Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Abban igazuk van, hogy az EV így nem megoldás és nem lesz elég nyersanyag sem hozzá. Azt nem mondom, hogy az ő megoldásuk a nyerő, de teher és árufuvarozásban ott a helyük.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
Polllen
nagyúr
Azért nem konkrétabbak, mert az emberek nem akarják hallani.
Hogy néz az ki, hogy megmentjük a "klímát", de közben a lítium, kobalt, réz, nikkel bányákkal azért odacsapunk a helyi ökoszisztémának.
Ha komolyan vennénk a fenntarthatóságot, akkor nem akarnánk alsó hangon megduplázni vagy triplázni a lítium bányászatot. Szerintem.
Noukoum
Az bizony, bár ennél sajnos sokkal szomorúbb dolgok is vannak a világon.
Én azt tartom például tragédiának, hogy a modern világban kvázi minden felnőtt zsebében/kezében ott az internet, minden információ hozzáférhető és mégis mindenki csak a saját hülyeségét találja meg.Hi!King
Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.Én is így gondolom, annyi kiegészítéssel, hogy pl nagyvárosban lassan inkább car sharing, mint saját elektromos autó.
Kertes házban lakunk, itt is opció lesz a 2. autó cseréjénél, hogy lehet-e már értelmes áron elektromosat venni.De az fontos szempont nálam, hogy a fogyasztásom felpörgetésével nem lehet megmenteni az ökoszisztémát.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz sirály12 #160 üzenetére
Közlekedés: 30%, ebből 72% közúti közlekedés, ebből autó 60,7%.
30% x 0,72 x 0,607 = 13,112%-a az összes kibocsájtásnak.
Shadowbull
Car sharing kicsi elektromos autókkal, fix töltőkkel. Tényleg nagyon káros.Miért tartod rossznak?
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #206 üzenetére
A környezetemben 15-20 carsharing felhasználó van, mind a saját autót váltja ki és nem a tömegközlekedést. Ettől még lehet igazad, nyilván a tömegközlekedést is megnyirbálja, többen engedhetik meg maguknak ezt, mint a saját autót.
DE amíg a tömegközlekedés szar, addig vagy saját autóval vagy carsharing-gel fogok utazni. Ezzel nem vagyok egyedül, ezt kell elsősorban belátnia a városvezetőknek.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
A többségnél a garázsban pihen, már nem is terveznek újat venni.
Egy ember van, aki már eladta a sajátot.
Az egyik ismerősöm Érdről vagy annak északi hataráról jár a XI. kerületbe sharenow-val.
Ha lenne délebbre lerakóhely, én sem sajáttal ingáznék.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Mivel az EV az irány, így hosszú távon igazad lesz, mögé teszik, ami kell.
De most azért az 500-600 km-s valós hatótávról beszélni általánosságban nem lehet. Persze van olyan autó, ami tudja, de nem ez az általános. Illetve mekkora akkupakk kell hozzá? 100 kW? 2,5-3 tonnás autókkal mentjük meg a környezetet. Amiben 1 ember ül.
Amíg nem lesz méregdrága az autózás, aki teheti azt fogja választani. Ezért kellene szerintem a városokba kicsi, környezetbarát autó.
A SUV-kal meg lehet élményautózni vidéken, meg a pályán.Illetve persze, van töltő, de mennyi? Nézd meg a nagyobb plázákat, hogy mennyi autó áll ott és hány töltő jut rájuk. (De megnézheted a lidl, penny parkolókat is. Van 100-150 hely és van 2-4 töltő állomás. Esetleg 8. Wow!
Etele plázában már tavaly ősszel is csak 10-ből 1x találtunk szabad töltőállomást a plugin hibridhez...
Kertes házban lakom, nálam van napelem, meg 4 fázis. Én tudok elméletben ~10 kWh-val tölteni. Elméletben. A valóság nem ez. De ha így is lenne, a 100 kW-s aksit 10 óra alatt tudnám feltölteni otthon.
Ne értsd félre, attól függetlenül, hogy szerintem rossz irány az EV ebben a formájában ez lesz, mert a többség ezt akar venni, legalábbis Európában. Meg talán jobb lesz klímaszempontból, de a Földet ugyanúgy tovább romboljuk. Csak máshogy.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Hány %-t hasznosítjuk ezeknek az anyagoknak újra?
Mennyi elektronikus hulladék kerül afrikai országokba mindenféle újrahasznosítás nélkül jelenleg? Most tehetnék ide mosolygós szmájlit, de annál tragikusabb, hogy mosolyogjak rajta.
Amúgy te is tudod, hiszen tudsz olvasni, hogy nem írtam olyat, hogy a kőolaj felhasználás rendben van. Viszont ha fenntartható világot szeretnénk, akkor csak érdemes rendszerben gondolkodni, nem? Egy nem túl jó dolgot lecserélsz egy másik nem túl jó dologra.
Ez pörgeti a gazdaságot, hiszen új megoldandó problémákat generálsz, de közben ugyanúgy rombolod a környezetet. Igen, az elektromos autó már nem fog CO2-t kibocsájtani, ott ahol használod.De azért a töltéshez nagyon kellene valami zöld energia, hogy értelme legyen. (Hallo Deutschland!)
Az akkumulátor gyártás mennyi vizet fog felemészteni? A meglévő gyárak mennyire szennyezik a környezetet? (Helló Göd! Debrecen, Iváncsa felkészül!)
A bányák mennyire tesznek keresztbe a helyi környezetnek? (Hola Dél-Amerika!)
A klímaváltozás hatalmas probléma, meg fogjuk fizetni az árát, de erre mit csinálunk Európában? A kibocsájtás 13%-ra ráállítunk több iparágat... Szerintem ez így nem lesz jobb, mint volt. Az új Honda civic hajtásláncában sokkal több fantázia van, azt kellene kimaxolni, nem a világot elárasztani hatalmas akku csomagokkal.
Elon Musk nagyon ügyes és előremutató, de üzletember. Eladta a világnak az EV-ket még az előtt, hogy komolyan átgondoltuk volna, hogy mik az alternatívák.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Pedig kb. 1 perc alatt meg lehet találni, hogy állhat az újrahasznosítás.
Szerintem a többi sem lenne hosszabb, de hát ha nincs időd, akkor nincs időd.[link]
A recent report by IDTechEx estimates that <8% of the global cobalt demand and <6% of the lithium demand, will be supplied by recycled Li-ion batteries by 2030."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Amazon Kindle 7. generációs WP63GW fekete, WiFi, 6 hüvelykes, érintőképernyős könyvolvasó
- Seasonic FOCUS GX 850W Gold Moduláris Tápegység
- 512 GB-os M2 SSD-k 2242-es méretben, PCIe 3.0 és PCIe 4.0, több típus
- Apple iPad Air 4 64GB
- Eladó notebook - LENOVO Ultrabook U530 touch Windows 10 operációs rendszerrel