Új hozzászólás Aktív témák
-
ChRiS_RS
aktív tag
-
Joci77
csendes tag
Ha van csavar akkor valami újat mondasz mert nekem nincs(fotózd már le légyszi ha alkalmad lesz rá) kiváncsi vagyok rá...
storry: Após : gyerek nézd meg már mi van a kocsival mert nem indul, elfordítom a kulcsot nem csinál semmit...
kitolta az utcára és már azt intézte telefonon hogy valaki be húzza,hála istennek pont akkorra értem haza,[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Nekem is csak mondták, hogy van rajta légtelenítő csavar.
Azért írtam be, hogy hát ha okosabb valaki nálam, de ezek szerint jól láttam, hogy nem láttamRenault power
-
Joci77
csendes tag
-
-
rob210
nagyúr
Levettem a kiegyenlítő tartály sapkáját.
Kimentem az M0-ásra és adtam neki 155Km/ a vége a kicsikének ott már ráz és 3900at pörög a motor.
De ezt csak két jogosítvánnyal rendelkezőknek ajánlom
Hát ha mérnek valamelyik szakaszon.
Most átlag 3-4 perc alapjárat után kezd kellemes meleget fújni.
Szóval vissza állt a régi rend, mert hogy ilyen is volt.Most már tavasszal csak le kéne fújatni a kis öreget.
Megérdemelné.A jövő héten olajcsere remélem ott minden lezajlik majd simán,.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Hidegen ne nagyon járasd pont ezt akartam mondani, mert olyankor még nem megfelelő a kenése a motornak és hamar tönkremennek a dugatyúk.
Meg kéne nézni a gyujtáskábeleket, hogy mindegyik ad-e szikrát rendesen ha csak indítózol.
Nekem 2 hengeres volt a kocsi mikor megvettem.
Az más kérdés hogy a srác sík hülye volt, akitől vettem.
Kicseréltem a kábeleket meg a gyertyákat rögtön minden klappolt.
A sztoryt csak azért írtam le mert melegen nekem is ment mind a 4 henger.
Nagyobb fordulaton elindult az összes henger.
Renault power
-
Joci77
csendes tag
kábelszettet tavaly tavasz elején vettem valami amcsi gyártó a gyertyák meg valami japán(suzukis)
előbb néztem a gyujtás madzagokat meg vannak repedezve mind(megint csere lesz)
fater is mondta : (vegyél vissza a benzinből a szivatót meg állítsd télire akkor megszűnik)
de még mindig hideg startnál vacakol.
érdekes viszont a starter alig fordít valamit s mindjárt röffen a motor -
rob210
nagyúr
Szivatót télire?
A favorit autómata szivatós.
Szóval mit állítasz rajta?
Esetleg az alapjárati benzin levegő arányon tudsz állítani.
Az apósjelöltnek most állítottuk be a kocsiján neki is egy 94-es favója van.
De az autómata szivatón mit állítotok?
Ez egy érdekes felvetés kitárgyalhatnánk.Renault power
-
DAVID0000
aktív tag
Hali.
Nekem is van egy 120L-es skodám.
Meg vagyok vele elégedve, bár jobban örülnék egy 120GLS-nek
Sokan lenéznek mert "csak" egy 120-asom van. Erre mindig azt szoktam mondani : "Lehet hogy régi, de legalább ki van fizetve."
Ha már itt vagyok akkor lenne is egy kérdésem.
Télen hidegindításnál van amikor csak 4-5-re indul be a gépezet, elég nehezen. Ez minden 120-assal így megy vagy nálam nem jó valami? Nyáron elsőre vagy max másodikra indul. -
Joci77
csendes tag
lev. szűrő tetejét leveszed és ott ahol van a karb.vízfűtése+bimetall 3 pluszos csavar fogja.lehet mozdítani jobbra-balra
felülnézetből ahol az egész csatlakozik a karb.ra ott látni 2 a csíkot
(holnap melózom de hétfőn lefotózom ha kell)a régi kocsin kiiktattam az automatikák. egy bowdenes meoldással a kulcs szekrény alá szereltem fel(bicó seb.váltó kar)
érezhetően csökkent a fogyasztás mivel én kapcsoltam be és ki a szivatót -
rob210
nagyúr
válasz DAVID0000 #268 üzenetére
A 120-asok és tulajdon képpen az összes skoda népbetegsége a pára.
Nedves hideg időben nem szereti a vizet.
Ha indítás előtt leveszed a gyujtás elosztó fedelet és kitörölgeted figyeld meg úgy fog indulni mint nyáron.
Én teflonszalaggal körbetekertem a peremet feltettem és megoldódott ezen irányú problémám.
Renault power
-
Joci77
csendes tag
szerintem fel fog menni egy kicsit úgy ahogy mondod . Én amennyit már lekísérleteztem vele fele is sok(a régi kocsin 1988évjárat) aztán jött a manuális szívatás
most ezen a kocsin már nem akarok annyit fúrni faragni de hátha van valakinek valami jó tippje tapasztalata. most inkább parkoló pályára állítottam
nyúzom az újjat -
rob210
nagyúr
Sok minden nem jó.
Például az, hogy októbar 20-tól egyikünk sem hajthat be a Hungária körgyűrűn belülre.
Megint egy okos döntés.
Erről miért nem a népszavazás dönt?
Figyelnek az egészségünkre.
"Első az egészség és nem a közlekedés" ez hangzott el.
Igazuk van Egészségesen éhenhalni sokkal jobb mint károsodott tüdővel élni.
Hát ez a baj.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz ChRiS_RS #280 üzenetére
Pontosan idézem a magyar közlönyt.
A mitudomén milyen paragrafus akármilyen kormányrendelet értelmében.
Az 1998 as év előtt forgalomba helyezett sárga környezetvédelmi plakettal azaz irányitott katalizátor nélkül szerelt autók nem vehetnek részt a forgalomban a Hungária körgyűrűn belül október 20.-tól március 8.-ig.
Ez azt jelenti, hogy sárga plakettes autóval nem lehet behajtani és akinek ilyen autója van és ott lakik nem használhatja.Ettől várják a szenyezettség megszűnését.
Hülyék ezek?
A mi autóink csak 4 hónapig szennyezik a levegőt?
VAgy egy cheroki a 100.000. köbcentis 20 literes fogyasztásával kevesebb mérgezőanyagot bocsát ki mint az én 1.3 as sárga plakettes öreg autóm.
Na ez vicc.
Ráadásul egy dizel autó lehet az euro 4 es besorolású akkor is több káros anyagot bocsát ki mint egy benzines 2ütemű trabant.
Ezt minden autószerelő tudja.
Kérdem én mire jó ez?Kispénzű ember ne tudjon autóval járni.
Ráadásul ha új autót veszel arra hitel kell.
Magyarán dögölj éhen egészségesen, mert dolgozni nem tudsz a környezetszenyező autóddal.Viva Magyarország Viva Demszky apu.
Remélem ez még a moderátoroknak is belefér minden féle szankció nélkül, csak sajnos ez engem nagyon bosszant.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Tibry
csendes tag
Sziaasztok ismét itt vagyok.Szeretnék egy kis segitséget kérni!Holnap megyek venni 1 favoritot.Miket nézzek meg raajta.PL.asztnin,motonál és ilyesmira lannék kiváncsi.Köszönöm előre is a segitséget.
-
Tibry
csendes tag
konkrétan mi az az egy-két dolog, amit nézni kell rajta? és mit árul el a burkolat?
-
rob210
nagyúr
Sorolom mit kell nézni.
Küszöbök, Hátsó kerékjárati ív, hátul a csomagtartóban a lengéscsillapítóknál.
Motortérben, hogy a vákumdobnál ne szivárogjon a fékfojadék.
Az önindító ne köszörüljön, ez sűrű gond.
Hideg legyen a motor amikor mész és indításkor nézd meg a kipuffogó füstöt,
kartelgázt. Aztán menet közben érd el a 60-as tempót és ott válts vissza 3 asba.
Ha csúnyán köhög a füstje szörnyű akkor ki van a motor.
Azt hiszem hamarjában ennyi.Egyébként van egy olcsó favorit amit csak fényezni kéne.
Renault power
-
Tibry
csendes tag
köszönöm a segitségeket remélem minden rendben lesz.Üdv.:Tibry
-
Joci77
csendes tag
lehet hogy már későn írok..bocs
lehet látni hogy volt e vezérlánc csere(pakolásnál új sziló, inbusz csavarok fején is látszik ,hogy volt-e (serviz) ha elindítot mennyire hangos az az oldal + a szelepek milyen hangot adnak (szép egyenletes vagy valami digitális detroit diesel)
ja meg a motor felfüggesztés nél a kasznyi-n nem -e látható törés(horpadások) és az első lámpák és a sárvédő között -nem volt-e megtörve az kocsi eleje
kerék tetejét rángasd meg oldalról be-ki ha nem kopog jók a csapok
meg aztán van egy pár ha kell leírom... -
Tibry
csendes tag
Sziasztok.Megvan a FAVI.Nagyon megy.Elöször meegvoltam ilyedve mert egy kicsit rángatott de a gyertya csere csodákra képes.Nagyon rendbe van.A kasztni nem a legfényesebb de csak jöjjön a tavasz.Tibry bácsi megcsinálja.Gittelés csiszolás alapozás és egy kis ffestés.Szupi lesz.És az a legjobb hogy mindezt 50.000 Ft-ért vettem.Friss müszaaki és zöldkártyával.Hát nem megérte.Nagyon örülök neki hogy végre egy normális autót tudtam venni.A segitségeket köszönöm remélem maj még kérdezheteek 1-2 dolgot.Mégegyszer köszönök mindent.Üdv.:Tibry
-
Tibry
csendes tag
Sziasztok.Mit csináljak ha a faviba a tolató lámpa nem mindig akar égni?És a belső világítás ha kinyitom az ajtót nem világit.Ezekkel mit leheet csinálni?A választ előre is köszi.Üdv:.Tibry
-
rob210
nagyúr
A belső világítás mindegyik ajtó nyitásánál szarakszik vagy csak a vezető oldali ajtó nyitásánál?
Mert ha csak egy ajtónál van vele gond, akkor azt a kis nyomógombot kell kicserélni ami ha kinyitod az ajtót akkor az ajtóhatároló alatt található.
Már ha benne van egyálltalán.
490.- alkatrész.
Ha egyáltalán nem világít akkor meg a tetőkárpitnál pattinsd le a burkolatot és nézd meg az izzót illetve, hogy van-e benne delej.A tolatólámpa kapcsolója lehet elszálva.
Ez a váltókulisszába van beletekerve.
Az egyetlen szivacs ezzel a dologgal, hogy ha ki kell cserélni akkor egy ügyes és gyors kezű ember csinálja, mert a váltóolaj el kezd kifojni abban a pillanatban ahogy kicsavarod a kulisszából.
Megtalálható a váltórudazat és a kulissza alja között.1290.- alkatrész.
Renault power
-
Tibry
csendes tag
sziasztok.Egy kis segitség kellene.A Favi motor feelöl valami furcsa kattogó hangot hallok de az az érdekes hogy csak akkor ha nics terhelve a gép.Tehát uton vagyok nyomom a gázt.Ha felengedem elkeezdődik ez a kattogás.Nem tok rájönni hogy mi leheet ez+ az aksimat állandóan leszívja valami.vagy neem tölt vissza rendesen.ha beindítom a gépet akkor ki villan a töltés lám oám.adok neki egy gáz fröccsöt és minden ok.Ha magasabb fordulat számon jár akkor ismét halványan majd teljesen ki gyullad a töltés lámpa.Ki érti ezt nem értem.Kérleek segitsetek neekem.Holnap szeretném megcsinálni.Elöre is köszönöm a seegitséget üdv Tibry
-
rob210
nagyúr
Uram nincs jó hírem.
Az akumlátorod cellazárlatos.
Ezt a jelenséget minden autó produkálja nem csak a tiéd, ha meghal benne az aksi.
Egyébbként egy egyszerű dologgal ki lehet szűrni, hogy mi a baj.
Indísd be a kocsit és 4-5 perc alapjárat után vedd le a kábelsarut az aksiról.
Ha leáll akkor generátor, ha megy tovább akkor aksi.A másik jelenségre a következőt tudom mondani.
Ha benyomod a gázt nem csinálja, tehát kapcsolat van a sebességváltó és a motor között.
Ha benyomod a kuplungot akkor csinálja? Vagy ha spontán felengeded a gázt és alapjáraton gurul a kocsi akkor is csinálja?Ez azért fontos, mert ezzel ki lehet szűrni a kuplunghibát.
Szerintem egyébbként kinyomó csapágy lesz.
Renault power
-
Tibry
csendes tag
akkor csinálja ha meegyek és kuplung nélkül felemelem a lábam a gázrol.Tehát a váltó és a motor kapcsolatban van egymással.Egyébként köszönöm a segitséget.Még 1 kérdés a vezérmű lánc neem leehet eesetleg oka eenek a hangnak?ésmég egy, meennyibe kerül eegy lánc csere kb.?
-
rob210
nagyúr
Ha te csinálod akkor 5400.- a lánc, plusz az olaj attól függően, hogy milyet veszel.
Ha valakivel csináltatod akkor alkatrész olaj plusz 10.000.- 15.000.- szokott lenni a szerelési díj.
Ez szerelőnként és területenként változik.De ez nem lánc lesz mert az nem kattog.
Azt megnézted már, hogy a generátor lapátkerekéhez nincs e beesve valami?
Én jártam úgy, hogy a frisslevegő bevezető csöve leesett és azt darálta alacsony fordulatszámon a generátor ventije.
Magas fordluat számon nem lehetett hallani mert ott nem darált a gyorsaság miatt.
Más ötletem így látatlanba nincs.
Hallani kéne milyen hang, meg hogy melyik oldalról elejéből hátuljából jön a motortérnak.
Lokalizálni kéne a helyet.
Renault power
-
rob210
nagyúr
Még valami azt elfelejtettem, hogy kell egy olaj dekni tömítés is azt el ne felejsd megvenni.
450.-
Renault power
-
Tibry
csendes tag
Megvan mi a baja a Favinak.A generátor szarakodik kiment benne a szénkefe vagy a fesszabályzó.Neem tudom mésé nem jó esetleg pl 120-asé.van egy ilyen ithon.a teljesítménye is ugyan az.légyszi segitsetek.Köszi eelőre is:Tibry
-
rob210
nagyúr
Ha fel tudod tenni és meg tudod feszíteni az ékszíjat akkor jó.
Nekem sokáig egy Bosch (Ford) generátor volt fent, mert az volt hama hama a kezem ügyébe.
Igaz egy fa ékkel volt megfeszítve.
Egyébbként egy bontóban 5-6e körül mennek a nagyon jó állapotú generátorok.Renault power
-
Venomboy
tag
Skoda Favorit kombi. Bontásra eladó. Érd: privi
-
Tibry
csendes tag
Köszönöm a segitséget akkor meegprobáom feltenni a skodriét hátha...
egyébként va egy SKODA 120L bontásra eladó ha valakit érdekel küldjön privátot.
Tudom nem itt kellene hirdetni bocsika.Mégegyszer köszönök mindent Üdv.:Tibry
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- PlayStation 5
- Elemlámpa, zseblámpa
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Lemérik, hogy milyen gyorsan válaszol az AI
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...