- Nagyon zavarja a brit hatóságot az Apple Safari böngészője
- Gazdasági parazitizmus: a franciák is perelik a Metát az AI-tréningezés miatt
- Triplázás jöhet: az Amazon és a Google szerint az atomenergia a jövő
- Beindultak a kínai startupok, a fejlesztőkért versenyez az OpenAI
- Indiaiak százait mentették ki a scamközpontokból
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #16046 üzenetére
Nem tudom a választ, inkább csak töprengek.
Nem a felszereltségtől függ inkább, vagy hogy újonnan beikszelték-e? Mert a MiTónál az árlisták szerint magasabb felszereltségben széria volt, de 100€ ellenében az alapba is lehetett kérni opcionálisan a mátrixkijelzőt motorváltozattól függetlenül. [link]
Egyébként tartok tőle, hogy nem egy egyszerű plug & play lenne az egész, minimum a Multiecuscannel bűvészkedni kell, proxi rendezés, miegymás.
-
gipsztigris
addikt
válasz
Micsurin #15901 üzenetére
"Kaposváriakat nézted már? (Fair trade azt hiszem?) Mi az istenért ennyire "olcsóak"? Már már gyanús kategória."
Ha a Fair Kft-ről beszélünk Kaposváron, ott ismerem a tulajt. Valóban fair srác, nagyon jó autói vannak korrekt áron. Nem kell félni tőle. Egyébként a Bravo2 fb csoport egyik adminja a srác.
A Bravok, ha jó éghajatról származnak, 10-15 évig gond nélkül elmennek mindenféle rohadás nélkül. Osztrák, Német piacról küszöb, hátsó hídtest, esetenként bölcső szokott rohadni. -
kisza25
félisten
válasz
Micsurin #15907 üzenetére
Nekem az elhozásra a páromat kell mindig rávennem, neki ezek a maximum távolságok
Én elsőre megnézem és ha találok akkor foglaló és mikor a nevemen van megyek érte
(kivéve magénszemély, akkor helyben megveszem és elhozom, oda velem kell jönnie)
Valamelyik nap számolta, hogy mióta együtt vagyunk hányadik autót hoztuk el
Azt hiszem 7-et hoztam el vele 2021 óta
Az utolsó december 6 Alfa(mitulásbátihotta)
-
kisza25
félisten
válasz
Micsurin #15905 üzenetére
lusták az emberek, meg nem mindegy, hogy mennyit autózol el egy lyukra futással, legjobb vételek Nyíregyházán vannak, de nekem az 400 oda, 400 vissza és el is kell valakivel hozni. Hoztam már el autót Vácról, Pécsről, Szombathelyről, Győrből, szóval én azért egy ~200km-t elmegyek érte simán
Alfát mikor kerestem néztem autókat Pécsen, másnap felraktak egy ígéretes darabot, megint elmentem pécsreMondjuk visszafele mindkét esetben útba ejtettem Kaposvárt.
Pécsen is megnéztem kb 10 kereskedés ajánlatát, mert egy kupacban voltak -
kisza25
félisten
válasz
Micsurin #15895 üzenetére
Volt fent nemrég egy 2017- es 40 ekm-t futott magyar 1,4 t 120 lovas ott jobban a belsejével kellett volna foglalkozni 4M Ft volt mikor néztem aztán levitték 3,4M re, szóval ki lehet fogni,
Én 2014/12 havit vettem 1,4 t multiair 150 lovast 3,15M Ft volt, szép kívül belül, gyári fény...leszervizeltetem, új gumik és 515 eFt megállt a mutatvány (olaj, szűrők, gyertyák, vezérlés, vízpumpa, feszítők, szélvédő spricni, meg egy turbó vákumcső, multiair szűrő, klíma fertőtlenítés, 4db 225/45 r17 Nexen 4S gen 2)
Mondjuk eddig 1000km-t mentem, de nem hiányzik az olajból, sem a vízből kopkopkop -
gipsztigris
addikt
válasz
Micsurin #15895 üzenetére
"Hm durvábbra gondoltam... "
Ezek tavalyi árak, szerintem idén óradíjat is kell emelnünk, valamint az már látszik, hogy 10-15%-al megemelkedtek az alkatrészárak tavalyhoz képest.
"Mennyire jellemző, hogy ennyire ki vannak?"
Nem mondom, hogy mindennapos, de évente 10-12 db-ot csinálunk. Szinte kizárólag olaszok jönnek, és ezeknek valamivel több mint a fele 1,4 benzin (szívó, T-Jet, Multiair) -
gipsztigris
addikt
válasz
Micsurin #15889 üzenetére
1000 km/0,8-1 liter az már a kóros kategória. A gyűrűzést magában is meg lehet csinálni, ha magadnak csinálod, mert bármi is lesz később, te fogod viselni a "garanciát".
Pont emiatt mi nem vállalunk "csak" gyűrűzést, hanem olyan nagyjavítást végzünk amire utána tudjuk és merjük adni garanciát. Ez magában foglalja a hengerfej teljes gépműhelyi felújítását, motor állapotvizsgálatát kopásmérésekkel, plusz a gyűrűzést, hajtókar csapágyak szükség szerinti cseréjét, és minden olyan alkatrész cseréjét ami a motorblokkhoz tartozik. Vezérlés, vízpumpa, gyertyák, olaj, szűrők, tömítések,hengerfejcsavarok, stb. Ennek költsége nálunk cca. 500 bruttó. Jó hír, hogy a motorblokk rendkívül strapabíró! 200-300 ezret futott T-Jet hengereiben 0,05 mmm alatti kopást szoktunk mérni. -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #15881 üzenetére
Én most túl akarok lépni a Seikókon, és lehet, hogy megveszem az első svájci órámat.
Vagyis igazából a jelenlegi gyűjteményt szeretném redukálni, hogy több olcsóbb darab helyett max. 2-3 értékesebb legyen. #szingliéletIntercoolert, pár szenzort és injektorokat azért nem árt még cserélni ehhez a mutatványhoz. Elhivatottabbak az Alfa 4C gyújtótrafóit is ráaggatják, állítólag nagyobb szikrára képes. 🤷♂️
AGP: Nemtom, szerintem újonnan sem lehettek népszerűek, így használtan is roppant kevés maradt.
A MiTo a legstabilabb autó a flottánkban, a legnagyobb kanyarsebsségre is ez képes, illetve az oldalszél is ezt lökdösi a legkevésbé. Cserébe hullámos, kátyús úton kiesik a fogtömés.
Bár azt érdemesnek tartom megjegyeznem, hogy az enyém alatt H&R ültetőrugók is vannak, gyári valójában nemtom, milyen. Ja, és 205/45 helyett 215/45-tel használom 17-es felniken. -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #15877 üzenetére
Ja, akkor az, amit én is tervezek, mínusz a vezérműtengely, a 150/155 pacisok eleve hegyesebbet kaptak. Meg kipum is van már, csak a downpipe-ot kell cserélnem vagy átalakítanom, hogy rámenjen a GT1446.
Kár, hogy mindig felüti a fejét valami más, amire pénzt költhetek.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14748 üzenetére
Köszi, de szerintem amíg nem lesz rá valami nyomósabb indokom, addig nem szedem szét. Mélyebb frekvenciákban egyébként jobb a gyári, egész jól kiegészítik az elülsőket, úgyhogy ha a hátsókat is cserélném, mindenképp kéne egy subwoofer, jelen felállás szerint viszont tűrhető anélkül is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14686 üzenetére
Simán. Már helyre is raktam, csak fényezni kell, vagy még azt sem. Az eddigi költség kimerül egy tubus pillanatragasztóban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14415 üzenetére
A váltó áttételezése a kulcs, azért gyatrább az egykettes. Az 1-2 megegyezik a small és a big blocknál, a 3-4-5 rövidebb az egynégynél, a végáttétel pedig hosszabb, de nem annyival. Összességében az 1.4 kicsit fürgébb emiatt, és nem az 5 lóerő különbség miatt.
Mindenesetre fenntartom a véleményem az 1.4-es Jazz-zel és a 90 pacis 1.3 MJ Ypsilonnal szerzett tapasztalataim alapján, hogy utóbbi hiába dízel meg majdnem dupla annyi nyomaték, IRL nem gyorsabb.
Sőt a dízelhez jóval hosszabb áttételezés is párosul, a kerekekre jutó nyomaték nem feltétlenül több. -
daneel_hu
addikt
válasz
Micsurin #14283 üzenetére
Látom, a H-Astra a másik opció.
Bocs, hogy belepofázom, de a H-Astra egy 1000x unalmasabb kocsi mint a Fiat Bravo II.
Egyszerűen nem lehet egy lapon emlegetni a kettőt, azon kivül, hogy mindkettő alsó közepes kompakt modell.A Bravo szebb, izgalmasabb kivül-belül. És van olyan stabil is műszakilag.
De ha vezetted mindkettőt és nem ez a vélemény, akkor én kérek elnézést.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14283 üzenetére
Nem kapcsolódik szorosan, de erről az jutott eszembe, hogy mikor még csak néztük a MiTót, nem vettük meg, akkor próbáltam egy másikat is ezzel párhuzamosan. Az egy 135-ös 1.4T MA volt hosszabb fajta 5 gangos C510-zel, a megvásárolt meg ugye egy 155-ös egyszerű T-Jet 6 gangos M32-vel, de a sztenderdnél rövidebb végáttétellel. 20 paci különbség nem tűnik olyan soknak, pláne, hogy a csúcsnyomatékuk egyformán 230 Nm, de a 135-ös simán csak egy a hétköznapokban jól használható autónak tűnt azzal a motorral, nem csinál semmi váratlant dynamic módban sem, ha padlóig nyomod a gázpedált. Ezzel szemben a 155-ös viszont tipikus hülyegyerekautó, teljesen más a hangolása, dynamicban (többek között) idegessé válik a gázpedál, a legkisebb pöccintésre is letépi a fejed, és az ASR lámpácskája is sokkal gyakrabban villog.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14276 üzenetére
Elismerem, hogy van jobb is, de azért nem a világ vége az M32 sem.
Ha meg egy ilyen szettel rázzák gatyába, akkor nagyon sokáig el lehet felejteni. -
gipsztigris
addikt
válasz
Micsurin #14247 üzenetére
Van úgy, hogy naponta 2x1,5 kilométert megyek az 1.6-os Deltámmal a munkahelyemig és köszöni szépen jól van!
Nem kell félni a dízeltől városi használatnál és rövid távoknál sem, csak tudni kell, hogy mit vezetsz. Időnként ki kell "kormolni" és nem lesz gond vele.
Dízelben nem volt M32-es váltó!
A vezérlés csere+ olaj költségét kb. jól gondolod. Persze műhelye válogatja, de ennyiből meg lehet csinálni jó minőségű alkatrészekkel. -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #14251 üzenetére
Tudom, friss a Civic által okozott seb, de túl sokat gondolkodsz. Ne! Fáraszt meg veszélyes is!
-
tboldi
nagyúr
-
akooos
veterán
válasz
Micsurin #14196 üzenetére
Nekem a küszöb elkezdett rozsdásodni a sarkoknál GP-n
Bravonál kisebb méretben egyébként a GP, de nem mondanám számottevőnek a különbséget.
Az M32 tényleg necces, illetve a GP elektronikailag egy időzített bomba. Bármi bármikor elszállhat és el is fog
Nekem pl a jobboldali tükör elektromos állításakor elszáll a klíma biztosítéka1.9-es GP-vel van tapasztalatom, pályán 140-150 tempomat ha a forgalom is engedi 6 literes fogyasztással jön ki (gyakori BP - Zalaegerszeg az M7-en). A kis súlya miatt a 130 lóerő fürgévé teszi, de nem állnék le versenyezni bárkivel
FB csoportokban azt olvasni, hogy az 1.6 120 lovas nyomatékban leveri az 1.9-et. -
426os
őstag
válasz
Micsurin #14196 üzenetére
Szerintem alapvetően nem számít rohadósnak, de tizenéves korban szokott már téma lenni a küszöbök lakatolása. Ez valószínűleg az Ausztriából származó autókra jellemző inkább, ha nem figyeltek a rendszeres takarításra.
Nekem nincs tapasztalatom dízellel, de a fb csoportban olvasottak szerint mindent IS büntetnek az autópályákon, miközben termelik a gázolajat
1.6-nál az olajpumpa tömítés típushiba, ezt preventíve érdemes orvosolni egy olajcsere során (nem vészes ez sem).
A Civic szerintem Bravo-val egy kategória. -
426os
őstag
válasz
Micsurin #14194 üzenetére
T-jet:
Váltó: Bravonál az M32 csapágyas lehet, a C635 (2010től) a gyártás elején szinkron hibákkal kőzdött (nem vészes, nem is feltétlen kell vele foglalkozni, de hidegben akadhat az 1-2-3), illetve a tetején szivároghat belőle az olaj (ez sem vészes hiba).
Féltengelyek, leömlő- és turbó repedés.
Olajfogyasztás (gyűrűk, turbó, szelepszár szimeringek)
Bravo:
Motortól függetlenül digitklíma hiba (manuális is el tud romlani, így emiatt én még nem választanám azt, inkább kalkulálnék az esetleges javítással)
Hátsó féknyergek tizenéves korukra megfáradnak, váltóbowdenek is lehetnek csereérettek (tipikus tőnet, hogy télen befagynak, illetve ilyen "nyúlós" érzés, mikor mozgatod a váltókart), bár ezek nem olyan nagy tételek.
Méretileg amúgy szerintem nagyon jó a Bravo, nem nagy autó, de elég jó a helykihasználása (pl 400L csomagtér), de pl párom nem szereti vezetni, ő hatalmas hajónak érzi (lol). Korábban régi Swifttel járt, ahhoz képest nyilván nagy. -
LógaGéza
veterán
válasz
Micsurin #13748 üzenetére
Én pont olyanból ültem (csak 1.6) át 147be - minőségi váltás volt, és hát nagyon nem visszafele.
Egyedül a váltó az, amit visszasírok - kivéve a nyelestengely-csapágy cseréje, az drága voltParagi dob nálam meg inkább hátrány, két év alatt olyan szépen szétrohadt, hogy csak néztem...
Grat hozzá amúgy, sok balesetmenteset
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #13748 üzenetére
Grat! 👍
...........................Jól látom, hogy nem látom?
Se ePER-ben, se egyéb más módon nem találtam EGR szelepet az 1.4 T-Jeten. Tényleg nincs? Mer' akkor örülök.
Csak a Telexen nemrég leközölt cikk után elgondolkodtam, hogy nem is foglalkotam még ezzel a témakörrel. -
LógaGéza
veterán
válasz
Micsurin #13714 üzenetére
Előző 147esem családban maradt, most van benne ~400e körül, és a motorja még bontatlan, szelepfedélen kívül még más nem jött le róla. Meghálálja ha törődsz vele (hidegen nem nyomod neki, gázpedált nem 0-1 állásban használod - de ez más autónál is alap).
A hajtókarcsapágy még mindig a 2.0TS sajátossága
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #13720 üzenetére
ha a 105paripas verzio, akkor meg vezmod sincs...
ezenkivul a valtokulisszaban szokott eltorni egy muanyagpersely idovel, amivel eleg nagy holtjateka lesz a karnak, de meg lehet valtani
van ra egy javito szett par ezerert
mondjuk en azt akkoris kicsereltetnem egy ujra, ha "jo", mert kopas attol meg siman lehet mar benne annyi, hogy kicsit pontatlanna valik -
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #13714 üzenetére
TS-bol letezik gyarilag LPG-s is
az a 305Ft-s arnal eleg jo lehet vs 590Ft-s benzin vagy 630Ft-s gazolajhoz kepest
foleg hogy januartol +40-45Ft raugrik a benzin/dizelre...LPG szerintem ennyivel nem fog dragulni
TS-nel elso olajcserenel vetesd le az olajteknot es pucoltassatok ki -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #13712 üzenetére
Azért annyira nem fosok az ilyenektől, a Jazz lehetséges hibáival is tele tudnék írni egy A4-es lapot.
Apum meg erre kattant rá, második generációs, és francia 1.6 HDI. Mondjuk ezért a felni és gumiméret kombóért biztosan megsimogatnának műszakin.
És hogy ON is legyen, lehet, hogy egy másik 843-as Ypsilon lesz belőle.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #13708 üzenetére
nem feltetlenul, en evi ~10k km-t jaroka dizellel
2017-ben vettem az autot 195k km-l, most van benne 251k
ha csak a melobajaros km-ket nezem, az nekem havi 450km
aki meg havi tobb ezer km-ket jar az leginkabb rossz helyen lakik, mert akkor uzemanyagra 6 szamjegyu osszeget kolt havonta egy dizellel is -
LógaGéza
veterán
válasz
Micsurin #13482 üzenetére
Igen, a sógorom 2.0TS-e volt az
De az 2.0. Ilyen nem fenyegeti az 1.6TS-t
(annyira).Az Alfaowners-en sok hasznos infó van, de tudni kell mindent helyén kezelni. Nagyon jó szerelőm van a 159hez, de ő azt mondja pl, hogy minden benzines Alfa motort szét kell szedni és generálozni kell 150ezrenként - nem is szerel benzines Alfákat. Viszont JTDkben nagyon penge, bármit rá mernék bízni.
„A tett halála az okoskodás”
-
LógaGéza
veterán
válasz
Micsurin #13476 üzenetére
Vezérléscsere nem nagy para, annyi, hogy meg kell venni hozzá a vezérlésrögzítőt, ami van vagy ~5ezer Ft. Gyári készlet is van hozzá, valamivel olcsóbban pedig ott az INA ~45ezer körül (ez a 105 lovashoz).
120 lovas nem megy annyival jobban mint a 105 lovas, viszont van benne egy vezérlésmódosító, ami plusz hibaforrás lehet.
Csapágyprobléma inkább a 2.0TS-re jellemző, nekem a régi 147-esem még a családban van, motorban van kb ~400e de még bele nem volt nyúlva. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #13391 üzenetére
en szeretek veszelyesen elni, nekem 2 db 147-m is van
egyik egy 1.9 16v JTD a masik egy 2.0 16v TS, mindketto 2005-s
dizelnel a turbocsovek repedtek ki es lettek kicserelve alakhelyes (fekete) szilikon csovekre, a TS-n a generator konyult le, meg a onindito fedele volt torott, ugyhogy az fel lett ujittatva
ezenkivul csak kopoalkatreszek, fek-futomu....kuplung
a dizelen volt tavasszal egy EGR szelep hibakod, de magatol eltunt
dizelen most van folyamatban a kuplungcsere, meg szolt a szerelo jani, hogy az onindito tengelyenek van egy kis logasa, azt is felujittatom egyuttal, nem varom meg amig szethullik benne vmi
a TS at lett alakittatva 6 sebessegesre, de nem a valto hiba miatt, csak nekem a maniam a 6 sebesseges valto, ha elerheto vmi uton-modon
a TS LPG-s ugyhogy azt 300 fabatka per liter aron lehet tankolni
olcsobb vele 100km futas, mint a dizellel -
akooos
veterán
válasz
Micsurin #13391 üzenetére
"Nem tudom miért de elengedtem teljesen most a konszernt és kb csak olaszt nézek lassan két hónapja, valami elromlott fejben...
"
Évekig 5-ös Golfom volt, a világ minden pénzét ráköltöttem, hogy ne olyan legyen, mint a többi társa, imádtam azt az autót. Aztán úgy alakult, hogy megváltam tőle és most amióta a Grande Punto van, nem is hiányzik. Egyszerűen nekem borzasztóan tetszik a formavilága, a dinamikája is (pedig a Golf 200 lóerő volt, ez meg csak 130.
Azt nem mondom, hogy nincs vele gond, mert az elektronikája egy kalap kaki, illetve van benne mostmár 280k km. Váltóval (még) nincsen gond, úgyhogy lekopogom, jó vétel volt 1.125-ért tavaly
Ez ugye egy 1.9 jtd sporting, nekem a 3 ajtó jóval szimpibb, mint a stock 5 ajtós társai. -
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #13391 üzenetére
Azt nemtom, az első genes M32 simán csak felújítva mennyit megy el (csapágy minőségétől is függ szerintem), viszont upgrade-elhető második genre egy ilyen szettel, amivel tulajdonképp végérvényesen megszüntethetők az alapvető bajai.
147-esből volt okoskerék nélküli 1.6 Eco, ha olcsóbbat keresel, annyival is kevesebb egy vezcsere.
Majd később jön a Ducati is.
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Micsurin #13346 üzenetére
Grande 1.4 T-Jet 120 LE 5 sebesség, nincs M32 gond. (MultiAir inkább ne.) 1.9 az M32 váltós megint, DPF nélkül nem tudom létezett-e.
Váltó függő a lendkerék, nem lóerő, szóval 5 sebességeshez nincs, 6-oshoz van. 95 lovassal kapcsolatban addig mentem, hogy az már mind részecskeszűrős, többi nem érdekelt innentől kezdve
Ilyen szempontból a 90 LE egyszerű eset, hazai piacról mind DPF nélküli, 75 LE esetén euro 4 mentes, euro 5 ami már kapott, de motorkódot is lehet ellenőrizni és kiderül.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Micsurin #13343 üzenetére
M20, lényegében ugyanaz. Kettőstömegű van, féltengely eltérő. Ha nemrég felújított, vehető, vagy legyen olyan áron, hogy beleférjen javítás szükség esetén. 5 gang sem feltétlenül örökös, difi hiba előfordul, bár nem tűnik gyakorinak és 75 lovashoz van is sok bontott. 5-öshöz sima lendkerék járt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest