kipufogógáz visszahűtője: 5-6(?) iteráción ment keresztül mire végre nem morzsolódott bele a motorba, mit aztán szét is koptatott."
Vagyis nem csökkentett élettartammal ment ki.
"Ha elsőre megtervezik jól és legyártják jó anyagokból, akkor nem lett volna vele gond."
Ja, mert az olyan egyszerű, hogy elsöre jó a legjobb anyagokból is, meg profitot is termel, és tényleg optimalizált is. tippelhetek, soha az életben nem terveztél még fogpiszkálót sem?
"Aztán ott van még egy osztálytársam: villamosmérnökként végzett, autókba tervez elektronikákat. Karrierje elején gyakran kapta azt az értékelést, hogy ügyes, de olcsósítani kellene, mert annak a gyártási költségét, ami ott van a papíron, nem fizeti ki megrendelő."
Igen, és? Az elvárt élettartamot csökkentetik vele?
"A másik példa lehet a kigyulladó BMW-k problémája, ha nem máanyagból lett volna az alkatrész, akkor esélyes, hogy nem gyulladnak ki, vagy csak jóval kevesebb."
A probléma leírása alapján akkor más probléma jelentkezett volna, ugyanannyi ppm-mel. -
jerry311
nagyúr
Mindegyikben?
Minden alkatrész úgy készül, hogy végösszegben* a lehető legolcsóbban bírja a tervezett élettartamát, aztán vagy sikerül vagy nem. (* ebben benne van a tervezés, gyártás, és garanciális javítás)
Egyik jó példa erre szerintem a VW csoport kipufogógáz visszahűtője: 5-6(?) iteráción ment keresztül mire végre nem morzsolódótt bele a motorba, mit aztán szét is koptatott.
Ha elsőre megtervezik jól és legyártják jó anyagokból, akkor nem lett volna vele gond.
A másik példa lehet a kigyulladó BMW-k problémája, ha nem máanyagból lett volna az alkatrész, akkor esélyes, hogy nem gyulladnak ki, vagy csak jóval kevesebb.
Aztán ott van még egy osztálytársam: villamosmérnökként végzett, autókba tervez elektronikákat. Karrierje elején gyakran kapta azt az értékelést, hogy ügyes, de olcsósítani kellene, mert annak a gyártási költségét, ami ott van a papíron, nem fizeti ki megrendelő. -
jerry311
nagyúr
Van abban is profit csak máshogy.
Az eladási árat és mennyiséget befolyásolják a flottás vásárlók és tapasztalatok.
Ha az autó jó, és ezért a első 3-5 éves flottás használat után jó áron lehet tovább adni rajta, akkor abból többet vásárolnak.
De ez igaz azokra a piacokra is, ahol túlnyomó többségben csak lízingelik az autókat. Ott a lízing cégeknek számít a maradványérték. -
Sz.L.
aktív tag
Kifejezetten jó ötletnek tartom a diagnosztika AI-val való felvértezését.
Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amazon Prime Video
- Házimozi belépő szinten
- MIUI / HyperOS topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Path of Exile 2
- PlayStation 4
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest