Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tapsi #173 üzenetére

    "Most lehet, hogy véletlen, de mi társasházban élünk Dél-Budán, és 3 elektromos töltő is van párszáz méteren belül. Ugye erre utaltam azzal, hogyha jön a lakossági igény, akkor tele lesznek az utcák töltőkkel."

    Ez megint nem olyan egyszerű, érdemes körbenézned egy átlag budapesti lakótelepen, a miénk is ilyen, pedig nem is panel és nem is sok emeletes, mindenféle helyeken parkolnak, kizárt hogy a többségén valaha legyen elektromos töltő.

    Igazából szükséges lenne egy szabályozásra is, hogy ne lehessen csak úgy az utcán tárolni az autókat, és akkor épülne megfelelő mennyiségű mélygarázs, parkolóház, azokhoz meg előírni, hogy legyen kötelező az elektromos töltő az összes helyen.

    "Oké, csak ezekre a vállalhatatlan esetekre nem igazán tudtál valid példát hozni. "

    Rengeteg példát hoztam, te meg lepattintottad olyan érvekkel, amelyek csak nagyon kis hányadát fedik le ezeknek (pl. hogy van töltő a parkolóban - hát jelenleg legtöbb helyen nincs vagy nem férsz hozzá).

    "Rendben, a mező közepén nem tudod tölteni, erre írtam, hogy benzinkút sincs ott."

    Az meg továbbra is arra az érvedre volt válasz, hogy addig tölti, amíg te távol vagy.

    De benzinesnél eleve nem merül fel ez az igény, mert a parkolás gyors, és jelenleg sokkal több helyen tudsz tankolni, mint tölteni.

    "Tényleg azt érzem, hogy az utolsó szalmaszálba is próbálsz kapaszkodni teljesen invalid példákkal. Mármint nem az élethelyzet invalid, csak az, hogy ez megoldhatatlan lenne elektromossal."

    Egyrészt a megoldhatatlan és a kompromisszumos nem ugyanaz. A megoldhatatlant én extrém esetnek neveztem, de erre is hoztam példákat. És hoztam konkrét példkat olyanra, ami megoldhatatlan. Pl. korai indulással egynapos téli túra, ahol fél óra is számít. Csak lepattintottad ehhez képes speciális esetekkel (X helyen van töltő - de rohadtul nem csak X hely létezik).

    "És most maradjunk a Tesla 400-500 km-es valós hatótávjánál, nyilván nem Springről, vagy Leafről beszélünk. "

    Ami télen már csak 200-250.

    "Azt elfogadom, hogyha te 1 seggel rendszeresen pengetsz le 800-1000 kilométereket megállás nélkül, akkor számodra ez nem opció. De ez tényleg megtörténik a gyakorlatban? Mondom ezt úgy, hogy én is járok hosszúkat külföldre, hegyekbe, extrém környezetbe."

    Mint írtam nem kell 1 seggel (megint mint ha el sem olvastad volna, csípőből reagáltál), váltani is lehet sofőrt kis megállással. De csak idén is volt több olyan eset, pedig most kevesebbszer voltunk, ami egy nyáron 400-500 km-es hatótávú, télen ennek fele Tesla-val odafelé elvitt volna legalább 3/4 órát, miközben mi összesen kevesebb mint 5 percre álltunk meg egyszer. Plusz előző nap teletöltés megoldása, és ugye eleve nem lehet azzal számolni, hogy a parkolóba nulla közelébe merítve érkezünk meg (mert kb. 10-ből ha 1-szer találkoztunk olyannal, hogy volt ott töltő, és ennek töredéke, hogy szabadon).

Új hozzászólás Aktív témák