- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Crypto Trade
- eBay
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Béta iOS-t használók topikja
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
Tessék? Az élettartam egy jogi fogalom... Gondolod hogy tényleg ennyire tervezik motorokat, aztán kuka? A modern motorok ugyanúgy elmennek többet is megfelelő gondozás mellett, mint a régiek.
Vannak hibás konstrukciójú motorok, és vannak megbízhatóak. A gondos üzemeltetés meg növeli a gyakorlati élettartamát. Amit te olvasol, az egy jogi dolog. A cégeknél simán pár év alatt nullára írjak egy autó vagy eszköz értékét, mert onnantól az már számukra gazdaságosan nem üzemeltethető, de az nem azt jelenti, hogy a valós piaci értéke nulla.
A turbó, lendkerék és így tovább meg egyszerűen felújításra szorul. Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t. 20 év alatt 8 millió volt. Az más kérdés, ha valaki megveszi 8 év múlva 2 millióért, és utána költi rá az 1 milliót.
Vagy gondolod hogy gondos használat mellett 200e km után szétesik a motor?
A modern motorok bonyolultabbak, drágább javítani, de olcsóbb tankolni. Hosszú távon ugyanott vagy velük. Gondolod hogy egy hibridet hosszú távon gazdaságosabb üzemeltetni ha beszarik a váltó vagy az akkupakkot cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
azért ott az sem mindegy, hogy hogyan vezet. nála 150k-nál valszeg bármely motor meghalt volna. ez az 1.6 FSI nem olyan szar, mint egy 1.0-s turbós egy 1.6 tonnás kocsiban, pedig olyat is szerelnek. kíméletes használat mellett sokat el lehet járkálni vele.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Tin
veterán
Jaj...
Onnan indultunk Cifu, hogy szerinted a régi szívók a megbízhatóak, és ezért az a jó. Erre összehasonlítod a kb. legmodernebb szívó benzinmotort egy modern turbóssal. Innentől értelmetlen beszélgetni, mert megint arra van kihegyezve, hogy találjunk egy konstellációt, amiben igazad van. Tényleg ezért vitázunk? Elindultunk az eredeti állításból, hogy szerinted a modern benzinmotorok 200-nál kikönyökölnek, és eljutunk oda, hogy a Mazda 3-ban a Spiritmonitor szerint alig 2 decivel többet fogyaszt a legmodernebb szívó benzin?
Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
Ez egyszerűen nem igaz. Akkor igaz maximum, ha a turbósnak taposod, a szívót meg lejtőn gurítod lefelé. Nézz rá a saját 1.6-os kocsid átlagfogyasztásmérőjére, mennyi is?Nálam az 1.6 M/T-vel 135 km/h adaptív tempomat mellett 7 liter körüli. […] Kicsit megbántam, hogy nem hibridet vettem, mert a városban durván megugrik, a múlt héten vegyes használatban, dugókban állva bizony 8,5 literre jött ki.
Ez a realitás, Cifu. Meg az, hogy a "régi" szívókat hasonlítjuk a modern motorokhoz. Az én 1.8-as, 15 éves Corolla Versom autópályán 8.5 litert bezabált, míg a Golf 1.5 TSI agyig felpakolva 6.1 literrel beérte. Még az 1.2-es Suzuki is fél literrel többet evett úgy, hogy tök üresen mentem vele egyedül, pedig az egy modern 1.2-es szívó, híresen jó fogyasztással. Városban a Verso 9-12 litert elkért, a Golfot még nem tudom, de úgy 8-9 körül az is meg fog enni, az 1.2-es Suzuki pedig 7 liter ilyen körülmények között. És nincs fogyasztáskülönbség?
Ha nem lenne különbség a turbós és a szívó között, mindenki szívót venne, mert egyszerűbb. De nem teszik, gondolkodj, vajon miért... kibocsátás, fogyasztás, és így tovább.
-
lsc
nagyúr
Már ne haragudj, ezt a hibát honnan veszed? Több hete olvasom a hsz-eidet, de olyan hibákat írsz hogy a hátamon nem létező szőr is feláll. Légyszi ne azt az "izé wiki" oldalt linkeld, olyat én is tudok írni, facebook csoportban negyed ennyi hibát nem olvastam, tapasztalat alapján meg semmivel nem találkoztam.
Az élet kegyetlen .
-
lsc
nagyúr
Mármint ezt [link] .
Még csak hasonló hibát sem láttam, tapasztaltam, mondom mindezt egy 2003-as echte szlovén 1.8-as ave t25 tulajaként, amelyiknek a Te szakmai oldalai szerint ennie kellene az olajat, és mint írod a főtengelyjeladótól kezdve az ecu-ig mindennel gondja kellene lennie. Szerencsére erről a kocsi nem tud, így semmi gond nincs velük 250e után sem. Visszatérve a régi szívókra, 4efe motor, 250e után elkezdte enni az olajat, kapott egy felújítást /szétdobva, csak a dugók és a gyűrűk megpucolva majd mentek vissza az eredeti cuccok egy toyota hengerfejtömítéssel síkolás után/ azóta az is jól van, 40e már beleszaladt. A legnagyobb gond a toyotákkal hogy sokan mondják hogy örök élet meg egy nap, csak azért a minimális karbantartás azoknak is kell.Az élet kegyetlen .
-
diablo1984
veterán
Nem elektronikusan vezérelt, hanem a vezérműtengely végén elhelyezett hidraulikus tárcsa forgatja el a vezérműtengelyt a fordulatszám függvényében, így szabályozva a szívószelepek nyitási idejét.
Nem is hallottam még róla, hogy a vvti-vel gond lenne szelepvezérlés terén....
sőt:
A Toyota VVTL-i rendszerrel szerelt benzinmotorjai 1997-ben egy lépéssel tovább menntk a VVT-i motoroknál. Ez a rendszer automatikusan szabályozza szívó-, és kipufogóoldali szelepek emelésének mértékét is. Innen ered az elnevezésben az "L" betű, mely az angol nyelvben a "Lift" - magyarul emelést- jelenti.Az alacsony fordulatszám tartományban (1.) a vezérműtengely bütyke hosszabb utat tesz meg, így kevésbé nyitja, emeli a szelepeket. Nagyobb fordulaton (2.) egy csúszka kerül az útjába, lerövidítve ezzel az utat, ugyanakkor tovább és jobban nyitva tartva a szelepeket. A csúszka egy olajjal teli edényben mozog, az olaj nyomása dönti el, hogy mikor, hol kell épp elhelyezkednie. forrás: net
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
"De ugyanakkor arra is volt nem egy példa a jelek szerint, amikor garanciaidőn belül, gyári szervízbe hordott némelyik 1ZZ motoros Toyota 100e km alatt elkezdte enni az olajat. Ezt nem lehet félrelökni annyival, hogy a gonosz gazdi ellógta az olajcserét."
Erre volt extended waranty. 3 helyett 8éves korig ingyen javította Toyota. Rengeteg ave van ami úgy is volt hirdetve, hogy toyota javította sött motort cserélt benne. Hasonló a probléma az 1.33hoz.
Amúgy vettél egy 1.6os toyotat... ami nem megy úgy mint egy turbos, nem is fogyaszt annyira jól, annyira nem is volt olcsó és annyira nem is kényelmes.... mért vetted? Tartossága miatt? Mert ott pont sztem vírat az 1.6. vigyázol rá cseréled a 0W20at jó esélyed van arra, hogy 500.000km+ig nem lesz vele baj.
Mondjuk ilyeneket nem lenne szabad neked írnom... most majd gondolkozol, hogy mi mással jártál volna jobban.szerk: Első keresés. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
Bár összehasonlítás nemigen volt a cikkben, de kb. ugyanazt tudja mindkét motor: használható. Magyarországon forgalmazzák az 1.6 szívót, NY-EU-ban csak az 1.2T van. Ami meg kb ugyanazt tudja, amit más turbók, és ahogy látom, a tartósság miatt ők is a konzervatív 100 LE/liter határt lőtték be a motorhoz, mint pl. a VW. Valószínű pont annyira tartós is, meg ugyanazokat a javításokat is igényli, de ilyenek a modern turbós motorok.
Láttam erről a kasztni/motor párosról videókat pár hónapja, kicsit kevésnek mondják, de átlagos használat mellett elég. Kb. mint az 1.6-os szívód. Városon kívüli fogyasztást kicsit magasnak találom (városban ugye nincsenek csodák), plusz az alulmotorizáltság okán valószínűleg jobban kell "taposni", ami hosszabb távon nem előny.
Kellett valami "olcsó" a Toyotának, arra jó, mert ha azok az árak, amiket a cikkben írt, azok barátiak. De ha már ilyet vennék, én biztos, hogy az "alap" hibriddel venném.
Az mondjuk kicsit félrevezető, hogy a nem túl nagy termetű Papp Tibi tesztelte, így ő nem igazán érezte át, hogy bizony elöl 185 centiig még oké, hátul viszont a lábnak valóban bőven van hely, a fejnek viszont nem, és nem is lehet beülni. A csomagtere pedig úgy hatalmas, hogy kb. a mostani kategória átlag felsőbb részén helyezkedik el.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
A 3 hengeres "varrógép" turbók igazából sokszor a 4 hengeres motorok 3 hengeres verziói. Csak azokat jobban feltöltik, és ezért kevésbé lesznek tartósak, plusz nem annyira egyenletes járásúak. Én sem értem, miért fikázza őket, ez az 1.2T inkább az 1.0TSI kategória, alulmotorizáltságot tekintve. Az, hogy kicsit jobban remeg, na és. Tudtad, hogy az 1.5 TSI-m hengerlekapcsolós, és még autópályán is sokszor a 2 szélső hengerrel megy, ezzel felére csökkentve a fogyasztást? De érezni, hogy remeg, viszont egyrészt na és (elég jól szigetelt), másrészt 6.1 literből megjártam az 1000 km-es pályázást...
-
Tin
veterán
Cifu, jobban jartal volna, de ennyi penzt szantal ra, es szerintem ezen most mar ne agyalj, inkabb szeresd a kocsit. Latod en is 2.0 TS-t akartam, varosban az meg durvan jobban fogyaszt, ero is van benne, de nem jott ossze, lett belole a Golf, es igazabol nem arra gondolok, hogy jobb lett volna az automata valto, meg a hibrid rendszer telen, meg a sokkal jobb varosi fogyasztas, hanem arra, hogy 2.5 misivel kevesebbe kerult, kenyelmesebb, es ugysem orokre vettem.
Keresd az elonyeit a hatranyok helyett. Varosban, hacsak nem baromi sokat mesz, amugy is mindegy a fogyasztas, mert meg ha 5 literrel is eszik tobbet, az is csak evi legfeljebb 100e Ft kulonbseg a benzinben.
Az automata valto az mas, az egy baromi jo dolog (en is kezivel vettem!) -
makszi
aktív tag
Szia!
Igen jól érted ez az erősebb 2 literes hybrid kombi lesz Excecutive felszereltséggel.
Nem akarok Fittipaldit játszani és akkor figyelni fogok a bejáratásra.
A nyomatékhiánytól tartok nagyon mert a 190 Nm a mostani 325-höz képest elég tetemes különbség.
Sohasem volt még hyrid kocsim, biztos megszokom majd.
A többi infót köszönöm szépen -
-
Tin
veterán
Jol mondod! En sokat szorakoztam ezzel benzines kocsival, persze nem varosban, ahol csak feltartottam volna az embereket, es alapvetoen akkor fogyasztasz a legjobban, ha optimalis fordulatszam-tartomanyban hasznalod a motort, ahol csak lehet, motorfeket hasznalsz, es kerulod a felesleges fekezest. Alapszabaly: fekezes = energiapazarlas. Ha latod hogy meg kell allnod, motorfek. Gyorsitani nem padlogazzal, de nem is 6-osban 40-rol. Es igy tovabb. Tenyleg rengeteget lehet sporolni vele, es varosban is alkalmazhato, csak ott azert nem szabad tulzasba vinni.
-
Tin
veterán
Azoktol en is kivagyok, mert igazabol "okos" (de nem feltartos) vezetessel is siman hozol 1 litert, onnantol fogva viszont mar alig tudsz par decis fogyasztascsokkenest produkalni, cserebe durvan feltartod a forgalmat. Az a vicc, hogy a KRESZ szerint ez is buntetendo, de a rendorok szarnak ra.
-
Dare2Live
nagyúr
Újabban már kb csak a kemény fékezés, vészfék ami nem táplál vissza. Ez probléma is mert aki ilyet nem csinál ott kb végtelenségig nincs cserélve a "vészfék".
Gyorsításra meg elektromosaknál az energia fogyi nem urgik úgy mint belsőégésüeknél.
A Leafos vszeg nem ezért töttyögött. Ha igen nem sporolt vele annyit mint egy benzines. Főleg, hogy 500-800Ftból megy 100kmet és nem 2800-4000ftból.Benzinesnél ennél sokkal többet lehet sporolni.
Sebességhatárokat betarva ha "előrelátóan" vezetsz. Amikor gurulni kell hagyod gurulni, amikor motorfékezni célszerű akkor motorfékezel, országúton nem mész 130al, híg olajat raksz, keréknyomás min az előirt értéken...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Schalke
tag
Inkább ingázós autó lenne.
1,6 vagy 1,4 es jobb?
Végig vezetett szervizkönyv de utolsó bejegyzés 2007 -es így az utolsó 10 évben akkor semmi garancia nincs hogy volt e szervizben. Ilyen is van.
LE mennyire fontos vásárlásnál?
Köszönöm az eddigi hozzászólástAsrock B250M pro4 Intel Pentium G4560 3.5GHz Kingston 2x4GB DDR4 2400MHz Kingston HyperX Fury ssd FSP 300W tápegység
-
Ragadozó
Ármester
Gyári immo semelyik kocsit nem védi meg.
maláj:
Lehet kapni felújított generátort (pl. Bárdi, Unix, Láng, stb)
Bp, XIV ker, Czobor utca ahol van egy jó generátoros.
Meg lehet csapágyazni, de lehet más baja is, kommutátor kopott, kefék stb...Bontott generátort nem vennék, ezt mondom autóvillamosságisként.
[ Szerkesztve ]
Mozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
No.01
őstag
Ez mindenhol igy van, Nem Toyota specifikus a dolog.
Hasonlo a helyzet a mindenfele kulcsnelkuli megoldasnal is.
Itt kulhonban pl bizonyos biztositok egyaltalan nem vagy csak magasabb aron szerzodnek ha ilyennel szerelt autod van.Ezt lehet tudni, ezzel lehet szamolni. Foleg egy lakotelepi reszen. (igaz ismerek olyat akinek jo kornyekrol a haz mogott a haz ala bemeno melygarazsbol vittek el 2 autot)
Aki fel az keressen egy "specialistat" minden markanal talalni ilyet. -
Tin
veterán
A biztositok mar csak ilyenek, hozzateszem, nem ertem, mi koze a forgalminak az ellopott autohoz. En a kocsiban tartom, es megneznem azt a jogeros birosagi hatarozatot, ami ebben az esetben a biztositonak ad igazat.
A lopas meg: ha felted, szerelj bele trukkos inditast meg hasonlokat, de akkor csak meg jobban szetbarmoljak, es eselyes, hogy meg is talaljak a modjat. Ejjel egy ekkora parkoloban eleg nagy csend van ahhoz, hogy 5 percet eltoltsenek ezzel a tolvajok, ha meg megsem sikerul, ugy szetbarmoljak a kocsit, hogy tobbszazezer forint lesz csak annak a rendbehozasa.
Autolopas ellen marad a Casco. Es egy uj autonal jobban jar a tulaj, ha inkabb meg se kerul, mert akkor legalabb nagyjabol a penzenel van.
-
Csabroncka
addikt
Azért a ford szívóbenzines motorjai sem voltak rosszak! Szerintem bő 20-25 évig ennek van jövője, és talán 20 év alatt elérjük végre az energiacellát...merthogy azt senki ne gondolja, majd hogy órákat töltögeted a kocsid bárhol. Ugyan így meg fog jelenni a jövedéki adó kwh-ként az energiacellákban, és az autózás változatlanul nem lesz olcsó .
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
A 8,2 az már E10 95 vagy még E5? Ha utóbbi akkor még számolj rá valamennyi fogyasztásnövekedést. Az a fél liter mondjuk elég reálisnak hangzik. Nálam 7 deci plusz a 95E10 HSD-vel és az itteni árakkal nekem egyértelműen olcsóbb 98 E5-el járni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
L4mie
veterán
ki vesz manapság navigációt a kocsiba?
Telefon "kivetítés" nem működik az újakba?Más: +70% os nightbraker szépen magára olvasztotta a corollámba a csokikat, persze utólag több fény = több hő logikus na de akkor is eléggé tré dolognak tartom....
másik 2.: bal hátsó búrám párásodik, mit érdemes átnézegetni?
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Gombinyó
őstag
Kecskeméten, de jó eséllyel nem megyek oda többet. Az értékesítő munkájával maximálisan elégedett voltam, de rákérdeztem a szervizben mibe kerülne az első (nem kötelező, 5e km-es) olajcsere és 70ezres ajánlatot kaptam.
Tegnap rákérdeztem Jászberényben is és ott pont a fele buttó összeget adták hivatalos, emailes ajánlatban, 0W-20 olajjal.Ez a szoftverfrissítés is gondolom egy 5 perces meló lehet, amit akár én is meg tudnék csinálni, ha elérhetővé tennék a frissítést.
-
Tin
veterán
Ja, nagyon megosztoak, hogy kell-e ilyesmi, vagy nem. Nekem ugyan VW van, most olyan 3700 km, de amikor vasarlas utan rakerdeztem, nekem is ertetlenkedtek, es meg direkt ellenoriztek is a javitasi utasitasban, es nem kell. Ettol fuggetlenul a "regi iskola" kepviseloi jonak tartjak.
En meg nem tudom, betolom-e 5.000 km korul, vagy elorehozom 10.000 km-re az elso olajcseret (30.000 km helyett, amit ugyse fogok betartani). Te hogy dontesz?
-
Tin
veterán
Egyreszt a penz, masreszt az ido, meg tenyleg kellemetlen, ha hulyenek nezik az embert. A hozzaertok szerint amugy tenyleg felesleges, de persze ha az ember tutibiztosra akar menni, akkor miert ne. Az mas kerdes, hogy 5000 km-t meg lehet tenni 1 het alatt is, meg 1 ev alatt is. Utobbi esetben erdemes cserelni, elobbinel majdnemhogy mindegy.
Meg en sem tudom, egyelore varok. -
Gaben92
őstag
A Corolla vonalhoz annyit, hogy a HachiRoku (Toyota Corolla AE86 nálunk) náluk - ahogy írtad - Toyota Sprinter Trueno/Toyota Sprinter Levin néven futott.
A Trueno volt a bukólámpás amit Európába nem hoztak, és a Sprinter Levin a nálunk ismert Corolla.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gombinyó
őstag
Nekem jó autónak tűnik az áráért, de azt azért tudni kell, hogy egy 2 éves Clio 4-ből ültem át. Hasonló felszereltséggel a turbós Megane is ennyi lett volna, az i30/ceed/octavia meg drágább.
Elég nagy és kényelmes az autó a 185 centimhez, emellett a 2 méteres ikeás könyvesszekrényt is lazán becsúsztattam.
A ledes lámpák baromi jók, messze ellátni sötétben is, ami eddig a halogénnel hiányzott.
Igazából amire vettük arra tényleg jó. Sokat megyek országúton/pályán, kényelmes vele autózni és normálisan közlekedve is 6l alatt van valamivel így a fogyasztás. Picinek tűnik bele az 1.2T, de a gyakorlatban működik, könnyedén előzgetek, kényelmesen tartja a pályatempót is. Nekem 5% várossal tényleg nem érte volna meg a hibrid felára.
Szeretek beleülni, szeretem vezetni, jó ránézni (a bazári tárcsák ellenére is ).Ami idegesít kicsit, hogy a klíma panel alján valami tud zörögni, ha felmelegedet a beltér. Ezt majd megnézetem szervizben. Illetve várom az AA updatet.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
A Spotify nekem is így működött és idegesített, de azt sikerült megoldanom. Némi google skill kellett hozzá. Legalább is nekem droidon a fejlesztői beállításokban elég volt a bluetootht átrakni AVRCP 1.3-ra meg az akksi beállításoknál levenni az energiatakarékos módot a bt-ról.
A nedves csík nekem is megvan, nyugi nem egyedi probléma.
-
Gombinyó
őstag
Nem feltétlen. Hidegen, városban nekem is 7,5-8, de viszonylag hamar üzemi hőfokon van. A picivel 6l alatt úgy jön össze, hogy pár km város minimális forgalommal, 45 km országút, 10km pálya. Pályán azért 6 felett eszeget, de én elvagyok 120 körül. 140 környékén már inkább a 7et közelíti alulról.
Sztem nincs számottevő különbség fogyasztásban, ha lett volna 1.6 kombiban, akkor lehet azt választottuk volna, a sedan nem bejövős és ott a lámpák se ledesek még comfort felszereltségnél.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra