- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Lightroom topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
"Szerintem eljuthatunk arra a szintre, hogy minden parkolóhoz kapsz majd egy 10 amperes töltőt. Rászúrod, feltölt, aztán csepptöltés, vagy ahogy beállítod. A wallboxok ára tuti le fog esni, ha átmegy tömegtermelésbe a dolog. A helyet meg úgyis foglalod, hiszen parkolsz egy placcon."
Lehetséges. Egyelőre viszont az az etikett, hogy töltés után lehetőleg távozz a töltőhelyről.
De ezek még mindig csak a frekventált parkolók, túra kiindulópontok közül rengeteg olyan van, ahol csak egy földes placc van, elektromosság sehol nincs a közelben. A másik véglet meg az említett Chopok és hasonlók, ahol olyan léptékű a tömegturizmus, hogy a legtöbb parkolóhely igazából nem is az.
"Perpill nem értem, hogy miért nőne ezeknek a parkolóknak a terhelése önmagában az EV-ktől. Picit gyakrabban kell tölteni őket, mint a benzineseket, de azért eddig se 1 seggel nyomott le valaki 1000 kilit, hiába volt alatta dízel Passat. Mondjuk az én Rav4 dízelem pályán úgy 550-600-at bír eleve 1 tankkal."
Pl. úgy, hogy eleve nem feltétlenül egy ember vezet, a sofőrcsere meg nem tart 15 percig, fél óráig meg semmiképp, ami inkább reálisabb pihenő egy átlag töltőállomásnál.
"Okké, de azért abban is megegyezhetünk, hogy minimum 50 kilométeres körzetben azért volt a fejletlen Ausztriában egy publikus elektromos töltő. Mármint az ne legyen már érv, hogy a mező közepén nem tudsz tölteni, ezért az EV szar. Basszus, tankolni se tudsz a mező közepén. "
A kontextus az volt, hogy mikor otthagyod egész napra vagy több napra az autót, mert te azt írtad, hogy úgyis feltöltődik, míg fent vagy a hegyen.
"Perpill kompromisszumos a szitu ilyen extrém esetekben, átlagembernek már most sem."
Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.
Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás, szóval csak emiatt a lakosság közel felének kompromisszumos, a többi meg ugye sokféle lehet, az én példám csak egy a sokféle közül.
-
-
Polllen
nagyúr
Azért nem konkrétabbak, mert az emberek nem akarják hallani.
Hogy néz az ki, hogy megmentjük a "klímát", de közben a lítium, kobalt, réz, nikkel bányákkal azért odacsapunk a helyi ökoszisztémának.
Ha komolyan vennénk a fenntarthatóságot, akkor nem akarnánk alsó hangon megduplázni vagy triplázni a lítium bányászatot. Szerintem.
Noukoum
Az bizony, bár ennél sajnos sokkal szomorúbb dolgok is vannak a világon.
Én azt tartom például tragédiának, hogy a modern világban kvázi minden felnőtt zsebében/kezében ott az internet, minden információ hozzáférhető és mégis mindenki csak a saját hülyeségét találja meg.Hi!King
Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.Én is így gondolom, annyi kiegészítéssel, hogy pl nagyvárosban lassan inkább car sharing, mint saját elektromos autó.
Kertes házban lakunk, itt is opció lesz a 2. autó cseréjénél, hogy lehet-e már értelmes áron elektromosat venni.De az fontos szempont nálam, hogy a fogyasztásom felpörgetésével nem lehet megmenteni az ökoszisztémát.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
petymeg
addikt
válasz sirály12 #155 üzenetére
Ha erről szólna a történet akkor nem kizárólag a co2 kibocsátás 3-4 %-áért felelős területet szívatnák a kötelező átállással. A luxus tengerjárók meg a teherhajók meg vígan égetik a nyersolajat.
Meg nem indítanák újra pl a németek a lignit erőműveket.
[ Szerkesztve ]
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
sirály12
őstag
Ha jól tudom már van erre megoldási törekvés. A terv az lenne, hogy a szolgáltató bizonyos %-ig használhatja a hálózaton lévő az elektromos autók akkuit(töltés-merítés) persze bizonyos feltételek mellett. Persze ilyenkor az autós valami kompenzálást kapna. Ezzel lehetne egy bizonyos mértékben simítani a hálózatra kapcsolt megújulók termelésének hullámzását. Hogy elterjed-e az a jövő kérdése.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
SindaNarmo
tag
A személyes véleményem az hogy a jelenlegi akkumulátor technológiás járművektől kb bármi jobb (hosszú távú útra), inkább én is az üzemanyagcella felé hajlanék.
Vicces hogy valahogy az elektromos hálózat fejlesztését figyelmenkivűl hagyja mindenki. Új telepnél még ok hogy úgy tervezik, de meglévő infrát hozzá fejleszteni sem olcsó mulatság ,sőt. Persze lehet hogy még így is kevesebb mint az említett állomás.
Valamennyire rálátok elektromos buszállomásokra. és vicces amikor 1500kW-os hálózaton osztozik 50+ töltő (egyenként 100kW-osak) (és ez még a nagyobb hálózatok közé tartozik). És mivel ekkora hálózattal kell beérni ezért kb a buszoknak kell pár óra (4-5) míg feltötlenek, persze függ hogy éppen milyen telítettség.
Igaz, hogy ezek buszok sokkal nagyobb kapacitású akkumulátorokkal, meg nagyobb töltőkkel, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Ha erről szólna a történet akkor nem kizárólag a co2 kibocsátás 3-4 %-áért felelős területet szívatnák a kötelező átállással
Jó hírem van: nem kizárólag nekik kell átállni.
A luxus tengerjárók meg a teherhajók meg vígan égetik a nyersolajat.
És gondolom mindjárt elsütöd, hogy többet szennyeznek, mint az összes autó együtt (egyik se igaz).
DRM is theft
-
-
Noukoum
veterán
Azokra a hajókra is komoly környezetvédelmi előírás van. A teherhajó egyébként meg neked hozza a kacatot kínából, a propagandával ellentétben nem raknám a luxushajókhoz. És ott is megy az elektromobilitás, meg lehet nyugodni. Pedig a luxushajók ha egyáltalán elérik a 0.1% co2 kibocsátásunkat...
Sőt elképesztő de a repülőknél is megy. Pedig az is a mi seggünket viszi egyik pontból a másikba.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
cucka
addikt
Valószínű, hogy 1-2 évtized múlva a parkolók többségénél alaptartozék lesz egy lassú töltő. Európában ugye 12 évük van az ICE autóknak, szóval kb. 25-30 éven belül teljesen ki fognak kopni. Szóval ezek nem a ködös távlati jövőbe vesző tervek, hanem lényegében itt van a küszöbön.
Egy elektromos autó pedig nem csak egy szűk rétegnek felel meg elsődleges autónak. Ha tudod otthon tölteni, és nem az a fő cél, hogy keletre hosszú utakat tegyél meg, akkor már most is megfelelő elsődleges autónak. Ez azért a felhasználók jelentős részére igaz, nem csak egy szűk rétegre.
A keleti infrastruktúra gyorsan fejlődik, szóval az egyetlen szűk keresztmetszet a parkolói tölthetőség. Ami valamennyire szabályozói kérdés. Én pl. biztos nem adnék ki építési engedélyt semmilyen új társasházra, ha a parkolóban nincs legalább előkészítve az elektromos töltő helye minden egyes parkolóhelynél.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
válasz sirály12 #149 üzenetére
Értem
Nem olvasgattam ,a toyota paramétereit.
Szerintem nettó butaság ez ,hogy megpróbálnak ennyi energiát magukkal vinni.
Biztos horribilis nehézség lehet hidrogént tárolni /szállítani....
Abszolúte nem azt mondom , hogy a hidrogén a jövő... hanem azt ,hogy minden gyártó most kapkod ide oda ,mivel amíg dőlt a profit a hagyományos belsőégésű motorokkal addig tettek az egészre magasról... most meg ,hogy nem dől a lé a szabályzás miatt ,így próbálnak mindent is... Tesla sem az istenem ,de régebb óta tólják az elektromos meghajtást ,így nagyobb a tapasztalatuk. Ott is az energiatárolás a legföbb probléma... benya volt eddig egy jó alternatíva... relatíve olcsó/ könnyen szállítható /magas hatásfokú energiaforrás... mivel ennek vége így kapkodás van, mutogatás a másikra ,hogy az az ördög múve ,az enyém a jó... Én kiegyezek 100-200km es hatótávval... aztán ha lessz igény akkor lesznek kutak mint most 5-10km-enként arra a hajtó anyagra ami el fog terjedni... most mind1 ,hogy villany ,vagy hidrogén ,vagy egyébb ... amíg gőzmozdonyok voltak akkor vizet/szenet vittek... majd meglássuk mit sütnek ki... de ezen vitatkozni ,hogy életképtelen egy technológia erre szerintem kevés itt bárki gyakorlati tudásaEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #164 üzenetére
"Aminek csak egy része a személyautó."
Ez igaz, de az az átállás mindenkire vonatkozik! Mind szennyező, ezért mindre vonatkozik!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
petymeg
addikt
-
btprg
senior tag
"Ebből azért látszik, hogy a hajtáslánca a lehető legegyszerűbb, lényegesen egyszerűbb mint bármilyen ma kapható automata váltós rendszer"
Ebben valószínűleg igazad van. De ezzel is, meg a bármilyen ma kapható automata váltós rendszerrel is az a bajom, hogy ezt valami agyonbonyolított elektronika vezérli szenzorokkal, aktuátorokkal stb. Mi van ha ez elkezd szarakodni? Esélytelen, hogy valaha gazdaságosan megtalálható lesz a hiba, ami miatt randomra nem kapcsol be a motor, vagy valami rosszul működik. Régebbi autóknál simán van hogy nem elsőre indul be a motor például... Mi van, ha a hibrid hajtásláncban nem indul be a motor? Ezek a rendszerek nagyon ki vannak hegyezve, és a legkisebb hiba működésképtelenné teheti.
Nekem az a véleményem, hogy a komplexitás drasztikus csökkentése nélkül nem beszélhetünk előrelépésről, csak a szeméthegyek fognak nőni.
Szerintem elektromos autóból is ilyesmik kellenének inkább: Citroën Saxo électrique
csak modernebb akkuval. Nem ilyen szénné bonyolított bugos szoftver-fostengerek."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
addikt
válasz Shadowbull #150 üzenetére
Azért jó a kamionos példa, mert azokat vállalkozók üzemeltetik, akik végigszámolják a ROI-t. Ha piaci alapon épül ki a töltőhálózat, akkor szerintem a megtérülés nagyon rossz lesz. Ha az állam építi ki, az pedig az adófizetőknek nem fog tetszeni.
...mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
Amúgy a kamionos példára méginkább áll az, amiről Hi!kinggel beszélünk. A kötelező pihenőidő alatt nyugodtan rá lehet szúrni a kocsikat a töltőre. Amíg a pilóta alszik, addig tölt. Szóval simán lehet, hogy a gyors üzemanyag töltés nem is lesz szempont.Kicsit azt érzem itt is, és a másik threadben is, hogy nem akartok out of the box gondolkodni. A jelenlegi üzleti-gyakorlati folyamatokban akarjátok a benzint/dízelt felcserélni elektromosra, vagy hidrogénre. Azt hiszem, hogy nem ez lesz az irány. Inkább az, hogy jönnek az új megoldások, és ezekhez igazodik majd a gyakorlat. Írtam pár példát Hi!Kingnek is.
#151Hi!King
Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás...
Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel.Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.
Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott. Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal. És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe. -
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #161 üzenetére
Tessék már megmondani hogy mikor lesz a hálózatnak problémája a töltéssel. Mert 10 éve ezt hallgatom, de még mindig probléma mentes a dolog
Vagy ez így majd mindenféle előzetes jel nélkül jön? 30 év múlva? Vagy hogy.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
SindaNarmo
tag
válasz sirály12 #169 üzenetére
Csak szerintem pont a teherszállításnál a legkérdésesebb a dolog. Főleg a nagy távoknál. Bár ha már azt meg tudják oldani hogy kb 8órát kibírjanak folyamatos használat mellett akkor még jó is lehet.
Bár még akkor is kérdés lesz az infrastruktúra fejlesztés. mert kb minden megállóhelyre kellene jó sok nagy teljeseítményű töltő plusz a megfelelő hálózat hogy ki is tudja szolgálni.
-
btprg
senior tag
válasz SindaNarmo #161 üzenetére
Ezt csak így itt hagyom, az elektromos buszozás margójára
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/06/05/dizel-buszokat-vesz-elektromosak-helyett-wiesbaden/"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Noukoum
veterán
A teslánál annyira nem az energiatárolás a probléma, hogy simán megtudnák növelni a hatótávot 50%-al egyik napról a másikra.
A benya meg katasztrofális energiaforrás, nem véletlenül nem az van már a legmodernebb telefonokban, laptopokban, fűnyírókban, rollerekben, motorokban, az autókban, kamionokban és már a hajók és repülők is célkeresztben vannak.
Csak ott hagyják meg ahol nem tudják kiváltani árammal.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
SindaNarmo
tag
Konkrét példát írtam.
A buszállomásnak 1500kW-os trafója van. nem bír többet. Ha 15 busznál több van bent akkor már korlátozni kell a töltést, és ennél több szokott bent lenni. Nem beszélve hogy az állomás is fogyaszt.
Szóval átlagban nem úgy megy hogy a busz max kapacitással feltölt, mert nem bír el annyi buszt a hálózat.Jó esetben csak az állomás marad áramnélkül, rosszabb esetben a környék is (volt már rá példa).
-
SindaNarmo
tag
Kb ezzel foglalkozok tisztában vagyok vele. És a buszok nem 15-30 perc alatt töltenek fel. hanem órák kérdése.
Ha rossz a buszállomás hálózata akár 8óra is és jól kell ütemezni a dolgokat hogy teli legyenek és ne merüljenek le útközben.Arról nem is beszélve hogy újra "tanítják" a buszsöfőröket vezetni, hogy akkumulátor kímélőben vezessenek.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #179 üzenetére
Ennek sem örülök. Magyarországon amúgy a BEV támogatás annyit jelentett, hogy az ÁFA (egy részét) valójában nem kellett megfizetned. Nyilván vételártól függően ennek mértéke változott. Ma már ez sincs.
-
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #180 üzenetére
Nem ismerem a konkrét rendszert, de nem egyszerre fog az összes busz maximális teljesítményen tölteni, úgy alakítják ezeket a rendszereket ki hogy álló helyzetben bőven feltudnak töltődni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #184 üzenetére
Ahogy a benzines és dízel is teljesen versenyképtelen lenne állami támogatások nélkül.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
SindaNarmo
tag
Feltudnak. Ha nem töltenének fel nem működne az egész.
Csak arra akartam rá világítani hogy nem úgy működik hogy kirakok x töltőt és minden töltőn 15-30 perc alatt feltölt minden. Elég sok mindent figyelembe kell venni ilyenkor. Csak ezek nem jutnak el a felhasználóig.Pl. a fenti példából kiindulva. 15 busz tudna tölteni maxon kb ekkor egy busz 3óra alatt feltölt. de ha már 30busz akarna tölteni akkor már egyenként 6óra lesz.
Persze ez egy nagyon egyszerűsített példa, mert a buszok nem egyszerre jönnek be stb.
De amúgy tervezve van hogy kb melyik busznak mikor kell bejönnie és töltenie, hogy mire indulni kell fel legyen töltve.
Ha flotta/állomás bővítés van. Akkor van amikor egy új trafót telepítenek másik csatalkozás a külső hálózatra stb.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
"Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel."
Ez megint nem olyan egyszerű, érdemes körbenézned egy átlag budapesti lakótelepen, a miénk is ilyen, pedig nem is panel és nem is sok emeletes, mindenféle helyeken parkolnak, kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.
Igazából szükséges lenne egy szabályozásra is, hogy ne lehessen csak úgy az utcán tárolni az autókat, és akkor épülne megfelelő mennyiségű mélygarázs, parkolóház, azokhoz meg előírni, hogy legyen kötelező az elektromos töltő az összes helyen.
"Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. "
Rengeteg példát hoztam, te meg lepattintottad olyan érvekkel, amelyek csak nagyon kis hányadát fedik le ezeknek (pl. hogy van töltő a parkolóban - hát jelenleg legtöbb helyen nincs vagy nem férsz hozzá).
"Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott."
Az meg továbbra is arra az érvedre volt válasz, hogy addig tölti, amíg te távol vagy.
De benzinesnél eleve nem merül fel ez az igény, mert a parkolás gyors, és jelenleg sokkal több helyen tudsz tankolni, mint tölteni.
"Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal."
Egyrészt a megoldhatatlan és a kompromisszumos nem ugyanaz. A megoldhatatlant én extrém esetnek neveztem, de erre is hoztam példákat. És hoztam konkrét példkat olyanra, ami megoldhatatlan. Pl. korai indulással egynapos téli túra, ahol fél óra is számít. Csak lepattintottad ehhez képes speciális esetekkel (X helyen van töltő - de rohadtul nem csak X hely létezik).
"És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. "
Ami télen már csak 200-250.
"Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe."
Mint írtam nem kell 1 seggel (megint mint ha el sem olvastad volna, csípőből reagáltál), váltani is lehet sofőrt kis megállással. De csak idén is volt több olyan eset, pedig most kevesebbszer voltunk, ami egy nyáron 400-500 km-es hatótávú, télen ennek fele Tesla-val odafelé elvitt volna legalább 3/4 órát, miközben mi összesen kevesebb mint 5 percre álltunk meg egyszer. Plusz előző nap teletöltés megoldása, és ugye eleve nem lehet azzal számolni, hogy a parkolóba nulla közelébe merítve érkezünk meg (mert kb. 10-ből ha 1-szer találkoztunk olyannal, hogy volt ott töltő, és ennek töredéke, hogy szabadon).
-
cucka
addikt
kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.
A dolgok jelen állása szerint Európában 30 év múlva lényegében nem lesz belső égésű autó az utakon. Szóval egészen biztos, hogy a panelház előtti parkolók többségénél lesz töltő. Valószínűleg ezek nem gyorstöltők lesznek, és pont úgy fogsz fizetni a töltésért egy mobil alkalmazásban, mint ahogy most is fizetsz a parkolásért. -
Shadowbull
addikt
Én Münchenben élek, saját tulajdonú sorházban, és nem tudok itthon tölteni. Biztosan kiépíthető lenne a duplexbe egy töltő, sok tízezer euróért, persze akkor a bringákat nem tudnánk hova tenni.
Utcán nincs töltő, szerintem nem is lesz mostanában, mert semmiféle szándék nincs rá. Pár utcával arrébb vannak töltők, most még használható lenne, mert alig vannak elektromos autók, de ha ilyen ütemben terjednek a villanyautók, akkor ott is közelharc lesz.Sűrűbben lakott környékeken meg eleve esélytelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
addikt
Oké, feladom. Ugyanezt toltam pár éve 100%-ig, mint te. Vagy meggyőződésből, vagy dacból. Nem is tudom. De azért idővel sokat fejlődött az infra, az EV-k, és most már azt gondolom, amit. És igen, hoztál példákat, én meg leírtam, hogy már ma is létezik 10-70 gyorstöltés 15 perc alatt. Ha neked ez a 15 perc kompromisszumos, akkor elfogadom. De hogy ez nem általános, abban egészen biztos vagyok.
-
Hi!King
őstag
Az ahol a lakótelepeken lebasszák az autójukat, azoknak úgy felét nem nevezném parkolónak, teljesen át kellene építeni a környezetet, hogy mindnél legyen töltő. És szerintem ez nem jó irány, kezdeni kellene valamit ezzel a káosszal is, pl. úgy hogy neked kellejen gondoskodnod az autó tárolásáról, akkor lenne is jó pénzért parkolóház, mert megérné építeni, ott meg lenne töltő is.
-
Hi!King
őstag
Akkor csak egy kérdés: elektromos autót használsz? Ha nem, miért nem?
Mert én egyébként totál EV párti vagyok, hibridet is nagyon jó úgy vezetni, mikor elektromos módban megy, sokkal jobb érzés, mint a motorhangot hallgatni, emellett az is sokkal jobb, ahogy nulláról egyenletesen gyorsul. Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.
Szerk.:
Egyébként a 15 perc nem álttalános, hanem olyan is van. Ahogy a többi érved is ugyanerről szól, hogy felvetettem egy problémát, te meg azt írtad, hogy van ahol olyan is van. Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Panelházak között szoktak lenni kialakítva parkolók. Ott tuti biztos lesznek töltők. A technológia lényegében már adott, igény pedig lesz rá.
30 év az sok idő. Magyarországon a Westel pontosan 30 éve kezdte el kiépíteni a legelső GSM hálózatot, aztán nézd meg, hol tartunk most.
A tömegek számára elérhető digitális fotózás kb. 25 éves. Az otthoni szélessávú internet hálózatot 20-25 éve kezdték el kiépíteni.[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz sirály12 #160 üzenetére
Közlekedés: 30%, ebből 72% közúti közlekedés, ebből autó 60,7%.
30% x 0,72 x 0,607 = 13,112%-a az összes kibocsájtásnak.
Shadowbull
Car sharing kicsi elektromos autókkal, fix töltőkkel. Tényleg nagyon káros.Miért tartod rossznak?
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Hi!King
őstag
Nálunk* ez úgy néz ki, hogy egymás hegyén-hátán mindenütt vannak autók, a rendesen kialakított parkolók felét sem teszik ki, a többi füves, földes vagy épp az amúgy is szűk utcák szélén, félig rálógva a járdára vagy a "zöldre". A szomszéd lakóparkban elvileg minden ház alatt van mélygarázs, de még ott is minden szénné van parkolva.
*Mint írtam nem panel, hanem annál régebbi, szocreál lakótelep, de a panelházaknál is a legtöbb esetben alultervezték a normál parkolók számát, így ott is sok esetben hasonló a helyzet.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #191 üzenetére
A munkahelyem amerikai anyavállalatának a vezetője Bostonban él és mondta, hogy venne ő Tesla-t, de nem tudná hol tölteni, pedig ő nem egy szegény ember.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Amíg nem piackész valami, felesleges piacra vinni. A piackészséget pedig a cég minőségi és egyéb döntései is meghatározzák. gondolom a Tesla sem akar pénzt keresni a Cybertruckkal, azért nem öntötte már rá a piacra.
Nézd meg a 2022-es adatokat a táblázatban és a grafikon, ha nem fogod magadtól látni, akkor felesleges róla beszélni.
#140 Tapsi:
Mert a BEV még nagyon nem kidolgozott, pláne az energiatárolás és töltés témában ahhoz, hogy az igényeket kielégítse. Teherszállításhoz pláne nem jó. Jelenleg. S a csoda akkuk már tizenöt éve minden évben talán tíz év múlva lesznek sorozatgyártásra alkalmasak.[ Szerkesztve ]