- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows Insider Program
- Google Chrome
- Windows 11
- AutoCAD
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Milyen program, ami...?
- ASUS routerek
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
sirály12
őstag
Az elektrmomoshoz képest nagyon is nevetséges, mert elvileg ugye zöld hidrogént kellene tankolni az ilyen autókba, ami előállítása árammal történne! Ha a hatásfok ennyivel rosszabb, akkor ennyivel minimum többe is fog kerülni egy ilyen autó fenntartása!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Tudom, hogy működik, de mint írtam a fenntartása a többszöröse lesz egy tisztán elektromosnak és infrastruktúra pedig mint olyan nem létezik hozzá! Tehát például magyarországon egy helyen tudnál hidrogént tankolni, persze ha kapsz is ott! Ez így használhatatlan! És nem hiszem, hogy az elkövetkező években annyira megszórnák ilyen kutakkal például kishazánkat, hogy az használható is legyen. Tehát kijelethető, hogy jelenleg ez használhatatlan bármire is egy halandó embernek!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #45 üzenetére
Igen olvastam, hogy tetemes pénzeket kap az előállítása, de hogy hidrogénkutak is lesznek az más kérdés. Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab! Ha le akarnák fedni európa negy részét, akkor mennyi ilyen kút kellene? Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni? Szerintem itt el is dőlt a dolog.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #46 üzenetére
Rosz a gondolatmeneted. A lényeg, hogy egységnyi energia elhasználásával mennyi utat tudsz megtenni! Mivel a hidrogént elvileg vízbontással akarják előállítani, legalábbis ekkor lenne zöld. Tehát itt az számít, hogy 100km megtételéhez mennyi áram kell. Az elektromosnak elég kb.10-15kWh a hidrogénesnek pedig minimum 30-40kWh. És ne hidd, hogy az áram ára nem a fogyasztót fogja terhelni. Ezen felül a szállítás ára(mert ehhez ugye tartálykocsi kell, nem is akármilyen), a kút ára(aminek darabja kb 1 milliárd Ft.), stb. Drágább lesz az, nem is kicsivel.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #48 üzenetére
""Egy hidrogénkút kb 800 és 1000 millió forint körül mozog, egy darab!"
Ez egy teljesen légből kapott összeg."Nem légbőlkapott, mert a totalcar egyik adásában elhangzott ár amit a kút tesztelésekor mondtak az illetékesek!
""Ebből mennyi gyors vagy villámtöltőt lehet telepíteni?"
Lényegtelen, mert ez két külön technológia. Teljesen hibás a vagy-vagy felfogás."Nem lényegtelen, mert a befektetők nem kedveskedni akarnak az autósoknak, hanem bevételt generálni! Amelyiken több a bevétel az nyer! És lássuk be, hogy ha valaki most egy hidrogénkutat letenne valahová, akkor 10-15 évig abból bevétele aligha lenne, mégha eddig el is terjed ez a hidrogénes dolog valamennyire! Az elektromosnak is ennyi idő kellett kb.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #55 üzenetére
"A hidrogén óriási előnye az, hogy olyan energiát is használhatunk az előállításához, amivel egyébként nem tudunk mit kezdeni, azaz annak az ára nulla."
Igen? mikor vettél utoljára 0Ft-ért áramot? Na ennyiszer 0Ft az ára az áramnak!
Magyarország folyamatosan importálja az áram nagy részét, mikor is van akkor olyan, hogy túl sok áram, és ingyen lenne? Soha!"Az egymilliárdos kútra már írtam fentebb hogy baromság."
Már írtam fenteb, hogy az átadáskor mondták a telepítők! Vagy ezt is jobban tudod, mert csak? "Így nincs meg a szükséges kereslet - főleg töltőállomás híján - a hidrogénhajtásra, ami elegendő lenne ahhoz, hogy megérje egy töltőállomás nagyjából 0,5-1 milliárd forintos telepítése. " Egy cikk amiből idéztem az előtte lévő sort: [link] Na mi is a baromság?Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #57 üzenetére
"Ez csak állami támogatások kérdése. A BEV is teljesen életképtelen még ma is állami támogatások nélkül.
Márpedig állami támogatások lesznek. Ez eldöntött tény."Igen? Majd meglátjuk, mennyire haladnak vele. Nem hinném, hogy az elektromos töltőinfrastruktúra eddig pedig malmozni fog, hogy a hidrogénes beérje. Ez pedig eldöntött tény!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #62 üzenetére
"Nem igazán érted ezt az energiatermelés dolgot ugye."
Te nem érted de nagyon, nem lehet európa közledéséhez szükséges enrgihordozót arra alapozni, hogy talán majd lesz túltermelés és akkor majd hidrogént állítunk elő. Azt elő kell állítani, ha arra állunk rá, és akkor olyan mennyiségek kellenek majd, hogy nem lesz annyi áram ami alég lenne. Például azért, mivel a hatásfoka nevetséges, ezért duplaannyi áram kell majd, mert nem egyből eleltromos autókban használjuk. Ennyit jelent ha valaminek ennyire csakpivaló a hatásfoka!"Az egymilliárd forint a baromság. Akárki is mondta."
Tehát a telepítő cég sem tudja olyan jól, mint Te, hogy mennyibe kerül az általuk telepített kút? Szerintem itt váltál nevetségessé nem kicsit, nagyon!Ez már valamiféle hit kérdés lehet nálad, mindenesetre elég vicces!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #64 üzenetére
"Tény, hogy a megújulók kiépítésével párhuzamosan egyre gyakrabban van olyan időszak, amikor túltermelés van. Ahogy egyre több megújuló kapacitás kerül kiépítésre, úgy lesz egyre több ilyen időszak. Gyakorlatilag előre látható, hogy 10-15 éven belül tavasztól őszig tele leszünk felesleges energiával, amit nem tudunk azonnal elhasználni.
Innentől meg csak egy lépés az hidrogén termelés."Na itt tévedsz baromi nagyot, mert ezt a feleslegesnek mondott energiát fel fogják használni, hiszen egyre több elektromos autó lesz, amiket tölteni kell, tehát kompenzálnak. Ha pedig marad ezen felül is szabad kapacitás, akkor van nem ennyire rosz hatásfokkal rendelkző megoldás is a tárolására. A pazarlás akkor is pazarlás ha valamiből sok van.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #67 üzenetére
"Fogalmam sincs miért kamuznak, nem is érdekel. "
Mert Te jobban tudod, honnan is? Mert ha most belinkelsz valami cikkecskét, hogy olcsóbban is lehet felnyeritek az biztos! Ember a telepítő cég munkatársai mondták! Kicsit gondold végig, megéri! Jobban tudod, mint akik csinálták?Tehát egy 2023-as cikket lehülységezel egy 2014-es cikkre hivatkozva?
Időzavarvban vagy?Minden évben nőni fog az elektromos áramfogyasztás is, mert szép lassan egyre több fogyasztót használunk. Németország pedig talán kicsit jobban el van eresztve szélerőművekkel mint mi, szerintem, ahol az egész országban van kb pár db, az is kis teljesítményű. Ez köszönhető a hülye kormányunk szélenergiához való hozzáállásának! Tehát a feltételezéseid mind légbőlkapottak, semmi alapjuk! És itt a lényeg az, hogy feltételezések! Tényeket hülyeségezel le, miközben cáfolni sem tudod.
És mindehhez hozzátenném, hogy a shell pedig szép csendben bezárta az összes brit hidrogénkútját! Ez némileg közelebb van mint San Diego.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
"A hidrogen infrastruktura ki fog epulni. Az EUnak van erre kozponti strategiaja, eleg sok penzt fognak beletolni."
Mint ahogy az elektromossal is így van ez. Nem csak egy irány támogatnak. De vivel egy gyorstöltő sokkal kevesebbe kerül, ezért ugyanakkor támogatás mellett is sokkal több elektromos töltőhely keletkezik majd! Tehát az eddigi előnyét még növeli is majd az elektromos.
"Igen, dragabb. De konnyen lehet hogy az uzemeltetes (mindent egybevetve) olcsobb lesz."
Olcsóbb lesz? Mitől? Az előállítása eleve több áramot kíván, tehát drágább, Ezután sűríteni kell ami megint energia, tehát pénz! Ezután szállítani kell speciális tartálykocsival. Ezután átfejteni és újra sűríteni kell megintcsak árammal! És ez szerinted olcsóbb lesz, mint egy sima gyorstöltő lerakása ugyanoda és kész. Szerintem is olcsóbb lesz, majd álmunkban!"Nem kell 700 baron tartani, csovezetekben valo szallitasnal teljesen normal nyomasok vannak. Tankolas elott kozvetlenul novelik meg a nyomast."
300 bar körüli nyomás emlegettek szállításnál, hát az sem piskóta! Tehát speciális tartálykocsi kell hozzá! Ilyennel szállítják a magyar töltőhöz is a hidrogént, volt erről is infó! Tudom hülyeség, mert a cég aki csinálja nem ért hozzá és hazudik is meg Te amúgy is jobban tudod!
Viszont tankoláskor már 700 bár kell és ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #82 üzenetére
"Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele."
Pont mint Én, persze Én emellett szeretem a fizika is az elektronikai dolgokat is. Talán neked sem ártana erről az oldalról megközelíteni ezt a dolgot, mert ez most úgy tűnik hogy nem több hitnél, mert érdemi infókat nem mutattál semmit. Ha még jobban foglalkoznál vele, akkor talán megértenéd mennyire is pazarló. Épp ezért dobta szinte az összes autógyártó, mert a fizikát nem lehet meg*****.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #84 üzenetére
"Latom meg mindig nem erted. Az eloallitasa kvazi ingyen arammal fog tortenni. A csovezetekben valo szallitasa energiamennyisegre nezve nem dragabb mint az aram tavvezeteken valo szallitasa. Simam lehet csovezeteket epiteni a kutakhoz is, es akkor nem kell taralykocsi, nem jelentosen dragabb mint a foldgazhalozat. "
Állandóan ezt az ingyen áramot hajtogatod, akkor kérdezem én, mi van ha ezt az ingyen áramot egyből elektromos autóba töltöm? És ekkor 2-3x annyi utat tudok megtenni! Nem jobb megoldás?
"" ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!"
Mekkora az a hatalmas?""
Az előbb azt írtad érdekel a téma és utánanéztél, de még ezt sem tudod? Elég érdekes.
Mellesleg több 10 kW a sűrítés miatt, ami nem 1-2 percig tart. Ez már akár elektromos töltőnek is elmenne. Tudom hülyeség.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #87 üzenetére
A "LOL" meggyőző érv, neked van igazad. LOL
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #125 üzenetére
"Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt."
Nem, nem, Te állítottad, hogy érdekel a téma ezért utánanéztél!
Konkrétan ezt írtad: "Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele." Foglakozol vele? Hogy, okoskodással, mert értelmes adatokat nem tudsz, normális érveket nem tudsz, csak mindíg arra megy ki a mondandód, hogy csak, mert Te jobban tudod.
Na akkor ki is aki állandóan adatok nélkül blöfföl?Bónuszkérdés: Hallottál-e arról, hogy mennyire üvegházhatású gáz a hidrogén? És tudod-e azt, hogy csak szállítás és áttöltés közben mennyi az a mennyiség emi elszökik belőle? Mert Én ennek is utánanéztem. Ez már magában elég ahhoz, hogy azt mondjuk, hogy a hidrogén nem old meg semmit!
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #134 üzenetére
"Aham. Elég sok érvet írtam le, arról én nem tehetek hogy te nem érted őket."
Olyan érveket, amik nem álják meg a helyüket! Ha hozok egy 2022-es cikket, TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek, hogy elavult infókat tartalmaz, az nem számít. Konkrét adatokat semmit nem hoztál fel, csak állandóan visszakérdezel! De közben állítod, hogy te utánanéztél.
Értem én, hogy nem értesz ehez a dologhoz, csak akkor nem kellene másokra erőltetni a hitedet! Ha megnézed, és számbaveszed az előnyeit, és melléteszed a hátrányokat, akkor egyértelmű a helyzet. Például elolvashatnád ezt a cikket, mert elég sokmindenre gondol. [link]Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Komolyan ételmes választ vártál tőle? Adatokkal, vagy legalább normális hiteles forrásokkal? Én már elengedtem, nem éri meg. Egy hívő mindíg a legrosszab, mert a hitet nem lehet észérvekkel tronfolni!
Teljesen jók a meglátásaid.
Hogy lehetne egy rendszer jobb, ha plusz 2 átalakításon esik át az energia? Olyan hatásfokromláson esik át, amit nem lehet semmibe venni. Ha az energia majdnem több mint fele, majdnem 2/3-a elveszlik, az aligha nevezhető jónak és fentarthatónak. A pazarlás akkor is pazarlás, ha valamiből sok van.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
"ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani."
A Toyota Mirai 700 báron tárolja a hidrogént a tartájaiban, ez gyári adat! Tehát innen vették, és azért kell ilyen nyomáson tárolni, hogy eleget tudjon magával vinni a még így is elég nagy tartályaiban. Ebben cikkben elég sok adat van felsorolva, ami gyári adat: [link]
A gázpalackban nem hidrogén van, és a hidrogén nagyon más, mint a gázpalackban lévő gáz! A Miarai pedig ugyanúgy elektromos autó, tehát abban is bennevan az elektromos motor.Ha arra gondolsz, hogy belsőégésűbe használni hidrogént, akkor pedig elég nagy baj van, mert ez már a BMW-nek sem jött be sok éve. Nagyon drága lenne!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
Ha jól tudom már van erre megoldási törekvés. A terv az lenne, hogy a szolgáltató bizonyos %-ig használhatja a hálózaton lévő az elektromos autók akkuit(töltés-merítés) persze bizonyos feltételek mellett. Persze ilyenkor az autós valami kompenzálást kapna. Ezzel lehetne egy bizonyos mértékben simítani a hálózatra kapcsolt megújulók termelésének hullámzását. Hogy elterjed-e az a jövő kérdése.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #164 üzenetére
"Aminek csak egy része a személyautó."
Ez igaz, de az az átállás mindenkire vonatkozik! Mind szennyező, ezért mindre vonatkozik!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #207 üzenetére
A Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban. Tehát a Toyota akar egy csodaautót, amiből alig tud eladni párat, mert senkinek nem jó és ezért nem is veszik! Bár szerintem gyártani sem tudna túl sokat belőle a bonyolultsága miatt. A tesla tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? A cybertruck-ra gondolsz? Az nem csodaautó, csak egy sima elektromos.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Arena Breakout: Infinite
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Windows Insider Program
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép, és jó! HP EliteBook 840 G5 Laptop 14" -70% i5-8350U 4Mag 16Gb 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás
- 9gen PC,, i5 9600K , 1660 Ti , 16GB 3000MHz , 512GBGB m.2 , 1TB HDD
- AKCIÓS áron Asus Tuf DASH F15 /I7-11370H/16GB/512 GB SSD/RTX 3070 8GB/FHD/IPS/144Hz/Garancia/
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen