Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
Az egyik ismerősöm vett a volántól 3 rossz ikarust és csinált egy teljesen jó turistabuszt.
Azóta is vállal vele fuvarokat.A skoda 120 as is jó alap, de mint mindegyik farmotorosnak a hűtés fűtés rendszere ennek is elég gagyi. A favorit nállam a nyerő, az 1990-es sorozatnak van egy két típushibája ami kis bütyköléssel orvosolható. Az 1994-es favorit pedig egy nagyon jó kis komfortos autó. Van benne minden ami kell, és ennek még olcsó a fentartása és az alkatrész utánpótlása. Valamint kijavította a VW a típushibákat (mert, hogy ebbe már benne van a VW keze.)
Renault power
-
csyo
senior tag
-
rob210
nagyúr
Te melyik skodára gondolsz ami kocka?
Kívülről sem kell tragacsnak lennie.
Nagyon szép bodykittek vannak a skodákra.
Mind a 105-120ra mind a Favoritra.
Létezik olyan is ami falazóelemekkel spoilerekkel olyan jól néz ki, hogy nem mondanád meg róla, hogy egy 20 éves autó.
A motort 130 lóig fel lehet tolni ami nem kevés egy 890 kilós autóhoz.Én speciel kicseréltem egy Renault 19 es üléseire az első üléseket.
Kényelmesek fűthetőek nagyon jó oldal tartásuk van deréktámasz minden ami kell.
A sebváltókart elfürészeltem kényelmes gombbal láttam el így nem volt akkora útja a váltókarnak.
Beszereltem a hátsó ablak törlőt, kapott egy intervalum kapcsolót,központizárat, komoly hifit. No meg alufelnit jó peres gumikkal.
Aztán el kellett adni, mert a családban felesleges lett a két autó.
Aztán inkább a II-es Golfot tartottuk meg.Szóval kívül belül széppé lehet tenni ezt a típust.
Csak sok munka és némi pénz kérdése.Renault power
-
csab89
csendes tag
na +int én vok és +int 1 kérdéssel
irtad h renault 19es ülések voltak a favoritodba, azokon kellet alakitani vmit? vagy sok melo volt vele mig bele tudtad eszkábálni?
sajna nem vmi kényelmesek ezek a favo ülések...föleg amikor nyom bele a gravitációEladó felni favoritra, nagyon szépen mutatnak!!! fehér, 5 ágú! érdeklödni nálam ha érdekel!
-
rob210
nagyúr
hm..hm..
Renault power
-
csyo
senior tag
105-re gondoltam, (akkoriban ezek a "szögletes" autók voltak. Wartburg, Lada, stb.. mind ilyen szögletes)
de a régebbiek is aranyosak.
A Skoda 1000, és Skoda100as-hoz kell engedély már? Az veterán?
És az is feltuningolható, hogy "új" autóm legyen?
Amugy nekem is ez a tervem, mint a tiéd amileyn volt:
Viszont belül tipp topp volt a zene jól dübörgött benne.
A motorja meg kifogástalan volt.
A VW felnikkel 155Km/h mentem tartósan az elkerülönLegyen szép a napod!
-
rob210
nagyúr
oké nos a 105 ösnek is egy baja van a farmotor.
A hűtője ezálltal elég beteges.
De ha veszed a fáradtságot és becsövezed akkor jó lesz.
Viszont azt ne felejsd el, hogy a 105ös lökettérfogata így a teljesítménye is kisebb.
Viszont bele lehet tenni egy leömlő átalakítással a favorit motorját.
Amivel elég jól fog menni.
Főleg ha az 1.4 es favorit motor.Renault power
-
csyo
senior tag
a pénzről még nem esett szó.
kb mennyibe fájna mindez?
ha 100as, vagy 1000-es kell átalakítani, vagy 120as-t?
Vagy jobban megéri e egy favoritot venni (bár az már nagyon mai darab, nem annyira tetszik)
vagy valami más autómárka szóba jöhet e, amit nem túl drága alakítgatni, de megbizható autót lehet belőle csinálni.
Jah, nekem nem rallyzni kell, meg száguldozni.
Kirándulni, aludni benne, ha kell, legyen benne zene:-D meg a városok közti PH üzleteket lehessen leonyolítani, ha pl fehérvárra megyek, stb...
Meg nayaranta spanyolokhoz, görögbe, horvátba el tudjon vinni:-D
Legyen szép a napod!
-
Tibcee
tag
Sziasztok Skodások!
Hétfőn megyek bátyámmal megnézni egy Favoritot, konkrétan ezt a példányt. A leírtak mellett jár hozzá tetőcsomagtartó+ vmi autórádió is. Nyugdíjas házaspáré és állítólag csak hétvégi telekre kijárásra használták. Mi a véleményetek róla? Személy szerint 130-135-re le akarom alkudni, aztán majd meglátjuk.
Tudom,hogy ennél a típusnál is a kerékjárati ívek+ a küszöb lehet kritikus pont, gömbcsuklók mennyire vannak ki, stb., de műszakilag mikre kell leginkább figyelni a próbaút során? Előre is köszönöm a tippeket! -
csyo
senior tag
Szerintem nagyon faja ra van.
De azért nézd mge, hogy nem gyanúsan alacsony e az ára.
Az autókhoz nem értek, de ha pl nema szemedbe néz a tulajdonos, vagy puhán, félve fog kezet, stb...
Akkor vigyázz vele... Hába nyugdíjas, lehet még attól sumákolós...
Ezt csak zárójelben jegyzem meg. Üzletkötésnél mindig beszélgess vele, és kérdezz, hogy lásd hadovál-e vagy őszinte!Legyen szép a napod!
-
rob210
nagyúr
Huh ez egy ritka példány, ha nagyon nincs szétrohadva akkor vedd meg.
A kárpit a régi de a műszerfal és a box az már az új.
Amire nagyon figyelj oda.
1 A hátsó kerékjárat ív.
2 küszöb eleje és hátulja (két vége)
3 hengerfejesség vizsgálata favoritnál kötelező.
4 tornycsapágyak bölcsője mennyire van összerohadva.
5 szilentek, bár ezeket 20-30.000.-ként úgy is ki kell cserélni és 980forint darabja, de sokat elárul az autóról.
6 milyen a füstje ha 60 as tempónál visszaváltasz 3.-ikba.Renault power
-
Tibcee
tag
Köszönöm a segítséget , bátyám és valószínűleg apám is ott lesz, úgyhogy minden kritikus pontot átnézünk rajta,amit írtál és persze az eladó személyére is odafigyelünk majd. Remélem nem lesz vele gond és egy újabb Favoritost köszönthetsz bár a jogsi még nincs meg, de már "csak" a forgalom van hátra, remélem heteken belül az is meg lesz.
Írtad,hogy ez egy átmeneti példány, bár én laikusként csak azt vettem észre,hogy az eleje más. Lenne még egy olyan kérdésem, hogy 95össel vagy 98assal etessük megvétel esetén? Valahol olvastam olyat,h a 135L- hez a 91es volt az ajánlott,de ugye az már nincs, viszont a 136L tulajok közül sok a 98asra esküszik. Szóval 95 vagy 98, ez itt a kérdés. -
Tibcee
tag
Hát, szerintem csak valami apróbb illesztési hiba lehet vagy kipattant a helyéről.
rob210: a ritkasága akkor ebben az esetben inkább előny vagy hátrány a nehezebb alkatrészellátás miatt? Bár nekem elég közel van Párkány, úgyhogy talán nem lesz ezzel komolyabb probléma.
-
rob210
nagyúr
Nem ritkaság, ezen semmi ritkaság.
Ugyan az mint a többi csak a gazdija átszerelt rajta sok mindent.
A műszerfal pl. nekem is így nézett ki, de a gyári 90-es évjáratúban nincs box középen és nincs ford szám mérő.
Meg ködlámpa sincs. Szóval egy gondos értelmes gazdiról árulkodik.
A felni csillogása pedig a garázsról árulkodik amiben lakott eddig.Szóval ehhez Párkányban bármilyen alkatrészt megkapsz.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Jah egy nagyon fontos dolog, ha kinyitjátok a motorháztetőt, nézzétek meg benne a "pokróc,szivacs" épségét, nagyon sokat számít télen meg hangszigetelésben nagy szerepe van. Utánna pedig a vákuum dobot nézzétek meg de nagyon.
Ez ugyanis drága alkatrész ha szivárgás, folyás, folt van rajta, akkor jól gondold meg, ugyanis ha a fékfolyadék beszivárog a vákuumdobba és ott megeszi a gumimembránt akkor az közel 25000.-A motor tisztaságát nézzétek meg még nagyon.
Illetve beindítjátok a kocsit senki nem megy sehova.
Alapjáraton megy a szekér szépen üresben.
Motorház tető felnyit, és vár amig fel nem forr a víz vagy be nem kapcsol a hűtőventillátor.
Ha nem kapcsol be akkor ne vegyétek meg mert szar a hűtőrendszere és sokat fogtok vele szívni.Még tudnék sorolni egy csomó mindent amikre én ráfutottam, de ennyi elég.
Ezek a lényegesek.
A többi csak filléres javítás.
Összeségében egy korának megfelelő takaros kis autót néztél ki magadnak.
Sok sok kilómétert kívánok vele.
No és jó tanulást első autónak pont jó.Renault power
-
Tibcee
tag
Na, megvettük. Köszi a tanácsokat, amiket írtál. Próbáltuk az alapján átnézni a gépet. Egy 81 éves bácsié volt a gép. Végig nagyon szerette, kímélte.
Vannak azért hibái: vezetőoldalon nem működik az ablakemelő,mert ki van akadva a sínből az ablak, bal hátsó ajtó csak belülről nyílik, ami számomra legbosszantóbb: a vezetőülést nem lehet előre nyomni, mert bal oldalon hátul "kiszaladt" a sínből, ezt majd megpróbáljuk haverral orvolsolni, vagy max szerelő.
Ami még rossz: a kilométerszámláló beragadt vagy elakadt, 68ezren áll,de az bevallása szerint olyan 72-73nál több nincs benne. Ez teljesen hihető is, mert abszolút pöcc-röffre indult és a nagyon szép, ápolt motortér is erre utalt.
A kézifék lötyög, azt még meg kell nézetni,de ezen kívül tényleg teljesen korrekt a gép.
A karosszérián van néhány hiba,de semmi vészes, látszik rajta a garázs. A gumik nagyon jó állapotúak.
Adott hozzá egy vadi új tetőcsomagtartót+egy ősrégi rádiót, amin nem lennék meglepődve, ha nem működik. Emellett Szerelési útmutató, egy rakat pótizzó+ a több mint félig tele tank voltak az "extrák". Végül 140be alkudtunk meg, lehet,hogy sok érte, nem tudom,de úgy érzem, hogy nem csináltam rossz üzletet. Majd képeket is töltök fel,ha lesz rá alkalmam. Na, szóval egy újabb, zöldfülő Favoritost köszönthetsz a fórumban. -
Tibcee
tag
Ja, amúgy fény derült az érdekes felszereltség okára, ez kérlek szépen Skoda Favorit 135 LS ( Luxe Super ) amibe gyárilag fordulatszámmérőt raktak az óra helyett.
-
rob210
nagyúr
Mondtam hogy ritkaság.
Sejtettem, hogy ez lesz az ok, csak nem akartam már okoskodni.
Ettől az alkatrészek ugyan azok lesznek hozzá.A kilóméter óra megállás az favorit betegség azt el felejtettem írni.
Szét kell kapni ki kell egy csavart lazítani rányomni a fogaslécet a fogaskerkre ami hajtja a számlálót és a csavart meghúzni.
Nem nagy vasziszadasz.Jó üzletet csináltál, ennyiért szerintem jó állapotú autót kaptál.
A kézifék lötyögésen mit értesz?
Azon lehet csak a két csavart kell meghúzni az utastérben (utánállító)Renault power
-
Tibcee
tag
Jaja, annyi volt csak a kézi baja, időközben meg is húztam a csavarokat, viszont van egy nagyon bosszantó hiba, amivel eddig nem tudtam mit kezdeni. Nem lehet előrenyomni a vezetőülést, persze mondanom sem kell a leghátsó állásban van, a 173 centimmel meg csak félig fekvő állapotban érem el a pedálokat. A jobb oldali sín az jó, mozog és teljesen hátul van, viszont a bal oldalinál az a pöcök középen van és se előre, se hátra. Próbáltam beolajozni, semmi. Esetleg nincs rá valami tipped?
-
rob210
nagyúr
Ha jól értem akkor el van törve az összekötő rúd a két oldal között.
Ez ugyan is ugy nézne ki, hogy jobb oldalt van az állító kar ami a két sín reteszét oldja.
De álltalában ennek az összekötő bowdenje vagy rúdja(kiviteltől függő) el van szakadva/törve.
Szerintem annyi, hogy fogsz egy fogót és azzal kiemeled a reteszt.
A másik oldalon meg a karral, esetleg létrehozod újra a kapcsolatot a két sín között.
(connecting people)
Ha más a baja akkor légyszíves fotózd le mert akkor azt már látni kéne.Renault power
-
Tibcee
tag
Köszi , útmutatásod után sikerült megoldani a problémát, aminek forrása az összekötő rúd hiánya volt. Most nem volt hangulatom kicserélni, talán majd hétvégén, lényeg, h csavarhúzóval alányúltam, ott ahol akadt, aztán megkértem apám,h nyomja előre, és beállítottam,h jó legyen.
-
rob210
nagyúr
Itt is van a belső.
Renault power
-
Tibcee
tag
Nagyon szép, látszik,h sokat foglalkoztál vele! Látom Panasonic rádió volt benne, nem tudod,h milyen csatlakozású jó a Favoritba, mármint láttam a kiosztást,de azt nem tudom hogy ennek a fajta csatlakozónak mi is a neve, ISO talán? Amit adtak hozzá az elég vacak, kb annyi idős lehet,m maga az autó, másrészt vmi noname koreai cucc és bele se tudtuk tenni, úgyhogy kellene vmi régebbi márkás cucc, aztán GPS-ben levő FM transzmitter és kész.
-
rob210
nagyúr
15.000.- lehet kapni normálisabb mp3-lejátszókat.
Nekem is most egy LG van a gépben egyszerű ki szerkezet, de nagyon szépen és jó teljesítménnyel 50W-al szól.
Mondjuk annó nekem is 500W-os somogyi rendszer volt a csomagtartóban remegett is a kaszni rendesen, de már kinőttem, gyerek család babakocsi, elég a 4 hangszóró ami szépen szól.No és amit kérdeztél a csati iso igen.
De hogy hogy volt a régi bekötve azt nem tudom.
A kókányolásokat ki kell szedni, be kell rendesen kábelezni.
1 óra alatt meg lehet csinálni, és akkor legalább tudod mi hova hogy van kötve.
A hátsó hangszórókhoz a küszöb takaró alatt kényelmesen el lehet vinni a kábelt.Renault power
-
darius
tag
Találtam egy jó kis skodás oldalt, tele sok-sok leírással, szerelési tanáccsal, fényképpel.
[link]
Nekem pedig menetrendszerűen cseréltetnem kell a hengerfejtömítést...