- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- DIGI kábel TV
- Linux - haladóknak
- Linux kezdőknek
- Router gondok
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Beléptem a "klubba" egy hibrid Yaris-szal. Szuper kis gép, pár apróságot leszámítva...kérdés az lenne, hogy szerintetek érdemes 1000km körül olajat cserélni? Toyota szerint felesleges, de az ördög éber fajta...
Másik kérdés, hogy van értelmes Toyota-klub Faszbúkon? Hyundai-tól jövök, ott egész jó csoport van, itt meg csak ilyen adok-veszek vackokat találok....nem igazán szeretném naponta 20-szor a felnihirdetéseket olvasni, így olyanba inkább nem lépnék be.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz pècsimunkás #10141 üzenetére
Köszi, hajlok rá, hogy higgyek nekik, de a mérnöki énem azért kukorékol...mégiscsak egy motor, csak van összekopás itt is.
Akkor FB-t hanyagolom, ezek szerint nem én voltam a láma, hogy nem találtam rendes csoportot.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz molnarpeter #10145 üzenetére
Ez is elképzelhető, nem részletezték, hogy miért fölösleges. Meggyőztetek, hagyom neki a gyári adagot az első éves szervizig. Viszont a könyvében 0W-8-as olajat említenek, bár kicsit kómás voltam már este, mikor olvasgattam...létezik, hogy olyan kell neki?
Gergőke: Nemrég vettem át az autót, 4. generációs hibrid Yaris Comfort Style Tech. Szerettem volna én is Selectiont, de végül úgy döntöttem, nem éri meg a felárat a többlet, amit ad. Még ismerkedünk, alapvetően jó a véleményem róla, de használat során azért mindig kiderül ez-az, ami tesztúton nem tűnik fel. Azt kell mondanom, a Toyotának még praktikumot és anyaghasználatot tekintve kell közelednie Európához, a műszaki színvonal az rendben lehet. Ahogy írtam, Hyundai volt az elődje (i20), ott valahogy jobban keverik az ázsiai jegyeket az európaihoz.
A hibrid hajtás viszont nagyon tetszik, pont erre vágytam, első automata autóm, nekem is meglepő, milyen gyorsan összehangolódtunk.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #10151 üzenetére
Igen, a legújabb, kb. az első képek óta vártuk a megjelenését párhuzamosan az új i20-al, , pechünkre sajnos a forint pont bokán fosta magát, mire ideértek...ez van....cserébe az i20-at is egész jó áron tudtam eladni.
rbalint: nagyjából egyetértek, egyelőre csak érzésre tudom megítélni a Yarist, tartósságról nem nyilatkozhatok. Érzésre viszont szerintem a Hyundai fényévekkel előbbre van vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy jobban európai, legalábbis kisautó-kategóriában. Nem csak anyaghasználatban, hanem apróbb részletekben is, pl.: csomagtér-megoldás, tárolórekeszek az utastérben, lehet kulcsról nyitni csak a csomagteret, tartalékkulcs is bicska, stb.
Ezek mondjuk nekem nem létfontosságúak a műszaki tartalomhoz mérten (ha az lenne, nem ezt az autót vettem volna), de a napi használatot meg tudják könnyíteni és igazából filléres megoldások, ahol talán a Toyotának nem kellene spórolnia.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #10158 üzenetére
Ha belegondolsz, az sem kevés, nem beszélve, hogy az előzőhöz képest mennyivel tud többet a mostani Yaris...persze ez erősen szubjektív dolog, kinek mi mennyit ér meg, az autóvásárlás-és tartás nem igazán tekinthető befektetésnek.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz rbalint88 #10161 üzenetére
Így van, vetettem egy pillantást a Polo-ra is az i20 mellett, de kb. hasonlóra konfigurálva nem sokkal voltak a hibrid Yaris alatt árban...és akkor még ott lenne a DSG/DCT és/vagy a TSI/T-GDi... ami újan nem olyan gáz, de eladni majd nem lenne egyszerű, mint a tűztől, úgy félnek a vevők a kisturbós benzinestől.
Csomagtér-nyitás kulcsról: nyilván némi odafigyelés nem árt, 15 éve ez az első autóm, amiben nincs benne...persze ennél nagyobb baja ne legyen, de azért a Toyota kicsit skót az ilyenekben.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nekem meglepő volt, hogy a Yaris hibrid milyen gyorsan felfűti magát, ~1 km is elég neki, ha a külső hőmérséklet fagypont körül van és (nem fűtött) garázsból indulok. Utána már hajlamos villannyal menni, igaz a gyorsan visszahűlő motor miatt nem túl hosszan...de számomra ez teljesen vállalható, nagyon jó technika.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ez nyilván szubjektív, de nekem semmi bajom a Yaris 3 hengeresével, ha ésszel vezet az ember, akkor alig hallani. Még annyira sem karcos, mint az előző Hyundai-om 3 hengerese volt, mondjuk én azt is szerettem.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gergőke88 #10686 üzenetére
Csak kölcsönautóként volt nálam pár napig, a ~200km alatt 5.5-t evett, pálya nélkül, országút/városi használatban. Én amúgy nem szerettem, de ez már szubjektív, nem adnám oda érte a Yarist.
Olaj témához: az aktuális Yaris hibridbe már 0W8-olaj az ajánlott...az meg aranyárban van, kíváncsi leszek majd az első szervizre.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Nikaré #10704 üzenetére
Ezek erősen szubjektív szempontok, de: abszolút nem praktikus a beltere a Yarishoz képest...le akarom tenni a telefont, nincs neki rendes hely, ugyanez napszemüveg, stb. Pohártartóból is az egyik annyira bent van elöl a középkonzol alatt, hogy használhatatlan. Az egész autó egy bunker, még elöl is, túl széles a középkonzol, a térdemnek sem volt kényelmes. A tempomat még karos, a kormánya is eléggé ósdi, a gombok sem tetszettek rajta (mondjuk ez a Yarisban is véleményes). Az 1.8-as hibridhajtás is érezhetően lomhább, mint a Yarisom, igaz a 4 henger miatt finomabb járású, de ha odaléptem neki, magasabb hangon vonyít és ezzel nekem idegesítőbb, mint a Yaris 3 hengeresének mélyebb, morgósabb hangja.
CH-R-nek nagyon kellene egy frissítés, utána még akár jó is lehetne, mert méretben egészen használható.
No.01: mi a gyanús benne? Ezt írja a könyve...nekem amúgy az új Yaris van, azt nem adnám oda érte.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Meg nekem az új Yarishoz...ez is zörög, de ezek szerint a Toyotánál ez feature.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz KTTech #10916 üzenetére
16-ossal szerintem még a hazai utakon is jó, nem hinném, hogy felétek ennél is rosszabb utak lennének.
Amúgy tényleg jó kis gép, pláne, ha a franciák össze is tudnák rakni zörgés nélküli változatban...pedig ahogy írod, csendes a járgány, a 3 hengeresnek is inkább kellemes morgó hangja van, ha úgy alakul, mintsem bántó.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem felesleges trükközni vele és nem is lehet, mivel, ha jól gondolom: ha N-be teszed és "lábfék" mellett "behúzod a kéziféket" (ami ugye elektromos, tehát egy gombot húzol fel), majd utána akarod P-be tenni, ahhoz egyrészt kelleni fog továbbra is a lábfék, mert ahogy KTTech is írta, nem old a retesz enélkül, másrészt áthúzod az R-en, amivel oldani fogja az elektromos kéziféket. Tehát meg sem tudod csinálni vele azt a műveletsort, amit szoktál.
Itt nem hagyományos váltó van, nincs kuplung, ami esetleg nem szereti, ha sokat kell "tartania az autó súlyát" leállítva. Az N állás meg szerintem inkább arra való, ha vontatni kell az autót. Nekem a Yaris nem is engedi amúgy elfordítani a kulcsot, kvázi kikapcsolni a rendszert, ha nincs P-ben, de gondolom N-nél is engedné, azt nem próbáltam még.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz koxkids #11219 üzenetére
Ez a preferált, de egyértelműen írja, hogy vontatható, le vannak írva a lépések is, rövid távra, max. 30-al. "Vontatás szükséghelyzetben, másik gépjárművel" vagy valami ilyesmi alcím volt.
Egyébként minek is lenne a vonószem hozzá?
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz koxkids #11221 üzenetére
Úgy legyen.
Ámbár a váltóreteszelést is lehet oldani, ha bent ragadna P-ben, de ezt szerintem már az átlagfelhasználók zöme biztos mellőzné, inkább a tréler.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz KTTech #11871 üzenetére
Ha jól tudom, arrafelé az autópályák ~110-es limittel bírnak...hazai 130-as környezetben másabb a helyzet, nálam 4,5-et megeszi így nyáron pályán, országúton meg kb. 3,6, ahogy nálad is.
Persze ezzel még így is elégedett vagyok, műszakilag remek kis gép ez.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz KTTech #13319 üzenetére
Csatlakozom, nálam is jól működik. Ha jól rémlik, neked is legfrissebb Yaris van, úgy tűnik, abban eltalálták.
Egyébként nálam az automata ablaktörlő is pont az ízlésemnek megfelelően működik, az előző két autómban is volt, de a Yarisban van először olyan, ami nem idegesít.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz KTTech #13335 üzenetére
Nem követem rendszeresen a topicot, dióhéjban: miért akarják visszavenni?
Amúgy megértem, hasonlóak lehetnek a szempontjaink, mert ha most kéne másik Toyotát választanom, akkor is Yaris lenne. A Cross ugyanazért nem szimpatikus, mint neked (ráadásul szerintem az orra rondább is, de ez szubjektív), a CHR és a Corolla kissé "poros" már (bár a Corolla tetszik, csak feleslegesen nagy lenne az is).
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen