Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    Üdv egy 2008-as aurissal az a baj, hogy a kulcsot nem tudom elfordítani a zárban, a kocsit nem tudom elindítani a gyújtást sem tudom ráadni. Az ajtót nyitja a kulcs, fizikálisan a zárat de a kormány alá hiába próbálom, semmi a pótkulccsal sem megy a dolog ebből rájöttem nem a kulcsokkal van a baj hanem a zárszerkezettel. Wd 40 nem segített, talán pár mm-el többet sikerült fordítani rajta. Mi lehet a baja így visszagondolva az elmúlt pár alkalommal indításkor akadt a kulcs de másodjára mindig elindult? Fagyva nem lehet, 3 fok van a garázsban..

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz neduddki #1037 üzenetére

    Megoldódott, úgy tűnik kellett 2 óra a wdnegyvennek, de nem hagyott nyugodni a dolog kimentem rápróbáltam és kis akadás után elfordult! Toltam még neki a szívószál feltéttel egy jó adagot remélem nem lesz ilyen újabb öt évig.
    A kormányzár nekem is eszembe jutott de nem az volt a baj.
    Üdv, csüllög

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Üdv mindenkinek hivatalos Toyota szerviz tapasztalat érdekelne.

    Anno azért választottuk ezt a márkát, mert hittük, hogy nem lesz baja a kocsinak. 2010-ben egy 2 éves 30 ezret futott 1,6 Auris jött a családba, 2015-ben pedig egy 3 éves 30 ezret futott 1,8-as Verso is (a 3. gyereknél)

    Az elejétől fogva, mivel előtte is, a korábbi gazdák, mi is márkaszervizbe hordtuk a kocsikat, bízva abban, hogy később ez, ha eladjuk őket, megnyugtatóbb lesz.

    Az elmúlt időben viszont a márkaszervizzel meggyűlt a bajom, de kíváncsi lennék arra, jogosan furcsállok-e dolgokat. Kezdjük visszafelé:

    Az auris rángatott, check engine-el nagy melegben, klímával, alapjárat ingadozott, elvittem, azt mondták valószínű lehet a gyújtó trafó csere, de próbáljuk meg, cserélgetik a sorrendet először (a probléma megszűnt). Viszont amikor vittem az autót ezzel a gonddal, jeleztem, hogy az esedékes szerviz is most jönne jeleztem, hogy a gumis mondta tavasszal, hogy a hátsó fék már nem áll jól. (156-nál volt utoljára, most 172 van benne, 15 e km-ként vinni szoktam, vagy egy-másfél évente). Amikor mentem a kocsiért mondták, hogy a kis szerviz most nem fért bele, adtak időpontot. Leadtam a kocsit a múlt héten a kis szervizre, mondtam újra, hogy a hátsó fékre nézzenek rá.

    Visszakaptam a kocsit, azt mondták olaj csere, szűrők, plusz pollen szűrőt is cseréltek, mert csúnya volt. Ok. Kiderült, hogy lejár a műszaki szept. elején, kértem egy műszaki vizsga időpontot mára kaptam.
    Ma hívnak, hogy nem lesz meg a műszaki, mert szar a jobb hátsó fék, a nyereg be fogott, a tárcsa talán túl élte, de pofák cserések...

    Jogosan gondolom-e, hogy ez így nem jó? Jár náluk a motor miatt, jár náluk kis szervizen egy hete, mindkét alkalommal mondom a hátsó féket, erre egy héttel később rájönnek a műszaki közben, hogy nem jó. Persze ez 100 e Ft, plusz munka díj.
    Önmagában nem értem, hogy jöhet ki egy kocsi a szervizből úgy, hogy a hátsó fék egyike nem jó. Nem szokták átnézni az autót alapvető szempontok szerint ha kis szervizen van náluk?

    Ez tehát a friss történetem.

    A korábbi arról szólt szintén az Aurissal, hogy 130 e kürül, kb 1-2 éve jeleztem egy szerviz alkalmával, hogy nem fog jól a kézi fék. Meghúzták a bowdent (valószínűleg túl) mert pár héten belül amikor kiszálltam a kocsiból a bal oldalon észre vettem, hogy füstöl a hátsó kerék. Befogott akkor is (most azért nem vettem észre mert egyedül járok vele és ritkán nézegetem a jobb oldalt).
    A szervizben akkor is azt mondták, hogy fék nyereg, pár nap míg jön, itt az időpont viszlát. Nem vagyok egy műszaki balfék, de mivel nem mondták, sajnos újra behúztam akkor a kéziféket, és szépen meg is ette a tárcsát, pofát mindent. Vissza vittem a kocsit, mondták, hogy így már nemcsak bal nyereg, de pofa, tárcsa, jobb-bal is jön. (200e + ft volt) mondtam akkor az Úrnak, hogy talán, ha szól, hogy nem kellene használni a kéziféket, akkor nem kellene pofát tárcsát cserélni, erre az volt a válasz, hogy kapok egy ingyen mosást. Köszi...

    Még egy Auris sztori:
    120 e körül 3 éve kb check engine rángat a motor. Szerviz szerint nem jók a gyertyák. Mert nem lettek kicserélve 90 e-nél. Feltettem a nagy kérdést, hogy ha eddig voltam olyan balfasz, hogy izzót is velük cseréltettem és minden időszakos szervízre úgy megyek be, hogy kérem, bármi van szóljanak és cseréljenek, akkor a 90 ezres kötelező gyertya csere hogy maradhatott el. De ha már el maradt, akkor károsodhatott-e bármi (most amúgy a friss check engine sztorinál meredek lett a dolog mert a szerelő azt mondta, nem ismerve a korábbiakat, hogy egy el maradt gyertya csere is nyírhatta a trafót, mondtam neki hogy klafa, mert az is pont miattuk lett elrontva). A toyotával akkor le leveleztem, hogy kapok egy ingyen szervíz lehetőséget a köv. alkalomra és jutányos áron ment a gyertya csere is 120-nál, ha már 90-nél kellett volna.

    A lényeg tehát, hogy kétszer jöttem el a szervizből úgy, hogy nem volt jó a hátsó fék, egyszer nem is mondták, hogy ne használjam, le is égett az egész, most meg közvetlenül kis szerviz után pedig 2x is mondtam nekik, hogy úgy tudom nem jó. Itt az zavar, hogy ha nem jött volna épp a műszaki, akkor kis szerviz után amíg ki nem gyullad a jobb hátsó, megyek míg tudok?

    Az elmaradt gyertya csere történet is megéri a pénzét, amire pár évre rá elmondják, hogy a trafó baja lehet egy kimaradt gyertya szerviz is.

    Mindenki hasonlókat tapasztal? Vagy csak hozzá vagyok szokva a jóhoz? Más szempontból ugyanis van két autónk lassan 10 éve és 150 ill. 70 e km óta, amikkel semmi bajunk és ha gond adódik, az is fék rendszerrel, tehát kopó alkatrésszel.
    Az Auris elkezdte enni most az olajat, de egy 170 e km-es motornál ez már talán belefér.
    A Versoról nem esett szó, azzal nem volt eddig ilyen dolog, egy probléma, amióta kijött az E10-es benzin még a 95-ös Vpower-től sem megy rendesen, kizárólag 100-as bezninnel húz úgy, ahogy az E5-ös 95-el ment évekig.

    Dél-alföld egyetlen Toyota szervizébe járok egyébként.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz No.01 #9584 üzenetére

    Köszönöm,
    Mivel a legközelebbi másik szerviz 100 km-re van, nekem munka és 3 gyerek mellett sajnos nem fér bele, hogy kísérletezzek. Bízok bennük, de fogy a türelmem. A hátsó féknél annyi infóm volt, hogy a kerék cserekor a gumis annyit mondott, hogy a hátsó kezd kopni, majd szóljak a szervizben. Mivel évente megy majdnem a kocsi, nem számítok velük sose konkrét azonnali bajra. Amikor vittem, szóltam, hogy nézzenek rá, amikor vissza kaptam nem mondták, hogy baja lenne, a plusz amit mondtak a pollen szűrő volt.
    Rá kellett volna kérdezzek harmadjára is úgy tűnik.

    A 90 ezres szerviznél nekem nem mondták, hogy kötelező lenne a gyertya csere. 120-nál, amikor rángatott a kocsi viszont Ők mondták, hogy 90-nél cserélni kellett volna. Erre mondtam nekik, hogy de hát Ti csináljátok 30 e km óta évente az összes szervizt...


    Gombinyó

    Úgy tudom Vásárhelyen nincs már, csak Kecskemét, vagy Bcsaba.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Gombinyó #9587 üzenetére

    Hallottam egy tagról aki korábban ott a szervizt vitte és bár már nincs szalon viszi tovább. Oda lehet még megéri át menni... :(

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Cifu #9589 üzenetére

    A kérdés az lett volna, hogy más Toyota hivatalos szervizek is ilyen bénák-e, illetve bénaság-e egyáltalán amit én tapasztalok. Vagy ez a normális, és én vagyok kukacos, vagy velem van egyéb baj?
    A pozitívum tényleg ennyi, illetve az assistance, ami akkor jár, ha hozzájuk hordom. Az Aurison most jár le épp, (max 12 éves korig van) innentől nem hiszem, hogy hozzájuk viszem majd.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Cifu #9591 üzenetére

    Köszönöm, ismerem a PH-t, hogy működik de ilyen sztorit, mint az enyém, nem találtam.
    Ezért írtam. Ha nem volt egyértelmű, elnézést.

    Éveken át jártunk oda, míg nem jött a gyertya-csere gond, majd az első, most a második fék sztori. Nekem tehát pozitív, majd vegyes, mostanra pedig olyan tapasztalatom állt össze, ami nem egy szerviz alkalomról szól (ha jól látom Nálad egy ilyen volt eddig) hanem 3 autó 10 éve után állt össze.

    Ezzel párhuzamosan a Verso-val semmi gondunk.

    Ezzel párhuzamosan anyósom 8 évesen 50 ezret futott 1,33-as Yarisába évek óta ég a check engine, és mint kiderült évek óta 5w30-at tesznek bele 0w20 helyett pedig Róla aztán a vak is látná, hogy max 5 km-es távokra használja az egyébként is városi autóját. Erről az előbb nem is írtam, mert volt már róla TC cikk is és számos írás. Úgy tűnik szeretik kicsinálni az autóikat.

    A vége az lesz, hogy beadom a kereskedésbe az Auris-t úgyis közeleg az 1,6 benzin motor vége most, hogy enni kezdte az olajat (ebbe érdekes módon az első időktől végig 0W20-at raktak), inkább nem várom meg, rá költöttem összesen 300 ezret a hátsó fékekre addig, beveszik majd jó nyomott áron, bukok rajta egy csomót és a feleségemnek lesz igaza, hogy hülye voltam, hogy oda hordtuk éveken át. Viszont úgy gondolom drága sosem volt, a kis szervizek megálltak mindig 35-45-ben, a nagyobbak 55-75-ben (a kötelezők) ha kellett betét-tárcsa elöl, az meg tudta dobni.
    De így legalább ha valakinél tönkre megy a motor 200 e km előtt, akkor meg fog nyugtatni, hogy úgy adtam el a kocsit, hogy minden ismert baja márkaszervizt látott. Vagy inkább adják el ők, és nyaggassa őket a vevő 20 e km múlva, hogy mi baja a verdának.

    De összességében nem ezt vártam a márkaszerviztől. Ez érdekelne, hogy más járt-e így, van-e itt olyan akinek 3 toyota van a családban és végig márkaszervizbe vitte és hogy alakult a sztori.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Gombinyó #9592 üzenetére

    A Verso eredetileg onnan van, szívesen váltanék arra, de nem tudok szabit kivenni minden szerviz alkalmára sajnos. Anyósom Yarisát is mi kezeljük ebből a szempontból, évi 3 nap szabi 3 autóra elég luxus lenne.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Dluinet #9597 üzenetére

    Nem, köszönöm, épp ez volt a célom, hogy ajánlott helyeket gyűjtsek a környéken. Sajnos Baja sincs közel de még mindig jobb mint Szolnok. (Kecskemétet nem ajánlotta eddig senki, és Bcsabát se...) Pesti szalonokról is érdekelne, ha van több évre visszautaló vélemény.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz molnarpeter #9611 üzenetére

    Kösz, de épp azért adnám be és inkább buknék pár százast, hogy ha 10 -20 e km múlva az új tulaj motor cserébe fut, az ne az én nyűgöm legyen. Úgy gondolom mindent megtettem (10 éve minden évben szakszerviz) macerát nem akarok. Az olaj fogyás jelenleg nem vészes, 1 éves szerviz előtt 2 héttel kezdett low oil pressure hibát adni kanyarban néha, min. szint alá ment a nívó pálca szerint. Most havonta rá nézek majd (de 3 év után idén már nem pályázok heti 2x vele tehát drasztikusan változott a használat is, tizedére vagy inkább huszadára).

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    Üdv, pár hete érdeklődtem dél-alföldi szerviz tapasztalatokról rángató motor ill. hátsó fék nyereg csere miatt. Gyújtó trafó varia megoldotta a motort, a féknyeregre ott hagytam pofával együtt 180-at (ez egy 12 éves 170 ezret futott Auris). Szombaton jövök el a kórházból (megszületett a fiam) egyik lámpánál nem megy 1-ből 2-be. Újra próba nagy nehezen sikerült. Utána 1-est már nem lehetett kapcsolni sehogy. Se álló se járó motorral se álló se guruló autóval. Ma leadtam, rendes volt a tag amikor hívott, kb. szépen közölte, hogy váltóból ami gyorsan elérhető az rendben (bowden rudazat stb.) váltó bontás kéne. De akkor kuplung csere. De a kuplung elve 180 munkadíj nélkül. Mert azzal együtt 250. És utána jön a váltó, tehát kb 600 lenne. De mondom az autó 1,5-öt ér max. Hát igen, Ő se ajánlja ezt.
    Mindez a beszélgetés addig amíg vártam lent, hogy haza hozzam az asszonyt meg a trónörököst.
    Hazafelé kérdezte a feleségem mi bajom... mondom kicsit izgultam miattatok...
    Itthon már elárultam neki. Ok van egy Verso-nk de a 4. gyerekkel igazán kelleni fog a két kocsi.
    A szervizbe azt mondták, sose láttak még Auris váltót meghalni. Hát mondom én meg sose bántottam, ok városi használat, de ennyi.
    :O

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Bandit21 #9718 üzenetére

    Egyébként úgy gondolom 10 év alatt 2x hátsó nyereg csere igaz akkor tárcsákkal pofákkal 200-200 körül és ez a váltó dolog még mindig nem lenne a világ vége, de jobb lett volna 3 évente egy 200 ezres szerviz sztori, mint most eladás előtt egy 600-as ajánlat. Kb egy hónapja találtuk ki, hogy benevezünk valami 7 személyesre a 2,5 M ft-os támogatással. Lehet megérezte szegény verda, hogy menni fog.

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz Cifu #9720 üzenetére

    Köszönöm!
    Való igaz, 12 éves autó, fő darab is elszállhat és az általában fél m-os tétel. Ez van. Csak a napja, amikor kiderült, meg amikor jött az ajánlat, az szíven ütött. Két terv van. Megcsináltatom és eladom, vagy szerelőnek adom el, megcsinálja ahogy akarja és Ő adja el. Utóbbi esetben bármi történik később, Őt nyaggatják. Én nem értek hozzá, ma mondták a Toyotánál, hogy jó fajta bontott váltó van 100-120-ért és ha nem náluk esek neki 2-300-ból megvan az egész. Viszont ha az új tulajnál vissza jön a gyújtó trafó dolog, ahhoz nem fogok tudni mit szólni. Pedig épp most jött ki cikk a Totalcar-on a használt 1.6 10 éves auris-ról, gondoltam lesz rá vevő.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz rob210 #9722 üzenetére

    Üdv, de, valószínű drága, de eddig úgy voltam vele, ha mindig márkaszerviz csinálja, a végén hátha kicsivel többet ér majd. Amúgy 1,6 benzin 2008-as Auris.
    A másik autónk pont egy 1,8.-as Verso amúgy. Azzal eddig nem volt gond.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák