- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Vivaldi (böngésző)
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Hálózati / IP kamera
- Spotify
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
-
addikt
válasz Shadowbull #33 üzenetére
Uhh, tudtam, hogy valaki ebbe fog belekötni. Nyilván nem kp-ra veszi ott sem a többség, de ez mittomén, egy Passat ára. Abban azért megegyezhetünk, hogy a német középosztálynak egy Passat nem jelent különösebb megterhelést.
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #33 üzenetére
Azt senki sem állította, hogy a mostani Tesla modellekkel le lehet fedni a piacot, de már Musk is ígéri a 25000 dolláros modellt, ebben az árkategóriában nagy választék lesz rövidesen.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #45 üzenetére
Igen olvastam, hogy tetemes pénzeket kap az előállítása, de hogy hidrogénkutak is lesznek az más kérdés. Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab! Ha le akarnák fedni európa negy részét, akkor mennyi ilyen kút kellene? Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni? Szerintem itt el is dőlt a dolog.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #46 üzenetére
Rosz a gondolatmeneted. A lényeg, hogy egységnyi energia elhasználásával mennyi utat tudsz megtenni! Mivel a hidrogént elvileg vízbontással akarják előállítani, legalábbis ekkor lenne zöld. Tehát itt az számít, hogy 100km megtételéhez mennyi áram kell. Az elektromosnak elég kb.10-15kWh a hidrogénesnek pedig minimum 30-40kWh. És ne hidd, hogy az áram ára nem a fogyasztót fogja terhelni. Ezen felül a szállítás ára(mert ehhez ugye tartálykocsi kell, nem is akármilyen), a kút ára(aminek darabja kb 1 milliárd Ft.), stb. Drágább lesz az, nem is kicsivel.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
addikt
válasz Shadowbull #48 üzenetére
Ez egy teljesen légből kapott összeg.
Hja, ez nekem is elég extrémen hangzik, de a speedzone-ból nekem is 700 milla rémlett. Na de akkor mennyibe kerül? -
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #48 üzenetére
""Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab!"
Ez egy teljesen légből kapott összeg."Nem légbőlkapott, mert a totalcar egyik adásában elhangzott ár amit a kút tesztelésekor mondtak az illetékesek!
""Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni?"
Lényegtelen, mert ez két külön technológia. Teljesen hibás a vagy-vagy felfogás."Nem lényegtelen, mert a befektetők nem kedveskedni akarnak az autósoknak, hanem bevételt generálni! Amelyiken több a bevétel az nyer! És lássuk be, hogy ha valaki most egy hidrogénkutat letenne valahová, akkor 10-15 évig abból bevétele aligha lenne, mégha eddig el is terjed ez a hidrogénes dolog valamennyire! Az elektromosnak is ennyi idő kellett kb.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #46 üzenetére
Hidrogént max. atomenergiával érdemes előállítani, minden más megoldás vagy környezetszennyező, vagy nagyon rossz hatásfokú.
Sabine Hossenfelder elég jól összefoglalja miért: [link]
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #55 üzenetére
"A hidrogén óriási előnye az, hogy olyan energiát is használhatunk az előállításához, amivel egyébként nem tudunk mit kezdeni, azaz annak az ára nulla."
Igen? mikor vettél utoljára 0Ft-ért áramot? Na ennyiszer 0Ft az ára az áramnak!
Magyarország folyamatosan importálja az áram nagy részét, mikor is van akkor olyan, hogy túl sok áram, és ingyen lenne? Soha!"Az egymilliárdos kútra már írtam fentebb hogy baromság."
Már írtam fenteb, hogy az átadáskor mondták a telepítők! Vagy ezt is jobban tudod, mert csak? "Így nincs meg a szükséges kereslet - főleg töltőállomás híján - a hidrogénhajtásra, ami elegendő lenne ahhoz, hogy megérje egy töltőállomás nagyjából 0,5-1 milliárd forintos telepítése. " Egy cikk amiből idéztem az előtte lévő sort: [link] Na mi is a baromság?Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #57 üzenetére
"Ez csak állami támogatások kérdése. A BEV is teljesen életképtelen még ma is állami támogatások nélkül.
Márpedig állami támogatások lesznek. Ez eldöntött tény."Igen? Majd meglátjuk, mennyire haladnak vele. Nem hinném, hogy az elektromos töltőinfrastruktúra eddig pedig malmozni fog, hogy a hidrogénes beérje. Ez pedig eldöntött tény!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #58 üzenetére
"Hát ez ebben a formában elég nagy hülyeség."
Már csak meg kellene indokolnod, hogy miért.
Ott a videó, amiben Sabine elég részletesen elmagyarázza, hogy mi a gond a hidrogén egyéb előállítási formáival. -
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #62 üzenetére
"Nem igazán érted ezt az energiatermelés dolgot ugye."
Te nem érted de nagyon, nem lehet európa közledéséhez szükséges enrgihordozót arra alapozni, hogy talán majd lesz túltermelés és akkor majd hidrogént állítunk elő. Azt elő kell állítani, ha arra állunk rá, és akkor olyan mennyiségek kellenek majd, hogy nem lesz annyi áram ami alég lenne. Például azért, mivel a hatásfoka nevetséges, ezért duplaannyi áram kell majd, mert nem egyből eleltromos autókban használjuk. Ennyit jelent ha valaminek ennyire csakpivaló a hatásfoka!"Az egymilliárd forint a baromság. Akárki is mondta."
Tehát a telepítő cég sem tudja olyan jól, mint Te, hogy mennyibe kerül az általuk telepített kút? Szerintem itt váltál nevetségessé nem kicsit, nagyon!Ez már valamiféle hit kérdés lehet nálad, mindenesetre elég vicces!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #64 üzenetére
"Tény, hogy a megújulók kiépítésével párhuzamosan egyre gyakrabban van olyan időszak, amikor túltermelés van. Ahogy egyre több megújuló kapacitás kerül kiépítésre, úgy lesz egyre több ilyen időszak. Gyakorlatilag előre látható, hogy 10-15 éven belül tavasztól őszig tele leszünk felesleges energiával, amit nem tudunk azonnal elhasználni.
Innentől meg csak egy lépés az hidrogén termelés."Na itt tévedsz baromi nagyot, mert ezt a feleslegesnek mondott energiát fel fogják használni, hiszen egyre több elektromos autó lesz, amiket tölteni kell, tehát kompenzálnak. Ha pedig marad ezen felül is szabad kapacitás, akkor van nem ennyire rosz hatásfokkal rendelkző megoldás is a tárolására. A pazarlás akkor is pazarlás ha valamiből sok van.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
petymeg
addikt
válasz Shadowbull #64 üzenetére
Ez így van, szélcsendes teleken meg nem lesz. Akksival meg nem igazán lehet betárolni. Sok érdekes kérdést felvet még a nagyon zöld nap meg a szélerőmű, pl mi lesz az újrahasznosíthatlan napelemekkel meg az üvegszálas lapátokkal? Erre milyen válszt tud adni vajon a görögdinnye különítmény?
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #71 üzenetére
"Mivel jár jobban az emberiség?"
A vásárlók és a kormányok sem így gondolkoznak, Európában már csökkent a hibridek eladása, miközben a BEV-ek masíroznak felfelé.
Nehéz megérteni a Toyota számításait a kapacitások szűkösségéről, miközben mindenki akkugyárat fosik, és kis hazánk a 4. (!) legnagyobb akkugyártó lett globálisan, seperc alatt. Nem úgy tűnik, hogy az európai BEV-átállást lassítaná a kapacitáshiány.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #45 üzenetére
Pont azért fog teher- és személyszállításba jönni, mert az infrastruktúra kiépítése ennyire költséges, és ezeknél a felhasználásoknál egyszerűen kevesebb kell belőle.
A budapesti teljes buszközlekedést le tudod fedni 5 hidrogén töltőállomás kiépítésével.És igen, sokkal drágább kiépíteni a hidrogénes infrastruktúrát, mint az akkumulátoros töltőket. Áramot már termelünk 100 éve, és szinte mindenhol könnyedén elérhető, ellentétben a hidrogénnel, ahol a gyártást, szállítást és tárolási infrastruktúrát is ki kell építeni egy olyan anyaghoz, amit 700 bar nyomáson kell végig tartani speciális tartályokban.
Az energiatároláshoz - egyáltalán nem biztos, hogy a hidrogén előállítása lesz a nyerő ötlet. Az elektromos autózás terjedésével előbb-utóbb itt lesznek a nyakunkon milliószámra a használt autó akkumulátorok, vannak olyan ötletek, hogy ezeket be lehetne fogni az éppen fölösleges zöld áram tárolására is akár.
Igen, itt is van veszteség, de hát mire a vízbül kiveszed a hidrogént és az eljut az üzemagyagcelláig, az sem egy nagyon nagy hatékonyságú folyamat. -
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #64 üzenetére
Nem kell végignézni a linkelt videót, csak akkor ne intézd el annyival a hozzászólást, hogy hülyeség, minden ellenérv nélkül.
Amúgy a videót érdemes lenne végignézned, mert nem egy random youtube hülyeség, hanem egy nemzetközileg elismert fizikus ismeretterjesztő videóblogja. -
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #67 üzenetére
"Fogalmam sincs miért kamuznak, nem is érdekel. "
Mert Te jobban tudod, honnan is? Mert ha most belinkelsz valami cikkecskét, hogy olcsóbban is lehet felnyeritek az biztos! Ember a telepítő cég munkatársai mondták! Kicsit gondold végig, megéri! Jobban tudod, mint akik csinálták?Tehát egy 2023-as cikket lehülységezel egy 2014-es cikkre hivatkozva?
Időzavarvban vagy?Minden évben nőni fog az elektromos áramfogyasztás is, mert szép lassan egyre több fogyasztót használunk. Németország pedig talán kicsit jobban el van eresztve szélerőművekkel mint mi, szerintem, ahol az egész országban van kb pár db, az is kis teljesítményű. Ez köszönhető a hülye kormányunk szélenergiához való hozzáállásának! Tehát a feltételezéseid mind légbőlkapottak, semmi alapjuk! És itt a lényeg az, hogy feltételezések! Tényeket hülyeségezel le, miközben cáfolni sem tudod.
És mindehhez hozzátenném, hogy a shell pedig szép csendben bezárta az összes brit hidrogénkútját! Ez némileg közelebb van mint San Diego.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Igen, nagy gépeknél (teherautó busz stb) el tudom képzelni, hogy olcsóbb az üzemeltetés. Főleg azért, mert az akkumulátorok súlya nem okoz problémát, és mert nem kell minden faluba töltőt kiépíteni. És kevesebb a járművek száma, tehát kevesebb üzemanyagcellára lesz szükség, amihez ugye ritkaföldfém kell.
A személyautóknál úgy néz ki, a hidrogénes technológia halva született. Sok gyártónak voltak próbálkozásai, a Toyota ki is hozta a Mirai-t, amiből szabad szemmel nem látható mennyiséget képesek eladni.
Mindezt úgy, hogy a fő támadási területük Kalifornia volt, ami egy ilyen technológia bevezetéséhez a abszolút ideális - zöld törekvések szabályozói oldalon, magukat környezettudatosnak gondoló lakosság, nagy népsűrűség, nagy számú fizetőképes ügyfél.Szóval innen nézve tűnik hatalmas kamunak, amiket a Toyota nyilatkozik a témában. Megpróbálták a hidrogénes közlekedést a Mirai-al, mondva, hogy ez a jobb megoldás az akkumulátoros autózás helyett. Hát nem jött be a tervük, ezen nincs mit szépíteni.
Nyilván az átlag kaliforniai elképesztően pazarló életet él, de attól még szeretik környezettudatosnak gondolni magukat.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
"A hidrogen infrastruktura ki fog epulni. Az EUnak van erre kozponti strategiaja, eleg sok penzt fognak beletolni."
Mint ahogy az elektromossal is így van ez. Nem csak egy irány támogatnak. De vivel egy gyorstöltő sokkal kevesebbe kerül, ezért ugyanakkor támogatás mellett is sokkal több elektromos töltőhely keletkezik majd! Tehát az eddigi előnyét még növeli is majd az elektromos.
"Igen, dragabb. De konnyen lehet hogy az uzemeltetes (mindent egybevetve) olcsobb lesz."
Olcsóbb lesz? Mitől? Az előállítása eleve több áramot kíván, tehát drágább, Ezután sűríteni kell ami megint energia, tehát pénz! Ezután szállítani kell speciális tartálykocsival. Ezután átfejteni és újra sűríteni kell megintcsak árammal! És ez szerinted olcsóbb lesz, mint egy sima gyorstöltő lerakása ugyanoda és kész. Szerintem is olcsóbb lesz, majd álmunkban!"Nem kell 700 baron tartani, csovezetekben valo szallitasnal teljesen normal nyomasok vannak. Tankolas elott kozvetlenul novelik meg a nyomast."
300 bar körüli nyomás emlegettek szállításnál, hát az sem piskóta! Tehát speciális tartálykocsi kell hozzá! Ilyennel szállítják a magyar töltőhöz is a hidrogént, volt erről is infó! Tudom hülyeség, mert a cég aki csinálja nem ért hozzá és hazudik is meg Te amúgy is jobban tudod!
Viszont tankoláskor már 700 bár kell és ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #82 üzenetére
"Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele."
Pont mint Én, persze Én emellett szeretem a fizika is az elektronikai dolgokat is. Talán neked sem ártana erről az oldalról megközelíteni ezt a dolgot, mert ez most úgy tűnik hogy nem több hitnél, mert érdemi infókat nem mutattál semmit. Ha még jobban foglalkoznál vele, akkor talán megértenéd mennyire is pazarló. Épp ezért dobta szinte az összes autógyártó, mert a fizikát nem lehet meg*****.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #83 üzenetére
Hát én meg határozottan emlékszem, hogy pontosan ezzel a dumával reklámozták, hogy az akkumulátoros elektromos autók helyett ők ebben hisznek.
Hogy nem jött be, az látszik abból, hogy mennyi Mirai-t képesek eladni. (Vagy inkább mennyit nem, egy Tesla több autót gyárt le a délelőtti műszakban, mint a teljes éves Mirai termelés)
Meg abból is jól látszik, hogy évekkel a konkurrenciától lemaradva mégiscsak kijöttek az akkumulátoros platformmal és a Bz4x-el, vagy hogy a tökömbe hívják. És hát nem lett zajos siker, érezhető a kapkodás, hogy futnak a konkurrencia után. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #88 üzenetére
Az elektromos átállással kapcsolatban kapkodnak.
A belső égésűek eladásaiban továbbra is jól állnak, minden fasza, de ez 10-15 éves távlatban kevés lesz.
Ha megnézed, a japánokat leszámítva mindegyik nagy konszern teljes mellszélességgel beleállt ebbe, mindenhol gőzerővel zajlik az elektromos platformok és modellek fejlesztése. Hozzájuk képest van lemaradva a Toyota.És ezért jönnek ezzel a bullshit szöveggel, hogy szerintük a karbonsemlegességhez pont arra van szükség, amit ők gyártanak, és amiben pont nagyon jók.
És amit mindenki más csinál és ők nem annyira jók benne, na az pont nem jó a karbonsemlegességhez.
Ezt kéne elhinni nekik, ha jól értem.
Meg azt, hogy az üzemanyagcellájuk, amihez platina kell, az fenntartható. Bezzeg az akkumulátor, amihez lítium kell, ami az egyik leggyakoribb elem a földkéregben, na ott szűkösek az erőforrások.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #77 üzenetére
A hidrogen infrastruktura ki fog epulni. Az EUnak van erre kozponti strategiaja, eleg sok penzt fognak beletolni.
Mondjuk EU-s adófizetőként nagyon remélem, hogy ez - a már említett repülést és hajózást leszámítva - nem fog megvalósulni. Egy nyilvánvalóan nem rentábilis technológiába eurómilliárdokat ölni őrültség. Akkor már inkább tolják akkufejlesztésbe. -
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #84 üzenetére
"Latom meg mindig nem erted. Az eloallitasa kvazi ingyen arammal fog tortenni. A csovezetekben valo szallitasa energiamennyisegre nezve nem dragabb mint az aram tavvezeteken valo szallitasa. Simam lehet csovezeteket epiteni a kutakhoz is, es akkor nem kell taralykocsi, nem jelentosen dragabb mint a foldgazhalozat. "
Állandóan ezt az ingyen áramot hajtogatod, akkor kérdezem én, mi van ha ezt az ingyen áramot egyből elektromos autóba töltöm? És ekkor 2-3x annyi utat tudok megtenni! Nem jobb megoldás?
"" ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!"
Mekkora az a hatalmas?""
Az előbb azt írtad érdekel a téma és utánanéztél, de még ezt sem tudod? Elég érdekes.
Mellesleg több 10 kW a sűrítés miatt, ami nem 1-2 percig tart. Ez már akár elektromos töltőnek is elmenne. Tudom hülyeség.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #87 üzenetére
A "LOL" meggyőző érv, neked van igazad. LOL
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #125 üzenetére
"Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt."
Nem, nem, Te állítottad, hogy érdekel a téma ezért utánanéztél!
Konkrétan ezt írtad: "Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele." Foglakozol vele? Hogy, okoskodással, mert értelmes adatokat nem tudsz, normális érveket nem tudsz, csak mindíg arra megy ki a mondandód, hogy csak, mert Te jobban tudod.
Na akkor ki is aki állandóan adatok nélkül blöfföl?Bónuszkérdés: Hallottál-e arról, hogy mennyire üvegházhatású gáz a hidrogén? És tudod-e azt, hogy csak szállítás és áttöltés közben mennyi az a mennyiség emi elszökik belőle? Mert Én ennek is utánanéztem. Ez már magában elég ahhoz, hogy azt mondjuk, hogy a hidrogén nem old meg semmit!
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #134 üzenetére
"Aham. Elég sok érvet írtam le, arról én nem tehetek hogy te nem érted őket."
Olyan érveket, amik nem álják meg a helyüket! Ha hozok egy 2022-es cikket, TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek, hogy elavult infókat tartalmaz, az nem számít. Konkrét adatokat semmit nem hoztál fel, csak állandóan visszakérdezel! De közben állítod, hogy te utánanéztél.
Értem én, hogy nem értesz ehez a dologhoz, csak akkor nem kellene másokra erőltetni a hitedet! Ha megnézed, és számbaveszed az előnyeit, és melléteszed a hátrányokat, akkor egyértelmű a helyzet. Például elolvashatnád ezt a cikket, mert elég sokmindenre gondol. [link]Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
addikt
válasz Shadowbull #139 üzenetére
De most tényleg a hidrogénről vitatkoztok? Mert én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor. A hidrogén tárolása rohadt macerás, még félig-meddig laikusként is. Nyomástartó edény kell hozzá, ráadásul 700 barról beszélünk itt. A hidrogén önmagában is robbanásveszélyes egyébként. Mármint tényleg konkrét érveket hozzál inkább hőzöngés helyett, és akkor komolyan leszel véve.
-
addikt
válasz Shadowbull #141 üzenetére
A kommentemben azért benne volt a kérdés, bár kérdőjel nélkül:
..én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor.
Szóval ezt kifejthetnéd! Mármint E2E miért jobb, hatékonyabb, olcsóbb a hidrogénes meghajtás implementációja, mint BEV-eké. -
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #164 üzenetére
"Aminek csak egy része a személyautó."
Ez igaz, de az az átállás mindenkire vonatkozik! Mind szennyező, ezért mindre vonatkozik!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
addikt
válasz Shadowbull #150 üzenetére
Azért jó a kamionos példa, mert azokat vállalkozók üzemeltetik, akik végigszámolják a ROI-t. Ha piaci alapon épül ki a töltőhálózat, akkor szerintem a megtérülés nagyon rossz lesz. Ha az állam építi ki, az pedig az adófizetőknek nem fog tetszeni.
...mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
Amúgy a kamionos példára méginkább áll az, amiről Hi!kinggel beszélünk. A kötelező pihenőidő alatt nyugodtan rá lehet szúrni a kocsikat a töltőre. Amíg a pilóta alszik, addig tölt. Szóval simán lehet, hogy a gyors üzemanyag töltés nem is lesz szempont.Kicsit azt érzem itt is, és a másik threadben is, hogy nem akartok out of the box gondolkodni. A jelenlegi üzleti-gyakorlati folyamatokban akarjátok a benzint/dízelt felcserélni elektromosra, vagy hidrogénre. Azt hiszem, hogy nem ez lesz az irány. Inkább az, hogy jönnek az új megoldások, és ezekhez igazodik majd a gyakorlat. Írtam pár példát Hi!Kingnek is.
#151Hi!King
Eleve ott kezdődik, hogy nem mindenki él családi házban, tehát már a töltés egy hosszabb út előtt is macerás...
Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel.Szerintem meg másodlagos autónak kompromisszummentes, egy szűk rétegnek kompromisszummentes elsődleges autónak is, a többségnek kompromisszumos, extrém esetekben vállalhatatlan.
Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott. Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal. És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe. -
addikt
válasz Shadowbull #179 üzenetére
Ennek sem örülök. Magyarországon amúgy a BEV támogatás annyit jelentett, hogy az ÁFA (egy részét) valójában nem kellett megfizetned. Nyilván vételártól függően ennek mértéke változott. Ma már ez sincs.
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #184 üzenetére
Ahogy a benzines és dízel is teljesen versenyképtelen lenne állami támogatások nélkül.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #191 üzenetére
A munkahelyem amerikai anyavállalatának a vezetője Bostonban él és mondta, hogy venne ő Tesla-t, de nem tudná hol tölteni, pedig ő nem egy szegény ember.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #181 üzenetére
Pedig igaz: +50% akkut kell belebaszni, és megoldva. Legfeljebb csak nyergesvontatóhoz jó jogsival lehet vezetni.
-
addikt
válasz Shadowbull #206 üzenetére
Ezzel többé-kevésbé egyetértek, már statisztikák is bizonyítják, viszont máshonnan fognám meg a dolgot. Ha az ember egy carsharinges EV-be ül a városi közlekedésre a saját belsőégésűvel szemben, az jó. Éppen ezért a belsőégésű carsharinget kőkeményen elkezdeném nyírni a szabályozók helyében.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #206 üzenetére
A környezetemben 15-20 carsharing felhasználó van, mind a saját autót váltja ki és nem a tömegközlekedést. Ettől még lehet igazad, nyilván a tömegközlekedést is megnyirbálja, többen engedhetik meg maguknak ezt, mint a saját autót.
DE amíg a tömegközlekedés szar, addig vagy saját autóval vagy carsharing-gel fogok utazni. Ezzel nem vagyok egyedül, ezt kell elsősorban belátnia a városvezetőknek.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #207 üzenetére
A Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban. Tehát a Toyota akar egy csodaautót, amiből alig tud eladni párat, mert senkinek nem jó és ezért nem is veszik! Bár szerintem gyártani sem tudna túl sokat belőle a bonyolultsága miatt. A tesla tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? A cybertruck-ra gondolsz? Az nem csodaautó, csak egy sima elektromos.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #206 üzenetére
Igen, szerintem is ez a gond a nagyvárosi carsharinggel. És ugye jelenleg eleve olyan övezetekben van, ahol kiváló a tömegközlekedés, de sűrű a forgalom, így inkább tömegközlekedésre és kerékpározásra, gyaloglásra kellene ösztönözni az embereket.
-
Polllen
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
A többségnél a garázsban pihen, már nem is terveznek újat venni.
Egy ember van, aki már eladta a sajátot.
Az egyik ismerősöm Érdről vagy annak északi hataráról jár a XI. kerületbe sharenow-val.
Ha lenne délebbre lerakóhely, én sem sajáttal ingáznék.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
adlersson
aktív tag
válasz Shadowbull #129 üzenetére
Ezt mondjuk kibonthatnád kicsit, mert - a híreket felületesen követve ugyan -, de nekem se lenne más véleményem, pedig azért hébe-hóba japán cikkeket is olvastam a Toyota EV-s dolgairól.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #279 üzenetére
Ha a motor leállítható, akkor van benne kuplung.
-
.:ZS:.
senior tag
válasz Shadowbull #289 üzenetére
Szerintem nem is állította senki, hogy a hybrid-től lenne kifejezetten könnyű. Inkább a lényeg, hogy a sima hybridtől nem lesz nehezebb mint egy átlagos autó. Egyébként egy modern dízel sok sebességes DSG-vel valószínűleg nehezebb lesz maga a hajtáslánc egy hybridnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Robogó, kismotor
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen egeret válasszak?
- Jogász topic
- Futás, futópályák
- Építő/felújító topik
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...