-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
A kérdés az lett volna, hogy más Toyota hivatalos szervizek is ilyen bénák-e, illetve bénaság-e egyáltalán amit én tapasztalok. Vagy ez a normális, és én vagyok kukacos, vagy velem van egyéb baj?
A pozitívum tényleg ennyi, illetve az assistance, ami akkor jár, ha hozzájuk hordom. Az Aurison most jár le épp, (max 12 éves korig van) innentől nem hiszem, hogy hozzájuk viszem majd.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köszönöm, ismerem a PH-t, hogy működik de ilyen sztorit, mint az enyém, nem találtam.
Ezért írtam. Ha nem volt egyértelmű, elnézést.Éveken át jártunk oda, míg nem jött a gyertya-csere gond, majd az első, most a második fék sztori. Nekem tehát pozitív, majd vegyes, mostanra pedig olyan tapasztalatom állt össze, ami nem egy szerviz alkalomról szól (ha jól látom Nálad egy ilyen volt eddig) hanem 3 autó 10 éve után állt össze.
Ezzel párhuzamosan a Verso-val semmi gondunk.
Ezzel párhuzamosan anyósom 8 évesen 50 ezret futott 1,33-as Yarisába évek óta ég a check engine, és mint kiderült évek óta 5w30-at tesznek bele 0w20 helyett pedig Róla aztán a vak is látná, hogy max 5 km-es távokra használja az egyébként is városi autóját. Erről az előbb nem is írtam, mert volt már róla TC cikk is és számos írás. Úgy tűnik szeretik kicsinálni az autóikat.
A vége az lesz, hogy beadom a kereskedésbe az Auris-t úgyis közeleg az 1,6 benzin motor vége most, hogy enni kezdte az olajat (ebbe érdekes módon az első időktől végig 0W20-at raktak), inkább nem várom meg, rá költöttem összesen 300 ezret a hátsó fékekre addig, beveszik majd jó nyomott áron, bukok rajta egy csomót és a feleségemnek lesz igaza, hogy hülye voltam, hogy oda hordtuk éveken át. Viszont úgy gondolom drága sosem volt, a kis szervizek megálltak mindig 35-45-ben, a nagyobbak 55-75-ben (a kötelezők) ha kellett betét-tárcsa elöl, az meg tudta dobni.
De így legalább ha valakinél tönkre megy a motor 200 e km előtt, akkor meg fog nyugtatni, hogy úgy adtam el a kocsit, hogy minden ismert baja márkaszervizt látott. Vagy inkább adják el ők, és nyaggassa őket a vevő 20 e km múlva, hogy mi baja a verdának.De összességében nem ezt vártam a márkaszerviztől. Ez érdekelne, hogy más járt-e így, van-e itt olyan akinek 3 toyota van a családban és végig márkaszervizbe vitte és hogy alakult a sztori.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Ck.
addikt
& Cifu:
Ki voltak kapcsolva a fizetős utak (ott két féle autópálya van, ingyenes és fizetős). Szépen rávitt egy fizetős autópályára, amit sehol nem írt ki, lehajtani nem lehetett, az első fizető kapu kb 70 km-re volt, rögtön megkínáltak egy 40 euróval, majd ezt követte még 4 vagy 5 másik kapu. Közben már annyit jöttünk, hogy csak + 3 óra kerülővel tudtunk volna a közúton visszamenni és egy alternatív utat keresni, úgyhogy onnan már nem volt visszaút, végigmentünk. Minden egyes kapunál minimum 20-30 eurót dobtunk be. Akkor utáltam meg egy életre a wazet. Visszafelé csak mezei Google mapseljöttünk, érdekes módon neki eszébe sem jutott minket a fizetős pályákra csalni.KTTech:
Azért a legmegbízhatóbb szavakkal csak óvatosan, maximum neked/nektek az. Elég egyszer megégeti magad és már nem az lesz a leg-leg-leg. Előtte párszor tettem már meg vele UK-Mo. útvonalat is, tudott már ott is érdekes dolgokat művelni, többek között egyszer megszakadt a szerverrel a kapcsolat olyan szűk 3-4 óra hosszára, már az is intő jel volt, hogy ne azzal menjünk Franciaországba következő évben, de akkor még kitartottam mellette, meg is lett az eredménye.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Köszönöm!
Való igaz, 12 éves autó, fő darab is elszállhat és az általában fél m-os tétel. Ez van. Csak a napja, amikor kiderült, meg amikor jött az ajánlat, az szíven ütött. Két terv van. Megcsináltatom és eladom, vagy szerelőnek adom el, megcsinálja ahogy akarja és Ő adja el. Utóbbi esetben bármi történik később, Őt nyaggatják. Én nem értek hozzá, ma mondták a Toyotánál, hogy jó fajta bontott váltó van 100-120-ért és ha nem náluk esek neki 2-300-ból megvan az egész. Viszont ha az új tulajnál vissza jön a gyújtó trafó dolog, ahhoz nem fogok tudni mit szólni. Pedig épp most jött ki cikk a Totalcar-on a használt 1.6 10 éves auris-ról, gondoltam lesz rá vevő.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Drizzt
nagyúr
Szerintem nagyon melyen ul, legalabbis e12-es Corolla utan egyertelmuen ez volz az erzet. Szerintem elegge konnyu megbontani az aljat padkaval. Nekem legalabbis sikerult. El tudom kepzelni, hogy ugyanott magasabb hasu kocsival kar nelkul meguszom, dr bizonyitani nem tudom.
I am having fun staying poor.
-
őstag
Köszönöm az infót. Tesztvezetés meg is lesz (bár lehet hogy megvárom a yaris crosst is, bár az valószínűleg kicsi és túl gyenge lesz), de ott túl sok az újdonság ahhoz hogy igazán megítéljem a hangminőséget. Ha minden igaz a golf etalon ebben a kategóriában zajszigetelésben, bár remélem a corolla közelebb van hozzá mint az scrosshoz
Feleségem 2018-as jazzében szerintem jelentősen jobb a hangminőség mint az én 17-es scrossomban.
Igazán minden tapasztalatnak örülnék, most nagyon arra hajlok hogy JBL csak akkor lesz ha az egyébként kívánt szinthez lehet rendelni (tehát nem lépek executive-ra hogy legyen, bár egy hirdetőnél olvastam olyat hogy lehet rendelni comforthoz is RAV4-nél).
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Köszi! 600x ?
Akkor ez volt amit anno fèktárcsa cserekor emlìtett az autòszerelő, h mekkorát szoptak vele: egy ember fèl òráig csak ezt tekerteÈs ha kioldom, akkor működik tovább ugyanùgy? Vagy mitől hülyül ez meg?
Biztitáblán a hozzá tartozò biztit vagy relèt vagy mit ellenőriztem multimèterrel, teljesen èp, szakadás mentes.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Gombinyó
őstag
Hát az passz, mert a nagy verziofrissítés, amit felraknak tavalyi a fájl tulajdonságai szerint. A legfrissebb kis patch ami a nagyra megy rá, ha jól emlékszem 1075-ös pedig márciusi...
Szerintem csak húzták az időt, hogy több navit adjanak el (ami egy hulladék, főleg 300e plusz pénzért) -
Drizzt
nagyúr
"-Ablak le- és felhúzása a távirányító nyitás ill. zárás gombjának nyomva tartásával."
Ezt lehet kérni, nem? Úgy értem az autó tudja, de alapból ki van kapcsolva, viszont szervízben ingyen bekapcsolják, ha mondod. Nincs most itt a kézikönyv, de határozottan emlékszem rá, hogy ezt be lehet kapcsolni, hivatalos feature.
"-A tolatókamera képén a segéd-vonalak statikusak, a kormány kitérítéssel a kocsi útját nem jelzik."
Igen, ezzel nem lehet mit kezdeni hivatalosan.
"-A gurulásgátló (lámpánál v. kereszteződésben állva a fékpedál határozott lenyomásával aktiválható) alaphelyzetben ki van kapcsolva, minden egyes indításkor külön kell bekapcsolni."
Én ugyan nem használom soha, de szerintem se jó, hogy elfelejti a beállítását.I am having fun staying poor.
-
Csabroncka
addikt
Az idő megmondja, ha 300e Km után, 15 évesen is még vállalhatóan öregednek akkor senkit nem fognak zavarni ezek a hiányosságok. Amennyiben mégsem (ami néhány tekintetben valószínűbb) akkor minek a felár és az alul szereltség vs. megbízhatóság.
Mondom a példám: a mai napig nem sikerült rájönnöm, hogyan sikerült motoros 2013 - 14 -es tükör szérián ezt összehozni:
Mivel brutto 190 ezer a tükör darabja, gondoltam megoldom a problémát sufni tuninggal és a rugót beszorítottam egy 5 forintos facsavar alá! De csak bassza a csőröm egy alig 5 éves autón.
"in medias res"
-
Gombinyó
őstag
Nekem Android 10en (MIUI 12) dobálta el 20 percenként, mindegy volt a töltöttségi állapot. A MIUI egy külön állatfaj. Biztos, hogy valami szoftveres nyűg volt, mert lecseréltem a gyári romot a telefonon pixel experience custom romra és azóta egyszer sem dobta el. Mindkét oprendszeren a gyári, play storeos AA futott.
-
Upo
addikt
Egyrészt ez a megtérülés duma kicsit fura, egy autót nem megtérülésre veszünk.
Másrészt eléggé sántít az összevetés. Mert 5 év/100000 km után ha eladod, akkor a simához képest a hibrid simán hozza az 1,2 milliós árelőnyt, sőt talán még többet is, mert nagyon jól tartják az árukat. És ezen felül a használati idő alatt még pluszban hozza a fogyasztással és a karbantartási költségekkel a megtakarítást. A hibridben nincs ékszíj, kuplung, generátor, indítómotor, turbó, kettőstömegű, stb, a hajtásban kb. 2 bolygómű és két villanymotor olajban futva, aztán ennyi, a hagyományosnál már egyszerűségénél fogva, és több évtizedes tapasztalat alapján is megbízhatóbb. A motor atkinson ciklusra állítva a képességeihez képest töredék terhelésen üzemel az egész élettartama alatt, az előírt karbantartásokkal mondhatni örökéletű (persze mindent tönkre lehet tenni, szándékosan vagy hanyagsággal, de ez bármire igaz).
Ha amúgy is megvan a pénz a hibridre is, akkor én nem látok egyetlen okot sem, ami miatt érdemes lehet bevállalni a kis turbós, mechanikailag sokkal bonyolultabb kéziváltós szerkezetet vagy a szíjas hagyományos CVT-t a hibriddel szemben.Amúgy meg ha már megtérülésről van szó, akkor kérdem én, finom mosollyal a szám sarkában, hogy hogy jön ide bármilyen vw csoportos autó (hiába szép a varrás benne)??
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Gombinyó
őstag
Neked Comfort Style Tech van? Mert nekem a Comfortban nem jelez semmit a műszerfalon. Egy hosszu, átlátszó cső van a kupak alján, amivel manuálisan tudom ellenőrizni a szintet.
Összehasonlításnál viszont nem találtam erre vonatkozó információt.Meglévő autón kideríteni egyszerű, ha van cső akkor nem jelez vissza, ha nincs cső akkor jelez.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Az Aurisok ara azert van annyira lent, mert sok a levetett ceges sok km-es holland import, ami lenyomja az itthoni peldanyok arat is. Ez annak jo, aki hasznaltba akar ulni, annak kevesbe, aki ujonnan megvette. Valoszinuleg a Corollakra is hasonlo sors var.
Egyebkent en Toyotabol csak hsd-t vennek, ha azt kivesszuk a kepletbol, mashol van tetszetosebb ajanlat, viszont maganvasarlokent a megbizhatosag es orok elet igerete (a bizonyitott hajtaslanccal) egy nehezen forintosithato es nehezen figyelmen kivul hagyhato szempont. A garancia persze jo dolog, de meg jobb, ha nem kell gyakran igenybe venni Mondjuk nekunk eddig sose adta ki a matek, hogy uj autot vegyunk, ket eve gondolkoztunk rajta, de maradtunk a hasznaltnal, eddig nem bantuk meg (uj fullos vitara helyett egy A4cabrio es egy Prius2, meg maradt is meg egy hasznalt autora valo). -
balazs1956
senior tag
Köszönöm szépen a fáradozásodat!
Elég vicces, hogy a magyar nyelvű(papír alapú) könyvben erről szó sincs, akit angolul le tudok hozzá tölteni, az egész más számú 8OM42D32e), és 2020-as Rav 4-re vonatkozik, mint amit Te küldtél (OM42B93U, és OM 42 CO7U)
Amit az alvázszámomhoz ad az érvényes 2020 08-tól, a Tiéd 2021-től.
elég kaotikus a rendszer, legalább is nekem az.
Majd kedden hívom őket, most üdülnek
(bár lehet, a 2021-es a plug-in re vonatkozik)
De ennyi pénzért kicsit többet vár el az ember.[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Köszönöm az összes hozzászólást, tanácsot @Cifu @Upo @makszi, többiek!!
Jelenleg egy Hyundai i40 kombink van, aminek most fog lejárni a garija (4év 10 hónapos) és újkora óta beletoltunk egy tonna kilométert, már nem bízunk meg benne. Nagy dízel, voltak vele problémák, amik bár a gari miatt ingyen voltak, de innentől gari utánra megtartani lutri.
Olyan 40% Város/Elöváros 60% pálya a futásunk, de elég sokat megyünk (elmúlt öt év átlaga 36900km/év). Ausztriában élünk btw, itt más felszereltségek (nagyobb) és árak vannak kicsit.Kicsit a hangszigetelés és a "hybrid-bögés" rossz szájízt hozott a próbaútunk és a kommentjeitek alapján, de olyan 140-ig nem volt rossz, és gyorsan sosem megyünk (130 tempomat). Ami Toyota irányba tolt az a családban lévő abszolút probléma mentes Auris, ami 200k KM futott eddig zero hibával, de nyilván egy példány alapján nehéz megítélni, hogy mi a valós és mi a "Toyota mítosz".
Amiket nézünk még az i30 N-Line CW fullfull, kissé olcsóbb, de eléggé kérdéses hogy a dízel autókra milyen kereslet lesz 5 év múlva, az is tol minket a hybrid felé, hogy eladásnál 2026-27-ben bárki fog-e dízelre keresni itt, lehet hogy a valós értékvesztés meredekebb lesz, mint ahogy most előre látjuk. Magyarországgal ellentétben itt már most is van havi CO2 es NOx adó, ez olyan 25-30 euro spórolás hybrid esetén havonta (!), tehát a Toyota magasabb ára pár év alatt havi költségben ledolgozza a különbözetet.
Nehéz döntés lesz, ez a célpéldány btw: [link] a valós elhozós ára 28k, kiírt listaár az baromság. A döntés alapja a megelőlegezett bizalom a következő 5 év/200e KM-re vs. zajok, puritánabb/zörgösebb/elavultabb belső (mondjuk külsőre jobban ez ki mint az i30 vagy Kia Ceed SW szvsz). köszönöm mégegyszer a tanácsokat!
-
rbalint88
addikt
Nyilvan barmivel lehet palyazni, mi is tuleltuk, amikor Debrecenbe meg Zalaba mentunk Suzuki Splash-sel (orditott, de vitte a 140-et). De azert az az altalanos, hogy mivel a szivo motor fordulaton tud igazan dolgozni mindenfele valtozo szelepvezerlesektol fuggetlenul, ezert palyazni kevesbe idealis, mert olni kell a meneshez. A turbos ezt meg tudja oldani nyomatekbol, alacsonyabb fordulaton. Rugalmasabb es az alacsonyabb fordulat miatt csendesebb is. Altalaban a fogyasztasa is kedvezobb, de az nalad eleg jo. Nekem az 1.6gdi elantra palyan is 8...
-
őstag
Igen, ahogy nézem, a Sedan ilyen szempontból más, mint a TS/HB.
Mondjuk bármikor elcserélném ezt a parkolást egy fűtött kormánykerékre.Egy dolog a sok közül, amit a mai napig nem értek és szerintem biztonsági szempontból is aggályos: nem aszférikus egyik külső tükör sem, pedig nincs holttérfigyelőm. Komolyan ezen fognak 1 eurócentet autónként? Érthetetlen..
"Less but better" - Dieter Rams
-
Gombinyó
őstag
Nálam ami szemet szúrt, hogy a TS-ból elég volt a comfort felszereltség a ledes lámpákhoz, míg a sedan-nál kell valami plusz csomag, ami tartalmazza (talán tech?). Ülésben viszont a sedan ülései kényelmesebbek, valahogy jobban vannak párnázva. Mikor leadtam egy hétre gariztatni a kocsit, akkor egy 1.6-os sedant kaptam helyette 8e km-el. Nálam az is zörgött mocskos mód, lehet te nem jársz vele olyan szar utakon, mint én. Jobb aszfalton nálam se zörög egyik se.
Amíg lehet kapni raktárról 1.6-os sedant, addig kell venni belőle. Az 1.5ös, 3 hengeresnél sztem magasan jobb választás egy 1.2T (nekem amúgy is jobban bejön, turbo nélkül már nem vennék autót 6 henger alatt ). -
VaZso
senior tag
Neki 1ZR-FAE fog kelleni szerintem, az a Valvematic.
A korábbi, VVT-i szériánál, ha jól látom, 1ZR-FE motorkód volt, ezeknél volt probléma 2006 előtt az olajfogyasztással.
A Valvematic ennek továbbfejlesztett változata, ez a probléma nem érinti.
Nekem Toyota márkaszervizben azt mondták 2ZR-FAE kapcsán, hogy 5W30 kell bele, ezzel is jött ki a gyárból, és eddig is mindig ez került bele.
A 0W20-ra azt mondták, hogy elég sokat írogatnak a fórumon össze-vissza erről...Hozzáteszem, hogy az autó saját könyvét sem látom egyértelműnek ezen a téren, írogatnak össze-vissza 5W30 és 0W20-ról is, bizonyos esetben leírják, hogy 0W20 helyett rakható bele 5W30, de utána újra 0W20 kell bele, máshol végig 5W30-at ír, de nem derül ki, melyik írást pontosan melyik motorhoz gondolják... csoda, hogy az emberek is össze-vissza mondanak mindent ennek kapcsán?
-
VaZso
senior tag
-
kw3v865
senior tag
Logikusnak tűnik amit írsz a karbantartással kapcsolatban, én is úgy gondolom, hogy a hibrideket "hibridbuzik" vették a technológia miatt, legalábbis régebben, 5 éve még nem voltak ennyire elterjedve, ma már boldog-boldogtalan veszi ezeket is.
Az elvárásaim: kell a régi Corolla mellé egy másik autó a családba. Hosszú távra tervezek, igazából addig akarom használni, míg ki nem rohad alólam (minden szükséges karbantartást megadok neki, utólagos alváz- és üregvédelmet is, ha szükséges). A cél a megbízhatóság, tartósság, a kopó alkatrészeken kívül ritkán kelljen szervizelni.
- Elvi okokból dízel és közvetlen befecskendezéses/turbós benzines kizárva, csak bevált, már régebb óta gyártott motor jöhet szóba, 2-3 éves nem.
- 1.6-os Corolla, Auris, esetleg Avensis ami szóba jöhet, illetve hibrid Auris, Prius, de a Lexus CT200h-t se zárnám ki, bár ez ritkság
- Évi kb. 10 ezer km futás, többnyire városon kívül, de nem autópályán, hosszabb távokra
- Felszereltség gyakorlatilag lényegtelen, az alap is tud mindent, amire szükségem van
- Szín irreleváns
- Kombi előnyösebb lenne, de alapvetően mindegy, hogy ferdehátú vagy sedan.
-Árban 5 millióig mennék el (5,5-ért már új Hyundai i30-at lehet kapni most szívó motorral, de az egy új motor, amivel nem nagyon van tapasztalat, tehát eléggé rizikós)
- Évjáratban és kilométerben először 6 év/120000 km-t lőttem be, de belátom, hogy ebből az elvárásból lejjebb kell adnom, főleg hogy vezetett szervizkönyveset keresek.
-
dj79
senior tag
Igen, valóban van tsi, tdi, azonban nem új autó. 5 millás használt csak hsd lehetne, de annyit nem adnék azért sem
Ck.: én a hibrid esetében kézifék, utána P, így lejtős parkolásnál sem feszíti a rögzítőstiftet. (mondjuk a felépítés és a stiftes rögzítés miatt nem is terhel a váltóra a P fokozat)
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
2-3 év alatt azért általában túl sok tapasztalat azért nem jöhet össze egy teljesen új fejlesztésű motor hosszútávú megbízhatóságával kapcsolatban, ha évente nagyjból 20 ezer km-rel számolunk (itthon az átlag inkább 15 ezer). Ezért is lőttem be, hogy legalább 3 éve legyen a piacon az a motor. A hibrid igazából a technológiája miatt érdekelne. Egyszer vezettem ilyen Corollát, tetszett maga az autó, a hibridsége és a CVT váltója is. Racionálisan nézve persze nem érné meg újonnan.
A vezetett szervizkönyvet úgy értettem, hogy mindenképp leinformálható kell, hogy legyen. Néhány pecsét az konkrétan semmi. A gondok ott kezdődnek, amikor utána kell nézni, hogy ténylegesen mikor és hol szervizelték. Itt gyakran meg is áll a történet a saját tapasztalataim alapján. A Cooper Car-nál azért teszek egy próbát, szimpatikusnak tűnnek, nagyon kíváncsi vagyok a válaszaikra.
-
kw3v865
senior tag
Igazából a fejtér pont elegendő számomra, tegnap alaposan megnéztem, hogy ha az általam megszokott módon, közel derékszögben állítom be az ülést, és minimumra a magasságát, akkor elférek egyenes testtartással (az elektromosan állítható deréktámasszal is tudok még játszani). Ha nyújtózkodni akarok hosszú utazás közben, akkor beleér a fejem a tetőkárpitba, mert sajnos pont ott van benne egy domborulat. Ha én is 196 cm lennék, egész biztosan beleérne a fejem a tetőbe ebben az üléspozícióban alapból, akkor nem venném meg az autót, most határeset. Az az érdekes, hogy beültem egy új Camrybe is, és az igazán jobb ilyen szempontból, de egy Yaris se rosszabb, nem kisebb ilyen szempontból mint egy Corolla.
Egyébként a térdemet még egy régi Ignisben is jobban tudom mozgatni a váltó és a kormány között. A kérdés csak az, hogy hosszú távon ez zavaró-e számomra. Rövid tesztvezetéssel ezt nem lehet eldönteni. Egyelőre az a helyzet, hogy nem találtam olyan autót ebben az árkategóriában, ami bizonyos tekintetben nem lenne kompromisszum az E12-es Corollához képest.