-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
duracell89
senior tag
Sziasztok!
Èpp vàsarlas előtt állunk, a célpont egy új Corolla TS Hybrid GR-S. Tudom, kissé hülye ilyent kérdezni, mivel sok gond vagy tudnivaló nem hiszem hogy lenne egy új Toyotaval, de ha valakinek van az új corolla es van kedve megosztani a tapasztalatit/jó tudni mielőtt veszed akkor megköszönném.
-
duracell89
senior tag
Köszönöm az összes hozzászólást, tanácsot @Cifu @Upo @makszi, többiek!!
Jelenleg egy Hyundai i40 kombink van, aminek most fog lejárni a garija (4év 10 hónapos) és újkora óta beletoltunk egy tonna kilométert, már nem bízunk meg benne. Nagy dízel, voltak vele problémák, amik bár a gari miatt ingyen voltak, de innentől gari utánra megtartani lutri.
Olyan 40% Város/Elöváros 60% pálya a futásunk, de elég sokat megyünk (elmúlt öt év átlaga 36900km/év). Ausztriában élünk btw, itt más felszereltségek (nagyobb) és árak vannak kicsit.Kicsit a hangszigetelés és a "hybrid-bögés" rossz szájízt hozott a próbaútunk és a kommentjeitek alapján, de olyan 140-ig nem volt rossz, és gyorsan sosem megyünk (130 tempomat). Ami Toyota irányba tolt az a családban lévő abszolút probléma mentes Auris, ami 200k KM futott eddig zero hibával, de nyilván egy példány alapján nehéz megítélni, hogy mi a valós és mi a "Toyota mítosz".
Amiket nézünk még az i30 N-Line CW fullfull, kissé olcsóbb, de eléggé kérdéses hogy a dízel autókra milyen kereslet lesz 5 év múlva, az is tol minket a hybrid felé, hogy eladásnál 2026-27-ben bárki fog-e dízelre keresni itt, lehet hogy a valós értékvesztés meredekebb lesz, mint ahogy most előre látjuk. Magyarországgal ellentétben itt már most is van havi CO2 es NOx adó, ez olyan 25-30 euro spórolás hybrid esetén havonta (!), tehát a Toyota magasabb ára pár év alatt havi költségben ledolgozza a különbözetet.
Nehéz döntés lesz, ez a célpéldány btw: [link] a valós elhozós ára 28k, kiírt listaár az baromság. A döntés alapja a megelőlegezett bizalom a következő 5 év/200e KM-re vs. zajok, puritánabb/zörgösebb/elavultabb belső (mondjuk külsőre jobban ez ki mint az i30 vagy Kia Ceed SW szvsz). köszönöm mégegyszer a tanácsokat!
-
duracell89
senior tag
válasz rbalint88 #10846 üzenetére
Sokat agyaztam ezen, de én 2021-ben már nem megyek bele egy új dízelbe. 2026-27-ben mikor eladom már senki nem akar dízelt (itt legalabbis, Ausztria).
Már most is dumalgattunk Hyundai szalonnal, és a dízeleket alig keresik, teljesen hibrid/benzinre tevodott át, 10-bl 1 vesz dízelt. Másik az, hogy a helyi kibocsátási (Co2, NOx) adók miatt havi 20-30 Euro plusz költsége van egy dízelnek és nem jön ki a matek rá. A harmadik dolog meg, hogy az elmúlt több mint 4 évet egy 1.7CRDi i40-el töltve a közelébe nem mennék Hyundai dízelnek, hálistennek a gari miatt a sok javítás legalább ingyen volt.
-
duracell89
senior tag
válasz KTTech #11442 üzenetére
Mi Ausztriában vettünk 2 hónapja Corolla-t újonnan, megerosithetem, hogy itt a Toyota Relax 10év/160eKM teljeskörű van. Nekünk az értékesítő azt mondta, hogy szerinte a Kia/Hyundai csoport előretörése/piacazerzése miatt emelték a tétet garancia témában.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz anonymus89 #11725 üzenetére
Tudomásom szerint 2019 előtti autókon nincs, és nem is frissíthető rá AA vagy CarPlay képes szoftver. Navi az extra, de nem függ össze ezekkel a képességekkel.
Legjobb felhívni egy szalont, és ők alvázszám alapján megmondják, hogy lehet-e.[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
hali mindenki,
Most kb 9 hónapja újonnan vettem egy Corolla TS Executive hibridet, kb 27ezer km mentem vele, de sajnos órási csalódás az autó, nem akarok hosszú távra tervezni vele, ezért rövid úton megválunk töle. A kinézett utód egy max 2-3 éves RX450h vagy új NX350h lenne.A kérdésem, hogy közületek valakinek van carplay elötti RX (vagy azonos infotainmentes NX,GS,IS)? Tudom, hogy van rájuk utólagos carplay integrálási megoldás, de nem találom. Tudtok esetleg ilyent linkelni ha ismeritek?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Downsizingnak szántam az autót az elözöhöz képest (BMW G31), gondoltam legyen valami relative olcsó, megbízható, de pár extráról nem akartam lemondani az előző autóhoz képest, ezért TS Executive hibrid lett, kéttónusú alul gyöngyház/felül fekete (lexus) fényezéssel, ami a teteje (11.5-12m). Az eddigi 9 hónap és 30 ezer km alatt rájöttem, hogy hiába extrázol fel egy kb 7-8 milliós kategóriába szánt autót, az csak 7-8-ért fogja megérni.
Pályázásra teljességgel alkalmatlan, harmat gyenge (igazán..fájdalmasan gyenge), és kb annyira elviselhetetlenül zajos mint egy 10-15 évvel ezelőtti opel corsa. Cégemnek vásároltunk régebben Dacia Dokker furgonokat, azok hasonlóak pályán.. a lemez Dacia!!Emellett a Toyota megbízhatóság létező dolog a hajtáslánc tekintetében (biztos vagyok benne, hogy a HSD rendszer elmegy 400ezer km gond nélkül), de minden egyéb átlag alatti, vagy egyenesen gagyi, számos dolog romlik el ezekkel. A teljesség igénye nélkül a nálam előforduló és corolla csoportban sokat említett problémák:
- első ablakemelő assembly recsegnek, garis csere szokott lenni
- kormánymű ropog, gariban szokták cserélni
- kipufogó hővédő pajzs leválik, csörög, törik
- (a kb 10 évvel ezelötti szintet megüto) infotainment fagyogat, AA és CP csak kábellel van, de sokszor megbízhatatlan
- elképesztő mennyiségű zörgés, csörgés
-stbMindeközben a családban/barátok között lett több új autó (hasonló árban), pl bátyám 8-as golfja milliókkal olcsóbban kb. egy rolls-royce a corollához képest. Sokkal kifinomultabb, halkabb, kellemesebb. Sokaknak jó autó lesz a corolla, de szigorúan városba, és nem szabad többet költeni rá mint mondjuk 8.5, mert afelett az ár/érték arány beleáll a földbe.
Közben megtaláltam a Lexusokba való utólagos megoldást, GROM VLINE2 a neve.
RX vs NX témában tesztvezettem mindkettőt, és az új NX sokkal jobb, mint a kifutó RX. Teljes csend, jóval erősebb, kiváló infotainment (a 14-es kijelzővel), végre modern belső stb. -
duracell89
senior tag
Ez így konkrétan nem létezik. 12,3m feletti listaáron volt ez az autó (executive VIP + safety csomag+ 450ezres extra fényezés) és neked több mint 1.5-2 milliót engedtek volna, hogy 10.5ért megkapd, miközben nekünk már 2021 áprilisban alig volt rendelhető az autó 4-6 hónap várakozás alatt (azért lett ez, mert volt raktáron es 1 hónap alatt) és számos kereskedést kérdezve sem lehetett 3-400nál többet lealkudni? Garantálom, hogy nem vehettél ilyent 10.5ért.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Eddig a megtett 30 ezer km-ből 20 ezer kmt pályáztam az autóval, és elvitatatlanul zajos az autó (Dacia szint sajnos, tapasztalatból írom, ahogy korábban is).
Azt aláírom, hogy az elvárásaim erősek, jóval magasabb kategóriás autóim voltak ez előtt, ahogy írtam downsizing volt a cél. Emelett a gyenge autó + CVT váltó kombóra azt gondoltam, hogy megszokom, nem sikerült, ez is természetesen az én hibám, számos tulajnak ez így megfelel. 135-140 adaptív tempomattal megyek pályán minden esetben (gps szerint 130-135km/h) már kisebb emelkedőn is 4-4500-as fordulaton visít az autó csak hogy a sebességet tartsa. Aki teheti, ne kövesse el az én hibámat és vegye a 2 literest ha pályázás 30%-nál több lesz a futásból.
Nem véletlenül az osztrák/német és a magyar E210 klubban is újra és újra téma a hangszigetelést csináló autóhifi cégek kontaktja.
Szintén az E210 csoportokat megnézve az autó számos típushibát rejt, ami a ha szerencséd van nem jön ki, ha nincs szerencséd kijön. Nyilván minél több a futás, annál nagyobb az esély ezekre a hibákra. Ez bármilyen autónál így lesz nyilván, de piedesztálra emelni a Corollát, mintha bármivel különb lenne egy astránál, golfnál, 308-nál, i30-nál önámítás.A csoportokból ismert dolgok újfent:
- leváló, zörgő, repedő kipufogó pajzs
- napra kifehéredo ablakkéderek
- kormánymű recsegés, ropogás
- ablakemelő szerkezet ropogás (kicsit lehúzott ablaknál csörgés)
- AA küzdés (lehet nálad nem, de folyamatos téma a csoportokban)
- kavicsfelverődések körül néhánynak foltokban lejött a fényezés, garanciában javították nekik ezt is
- stbstbTermészetesen a legtöbben jól elvannak az autóval, de a csoportokban néhányan rendes sagat járnak be az autóval.
Nem azt írtam, hogy rossz az autó, hanem azt, hogy én nem megfelelően választottam az igényeimhez. Èves 40-45ezer km megyek, nagyobb része pálya, max 3-3.5 évig tartok meg egy autót. Aki város/elővárosban használja, kevés a futás, annak kevés jobb autót tudok elképzelni, ha 9 alatt megkapod (felette szerintem ár/érték arány már csökken). Azt is hozzá kell tenni, hogy a megbízhatóság egy autónál véleményem szerint nem csak a hajtásláncra vonatkozik, hanem mindenre, amit a két rendszám között találsz, és véleményem/tapasztalatom szerint ebben nem feltétlenül hoz többet, mint bármilyen más márka.
ui.: Azt egy szóval sem állítottam, hogy hasonló golfot olcsóbban kapni, vagy hogy a mild hybrid lenne olyan mint a toyotáé. Mindössze annyit mondtam, hogy az említett 7milliós golf8 csendesebbnek, kifinomultabbnak érződött, mint a corolla, pedig jóval olcsóbb (és rosszabbul felszerelt, nem hybrid stbstb). A passat kijelzője nem tudom, hogy jön ide, soha nem állítottam, hogy a VW megbízhatóbb lenne, ezért is akarok Lexus-t utódnak és nem egy Audit mondjuk.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz KubanitoS #13527 üzenetére
Családban van egy Highlander, szuper egyelőre (executive). Nyilván mindenki a saját szája íze szerint választ, de 2022-ben 16-17 millióért autót venni tolatóradar nélkül számomra enyhén sokkoló. Nem elkölteni az az 1m forintot, az ár kb 5%-át (főleg ha finanszírozással veszed, az kb pár ezer ft havonta plusz) és ilyen alap dolgot kihagyni elég vad. Szvsz vedd a prestige-t, ilyen dolog miatt ne bánd meg az autót, nagyon sokat kapsz azért az 1m-ért.
(amúgy a prestige tech a legjobban megérős szerintem, nagy kijelző, JBL audio, de az már megint kicsit drágább)[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Szerintem kb. bármelyik közeledben lévö autohifi cégnél rá lehet kérdezni, én egy Paradox és egy Bazsicarhifi nevunél érdeklödtem.
@Koxkids olyan 200-250 körül lesz szerintem, aminek nagy része az anyagköltség. Ilyen ajánlatot kaptam az ajtók (mind a négy), csomagtér alja, kerékívekre. Vszeg az enyémet nem csináltatom már meg, mivel megpróbálom eladni, de ami tapasztalatok meg voltak osztva velem, mind pozitív volt.Toyotát kérdeztem, meg a csoportból is kérdezték és elvileg garancia szempontjából irreleváns. Ha valami emiatt megy tönkre konkrétan, akkor nem fizet a gari, de egy kis ajtószigetelés vagy csomagtér padló szigetelés gyakorlatilag semmit nem érint.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Na nekem 11 hónap és 32000km használat után sikerült eladni a corollat és váltani egy executive JBL RAV4-re. 2000km bele is tekertem a RAV-ba és elképesztő, hogy mennyivel jobb autó. Sokkal erősebb, 135-140nél olyan a zajszint, mint a Corollaban 100 alatt, JBL szépen dalol, 360 kamera szuper…. egyelőre nagyon boldog vagyok vele.
-
duracell89
senior tag
válasz Palesztin994 #14135 üzenetére
Nekem egy executive van JBL-el, bár eddig csak 4000km mentem vele. Ha vákumban létezne, nem érné meg, mert ez nagyon sok pénz egy ilyen autóért, de a mostani piacon gyak. az összes konkurencia ennyibe kerül hasonló paraméterekkel (bármi "prémium" meg ilyen méretben 20-25m Ft X3, GLC, stb).
Èn nagyon szeretem, de rosszabbul felszerelten nem venném meg. Kissé audiofil vagyok, JBL nem tökéletes, de hülyére veri az alap fazékhangú cuccokat más autókban. A 360 fokos kamera nagyon hasznos, ülés/kormányfűtés stb nagyon kellemes. Városban és pályán is (145km/h-ig) kifejezetten csendes.
Megy mint a barom a 220 lóval, pályán 130-ról még rendesen húz, és bár a CVT miatt néha nyúlik a dolog, de cserébe 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt (nálam 6.5l) , mint bármelyik másik hasonló méretű és erejű autó.
Nem mellesleg Toyota HSD ("hybrid synergy drive") ezzel a A25A-FXS motorkódú 2.5 literessel kb. elpusztíthatatlan, a hibamentes 250-300 000km gyakorlatilag garantált. Ezt a hajtásláncot számos Toyotába és Lexus rakják (RAV4, Camry, Highlander, NX350h, ES300h stbstb) kb. 1.5millió darabot gyártanak belőle évente.szerk.: Elötte egy 2021-es executive Corolla kombim volt, a RAV4 összehasonlíthatatlanul jobb autó az én igényeimhez (sokat autópályazom).
szerk 2: Ahogy a használt piacot elnézem, jobban tartják az árukat a RAV4-ek (általában a toyoták), mint pl Kiák/Hyundaiok
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz KTTech #14152 üzenetére
Szvsz, hogy a cvt néha gondolkodós nem teljesen butaság, de meg kell jegyezzem, hogy alább a rav4rôl volt szó, szerintem nincs értelme egy 90 lovas autót egy 220 lovashoz hasonlítani, mivel maga a benzinmotor is sokkal eresebb/nyomatékosabb, a villanymotor is más, valamint a CVT is máshogy van hangolva. Egészen más vezetni, az azonnali elektromos nyomaték érezhető, főleg a dupla motoros összkerekesben. Az tagadhatatlan, hogy a cvt miatt van nyúlós érzés néha, de az erős Toyota/lexus hibridek nagyon tudnak menni, és rögtön is ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz Tom1939 #15046 üzenetére
Èn Ausztriában élek lassan egy évtizede, és egyrészt nem 2€ a benzin (ma pl. 1.71€-ért tankoltam) és a háború előtt 1.30-1.40 körül volt a normál ár. Az otthoni extrém áremelkedés (ha jól emlékszem kétszeresére emelkedett) abba masszívan belejátszott, hogy a forint bedőlt kissé, ezért nem az errefelé érzett 30% körüli emelkedés volt, hanem 100%-os.
A másik, hogy Magyaroszágon kívül gyakorlatilag sehol nincs jelentős üzemanyaghiány, vagy korlátozás. Mo-n is azért van, mivel az ársapka miatt senki nem importál, a MOL meg képtelen egyedül ellátni a piacot.
@Pécsimunkás "Pedig èn azt hallottam.." Napi szinten olvasom az otthoni médiumokat, jókat kacagok a "hanyatló nyugaton megfagynak a nagymamák és éheznek a transzóvodások" színvonalú riogatáson. Efelé az emberek brutálisan pragmatikusak, és elég erős a társadalmi hangulat az összefogásra a spórolás, valamint a környezetvédelem irányába, ezért van benne valami igazság, hogy leteszik az autókat. Ettől függetlenül nagyobb dugók vannak reggel az iroda felé itt Bécsben, mint bármikor, és bár senki sem örül, de nem dől össze a világ a legtöbb családnak ha havonta 200 helyett 250-75 eurót költ üzemanyagra.
[ Szerkesztve ]
-
-
duracell89
senior tag
válasz vicces #15053 üzenetére
Az lehet, hogy a beérkező mennyiség kevesebb az alacsony vízállás/egyeb tényezők miatt pont ahol te vagy, de mivel a lakosság(kutak) és az ellátási lánc között ebben óriási a buffer, ezért gyakorlatban semmilyen üzemanyaghiány nincs és nem is várható. Ez a 20 litert tankolhatsz, meg nincs éppen ez vagy az Mo-n kívül nem ismert.
-
duracell89
senior tag
Kissé fennakadt a szemem a 10 feletti értéket látva. Nekem a RAV4 (2020.09 executive 2WD, ami bár 5.gen, de szintén 2.5HSD) nem hajlandó 7.3-7.5l fölé menni nyakig pakolt, 3 személy+kutya+kutyboxos tartós pályázás esetén sem, a vegyes átlagom (75% pálya 145kmh adaptív tempomat max., 25% város irodába dugózás és elővárosi főút mix.) 6.1-6.2l.
7l feletti értéket az eddig 35k km alatt nagyon elvétve láttam, mikor tisztán a pálya volt mérve felhajtás előtti nullázással. Ennyit számítana az 5gen??!! Pedig ez az uj RAV4 mintha még nagyobb is lenne, mint az NX (de lehet csak a bumszli forma miatt érzem úgy).Szerk.: most láttam az auto-data.net-en, hogy a NX300h bár méretre majd ugyanakkora, mint a RAV4, de felszereltségtől függően 200-300(!!!)kilóval nehezebb. (RAV4 1590-1680kg vs NX300h 1890kg. Pislogok, mint hal a szatyorban. :- )
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz Vismajor01 #15116 üzenetére
Grat! Jó a fényezés, olyan modern toyotás Bi-Tone, az én RAV4-em ilyen alul színes, felül fekete.
Egy tipp: mindehol olvasni, hogy ezek alól lopják a katalizátort, tegyél rá valami védelmet, ha nincs még.
-
duracell89
senior tag
Nekem egy F-Sport RX450h van jelenleg 74e km-el. M&L hifi, HUD, meg minden frinc-franc. Különösen nem finomkodok és így télen 9.3l, nyáron 8.3l a fogyasztásom sok pályázással. 2020-as RAV4 Exec van mellette (páromnak), ami olyan 1.5-2 literrel fogyaszt csak kevesebbet az 5.gen hibriddel és új 2.5 motorral.
Az RX-ben a Carplay hiányzott, ezért vettem egy ilyent, és az AUX-ba van bedugva. Tökeletesen müködik, és gyönyörüen szól az M&L hifi róla.
Mennyif fogyaszt nálad az NX?
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz koxkids #16078 üzenetére
Azt kell hogy mondjam, hogy kiválóan bevált. 12V szivargyujtóba van dugva áramellátás szempontjából, és az autó AUX bemenetére kötöttem, valamint az autó audio inputja mindig AUX-ra van állítva. A kábeleket szépen elvezettem/eltüntettem. Az autó indításakor azonnal bekapcsol, kb. 10-15 másodperc alatt, és 30s után már csatlakozott is a wireless CarPlay.
Tekintve, hogy mivel az autóban Mark Levinson hifi van, és elég érzékeny vagyok a hangminőségre, ezért sokal tesztelgettem, hogy ezen vagy direktbe dugva szól jobban a zene. Nincs (számomra) hallható különbség, kiváló a hangminőség ezen a kis külső cuccon keresztül is.
-
duracell89
senior tag
Lehet az én szemem már a 3.5 V6 fogyasztás állt rá, de nekem ez a 5.2-7.8l közötti fogyasztás nagyon szupernek tünik. Ennél kevesebbet talán egy 1.7 dízel Ceed fog fogyasztani alattad.
Fogyasztás szempontjából egyébként szerintem a legnagyobb faktor, hogy mennyit jár az ember.
Ha az átlagos 15e Km megy vki pl. akkor 1 liter fogy különbség kb 200€/év (16.5€/hó), ami az autó értékéhez, fenntartási költségéhez (értékvesztés, szervízek, gumik, biztosítás) képest konkrétan semmi... Ha sokat mész (én pl 35-45k km/év), akkor persze tud ütni a különbözet, de én pl cégre tankolok és maximálisan sz.rok rá.Egyéni dolog, de átlagos futásnál és egy egészséges költségvetésnél a háztartásban, ahol böven van puffer és nem az utolsó € van benyára költve... szerintem a fogyasztás nem igazán faktor.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
Azt én is megfigyeltem, hogy a tél/nyár és az üres/tele cuccal között nagy különbségek vannak. Hosszabb út, 4 fö+cuccok azért 11.5l is benyelhet télen, de nyáron meg üresen (egyedül) 8.3 körül lehet kóricálni, fura.
Ezelőtt nekem egy 2017-es fullosan felszerelt (luxury package, légrugó, harman kardon, üvegtető stb) BMW 5-ös G31 kombi volt, amit újonnan vettem. Bár a két autó között korban nem sok a különbség, a technikai lemaradása ennek az RX-nek kb 8-10 év érzésre, mert a konstrukció régi. A hajtáslánc (2GR-FE 3.5 V6 toyota motor is NiMh 1.9-es akksi) meg 15 éves cucc, aminek pozitív hozadéka, hogy konkrétan golyóálló technika, nem lehet kinyírni 300e km alatt. (Az más kérdés, hogy a BMW a garanciaidő alatt kb. félévente romlott el....tetö nem nyilt, légrugó csere két oldalon, folyton "Csökkentett teljesítmény, keressen fel egy szervízt" üzenet a százsebességes váltó bolondságai miatt. Ez nekem semmibe nem került a gari miatt, de aki megvesznek ilyen, mondjuk 2015 utáni német hiperkomplex duplaturbós dízel prémiumot garin kívül mondjuk 120-150e km futás felett az masszívan szerencsejátékos kell legyen)
Azóta faceliftekkel és új modellekkel behozta magát a Lexus/Toyota, próbáltam az új NX-et, LS-t, RXet is (apámnak új Highlander van tavaly óta, párom RAV4) és a technika most teljesen versenyképes, de az tény hogy ott 2015-2020/21 között volt pár év, amikor nagyon ósdinak tünt egy új lexus, ha ültél bármelyik azonos korú németben.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz Tom1939 #16093 üzenetére
Bevallom keveset utaztam a Highlanderben, azt is az anyósülésen, de érzésre hasonlónak, talán enyhén jobbnak tünt, mint a RAV4, de különösen csendes nem volt, mint pl a lexus (kb süketszoba a legtöbb autóhoz képest). Amit érdemes megnézni, és én így hirtelen nem tudok, hogy a JBL hangcsomagos Highlander/RAV4-ben van-e akusztikus üvegezés a simához képest. Pl a Lexusban a Mark Levinsonosban van "akusztikus" üvegezés (nem tudom pontosan mit jelent, de elvileg jobban hangszigetelt).
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz blueye #16092 üzenetére
Kb 2 év és 65e km után váltak el útjaink és vettem mást. Mikor müködött jól, akkor hihetetlen jó autó volt, de sem időm, sem kedvem nem volt szórakozni a problémákkal viszonylag gyakran. Mivel sokat megyek, feltétlen bizalmat várok el az autó felé, kérdés sem lehet, hogy bármi probléma legyen. Ez egy ilyen árú és korú autónál ez vállalhatatlan volt, megszabadultam tole. A Lexus valljuk be elég.... gagyesz itt-ott a bmw-hez képest, de használati tárgyként verhetetlen és ami IGAZAN szamít (kényelem, csend, megbizhatóság, teljesítmény, biztonság), abban kiváló. A többi fancy frinc-franc, ami a BMW-ben volt (választható parfüm, gesztusvezérelt levegoben hadonászós idrive irányítás, hangulatvilagítás este, digitális kulcsról autó "sétáltatás" meg parkolas, kijelzorol 500 iranyba allitható ulesek stb stb) kb. egy hónap után eszembe se jutott, hogy van, szinte semelyik extrat nem használtam és csak autóként funkcionalt az is...
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz koxkids #16137 üzenetére
Na beletrafáltál, ez az egyetlen probléma vele.. a szám léptetés csak kijelzőről megy, a kormányon levő léptető gomb az aux miatt off. A hangerő gombok persze működnek, mivel az általánosan a hangcucc hangerejét állítja, függetlenül az input forrástól.
Zavaró, hogy a leptetésről le kellett mondani, de nekem annyi pluszt adott a CarPlay, hogy bőven megérte.Elvileg a kis cucc tud Bluetooth is csatlakozni az autóhoz, úgy gondolom a leptetés is megy, de mivel én enyhén audiofil vagyok és az autóban Mark Levinson hangrendszer van (valamint Tidal Lossless-ről hallgatok zenét), nekem a Bluetooth nem volt opció.
[ Szerkesztve ]
-
-
duracell89
senior tag
válasz tibbike01 #16286 üzenetére
Ezeknél a HSD toyota/lexusoknál kb. amiben biztosnak kell lenni, hogy volt-e törve az autó és a futás valós-e. Ha komolyan gondolod a vásárlást, akkor mérd körbe egy festékvastagságmerövel, meg Lexus szervízben kérd le az adatait alvázszám alapján (egy CarVertical is hasznos lehet, ha külföldről hozták).
Egy ilyen 2AR-FXE hajtáslánccal szerelt autónál 4.5 év és 114km alatt konkrétan nulla probléma várható. Apró, autó tulajdonlással járó dolgok persze ezen is lesznek pl. kerékcsapágy néha, fékek, futómű ez-az, de aki használt autót vesz 10m felett, ott ez nem lehet gond (valamint ezek bármilyen más autón is lesznek majd persze).
Ami költséges lehet, az egy nagyakksi csere, de az olyan 10-12év és 300e km felett várható majd, és cellánként javítható lesz. Addig, ha évente elviszed Hybrid Checkre egy toyotába/lexusba, akkor 10 évig garanciális a hybrid rendszer+akku. Szigorúan 15ezer kilóméterenként olaj és szűrőcsere minöségi C5 0W20 olajjal, és használni kell csak.
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz tibbike01 #16296 üzenetére
Ez alig valamennyi felületi rozsda, semmi probléma nincs vele. Bármelyik országban ahol sóznak keményen ott ilyen az autók alja, ha nem alvázvédelmezik. 2020-as RAV4ünk így néz ki alulról (Ausztria). A Toyota/Lexus amugy sem a legjobb ilyen szempontból, a Toyotát 0 kilométerrel a szalonból úgy hoztuk el, hogy kicsit rozsdás volt a kipufogó hátsó dob alja. Az RX-et használtan vettem, és van rajta alvazvedo, de szerintem az is így nézne ki.
Fontos elmondani, hogy ez semmilyen problémát nem jelent. Egy minőségű alvázvédelem (ahol a felületi rozsdás előcsiszolják) 3-5 évente kb 150-200e Ft lehet szerintem otthon, és tíz évig semmi bajod nem lesz vele. Szntem alkudd bele az árba
Szerk: ez pl jónak tűnik [link]
[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz OCTAMD #16361 üzenetére
Nyilván az európai modelleknél igazad van, de a Toyota azért tud olyant is gyártani, amibe a nagyobb népek is kiválóan elférnek. Kár, hogy azokat nagyrészt nem hozzák ide Európába.
Pl. Sequoia (fubazmeg de jól néz ki az új ebből [link] [link] ) ,Sienna, 4Runner, Highlander/Grand Highlander, Land Cruiser etc.[ Szerkesztve ]
-
duracell89
senior tag
válasz Tom1939 #16368 üzenetére
Egy közeli családtag 2021 végén rendelte (árgaranciával), 2022 közepén vette át 19m körül (Highlander Executive, minden lehetséges extrával).
Most használtautó.hu-n 2022-es nincs 23-24m alatt, újak 25-26 körül. Akik pont jókor vettek, most több milliós pluszban vannak az autóikkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby rádiós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Autós topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Formula-1
- Fujifilm X
- iPhone topik
- További aktív témák...