Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alaaf Pi

    senior tag

    válasz mrlujoak #21 üzenetére

    "De ugyanez van az autóiparban is. Számos olyan fogaskerék, amit korábban fémből csináltak, bírt adott km-nyi, órányi működést, míg olyan kopások, törések jelentkeztek ami miatt az alkatrész cserére szorult.
    Ezt ár (profit) és súly miatt sok esetben műanyagra cserélték, és megnézték milyen műanyagösszetétel hány órányi (vagy km) működést tud, mielőtt kritikus kopás/törés jelentkezik."

    Igen, megnézték, de nem az lett, hogy kevesebb lett az élettartam, hanem addig keresték az anyagot, amíg az elvártat bírta.
    #22 nexplo: Onnan indulva, hogy nem ugyanolyan geometria a két kerék, az anyagról semmit nem tudunk, nem lehet mondani semmit, viszont az ilyen kikönnyítés fém fogaskerekeknél is ezer éve ismert megoldás, több előnyös tulajdonsága is van.

    #26 nexplo: És miért jó, h 100 év+ 1 nap az élettartama, ha tíz év után mér dobják a roncstelepre, mert nem akarják többet használni? Egyébként mellékesen jegyzem meg a közgazdász hozzáértésednek, ha már úgyis szerettek rendre minden mérnöki témába belevau, hogy pont ilyen tervezéi mód fémek esetén millió alkatrésznél létezik 100+ éves időtartamban, s valahogy nem tömör kerékként is vígan működnek.

Új hozzászólás Aktív témák