- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
swtrooper
csendes tag
Szívó benzines autót kell venni 4 hengerrel 2000-res évek közepéről, oszt csókolom.
Csak személyes átvétel! A találkozóra FELKÉSZÜLTEN érkezzen, nem tudok mindig visszaadni, nem vagyok pénzváltó, sem ATM kezelő, kérem a pénzt előre kikészíteni köszönöm. Unatkozók, imbecilek, "bocsimégsemkell", link alakok ne írjanak!!!!
-
cucka
addikt
Nem piaci alapon oldódhat meg, hanem gazdasági alapon.
Tehát akkor fogunk jobban újrahasznosítani, amikor ahhoz pénzben kifejezett érdek kötődik. Ez létrejöhet piaci folyamatok és/vagy állami beavatkozás folyamán is.Amit el kell gyorsan felejteni, azok a csillagszemű környezetvédő aktivisták fantáziái, hogy ami szerintük erkölcsös és helyes, azt majd valaki más fizesse ki. Az nem fog működni.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
"megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok"
Ez komoly egyébként? Mindig le szoktak hurrogni, ha felhozom a végletekig kiélezettséget és agyonbonyolítást, mert "ez a jövő", meg "így is teljesen megbízhatóak". Akkor ezek szerint már tényleg omladozik a szarvár, és valóban sikerült kimaxolni a szeméttermelést a környezetvédelem jegyében?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
cucka
addikt
A pénzben kifejezett érdek nem a magánvásárlónál jelenik meg, hanem a cégnél, aki azt az EV-t legyártotta.
Ha veszel egy üveg drága bort, akkor abból te nem realizálsz profitot.
Ellentétben mindenki, aki az üveg bor értékláncában részt vett, annak anyagi érdeke fűződött hozzá, hogy te azt a bort megvedd. -
addikt
Sajnos igen. A traktort pár évig tartják a külföldező fuvarcégek, aztán lepasszolják belföldezni. Azt kell megérteni, hogy a fuvaroknál minden egyes nap, amikor nem gurul a gép, veszteség. Éppen ezért a maximális megbízhatóságra megy rá mindenki. Ez radikálisan csökken a modern teherautóknál pár év után. Azért azt is vedd figyelembe, hogy ekkorra már többszázezer kilométer bennük van. Extrém módon vannak (ki)használva.
-
ricsi99
addikt
"Amit el kell gyorsan felejteni, azok a csillagszemű környezetvédő aktivisták fantáziái, hogy ami szerintük erkölcsös és helyes, azt majd valaki más fizesse ki. Az nem fog működni."
Ennyi ... mindent pénzben mérsz.....
...hogy jó legyen éljünk fel mindent... spórólhatsz de tiszta vizet és levegőt nem fogsz tudni venni sem... pénzért sem.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Polllen
nagyúr
Pedig kb. 1 perc alatt meg lehet találni, hogy állhat az újrahasznosítás.
Szerintem a többi sem lenne hosszabb, de hát ha nincs időd, akkor nincs időd.[link]
A recent report by IDTechEx estimates that <8% of the global cobalt demand and <6% of the lithium demand, will be supplied by recycled Li-ion batteries by 2030."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
addikt
Elhiszem. Számomra sem lenne megvalósítható a Model3 LR 600 km-e, de az már azért kialakult vélemény, hogy 450-et elég jól tud pályán is nyáron. Télen nyilván kevesebbet, lemehet akár 350-re is. Ez még mindig bőven élhető az átlagpolgár számára, főleg, ha jó a gyorstöltő.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez az újrahasznosítási arány nem környezetvédelmi mérőszám, hanem forrás oldali. Azaz nem azt mutatja, hogy a leselejtezett akkumulátorok hány %-a kerül újrafeldolgozásra, hanem azt, hogy az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok hány százaléka fedezhető újrahasznosításból. Az arány azért ilyen kicsi, mert irtózatos mennyiségű új akkumulátorra lesz szükség (csak az eu-ban évi 1200-1600 MWh-ra), viszont 2030-ra még alig lesz leselejtezésre érett akkumulátor.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#54625216
törölt tag
A pénz az emberek közötti együttműködés szabvány mértékegysége.
Tehát amikor az egész világot érintő problémák megoldásáról beszélsz, akkor tök mindegy, hogy emberek koordinált munkáját vagy pénzt emlegetsz, mert a kettő ez esetben tök ugyanaz.
Olyan nincs, hogy jól meggyőzünk embereket, hogy áldozzák fel az idejüket és a munkaerejüket egy ügy oltárán és cserébe ne kapjanak semmit.
Illetve van, kommunista diktatúrának hívják, ez esetben a meggyőzés alapja az, hogy ha nem teszi meg "önként", akkor megölik.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
-
addikt
válasz Alaaf Pi #270 üzenetére
Na igen, ilyen szempontból ez lutri. Ami nekem eszembe jutott, hogy a következő vásárlás előtt kibérelek 1 hétre egy Model Y-t, és elmegyünk vele síelni. Ez valós képet ad a hatótávról a mi szokásaink alapján.
#271Noukoum
Az autópályás hatótávja az EV-knek? Ezt kizártnak tartom. Látod, hogy itt is a hatótáv a fő vitatéma.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Ha érdekelné akkor björnön kívül lenne még 600 youtuber aki ezt csinálaná.
Tapsi: persze hogy ez a vitatéma, olyan emberek között akiknek nincs elektromos autójuk, főleg belsőégésű fanatikusok. Na ők meg nem néznek ilyen teszteket.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
buherton
őstag
válasz janos666 #118 üzenetére
troll: on
Úgy tűnik a BME-n hülyék vannak. Egy volt kollegám is hasonló bullshit szöveget nyomott és ő a BME-n végzett.
troll: offExtra tömeg?! WTF? Nekem Prius+-om van, ami több mint 100 kg-val könnyebb, mint pl. a Skoda Kodiaq: [link]. Nem lepődnék meg, ha kevesebb alkatrész lenne a hibridben, mint a normál autóban. A Priusban nincs önindító, turbó, kettőstömegű, kuplung, sebváltó, stb. A fogyasztás? Prius+ 5,5, addig a Kodiaq min. 10 liter.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz buherton #276 üzenetére
1. A Két autó nem egy kategória, így a tömeg összevetése nem igazán szerencsés.
2. A Priusban is van kuplung, s váltó is, különben nem tudna a motor egyszerre hajtani és tölteni is, ahogy a motort le kell kapcsolni a hajtásról tisztán elektromos üzemben. Ráadásul ha a fö elektromotos a motor indítója, akkor kell még egy kuplung a kerekek felé is. hogy azonos autókat hasonlítsunk össze: Grandland vs. Grandland PHEV: a PHEV sokkal bonyolultabb, több alkatrészböl áll.A komplett elektromos hajtás plusz, amihez extrán kell hütés, így az a kör komplexebb, a komplett hütöblokk, a klíma összetettebb, kell bele DC/DC konverter, extra biztosíték, amit a tüzoltók mentés során aktiválva áramtalanítani tudják a rendszert, bonyolultabb, összetettebb hátsó tengely és segédkeret...A BME-n amúgy tényleg sok hülye tanított.
-
hokuszla
aktív tag
https://www.youtube.com/watch?v=T7DsK7ZHWj8
10400 16GB 1660s 4.5TB
-
buherton
őstag
válasz Alaaf Pi #277 üzenetére
The Prius has no clutch, no hydraulic coupling, no traditional gearbox. All gears employed are at a fixed ratio that never changes.
[link]A PHEV más azt hagyjuk.
Egy sima hibrid esetén továbbra sem vagyok meggyőződve, hogy abban több alkatrész lenne vagy akár bonyolultabb lenne, mint a normál. Igen, vannak benne plusz dolgok, amik a normálban nincsenek, de sok minden más hiányzik, ami pedig csak a normálban van.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
ricsi99
addikt
válasz #54625216 #269 üzenetére
Hogy ez mekkora butaság...
1.) Senki nem kért senkitől semmit... se pénzt se munkaidőt.
2.) Ja igen... felelősséget igen, ne támogassuk azt, hogy exta kényelemért /pénzért feláldozzuk a maradék erőforrást... már nincs több...
3.) Rég tól vagyunk azon ,hogy majd megyógyul magától... vagy tönkretesszük a maradékot is és csók ,vagy elhisszük azt ,hogy nem csak verdát/kecót kell hagyni a pulyáknak ,hanem életteret is.
Folyamatossan nő a népesség ... minden ember x terhet ró a környezetre... a jelenlegi séma alapján túl sok lessz és elfogy a környezet... most vagy a népességet csökkented vagy a terhelést...[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
.:ZS:.
senior tag
válasz Alaaf Pi #277 üzenetére
1: A Prius+ (hangsúly a +-on) egy 7 személyes családi autó. Igenis összehasonlítható a két autó.
2: Itt írtam le, hogy mi van egy Toyota Hybridben: [link] Nincs kuplung mert nem kell. Mind a belső égésű motor, mind az mg1 és az mg2 a bolygómű különböző részén csatlakozik be. Anélkül hogy a részletekbe belemennék a lényeg, hogy a két villanymotor különböző irányú és erejű behajtásával vagy fékezésével érhető el a belsőégésű motor fokozatmentes szabályozása vagy éppen üres járata: [link]
-
adlersson
aktív tag
"Azokra a hajókra is komoly környezetvédelmi előírás van." - Azért nem kell félteni a hajókat se. Előírás biztos van, csak betarttatni nehéz őket, ld. a végtelen mennyiségben a tengerbe eresztett, egyáltalán nem vagy nem megfelelő módon kezelt fenékvíz. Életútjuk végén meg kihajítják őket valamelyik lepattant indai város határába, ahol nyilvánvalóan a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásait betartva szétbontják őket.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
adlersson
aktív tag
válasz Shadowbull #129 üzenetére
Ezt mondjuk kibonthatnád kicsit, mert - a híreket felületesen követve ugyan -, de nekem se lenne más véleményem, pedig azért hébe-hóba japán cikkeket is olvastam a Toyota EV-s dolgairól.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
consono
nagyúr
A népesség csökkenni fog, már látszik, hogy laposodik a görbe rendesen, a kérdés az, hogy elég gyors e ez a folyamat... HA jól emlékszem a prognózisok ~10-11 milliárdos csúccsal és utána erős visszaeséssel számolnak. De olyant is láttam, hogy 30 éven belül 9 milliárd lesz a teteje.
[ Szerkesztve ]
"In God we trust. All others must bring data"
-
Shadowbull
addikt
válasz adlersson #284 üzenetére
A " nincs is tisztán elektromos plattformjuk" megjegyzés azt mutatja, hogy az illető néhány divatos lózung ismételgetésén kívül semmit sem tud a témáról.
A tisztán elektromos plattform léte vagy nem léte semmilyen módon nem tükrözi egy gyártó EVhez való hozzáállását, műszaki színvonalát, jövőbeni terveit, vagy bármit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz Shadowbull #279 üzenetére
Ha a motor leállítható, akkor van benne kuplung.
-
.:ZS:.
senior tag
válasz Shadowbull #289 üzenetére
Szerintem nem is állította senki, hogy a hybrid-től lenne kifejezetten könnyű. Inkább a lényeg, hogy a sima hybridtől nem lesz nehezebb mint egy átlagos autó. Egyébként egy modern dízel sok sebességes DSG-vel valószínűleg nehezebb lesz maga a hajtáslánc egy hybridnél.
-
buherton
őstag
válasz Alaaf Pi #287 üzenetére
A Toyota HSD óta nem. A HSD több korábban axiómának elfogadott állítást hazudtolt meg. Az eCVT pedig véleményem szerint minden más megoldást ver. Jó, az autózás élményét elveszi.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Hi!King
őstag
Ja, de ha van egy 500 km-es hatótávú autó, ami autópályán már csak 350 lesz, télen autópályán meg mondjuk 250, akkor nem jönnek ki azok a számok, hogy 600 km-re mész és csak egyszer állsz meg egy szupertöltőnél, főleg hogy az a 15 perc gyorstöltés nem 0->100%-ra vonatkozik, plusz nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni, mert nincs helyben töltő és visszafelé is el kell jutni egy töltőig (ami nagy eséllyel nem supercharger).
Nyilván ha CSAK munkába járós kocsinak használja valaki, akkor persze jó, de azért elég gyakori a vegyes, hogy az illető néha távolra is megy, nem véletlenül másodlagos kocsi sok embernél az elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát, erre írtam, hogy a Model 3 LR pályán nyáron 450, télen 350. Ismétlem, elfogadom, hogyha neked nem elég, hoztam példát a mi esetünkre: 1 irányba 650 km síelés Ausztriába, és a dízellel is megálltunk félúton inni egy üccsit. Ebbe már belefért volna egy 15-20 perces töltés, ahol megint szinte tele az akku. 600-700-at az utasok sem bírnak 1 seggel, igénylik általában a kinyújtózást.
...nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni
Hát, ilyen hosszú út után jellemzően a szállásra érkezel, ahol vagy van töltési lehetőség, vagy van valahol a közelben. Másnap úgyis gurulsz a kocsival, és rátöltesz kicsit. Megbeszéltük, hogy a Tátra mellett van SC is, van más töltő is. Igen, 1 napos kifeszített trip esetén be kell kalkulálni egy negyedórás megállást. De oda mondjuk nem is autópálya tempóban mész, merthát nincs is autópálya (esetleg ha Kassának mész körbe). Erre a tényleg nagyon-nagyon réteg felhasználásra még mindig jobb egy dízel Passat. De ez olyan szinten nem tömegigény, hogy nem is méretez erre senki sem autót.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
-
#52931072
törölt tag
Vonóhorgot lehet kérni a teslára? Utánakötsz egy dízel aggregátort és meg is van oldva a hatótávprobléma. Lehet vadkempingezni a susnyásban.
Mekkora úti videó lenne belőle, megállsz a parkolóban, beröffented az aggregátort a futón, aztán beülsz kávézni, persze nem a teraszra, mert ott nagy a zaj, meg a füst. Lenne nézettség.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz #52931072 #297 üzenetére
Abban amúgy van valami, hogyha ez tényleg valódi probléma lenne, akkor gyártanának nagyobb akkuval is kocsival. Ez azért elég jól skálázható. Látható, hogy egyelőre erre nem volt vásárlói igény. Persze eddig eleve early adopterek ültek át elektromosba, most kell majd meggyőzni az olyanokat, mint ti. Egyébként nekem is praktikusabb lenne egy 100Kwh-s kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
#52931072
törölt tag
A jelenlegi formában röhely a villanyautózás. Egy drága hobbiautó gazdagisztánba.
A legminimálisabb szándék nincs a gyártók részéről a valódi átállásra, talán a tesla a kivétel mert nem gyárt robbanómotorost ( bár Chuck Norrisnak van egy benzines teslája állítólag).
Jelenleg még hagyományos autóra sem tudjuk lecserélni a füstifecskéinket, mert az a árkategória eltűnt (6 mészáros fillér egy szaros corsáért? Jó ebben acélos fizetőeszközünk is benne van). Mondjuk mindegy is, mert ugyanannyit zabálnak mint a 20 éves verzió, mert csak kasztnit faragják át két évente meg telepakolják félévente bedöglő fölösleges ficsőrökkel, hogy a márkaszervíz azért megéljen.Szóval rossz vicc az egész, a kiváltságos réteg passzív házból indul teslával rugdosni a rabszolgákat, meg síelni, shoppingolni, a pórnép meg húzza az igát és jobban szennyez, mert már egy 10 éves roncsra sem bukja. Ez van, még húzzuk lefele a lejtőn.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen