Hirdetés

Márkaértékben az Apple a legjobb a világon

Nem csak a piaci értéke alapján lett újra a világ ura az Apple, márkaértékben is az almás vállalat a legjobb.

A Kantar elemzőcég BrandZ világrangsora és felmérése alapján az Apple lett az első márka, amelynek a márkaértéke átlépte az 1 billió dollárt.

Ez több mint 15 százalékos emelkedés éves szinten, és zsinórban harmadik éve az Apple van a lista tetején. Második a Google 753 milliárd dollárral, majd a Microsoft harmadik 713 milliárd dollárral.

Az Apple új AI-funkcióiról sokan beszélnek, alapvetően azt várják az elemzők, hogy ez megfordítja majd az iPhone-eladások lassulását. Ugyanis az Apple legjobban fogyó termékét egyre kevesebben vették a csökkenői fogyasztói költekezés és az egyre kiélezettebb piaci harc miatt.

Elemzők és a Counterpoint szerint az Apple-nek a márkahű rajongótábor felépítésében segített az is, hogy a cég következetesen szállítja a termékeket, szolgáltatásokat, amik passzolnak a fogyasztói igényekhez.

Az AI-őrület és a chipkereslet miatt az NVIDIA egyébként először került fel a BrandZ 10-es listára. A Wedbush Securities az NVIDIA vezérigazgatóját AI-keresztapaként említi, az AI-forradalom létrehozójaként – a GPU-kat pedig az új aranynak és olajnak mondja (a tech világában). Az NVIDIA márkaértéke 200 milliárd dollár fölé emelkedett, ezzel a hatodik a listán – és az elemzők szerint a befektetők hite emeli még ki a mezőnyből, mivel a cég köré épül az AI-trend.

A Kantar 4,3 milliónál is több fogyasztói interjút készített 532 kategóriában, 21 ezer márkával, 54 piacon.

A számok persze nem összekeverendőek a tőzsdei érték alapján számított piaci értékből. Utóbbi kapcsán megint az Apple lett a világelső, 3,29 billió dolláros cégértékkel. Második a Microsoft 3,24 billió dollárral, míg az NVIDIA 3,11 billió dolláron áll. Az Apple árfolyama idén 12, a Microsofté 16, az Alphabeté 28 százalékkal emelkedett – az NVIDIA esetében 154 százalék a mutató, a Teslánál mínusz 30.

Azóta történt

Előzmények