Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Egyrészt nem annyira nevetséges az a hatásfok (~35% lehet kb., de nem találtam pontos/aktuális infót róla), másrészt azt ne feledjük, hogy hidrogént kvázi ingyen is tudunk bontani megújuló energiával: ha épp nagyobb a termelés, mint amit a villamos hálózat kér (ld. kisüt a nap, feltámad a szél), ide lehet rakni a felesleges energiát.
ex AtomNyúl
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Ha a hatásfok ennyivel rosszabb, akkor ennyivel minimum többe is fog kerülni egy ilyen autó fenntartása!"
Rossz a logika. A hidrogént fogd fel energiatároló közegként, ami segítségével el tudjuk tárolni a felesleges energiát.
Úgy mindjárt más a helyzet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab!"
Ez egy teljesen légből kapott összeg.
"Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni?"
Lényegtelen, mert ez két külön technológia. Teljesen hibás a vagy-vagy felfogás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Tévedni méltóztatol. A hidrogén óriási előnye az, hogy olyan energiát is használhatunk az előállításához, amivel egyébként nem tudunk mit kezdeni, azaz annak az ára nulla.
Persze használhatunk akkus tárolást is, de annak a költségei összességében magasabbaky pláne ha figyelembe vesszük az energia szállítási költségeit is.Az egymilliárdos kútra már írtam fentebb hogy baromság.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Nem légbőlkapott, mert a totalcar"
"mert a befektetők nem kedveskedni akarnak az autósoknak, hanem bevételt generálni!"
Ez csak állami támogatások kérdése. A BEV is teljesen életképtelen még ma is állami támogatások nélkül.
Márpedig állami támogatások lesznek. Ez eldöntött tény.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
*mikor vettél utoljára 0Ft-ért áramot"
Nem igazán érted ezt az energiatermelés dolgot ugye.
Hogy Magyarországon mennyi a kiskereskedelmi ára a lakossági áramnak, annak az égvilágon semmi köze nincs ahhoz amiről én beszélek.
Az egymilliárd forint a baromság. Akárki is mondta.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
" talán majd lesz túltermelés és akkor majd hidrogént állítunk elő."
Nem talán. Ez teljesen biztos.
Németországban már 7 éve rendszeres jelenség a negatív áramár.
[link]Pár évvel később már Magyarországon is megjelent.
"nem lesz annyi áram ami alég lenne."
Rengeteg felesleges áram lesz.
"Tehát a telepítő cég sem tudja olyan jól"
Fogalmam sincs miért kamuznak, nem is érdekel.
2014es cikk, Linde kisszériás H2 kút ára egymillió euró
Újabban megy olcsóbban is, San Diego 700-800e dollar.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Mert Te jobban tudod, honnan is?"
Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele.
"Tehát a feltételezéseid mind légbőlkapottak, semmi alapjuk! "
LOL.
"miközben cáfolni sem tudod."
Ember, alapveto osszefuggeseket sem ertesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Olcsóbb lesz? Mitől? Az előállítása eleve több áramot kíván, tehát drágább, Ezután sűríteni kell ami megint energia, tehát pénz! Ezután szállítani kell speciális tartálykocsival. Ezután átfejteni és újra sűríteni kell megintcsak árammal! "
Latom meg mindig nem erted. Az eloallitasa kvazi ingyen arammal fog tortenni. A csovezetekben valo szallitasa energiamennyisegre nezve nem dragabb mint az aram tavvezeteken valo szallitasa. Simam lehet csovezeteket epiteni a kutakhoz is, es akkor nem kell taralykocsi, nem jelentosen dragabb mint a foldgazhalozat.
" ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!"
Mekkora az a hatalmas?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Talán neked sem ártana erről az oldalról megközelíteni ezt a dolgot, mert ez most úgy tűnik hogy nem több hitnél"
LOL.
"Ha még jobban foglalkoznál vele, akkor talán megértenéd mennyire is pazarló."
Mondom, az alap kijelentéseket sem értetted meg. És te jössz nekem a fizikával.
"Épp ezért dobta szinte az összes autógyártó"
Szinte. De azért messze nem mindegyik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
adlersson
aktív tag
A szállítással kapcsolatban: Vannak olyan technológiák, melynek során nem tiszta hidrogént, hanem egyfajta folyékony szerves hidrogénhordozót (liquid organic hydrogen carrier, LOHC), metilciklohexánt (MCH) és toluolt szállítanak.
A kémiai részletek ismertetése nélkül annyit érdemes tudni, hogy az MCH egy telített szénhidrogén, melyet a toluol hidrogénezésével állítanak elő, így a tiszta hidrogénnél egy jóval stabilabb és könnyebben, hagyományosabb eszközökkel is kezelhető anyaggal lesz dolgunk. Van többféle LOHC is, melyekkel jelenleg pl. Japánban is kísérleteznek, ám a hidrogénnel kapcsolatos egyéb infrastruktúra mellett ezek is további kutatást kívánnak, hiszen pl. az MCH – toluol kombó legnagyobb hátránya egyelőre a dehidrogenálás, melynek hatásfoka nem túl magas, illetve – mivel a reakció egy platina alapú katalizátor segítségével megy végbe –, nem is kimondottan olcsó.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Shadowbull
addikt
"akkor kérdezem én, mi van ha ezt az ingyen áramot egyből elektromos autóba töltöm"
Ha ezt kérdezed akkor egyáltalán nem érted, miért van ingyen akkor az áram.
"de még ezt sem tudod"
Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #136 üzenetére
"TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek"
Ja, meg mellétettem egy aktuálist is. Meg tehettem volna még mellé jópárat, csak minek.
TC és Gajdán? Komolyan mondom, innentől kezdve ezt sértésnek veszem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
petymeg
addikt
válasz sirály12 #155 üzenetére
Ha erről szólna a történet akkor nem kizárólag a co2 kibocsátás 3-4 %-áért felelős területet szívatnák a kötelező átállással. A luxus tengerjárók meg a teherhajók meg vígan égetik a nyersolajat.
Meg nem indítanák újra pl a németek a lignit erőműveket.
[ Szerkesztve ]
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
ricsi99
addikt
válasz sirály12 #149 üzenetére
Értem
Nem olvasgattam ,a toyota paramétereit.
Szerintem nettó butaság ez ,hogy megpróbálnak ennyi energiát magukkal vinni.
Biztos horribilis nehézség lehet hidrogént tárolni /szállítani....
Abszolúte nem azt mondom , hogy a hidrogén a jövő... hanem azt ,hogy minden gyártó most kapkod ide oda ,mivel amíg dőlt a profit a hagyományos belsőégésű motorokkal addig tettek az egészre magasról... most meg ,hogy nem dől a lé a szabályzás miatt ,így próbálnak mindent is... Tesla sem az istenem ,de régebb óta tólják az elektromos meghajtást ,így nagyobb a tapasztalatuk. Ott is az energiatárolás a legföbb probléma... benya volt eddig egy jó alternatíva... relatíve olcsó/ könnyen szállítható /magas hatásfokú energiaforrás... mivel ennek vége így kapkodás van, mutogatás a másikra ,hogy az az ördög múve ,az enyém a jó... Én kiegyezek 100-200km es hatótávval... aztán ha lessz igény akkor lesznek kutak mint most 5-10km-enként arra a hajtó anyagra ami el fog terjedni... most mind1 ,hogy villany ,vagy hidrogén ,vagy egyébb ... amíg gőzmozdonyok voltak akkor vizet/szenet vittek... majd meglássuk mit sütnek ki... de ezen vitatkozni ,hogy életképtelen egy technológia erre szerintem kevés itt bárki gyakorlati tudásaEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
SindaNarmo
tag
válasz sirály12 #169 üzenetére
Csak szerintem pont a teherszállításnál a legkérdésesebb a dolog. Főleg a nagy távoknál. Bár ha már azt meg tudják oldani hogy kb 8órát kibírjanak folyamatos használat mellett akkor még jó is lehet.
Bár még akkor is kérdés lesz az infrastruktúra fejlesztés. mert kb minden megállóhelyre kellene jó sok nagy teljeseítményű töltő plusz a megfelelő hálózat hogy ki is tudja szolgálni.
-
Polllen
nagyúr
válasz sirály12 #160 üzenetére
Közlekedés: 30%, ebből 72% közúti közlekedés, ebből autó 60,7%.
30% x 0,72 x 0,607 = 13,112%-a az összes kibocsájtásnak.
Shadowbull
Car sharing kicsi elektromos autókkal, fix töltőkkel. Tényleg nagyon káros.Miért tartod rossznak?
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #211 üzenetére
"Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban."
A Toyota kábé mindent csinál párhuzamosan.
"tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? "
Ó, a Tesla soha meg nem valósuló ígéreteinek a listája igen csak hosszú. De nem tartozik ide.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!