- Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #181 üzenetére
Pedig igaz: +50% akkut kell belebaszni, és megoldva. Legfeljebb csak nyergesvontatóhoz jó jogsival lehet vezetni.
-
addikt
Nem, egy turbó dízel SUV-ot. Lassan 4 éve vettem, akkoiban az EV-k még messze nem jártak ezen a szinten, és nekem sem volt ennyi pénzem. De a következő autóm biztosan egy Model Y lesz, mert már most is egész jól kiváltaná ezt a kocsit. Az én esetem speciális, mert vállalkozó vagyok, szóval az EV lízingje objektíve jobb deal is, mint egy belsőégésűé. Ettől függetlenül az utcánkban már vannak EV-k.
Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.
Alapvetően erre akartam kifuttatni a beszélgetést. Igen, vannak még hiányosságok, de mi is kb. egy ugyanolyan tömbházban élünk, mint ti (régi szockó tégla), és a környéken azért már előbukkannak a töltőhelyek. Illetve érdemes nyitott szemmel járni, van a Lidlben is. Télen eljárok edzeni a közeli plázába, ott a parkolóban bőven vannak már elektromos töltőpontok. Erre utaltam azzal, hogy a meglévő szokásainkon kell változtatni. A jövőben nem benzinkútra járunk majd tankolni/tölteni, hanem elmegyünk edzeni a plázában lévő terembe, addig felszúrjuk a töltőre a kocsit. Kicsit olyan ez, hogy mindenhol töltőhelyek lesznek, amerre a szem ellát. És tényleg látszik ez a tendencia.
Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?
Szerintem érdemes rákeresned, mert simán lehet, hogy van. Én itt a közelben az elműről és a lidlről tudtam, meg ugye a plázáról 5 percre. Aztán gyors google maps keresés, és kidobott még ezeken kívül is többet. Ha pedig nincs, akkor igen, neked ebben a pillanatban nem jó választás egy EV. De 1-2 év múlva biztosan lesz már nálatok is töltési lehetőség a közelben.
Hja, ez nálunk is gond. Ugye ezek alá a házak alá nem épültek garázsok, egyszerűen azért, mert nem volt ennyi autó. Fogalmam sincs, hogy ezekben az esetekben mi a megoldás a töltésre, de biztosan ki lesz valami találva. Tudom is én, lesz 10 hely, ahol a töltés időtartamára parkolhatsz csak, ez felügyelve van, és jön a bünti percdíj alapon, ha tovább vagy ott. Szóval ez technológiailag már most is megoldható, csak szabályozói akarat kérdése. Ugye most még azért nincs ilyesmi, mert nincs is rá igény.
#200Alaaf Pi
Nem lesz olyan, hogy csodaakku. A jelenlegi technológiát reszelgetik, váltanak ki bizonyos alapanyagokat, évente pár %-ot fejlődve. Azt hiszem, hogy nincs is valódi igény a csodaakkuval járó előnyökre. Mármint érted, amit írtam is, 15 perces gyorstöltés most is van. Ez a legtöbb embernek már bőven elég.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #187 üzenetére
Nem is kell eljutnia a felhasználóig ha napi 8 órát állnak a buszok és ebből neki semmi hátránya sincsen.
Továbbra is nagy kérdőjel mikor lesz gond a hálózattal a töltés miatt. Mert ahogy láthatjuk a buszokkal sincs gond, pedig azokat nem ilyen semmilyen teljesítménnyel töltik mint otthon a személyautót.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
A carsharing-gel kapcsolatban van egy alapvető tévhit. Az nem a saját autó konkurenciája, hanem a tömegközlekedésé. Ezért a carsharingos autók nem kiváltják a már meglévő példányokat, hanem ahhoz jönnek hozzá. Növelik a forgalmat, növelik a parkolók zsúfoltságát.
Előbb-utóbb a nagyvárosi döntéshozók fel fogják ezt ismerni és tenni is fognak ellene.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
addikt
válasz Shadowbull #206 üzenetére
Ezzel többé-kevésbé egyetértek, már statisztikák is bizonyítják, viszont máshonnan fognám meg a dolgot. Ha az ember egy carsharinges EV-be ül a városi közlekedésre a saját belsőégésűvel szemben, az jó. Éppen ezért a belsőégésű carsharinget kőkeményen elkezdeném nyírni a szabályozók helyében.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #206 üzenetére
A környezetemben 15-20 carsharing felhasználó van, mind a saját autót váltja ki és nem a tömegközlekedést. Ettől még lehet igazad, nyilván a tömegközlekedést is megnyirbálja, többen engedhetik meg maguknak ezt, mint a saját autót.
DE amíg a tömegközlekedés szar, addig vagy saját autóval vagy carsharing-gel fogok utazni. Ezzel nem vagyok egyedül, ezt kell elsősorban belátnia a városvezetőknek.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
SindaNarmo
tag
Szerintem észre venni biztos nem fogod, mert nem raknak oda annyit hogy gond legyen, vagy csak azt veszed észre hogy fejlesztés van, aztán egyszer lesznek.
Nem vagyok villamos mérnők. szóval fogalmam sincs hogy ezek a szabad töltők hova vannak rá kötve / hogyan szabályozzák magukat ha kell. De gondolom a telepítésüknél figyelembe van véve hogy a hálózat elbírja. Ha meg nem akkor jön a hálózat fejlesztés.
Egyszerű gondolat menet alapján, az hogy elszórava/nem tömbösítve vannak töltők nem tűnik nagy problémának. Szerintem akkor jöhet elő ha pl minden parkolóhelynek rendelkeznie kellene töltővel (szerintem csak így lenne logikus az egész). De ebből is azt látnád, hogy fejlesztik a parkolót, közben kicserélik a trafót, újra kábeleznek stb. És mint egyszeri ember feltétlenül nem is gondolsz bele hogy ez pl részben a töltők miatt is lehet.
Mint ahogy azt is elképzelhetőnek tartom hogy ha saját felhasználásra lehetne venni komolyabb töltőt (nem tudom lehet-e), akkor a telek hálózatában is módosításokat kellene végrehajtani mert nem arra lett tervezve hogy kiszolgáljon egy nagyobb fogyasztót.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #207 üzenetére
A Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban. Tehát a Toyota akar egy csodaautót, amiből alig tud eladni párat, mert senkinek nem jó és ezért nem is veszik! Bár szerintem gyártani sem tudna túl sokat belőle a bonyolultsága miatt. A tesla tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? A cybertruck-ra gondolsz? Az nem csodaautó, csak egy sima elektromos.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Hi!King
őstag
Igazából van 100 méterre is tőlünk elektromos töltő, csak az egy fürdő parkolójában van, ahová eleve nem is parkolhat nem fürdővendég, de amúgy sem szokott üres lenni.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket. Nem tudom követted-e Szöcskét, ő a Kiszámoló blog kommentelője volt és csinált egy Facebook csoportot, illetve villanyautós csoportokban aktív, mikor átállt elektromos autóra, gyakran bizonygatta mennyire jó, de igazából neki ez egy hobbi volt, mert mindent ahhoz igazított, hogy eljusson a Leafjével A-ból B-be. Nyilván azóta jobb a helyzet, de én csak azért nem szokok oda mondjuk egy Lidlhöz, mert ott lehet tölteni. Meg ugya ha hétvégén hosszú útra kell a kocsi, akkor előtte kell teletölteni, de ilyenkor péntek este hazaesve amúgy is sok dolgot kell előkészítenünk.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #206 üzenetére
Igen, szerintem is ez a gond a nagyvárosi carsharinggel. És ugye jelenleg eleve olyan övezetekben van, ahol kiváló a tömegközlekedés, de sűrű a forgalom, így inkább tömegközlekedésre és kerékpározásra, gyaloglásra kellene ösztönözni az embereket.
-
Shadowbull
addikt
"15-20 carsharing felhasználó van, mind a saját autót váltja ki és nem a tömegközlekedést"
Szóval ők mind eladták a saját autót és carsharingre váltottak?
Itt nálunk nagyon jó a tömegközlekedés, mégis van egy csomó carsharing ajánlat, aztán foglalják a parkolót az utcán.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #211 üzenetére
"Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban."
A Toyota kábé mindent csinál párhuzamosan.
"tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? "
Ó, a Tesla soha meg nem valósuló ígéreteinek a listája igen csak hosszú. De nem tartozik ide.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
addikt
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket.
Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
Szerintem ennek a gyakorlata kialakul. Ezek eleve nem gyorstöltők lesznek, szóval hosszú idő a töltés is. Illetve nem 0-100-ban kell gondolkodni! Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. Az átállás szerintem is kényelmetlen, de ez megoldódik, ha mondjuk minden parkolóhoz lesz valami töltőpont. Most ugye még szűkösebb a kínálat.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
"Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés."
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
"Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont."
Akkor máris megoldódna 1-2 havonta a töltés, mert mi Kiflitől rendelünk vagy gyalog közeli boltban vásárolunk, csak ha nagyobb dolgokért megyünk, akkor megyünk autóval bevásárlóközpontba. Kifli előtt meg munkából hazafelé tömegközlekedéssel. És ezt is csinálják sokan, legalábbis a tömegközlekedésileg frekventált helyeken lévő szupermarketekben sokan vásárolnak. Feleségem egy ideje autóval jár munkába, ha tankol, akkor az 3 perc, ellenben bármely bevásárlóközpontot útba ejtenie leparkolnia a mélygarázsban elég nagy macera lenne ehhez képest.
"Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. "
Tehát megint ugyanott vagyunk, hogy átszervezni az életet, ha egyébként wc-re nem szoktunk autóval járni.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
A többségnél a garázsban pihen, már nem is terveznek újat venni.
Egy ember van, aki már eladta a sajátot.
Az egyik ismerősöm Érdről vagy annak északi hataráról jár a XI. kerületbe sharenow-val.
Ha lenne délebbre lerakóhely, én sem sajáttal ingáznék.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
addikt
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
Inkább csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a kompromisszum/kényelmetlenség fogalom relatív. Nekem a belsőégésűmmel is kényelmetlen elkeccsölni a kútig a ház elől, ennyi erővel a közeli töltőn is hagyhatnám. Ha nálatok lesz töltő, akkor ugyanez lesz a helyzet. És az is fontos még, hogy nem létezik olyan megoldás, amely mindenki számára kompromisszummentes. Ez lehetetlen. Olyan létezik, amely a többség számára a legkisebb kompromisszummal jár. Azt hiszem, hogy ilyen értelemben az EV-k már kezdik elérni, és hamarosan be is előzik a belsőégésűeket. Ugyanis az a felhasználás, amire te, vagy én használjuk a verdát nem általános, hanem speciális.
Feleségem egy ideje autóval jár munkába
Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog. -
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #210 üzenetére
De ez nem jelent problémát, egyszerűen fejleszteni kell a hálózatot. Ezt elektromos autók nélkül is kellene.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Polllen
nagyúr
Mivel az EV az irány, így hosszú távon igazad lesz, mögé teszik, ami kell.
De most azért az 500-600 km-s valós hatótávról beszélni általánosságban nem lehet. Persze van olyan autó, ami tudja, de nem ez az általános. Illetve mekkora akkupakk kell hozzá? 100 kW? 2,5-3 tonnás autókkal mentjük meg a környezetet. Amiben 1 ember ül.
Amíg nem lesz méregdrága az autózás, aki teheti azt fogja választani. Ezért kellene szerintem a városokba kicsi, környezetbarát autó.
A SUV-kal meg lehet élményautózni vidéken, meg a pályán.Illetve persze, van töltő, de mennyi? Nézd meg a nagyobb plázákat, hogy mennyi autó áll ott és hány töltő jut rájuk. (De megnézheted a lidl, penny parkolókat is. Van 100-150 hely és van 2-4 töltő állomás. Esetleg 8. Wow!
Etele plázában már tavaly ősszel is csak 10-ből 1x találtunk szabad töltőállomást a plugin hibridhez...
Kertes házban lakom, nálam van napelem, meg 4 fázis. Én tudok elméletben ~10 kWh-val tölteni. Elméletben. A valóság nem ez. De ha így is lenne, a 100 kW-s aksit 10 óra alatt tudnám feltölteni otthon.
Ne értsd félre, attól függetlenül, hogy szerintem rossz irány az EV ebben a formájában ez lesz, mert a többség ezt akar venni, legalábbis Európában. Meg talán jobb lesz klímaszempontból, de a Földet ugyanúgy tovább romboljuk. Csak máshogy.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
SindaNarmo
tag
Kell persze, de nem biztos hogy ilyen ütemben kellett volna, per ilyen mértékben. A marketinges szöveg úgy is az hogy minden energia hatékonyabb (szóval ez alapján bővítés nem is feltétlenül kellene). aztán az energia igény folyton nő személyre lebontva is.
Csak ezek kimaradnak abból a számításból/összevetésből. Hogy ja, mindenhova rakunk töltőt, nem is drága, nem is sok munka. Aztán a háttérben van egy tucat fejlesztés, hogy azokat egyáltalán ki lehessen rakni, amit nem látsz, mert általános fejlesztésről van szó. (nem mint pl egy benzinkútnál).
Bár ha tényleg ezek lesznek a teherszállításban is, akkor ne legyen kétséged hogy azoknak az út közbeni töltő telephelyek kitelepítése se csekély befektetés lesz.Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így. Telephelyről indul, kiszállít, visszatér. Tervezhető a terhelés, ütemezhető az egész. De a hosszabb A->B nem tudom elképzelni úgy hogy hatékony legyen.
Persze ez szigorúan a magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
"Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog."
Ez megint egy érdekes dolog. Igazából ő céges, nem elektromos autóval jár, de náluk csak cégea autó parkolhat bent, ha a cég átáll elektromosokra, ott nyilván lesznek töltők. Ellenben amikor egy ideig még sajáttal járt (ahogy az ott dolgozók többsége), a környéken parkolt, ami kis részben társasházi, de nagyobb rézben kertes övezet, ott is valószínűtlen, hogy majd a bejáró dolgozók autóinak a családi házak előtt töltőt építenek.
De egyébként én dolgoztam többfelé irodaházakban, és mindenütt valamekkora privilégium volt a céges mélygarázs, így a többsége az autóval munkába járóknak valamilyen egyéb lehetőséget talált. Pl. az Árpád híd pesti hídfőjénél van egy rakás fizetős, őrzött parkoló, de ezek megintcsak távol vannak attól, hogy minden vagy a legtöbb helyen töltő legyen, mert eleve földes, murvás, rendezetlen parkolókat képzelj el, minimális infrastruktúrával. Az autóval járó kollégáim mind ilyen helyeken parkoltak. Szerintem olyan 5-10 év, hogy ezeknél nem csak 1-2, hanem sok töltő legyen.
A mostani munkahelyemen amúgy a garázsban és a belső szabadtéri parkolóban sincs egy sem, ellenben van egy olyan cég, ahol a pincén keresztül húznak ki egy vezetéket, ami egy korláton lóg.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #225 üzenetére
Szerintem sem ilyen ütemben kellett volna, hanem sokkal gyorsabban. De ugye mindig csak annyit fejlesztenek amennyi szükséges.
De milyen összevetésből maradnak ki?„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
cucka
addikt
válasz SindaNarmo #225 üzenetére
Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így.
Olyan nagy képzelőerő nem kell hozzá, az Amazonnál több ezer elektromos furgon fut az utakon, és pár éven belül teljesen erre állnak át.A hosszú távú szállítás a kérődjeles, lokális szállításnál lényegében már eldöntött kérdés, hogy az akkumulátoros elektromos autóknak áll a zászló.
-
SindaNarmo
tag
Ha nincs rá szükség akkor minek csinálnál mindenhova olyan hálózatot ami már majdnem ipari terhelést is elbír? 10 sávos autopályát is építhetsz, de minek.
Korában volt hogy mennyibe kerül pl egy hidrogén töltő állomás kialakítása és ezzel szemben egy töltő milyen olcsó. Csak hogy az elektromos töltőállomássem lesz feltétlenül nagyon olcsó ha azt akarod hogy ne legyen sor és ne órákig ülj ott (nem a jelenlegi állapot ahol %osan alig van EV autó hanem amikor mind az). Ott már infraksturálisan is tervezni/vagy a meglévőt módosítani kellhet hogy elbírja.
-
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #230 üzenetére
Ha nem maradtunk volna le elektromobilitásban akkor szükség volna rá.
Szerintem senki nem mondta hogy az elektromos töltőállomás olcsó, csak az kiépült mert volt rá igény, szemben a hidrogénállomásokkal.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
addikt
A logikus megoldás az lenne, ha a személygépjárművek-lokál furgonok BEV-k, a nagy tgk-k pedig maradnak jó hatékonyságú belsőégésű dízelek. Pont ez a méret az, ami EV-hez túl nagy, hidrogéneshez pedig túl kicsi (és a diverz töltési igény kielégítése megeszi a megtérülést). Nem tudom, hogy kormányzati szinten ezzel számolnak-e.
-
senior tag
"Ha az EU 2050-re el akarja érni a nettó nulla kibocsátást, előrejelzések szerint 2040-ben már hatszor több kritikus nyersanyagot fog használni, mint most. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) statisztikái szerint ha szeretnénk 2 Celsius-fok alatt tartani a globális felmelegedést – ami a klímaváltozás kordában tartásának alapfeltétele –, a lítiumkereslet például negyvenkétszeresére nő majd globálisan 2040-re. A többi nyersanyag helyzete sem sokkal jobb: grafitból huszonötszörösére, kobaltból huszonegyszeresére és nikkelből tizenkilencszeresére fog nőni az igény. Az Európai Bizottság pedig 2020-ban úgy becsülte, hogy a zöld átálláshoz a blokk lítiumszükséglete a hatvanszorosára, a kobaltszükséglete a tizenötszörösére növekszik 2050-re. A ritkaföldfémeknél tízszeres keresletnövekedéssel számoltak." [forrás]
És így áll az EU most: "[...] az unióban felhasznált magnézium 93 százalékát Kínából, a borát 98 százalékát Törökországból, a nióbium 85 százalékát pedig Brazíliából importálják. [...] Az Európai Unióban a ritkaföldfémek 98 százaléka Kínából, a platina 71 százaléka pedig Dél-Afrikából származik. [...] A Fastmarkets szerint 2032-re Európa a globális lítiumkereslet 25 százalékát adja majd, de a kínálati oldalon globálisan csak 4 százalékot tud produkálni. Lítium terén kevésbé Kínára, inkább Chilére hagyatkozik az EU: az ellátmánya 78 százaléka érkezik innen." [forrás uo.]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
cucka
addikt
A nagy teherautóknál nincs is szó semmiféle erőltetett, államilag előírt elektrifikációról. Nem véletlenül.
#233Mr K
Ezek teljesen irreális tervek. Az is, hogy 2040-re el tudjuk érni a zéró emissziót, és az is, hogy a globális co2 kibocsátást pusztán európai törvényhozói szándékkal érdemben csökkenteni lehet.Legfeljebb ilyen papíron zéró emisszió lesz. Ugyanúgy, ahogy papíron a 600 lóerős Porsche Cayenne két litert fogyaszt százon.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Teherautóknál a piac fogja ezt kimunkálni. Ismerősnek van (volt) fuvarcége, a megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok. Itt most a nemzetközi, nyergesvontatatós, klasszikus kamionokról beszélek. Simán eljöhet majd az idő, hogy a fuvarcégnek az EV kocsi éri meg jobban ROI-ban. Kialakul.
-
SindaNarmo
tag
Nem specifikusan rólunk beszéltem, én ezt általános problémának gondolom. Ettől máshol lehet jobb a helyzet egy kicsivel, de nem erre vannak/voltak berendezkedve az infrastruktúrák. Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem), de biztos több van mint itthon. De szerintem ott is ugyan azok a problémák mint bárhol.
Maga a buszos példák sem itthonról vannak (és nem, nem keletebbről), és mint ahogy írtam is, ez még az ideálisabb, vannak ennél sokkal problémásabbak/limitáltabbak is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz SindaNarmo #237 üzenetére
Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem)
2 éve Scladmingban az egyik hotel előtt legalább 30 töltőpont volt kialakítva. Ha nem EV-vel jársz, akkor nyilván nem annyira figyeled az ilyesmit. -
Noukoum
veterán
válasz SindaNarmo #237 üzenetére
Ez egy olyan probléma, amit mindenhol kezelnek (ahol akarják). Tehát semmilyen gondot nem jelent (nyilván azoknak a szakembereknek, politikusoknak akik ezzel foglalkoznak azoknak igen).
Össze sem hasonlítható az egész hidrogénautózás bohózatával...
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Mert gondolom a kőolaj felhasználása az nem erőforrás feláldozás.
Az alu, kobalt, lítium feláldozás a gond hiszen ezeket újrahasznosítjuk. A kőolaj feláldozás az rendben van, mert azt elégetjük.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
senior tag
"Az EP döntése nyomán nemcsak az autógyártók kapnak házi feladatot, hanem a tagországok is, hiszen miközben jelenleg hetente átlagosan kétezer nyilvános elektromos töltőpontot üzemelnek be az unióban, ideális esetben legalább heti 14 ezret kellene a hálózatra kapcsolni, hogy teljesüljön az autóközlekedéssel kapcsolatos klímacél. Ehhez egyébként 2030-ra 6,8 millió villanyautó-töltőre lesz szükség a McKinsey kutatóintézet felmérése szerint, ezt vessük össze a jelenleg kevesebb mint háromszázezerrel." [forrás]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Polllen
nagyúr
Hány %-t hasznosítjuk ezeknek az anyagoknak újra?
Mennyi elektronikus hulladék kerül afrikai országokba mindenféle újrahasznosítás nélkül jelenleg? Most tehetnék ide mosolygós szmájlit, de annál tragikusabb, hogy mosolyogjak rajta.
Amúgy te is tudod, hiszen tudsz olvasni, hogy nem írtam olyat, hogy a kőolaj felhasználás rendben van. Viszont ha fenntartható világot szeretnénk, akkor csak érdemes rendszerben gondolkodni, nem? Egy nem túl jó dolgot lecserélsz egy másik nem túl jó dologra.
Ez pörgeti a gazdaságot, hiszen új megoldandó problémákat generálsz, de közben ugyanúgy rombolod a környezetet. Igen, az elektromos autó már nem fog CO2-t kibocsájtani, ott ahol használod.De azért a töltéshez nagyon kellene valami zöld energia, hogy értelme legyen. (Hallo Deutschland!)
Az akkumulátor gyártás mennyi vizet fog felemészteni? A meglévő gyárak mennyire szennyezik a környezetet? (Helló Göd! Debrecen, Iváncsa felkészül!)
A bányák mennyire tesznek keresztbe a helyi környezetnek? (Hola Dél-Amerika!)
A klímaváltozás hatalmas probléma, meg fogjuk fizetni az árát, de erre mit csinálunk Európában? A kibocsájtás 13%-ra ráállítunk több iparágat... Szerintem ez így nem lesz jobb, mint volt. Az új Honda civic hajtásláncában sokkal több fantázia van, azt kellene kimaxolni, nem a világot elárasztani hatalmas akku csomagokkal.
Elon Musk nagyon ügyes és előremutató, de üzletember. Eladta a világnak az EV-ket még az előtt, hogy komolyan átgondoltuk volna, hogy mik az alternatívák.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
hokuszla
aktív tag
frisss
10400 16GB 1660s 4.5TB
-
8th
addikt
Ezt úgy mondod mint ha minden villanyautóban 500-600 kilométeres akkupakk lenne. Közel sincs így. De még amiben a gyártó szerint akkora is van az sem megy el annyit a való életben. A hagyományos motorral szerelt autókhoz képest az elektromos autóknál még nagyobb az eltérés WLTP és a valós fogyasztás között.
Az Autobild minden náluk lévő tesztautóval lefutja ugyanazt a 155 km-es tesztkört. Néhány beszédes fogyasztási és hatótáv adat:
Skoda Enyaq iV 80:
Nettó akku kapacitás: 77 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 17,2 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 502 km
Valós átlagfogyasztás: 28,5 kWh (+69%)
Valós hatótáv: 270 kmVolvo XC 40 Recharge:
Nettó akku kapacitás: 67 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,9 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 417 km
Valós átlagfogyasztás: 28,2 kWh (+49%)
Valós hatótáv: 238 kmMercedes EQA 250:
Nettó akku kapacitás: 66,5 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,3 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 415 km
Valós átlagfogyasztás: 27,7 kWh (+51%)
Valós hatótáv: 240 km240-270 kilométeres valós hatótávval azért ezeket elég sűrűn kell töltögetni.
-
addikt
Totál értelmetlen belemenni ebbe az utcába. Az Autobild tesztciklusa ugyanarra jó, mint a WLTP: a különböző modellek összehasonlítására. Ez nem ad valós képet egy olyan ember számára, aki ki se mozdul a városból a verdával, vagy aki agglomerációs ingázásra használja. Aki pályázik, annak már jobban, mert megkockáztatom, hogy ezek autópálya-súlyos értékek.
És nyilván nincs minden EV-ben ilyen. A kolléga igényeiből indultunk ki (hosszúkat megy), és az egész thread ezt követte le. Senki se mondta, hogy minden EV ilyen lenne. Miért lenne? Korábban írtam, hogy egy rakás embernek 64-es akkura sincs szüksége.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/
- ASUS TUF A17 - 17" FHD IPS, R7-4800H, RTX 3050-4, 16 DD4 / 512 NVMe, FÉM HÁZ +számla és garancia
- IPhone 15 Pro 128GB gyári független 2025.04.03. Apple garancia