- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz semetka #1150 üzenetére
Nem tudtad rosszul, de hidegben a sűrű olaj még sűrűbb és effektív amikor indítasz akár egy percig is elégtelen lehet a kenése a motornak.
Ez még fokozottabb kopást eredményez.
Nyáron illetve úgy fogalmazok, hogy plusz 10 felett mehet bele a 15W40
Addig ha rám halgatsz 10W40 et teszel bele, de ne MOL-osat mert az egy fos az összes.Renault power
-
semetka
őstag
Sajnos a hátsó ivem alján kiújult a rozsda. De ennyi miatt még nem fogom karosszériáshoz vinni. Hányas csiszolópapírral csiszoljam le szerintetek?
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
-
semetka
őstag
A GLS automata övnél mind1 hogy bal vagy jobb? Vagy azon is számít?
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
favoRITA
csendes tag
hello, a napokban teljesen kiürült a benzintank. és a nagy hidegben állt is a kocsi egy két hetet, (favorit) . töltöttem bele, aksit feltöltöttem indult is rendesen, de azóta rángat minden sebbeségben. arra gondolok h bekapott valami koszt, de nem értem miért nem megy ki belőle. valakinek tapasztalat? köszi
-
rob210
nagyúr
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
3 hónapja vagyok Favorit tulajdonos (1990. dec). A gép elég megkímélt állapotú, de pár javítást már eszközöltünk rajta. Javítani kellett az automata szívatót, mert nem volt alapjárat, karbit kitisztítottuk. Elromlott az AC - kicseréltem (utána megszenvedtem a rágyógyult olajszűrő leszedésével). Most az a baja, hogy menet közben leállt a km számlálás, az óra mér, úgyhogy visszaolvasva látom, hogy a kis fogaskerék lehet a ludas. Mihamarabb ki akarom cserélni. Mivel meg kell bontani a műszarfalat, arra gondoltam, hogy az eléggé elöregedett, világosabb barna műszerfal részt kicserélném, mert van egy nagyon megkímélt a garázsban. Kérdésem, hogy csak ezt a világosabb részt lehet-e cserélni anélkül, hogy az alsó sötétebbet megbolygatnám, vagy sem. Emellett még az a gondom, hogy nagyon hangos a szellőző ventilátor. A benne lévő motor lett csapágyas? Ezt nehéz cserélni? Le kell engedni a hűtővizet (az is most volt cserélve G12-re)?
Minden tanácsot előre is köszönök! A fórumról annyit, hogy szerintem nagyon hasznos, alig vártam, hogy végigolvassam az egészet, mert sok mindennel lettem tapasztaltabb a hozzászólásaitokból, úgy érzem. Úgyhogy remélem továbbra ilyen jó kis csapat marad a fórumon, amihez remélem majd én is néha hozzá tudok szólni. A Favoritom máris imádom, szerintem is nagyon fasza kis autó.
Üdv mindenkinek,
Darkmind -
rob210
nagyúr
válasz Darkmind #1161 üzenetére
A fűtőventillátort nem nehéz cserélni, a motortér felöl lehet.
A hiba valóban a motor csapágya.
A hűtővizet nem kell lecserélni, leengedni.
A műszerfal betétet lehet cserélni, de hogy ahhoz a komplett műszerfalat ki kell e emelni azt nem tudom.
Sose cseréltem, de ha kiszeded a kilóméterórát akkor látni fogod, hogy van rögzítve.Renault power
-
semetka
őstag
Holnap megveszem a karosszériázáshoz a dolgokat. Festék már van, veszek gittet, alapozó festéket. Szerintetek a küszöbhöz meg a hátsó ívek aljára mennyi gitt megy el? Mennyit vegyek? Szórógittet használja a küszöbre?
[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
gaben200
csendes tag
Üdv urak,itt én új vagyok de régi skodás!!
91-es Skoda Favoritom van,jelentős problémáim amiket megemlítenék,segítséget kérnék.-Főleg hidegben van ez a problémám,hogy el indítom a vasat és elég sokáig állnom kell a pedálon hogy menjen.Valamiért nem zár be a szívató amikor rálépek a pedálra.Elvileg úgy működne félig kinyomom és gáz nélkül indítok.Ez valamiért nem megy.....
-A másik fűtéssel van olyan gond,hogy felmelegszik valamennyire....mondjuk nem süti szét a kezem...a lényeg,hogy valamiért visszahűl és hideget kezd el fújni.
Meg a műszerfalban szeretnék izzót cserélni csak nem tudom milyen kell bele,meg hogy mi is a művelet sórendje egyébként a kilóméteróráról lenne szó.
Ezekben szeretnék segítséget,illetve tanácsot kérni valakitől......Előre is kösz
-
Darkmind
csendes tag
válasz gaben200 #1164 üzenetére
Elvileg 12V 1.2 W-os izzó kell bele, én ma megyek megvenni a Jókai utcába (V.ker.-nekem közel van) 63 Ft.
A műszerfalat tegnap én is szétszedtem pont emiatt, de csak félig, mert rámsötétedett (nincs garázs). Egyébként a fórum első témái között megtalálod, hogyan kell csinálni, aztán a kb. 592 hsz-ben is erről volt szó.
Az volt a problémám, hogy a fényszórókapcsolós panelt és a középsőt kiszedtem, kihúztam a műanyag lapot, de alatta nem találtam csavarokat, ami a műszeregységet fogta volna. Lehet, hogy az enyémben már nincs, ezért nem láttam, vagy nagyon el van rejtve? Próbáltam mozgatni, de nem volt világos, hogy melyik műanyag kerettel kell kibillenteni a műszeregységet. Látszólag 2-höz is csatlakozhat, van egy fekete és egy világosbarna. Nagyon feszíteni kell, vagy csak óvatosan? Nem akarom eltörni... -
rob210
nagyúr
válasz Darkmind #1165 üzenetére
Pedig két csavar fogja a műszeregységet.
Alul a két szélén.
Ahogy az ívelt plexi van a műszeregységnélamellett az alsó élhez nézz le a két szélén a műszeregységnél.
Ott kell annak lenni, két u alaku fület szorít le.
Aztán kibillented és jöhet a kilóméter óra bovden kicsavarozása, na ha nagy a kezed akkor azzal lehet szívniRenault power
-
rob210
nagyúr
válasz semetka #1163 üzenetére
Szórógitt csak festék karcok eltüntetéséhez jó.
Illetve nagyon pici egyenetlenségeket lehet kihozni vele.
HA jól értem cserélve lesz a küszöb és a sárvédőív.
HA csak ezek illesztéseit varratait kell leglettelni kicsiszolni lefesteni akkor nem kell sok egy negyed kilós glett elég.
Ha jukakat karasz gletteléssel eltüntetni, mert nem kaszniztatod, akkor sok fog elmenni és ahhoz kell üvegszálas háló is.
Már ha rámhalgatsz.
Bár ha kikaszniztatod az az igazi.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz gaben200 #1164 üzenetére
A műszerfal bontása nem egyszerű és időigényes.
Egyébként le van már írva, ha gondolod leírom megint.A fűtésednél a fűtéscsapot nézd meg, valamint a hűtőt kitakartad télire?
Mert hogy favoritnál érdemes kb felesbe kitakarni a hűtőt télre.
Akkor lesz benne fűtés.Ezt a szivató meg állok a pedálon dolgot kicsit részletesebben írd le mert ezt nem értem.
Hidegen indítasz és nincs alapjáratod?Renault power
-
gaben200
csendes tag
Na az van,hogy elindítom és nyomnom kell a gázt különben leáll.
Nyáron ezzel semmi problémám,töbszőr állítottunk már a szívatón.
Semmi javulás ez a legnagyobb kellemetlenségem,ezért is jártam a télen a nagy hidegben
apám verdájával,szerintem a favi konfortosabb mint egy Alto .
Valamiért a szívató nem megy rá mikor hidegen indítom csak olyan 5-10 perc után.
Addig viszont aktívan nyomni kell a gázpedált....... -
gaben200
csendes tag
Kösz..mi is arra gyanakodtunk,de egy profitól vártam a választ.
Ezek szerint neked is volt vele gondod....
Más dolog....
Láttam itt ,hogy sok embert foglalkoztat ez a xenon téma a skodába.
Bele lehet rakni én is beszereltem.
Ne de a sztori lényege a tőrvény a xenont nem tiltja de viszont illegális módosítások közé sorolja....Ezt én is akkor tudtam meg amikor kivettek a forgalomból a rendőrök....25 000-be került a dolog pedig a szettet 15 000-ért vettem,még azért is könyörögtem neki hogy ne vigye magával a forgalmit.....szal a xenonnal csak finoman bánjatok mert meg lehet vele járni rendesen. Ha kötözködős a közeg,legalábbis itt Győrben az nem hinném, h az ország más területén engedékenyebbek lennének D....Gondoltam megosztom veletek a saját tapasztalataimat..... -
Darkmind
csendes tag
Hello!
Pár napja reggelente azt tapasztalom, hogy indulás után, amikor a vízhőfok mutató az alsó fehér tartomány tetejére ér, akkor egy büdös, égett, "csótányirtószer" szag jön be a motor felől. Viszont ez, ahogy a hőfok tovább emelkedik, úgy megszűnik a szag, ami egyébként nem túl intenzív, de azért nem tetszik.
Valaki tapasztalt már ilyet? -
gaben200
csendes tag
hy
Nézd meg a karter csövet,nekem akkor volt hasonló mikor le volt csúszva és visszanyomta
az utastérbe.....így elsőre ezt tudom mondani.=) -
gaben200
csendes tag
Hali
Ma tapasztaltam egy új problémát világítás nem kapcsol le tompítottról,még ha leveszem a helyzetjelzőt is.
Már a 4. garnitúra világítás kapcsoló dolgozik benne örök garanciás....
viszont ha picit piszkálom a műszerfalat akkor egyszer csak lekapcsol...
Valakinek van ehhez hasonló tapasztalata??? -
rob210
nagyúr
válasz gaben200 #1177 üzenetére
Vagy van egy rövidzárlatod.
Letestel valahol valamelyik kábeled, vagy pedig a szokásos jó öreg Favorit hibád, van tönkrement vagy eloxidálódott a világítás reléd a műszerfal alatt található biztosíték tábládban.
Azt nézd meg első körben ez igényli a legkisebb bontást, hogy a relét ha kiveszed megcsiszolod lábát utánna is csinálja-e.
Ha ez nem segített akkor bizony ki kell mérni a kábeleket, hogy hol lehet a kontakthiba.
Egy biztos, nem a kapcsolóval van baj.Renault power
-
Joci77
csendes tag
volt rá példa hogy volt benne kisállat,meg nagyobb bogár oda kozmálva,mikor kezdett fűteni a motor akkor lehetett csak érezni . hogy (sül a hús)
komának 2 éves ren.grande punto ott is ez a helyzet wazze midha valaki bele rókázott volna de csak akkor csinálja mikor bekapcsolja a fűtést,ja 3 nap alatt lemegy az aksi 0-ra? nem értem utána kell néznem vagy kihalt az aksi vagy valaki lopkodja az áramot
[ Szerkesztve ]
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
A régebben itt hozzászólóhoz lenne egy kérdésem/kérésem. Átolvastam a régi írásokat és több bejegyzésnék anno belinkeltetek képet autóról, módosításokról. Ezek a képek már nem érhetők el. Arra gondoltam esetleg rajtam kívül az újabb "tagokat" is érdekelnék ezek, így jó lenne, ha esetleg újra felraknátok őket ide. Persze, ha még megvannak. Pont most láttam az indexes orrmotor fórumban egy szép kis összeállítást egy formanról. -
semetka
őstag
Na beraktam az öveket, nagyon pöpec lett.
Észrevettem hogy nagyobb fékezéskor surlódó hangot hallok, de nem tudom elölről jön vagy hátulról. Lehet fék ami el van kopva? Már műszakin is sántított a jobb hátsó. Szerintetek?==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
rob210
nagyúr
válasz semetka #1181 üzenetére
Surlódó hangot sok minden adhat.
De ha nagyot fékezel és akkor jön a hang akkor tuti nem a fékből jön, hiszen ha erősen fékezel surlódik ugyan de amikor kicsit fékezel akkor surlódna igazán.
Ennek ellenére nézd át a fékeket mert az nem játék.Az autó mennyire leng?
Nem lehet hogy a lengéscsillapítóid vannak ki és nagy fékezésnél a súly előre megy és beleér a kaszni a kerékbe?
Ilyet már láttam de ez csak egy ötlet.Renault power
-
semetka
őstag
Annak mit lehet csinálni hogy lóg az ajtó? Valszeg a zsanér van kikopva és mindig leveri a B oszlopról a festéket.
Onnan gondolom h ki van kopva, h mikor behajtom ( éppen nincs becsukva) akkor tudom fel le mozgatni.
[link]
Lehet cserélni a zsanért külön vagy ajtócsere?[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
gaben200
csendes tag
Rob
Neked olvastam volt a faviban erősítőd....Az lenne a kérdésem,te hol vitted be az áramot vagyis merre a legegyszerűbb elvinni a csomagtartóig??
Lehető legjobb útvonal kellene
Meg a másik neked a SAL erősítő hogy muzsikált??
Megéri az árát...mert egy JBL ládát kellene hajtania nálam -
rob210
nagyúr
válasz gaben200 #1189 üzenetére
Az erősító egy wrc500 as volt nagyon keményen ütötte a ládát ami hátul volt.
Effektív messziről lehetett hallani hogy érkezem.
Valamint szépen szól kategóriájában szerintem nagyon megéri az árát.Az áramot a biztosíték tábláról vettem le és a jobb oldali küszöb borítás alatt vittem el hátra.
Renault power
-
-
gaben200
csendes tag
Ja bocs nem írtam oda relét is cserélem,csak a kapcsolót meg kikel ékelnem mert máshogy nem világit a lámpa.
Azt múltkor fogtam egy gödröt és ellőtte az éket....
Ezért raktok bele 3 állású kapcsolót,mert ha nem olyan úton lettem volna amit ismerek fejből abból elég nagy gond lehetett volna
Fa,Árok STB -
rob210
nagyúr
válasz Sanyo91 #1198 üzenetére
Hát a kép alapján kb. 2 izzód világít a műszerfalban.
Nekem legalábbis ilyen fényt akkor produkált amikor 8 izzóm ki volt égve.Kicseréltem őket és ugyan olyan volt a fénye.
Szétszedtem megint hát kiderült a régi izzók is jók voltak csak a bajonett csatlakozók el voltak oxidálódva.
Medörgöltem alkoholos dörzsi szivaccsal, láss csodát minden világított és szépen látszott minden.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest