Új hozzászólás Aktív témák
-
SindaNarmo
tag
A személyes véleményem az hogy a jelenlegi akkumulátor technológiás járművektől kb bármi jobb (hosszú távú útra), inkább én is az üzemanyagcella felé hajlanék.
Vicces hogy valahogy az elektromos hálózat fejlesztését figyelmenkivűl hagyja mindenki. Új telepnél még ok hogy úgy tervezik, de meglévő infrát hozzá fejleszteni sem olcsó mulatság ,sőt. Persze lehet hogy még így is kevesebb mint az említett állomás.
Valamennyire rálátok elektromos buszállomásokra. és vicces amikor 1500kW-os hálózaton osztozik 50+ töltő (egyenként 100kW-osak) (és ez még a nagyobb hálózatok közé tartozik). És mivel ekkora hálózattal kell beérni ezért kb a buszoknak kell pár óra (4-5) míg feltötlenek, persze függ hogy éppen milyen telítettség.
Igaz, hogy ezek buszok sokkal nagyobb kapacitású akkumulátorokkal, meg nagyobb töltőkkel, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
válasz sirály12 #169 üzenetére
Csak szerintem pont a teherszállításnál a legkérdésesebb a dolog. Főleg a nagy távoknál. Bár ha már azt meg tudják oldani hogy kb 8órát kibírjanak folyamatos használat mellett akkor még jó is lehet.
Bár még akkor is kérdés lesz az infrastruktúra fejlesztés. mert kb minden megállóhelyre kellene jó sok nagy teljeseítményű töltő plusz a megfelelő hálózat hogy ki is tudja szolgálni.
-
SindaNarmo
tag
Konkrét példát írtam.
A buszállomásnak 1500kW-os trafója van. nem bír többet. Ha 15 busznál több van bent akkor már korlátozni kell a töltést, és ennél több szokott bent lenni. Nem beszélve hogy az állomás is fogyaszt.
Szóval átlagban nem úgy megy hogy a busz max kapacitással feltölt, mert nem bír el annyi buszt a hálózat.Jó esetben csak az állomás marad áramnélkül, rosszabb esetben a környék is (volt már rá példa).
-
SindaNarmo
tag
Kb ezzel foglalkozok tisztában vagyok vele. És a buszok nem 15-30 perc alatt töltenek fel. hanem órák kérdése.
Ha rossz a buszállomás hálózata akár 8óra is és jól kell ütemezni a dolgokat hogy teli legyenek és ne merüljenek le útközben.Arról nem is beszélve hogy újra "tanítják" a buszsöfőröket vezetni, hogy akkumulátor kímélőben vezessenek.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Feltudnak. Ha nem töltenének fel nem működne az egész.
Csak arra akartam rá világítani hogy nem úgy működik hogy kirakok x töltőt és minden töltőn 15-30 perc alatt feltölt minden. Elég sok mindent figyelembe kell venni ilyenkor. Csak ezek nem jutnak el a felhasználóig.Pl. a fenti példából kiindulva. 15 busz tudna tölteni maxon kb ekkor egy busz 3óra alatt feltölt. de ha már 30busz akarna tölteni akkor már egyenként 6óra lesz.
Persze ez egy nagyon egyszerűsített példa, mert a buszok nem egyszerre jönnek be stb.
De amúgy tervezve van hogy kb melyik busznak mikor kell bejönnie és töltenie, hogy mire indulni kell fel legyen töltve.
Ha flotta/állomás bővítés van. Akkor van amikor egy új trafót telepítenek másik csatalkozás a külső hálózatra stb.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Szerintem észre venni biztos nem fogod, mert nem raknak oda annyit hogy gond legyen, vagy csak azt veszed észre hogy fejlesztés van, aztán egyszer lesznek.
Nem vagyok villamos mérnők. szóval fogalmam sincs hogy ezek a szabad töltők hova vannak rá kötve / hogyan szabályozzák magukat ha kell. De gondolom a telepítésüknél figyelembe van véve hogy a hálózat elbírja. Ha meg nem akkor jön a hálózat fejlesztés.
Egyszerű gondolat menet alapján, az hogy elszórava/nem tömbösítve vannak töltők nem tűnik nagy problémának. Szerintem akkor jöhet elő ha pl minden parkolóhelynek rendelkeznie kellene töltővel (szerintem csak így lenne logikus az egész). De ebből is azt látnád, hogy fejlesztik a parkolót, közben kicserélik a trafót, újra kábeleznek stb. És mint egyszeri ember feltétlenül nem is gondolsz bele hogy ez pl részben a töltők miatt is lehet.
Mint ahogy azt is elképzelhetőnek tartom hogy ha saját felhasználásra lehetne venni komolyabb töltőt (nem tudom lehet-e), akkor a telek hálózatában is módosításokat kellene végrehajtani mert nem arra lett tervezve hogy kiszolgáljon egy nagyobb fogyasztót.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Kell persze, de nem biztos hogy ilyen ütemben kellett volna, per ilyen mértékben. A marketinges szöveg úgy is az hogy minden energia hatékonyabb (szóval ez alapján bővítés nem is feltétlenül kellene). aztán az energia igény folyton nő személyre lebontva is.
Csak ezek kimaradnak abból a számításból/összevetésből. Hogy ja, mindenhova rakunk töltőt, nem is drága, nem is sok munka. Aztán a háttérben van egy tucat fejlesztés, hogy azokat egyáltalán ki lehessen rakni, amit nem látsz, mert általános fejlesztésről van szó. (nem mint pl egy benzinkútnál).
Bár ha tényleg ezek lesznek a teherszállításban is, akkor ne legyen kétséged hogy azoknak az út közbeni töltő telephelyek kitelepítése se csekély befektetés lesz.Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így. Telephelyről indul, kiszállít, visszatér. Tervezhető a terhelés, ütemezhető az egész. De a hosszabb A->B nem tudom elképzelni úgy hogy hatékony legyen.
Persze ez szigorúan a magánvéleményem.
[ Szerkesztve ]
-
SindaNarmo
tag
Ha nincs rá szükség akkor minek csinálnál mindenhova olyan hálózatot ami már majdnem ipari terhelést is elbír? 10 sávos autopályát is építhetsz, de minek.
Korában volt hogy mennyibe kerül pl egy hidrogén töltő állomás kialakítása és ezzel szemben egy töltő milyen olcsó. Csak hogy az elektromos töltőállomássem lesz feltétlenül nagyon olcsó ha azt akarod hogy ne legyen sor és ne órákig ülj ott (nem a jelenlegi állapot ahol %osan alig van EV autó hanem amikor mind az). Ott már infraksturálisan is tervezni/vagy a meglévőt módosítani kellhet hogy elbírja.
-
SindaNarmo
tag
Nem specifikusan rólunk beszéltem, én ezt általános problémának gondolom. Ettől máshol lehet jobb a helyzet egy kicsivel, de nem erre vannak/voltak berendezkedve az infrastruktúrák. Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem), de biztos több van mint itthon. De szerintem ott is ugyan azok a problémák mint bárhol.
Maga a buszos példák sem itthonról vannak (és nem, nem keletebbről), és mint ahogy írtam is, ez még az ideálisabb, vannak ennél sokkal problémásabbak/limitáltabbak is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek
- HP 0950-4082 PhotoSmart/OfficeJet Printer AC Power
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- TP-Link UE300 Ethernet USB Adapter 1 Gbit
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Komplett asztali (belépő gamer) PC eladó