Hirdetés
- Milyen routert?
- DIGI kábel TV
- AliExpress tapasztalatok
- Megtriplázódik az európai adatközpontok fogyasztása
- Készül a Google AI, ami helyettünk böngészik és vásárol
- Vírusirtó topic
- Netflix
- Sorra indíthatja újra az atomerőműveket a Microsoft és a többi nagy tech cég
- OpenMediaVault
- AI-forradalmat indít Indiában az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
wrx-sti
csendes tag
ha lejjebb állítottuk a pedált akkor végig olyan volt mintha meg lenne nyomva a kuplung, szóval el se lehetett indulni csak felpörgött. A rugó hol van és mit nézzünk rajt? Nekem nincs végállása felfele a kuplungnak, a lábammal teljesen fel tudom húzni a kormányrúd burkolatáig.Ez hogy orvosolható, az nem baj, hogy fel tudom húzni, csak ne pörögne fel a motor kuplung használata nélkül, ha odalépek neki.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz wrx-sti #1805 üzenetére
Hello,
Hirtelen 3 lehetőség ugrik be:
a valószinűbb
1. Sajna ugy tünik komolyan csuszik a kuplungod aminek több oka is lehet.
Ha nem fogy sem a motor - sem a váltóolaj akkor a tárcsának annyi, ha valamelyk a kettő közül a kuplungra csurgat, sajna a tárcsának akkor is annyi.(nyelestengely szimeringem nekem is megadta magát 1x. teljes kuplung csre lett a vége)2. a kevésbé valószinű
A pedálokat ki kell cserélni bowdennel, mindennel kompletten, de ha már sokat csuszott a kuplung és megégett a tárcsa, azt is érdemes megpislantani.3.a kinyomótárcsa megadta magát. Bele szokott rágódni a kinyomocsapágy.
Ezek a kuplungok kb. 150 000Km-t birnak, de függ a terheléstől, vezetési stilustol. Pl.akinek van 1 olyan ' jó' szokása, hogy lámpánál rajta felejti a lábát, annak csak 40 000-ret bir.(meg persze a gumi füstölés, haver *akinek szép passzatja van* hazahúzása sem tesz neki jót. ) Érdemes teljes szettet venni, mert ami régi megmarad, az kb 2 hónap után adja meg magát.
Kemény a kuplung?
Ha kell küldök pontos leirást, h mire érdemes odafigyelni kuplungcserénél (inkább a váltót vedd ki).
U.I. Rugó csak a pedálon alulrol 1 nem nagyon hozzáférhető, de annál idegesitőbb helyen van.
-
wrx-sti
csendes tag
A motor olajom csipegeti kb ezer kilóméterenként fél litert, attol függ hogy közlekedek. Váltó olajat nem vettem észre hogy fogyna.
A kuplung egyáltalán nem kemény, sőt inkább puhának mondanám, könnyű benyomni csak hosszú az útja (kb 20-25 cm), de csak a felső 5-10 centin old ki. -
rob210
nagyúr
-
wrx-sti
csendes tag
Én így vettem a kocsit, azóta nem nyultunk a pedálokhoz se a kuplunghoz. most jött elő ez a gond, végülis használható csak bosszantó hogy nagyobb gázadásnal csak akkor indul meg ha visszahúzom a pedált a lábammal. a többi pedállal semmi gond. Valami pénztárca barát megoldás érdekelne, mivel elég szűkös most a keret. HELP
Másik téma ha esetleg valaki sport/direkt szűrőn gondolkozik favoritba akkor ajánlom, most tettem rá és mit mondjak elég jó...érezhető a különbség és hallani hogy szívja be a levegőt rendesen gáz adásnál...Sport légszűrő, sport gyertya, 40es rendszer, sport dob (nem gagyi)...Tegnap haverommal gyorsultunk (Opel Vectra B 2.0 16V 136ló) és igencsak otthagytam. Pedig húzkodtam vissza a kuplungot a lábammal rendesen -
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1809 üzenetére
Annak a vektrának akkor valami komoly baja van vagy neked nem csak ennyi az átalakítás.
Ha nem húz vissza rendesen a rugó illetve a kinyomó csapágyaddal is van valami akkor tudom elképzelni ezt a jelenséget.
Azt már próbáltad, hogy a bovdenházba fújsz be WD40-et hát ha csak megszorul a bovden.Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
Nincs baja a vectrának, nekem pedig ennyi az átalakítás. 80 ig mentünk csak kb, utánna biztos otthagyott volna, de az enyém jobban ugrik egyes kettesbe.
a wd40-es megoldást még nem próbáltam. De annyira nem értek hozzá, szóval nem tudom hova kellene befújnom. Le tudnád írni nekem, vagy esetleg rajzal vagy képpek elmagyarázni? Nagyon megköszönném. -
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1811 üzenetére
Nem bonyolult egy helyen van rá lehetőséged.
A kuplungbovdent kiakasztod a rudazatból a váltónál.(ahol állítottad.)
A bovdent megemeled és ahol a ház kezdődik oda befújod a WD40-et.
Aztán megjáratod és megint fújsz bele egy kicsit.
Ha ketten vagytok egyszerűbb a munka.
Belülről valaki tud óvatosan!!!pedálozni amíg te tartod a bovdent hogy lefolyjon a WD40.Renault power
-
wrx-sti
csendes tag
Köszi szépen, holnap kipróbálom.
-
wrx-sti
csendes tag
Úgy néz ki hogy jó lett! Lejjebb engedtük a pedált meg adtunk neki egy kis WD40-et. Köszi
-
Tompie
őstag
Hali!
Tudna nekem ajánlani valaki boltot Budapesten ahol tudnék venni olcsón 1990-es Skoda Favorit 5. ajtójához érintkező párt, alsó, felső is kéne, új.
Köszönöm -
HG7SZD
csendes tag
sziasztok
biztosítéktábla cserére szorul a favoritom. Esetleg valakinek nincs egy jó fölösbe?
kösziA nick-em az aláírásom
-
adamovics
újonc
Üdv!
Gondolkozom skoda favorit vásárlásán és érdekelne a valódi városi fogyasztás, Budapest városában értve. Tehát, dugóban ülünk, várjuk a csodát. Természetesen jól beállított motor esetében érdekelne, nem tuningolt, elhanyagolt roncsoknál. Reális lehet a gyári 8l-es fogyasztás, vagy valóban benyakalja a 10litert?
köszönöm,
Továbbá kérdés, hogy lehet-e e bennt lévő favorit motornál láncot cserélni? Mert ránézésre nem sok hely van hozzá. Előtte volt régi 120-asom, annak le lehetett bontani a hátulját, de itt nem tom hogy lehet?
-
wrx-sti
csendes tag
Most beázós-henger kihagyós problémám van! Ha esik az eső vagy most jelen esetbe hó általában kihagy egy hengerem. A gyujtáselosztó, gyertyák, gyujtókábelek nem kapnak vizet minden száraz mint nyáron. Ha minden ok akkor mitől lehet ez a probléma? Mi ázhat be ami ezt produkálja?Tegnap leálltam a munkahelyemre, 1,5 óra mulva indítok (közbe szakadt a hó latyak minden az ide úton is) indul is pöccre de kihagy egy henger. Egy bizonyos távolság után jobb esetbe elmúlik. Szóval ötletek?
-
wrx-sti
csendes tag
Én 10 alá még nem tudtam vinni a fogyasztást városba. Inkább 12, de volt már 14 sőt 16 is. De én nem épp nagypapi módjára közlekedek. Szerintem a vezetési stílustól függ, de talán reális lehet a 8-9 liter "normális" használat esetén.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz adamovics #1819 üzenetére
Szia,
fogyasztás: Nagyon cipő függő + nem mindegy, milyen távokat jársz. neke pl.50 km alatt is meg tud enni 10-et, bár ebben benne van 10 hideginditás, kizárólag rövid távon használom a városban. max 3km a melóig,pont mire kikapcsolna a szivató, utánna este haza. Ha mondjuk hosszabban megyek vele akkor elég 10l/100km. városon kivül, meg 7-8, inkább 8. bár 90-100-at szoktam tartani és errefelé sok a domb.(a leghosszabb váltó van benne.)
lánc: lehet cserélni, csak le kell engedni a motrot(lebontod az alsó takarólemezeket, elkötöd a vizpumpa szilentjét és leengeded ugy, h közben vigyázni kell a féltengelyekre, h szét ne csússzanak a váltónál.) Csak addig engedd le, amig a lánc takarólemezének ártogat a váz.
-
rob210
nagyúr
válasz wrx-sti #1820 üzenetére
Hidd el ha kihagy egy henger az tuti gyújtás beázás.
Az pedig egy helyen tud a gyújtás elosztó fedélnél.
Hiába néz ki úgy hogy nincs megrepedve ha ezt produkálja akkor megvan vagy valahonnan párát vizet kap.
Ajánlatos egy vékony "O" gyűrűt használni a gyújtáselosztó fedél alá, mert ha ott van egy kis rés azon is behatol a víz.Renault power
-
maláj
addikt
na kiderült mi volt a baj
valami generátor vagy ilyesmi teljesen meg volt halva
mostmár müxik ahogy kell -
rob210
nagyúr
válasz adamovics #1819 üzenetére
Nekem 8liter simán kijött a dugóban is.
Országúton meg ha nem mentem 130-nál többet akkor nem ivott 5.6 nál többet.
Ha 140-150-között közlekedtem akkor a 13 at simán behörpöli.
Ugyanis a magas fordulatot nem bírja.
De ehhez valóban jól beállított karburátorra és gyújtásra van szükség.Renault power
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
90-nél 2200, 130-nál 3300. 2500-nál kb. 105km/h. Természetesen nem lehet pontosan megállapitani, vizsgán a bosch egész más értékeket mért, kb olyan 100/perc-el többet, mint amit valójában mutat a fordulatszámmérõ. a sebességmérõm, meg egy 92-esbõl lett kibontva, GPS-el ellenõrizve.
120 ig +/- 2km/h-t csal. A másik nagy hátránya, h a domboknak 110 alatt nem is érdemes nekiindulni 5.ben , Persze ezt az 1.9tdi octaviások nem értik és poroszkálnak elõttem 80-al, ha jönnek szembe, sajna vissza 4. és lõttek a jó fogyasztásnak.Maga a gép 90-es 136L.
Próbáltam a legrövidebbel is, nagyon jól gyorsul. 1.3 pickup felicia váltóval. 1-es ben nincs indulás kipörgés nélkül, csak hát a fogyasztás: azzal 10 alatt nem eszik. 120 nál 5.ben 3800U/min.
Az arany középút a 135-ös forman váltó. természetesen 136-os motorral favoritban(ugyan az áttételezése mint az 1.3 MPI 40Kw feliciáé ). Kellõ dinamikával és elfogatható fogyasztással mozgatja a vasat.
-
peti_s
addikt
Hát... Ha lenne benne szervó, onnantól fogva nem is gondolkoznék azon h miért lenne jobb egy másik autó. Ám, sztem jövő ilyenkor egy Feliciát venni fogok. Mert ott már injektor miatt kicsi a fogyasztás, szervókormányt tehetek bele, magyarul occsó jó autó. Mert ebben a Favoritban csak az hiányzik. A Ford Focussal kényelmesen el lehet mindenhol menni, körforgalomban sem kell rámászni a kormányra, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Volt lehetőségem sokat vezetni favoritot és feliciát egyaránt. A favoritba fölösleges a szervó, ha neked nezezen forog akkor a toronycsapágyaknál, illetve a talpas gömbfejben, esetleg a külső féltengelycsukókban keresd a hibát. 1ujjal is tudok parkolni, vagy zsirozd meg a fogaslécet
A felda más tészta, minden fent emlitett cuccot cseréltam már apumnak, mégis dögnehéz a kormányzás(parkolásnál zavaró) Hiányzik a szervó, de azthiszem csak az 1.6 és 1.9 -es ben van.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
AC pumpa csercserénél le kell engedni a motorból az olajat?
Kb. 300 000 kilóméter van benne, és kezd vacakolni, szerintem nem érdemes benne membránt cseréni, inkább az egészet cserélném.
Köszi.
-
rob210
nagyúr
Nem kell leengedni az olajat.
Egyébként elég a membránt cserélni, mert olyan egyszerű buta szerkezet, hogy nem tud elromlani csak a membrán kiszakadni.Ha már kiszakadt akkor viszont érdemes cserélni az olajat, mert a benzin beszivárog a deknibe a bütykös tengelyen keresztül és hígítja az olajat aminek nem lesz megfelelő a viszkozitása és kenése.
A komplett AC-pumpa csere sem nagy dolog 20 perc alatt meg vagy vele.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Üdv.
Nincs kiszakadva, csak valahol engedi a fedele kifelé a drága benyát, ennek következtében, ha sokat áll, le is engedi a benzit. Szerintem valahol meg van repedve, meg a pumpa karja nagyon gyengén akad be a felső pontba. Töbször is letöröltem, de mindig benzinesa fedele.
Lehet, hogy szétkopott?
Lefagy a karom mire kicserélem
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Valahova csak be tudsz állni.
De ha nem akkor menj el egy plázába.
Nem vicc azoknak mindig melegebb van a parkolójában mint kint.
No és még sajnálni is fognak nézd szerencsétlennek itt ment tönkre a kcsija.
Én egyszer megcsináltam, nem volt kedvem -8°C nál fűtéskapcsolót cserélnem.
Lementem az egyik Pláza mélygarázsába és a sokkal kellemesebb +4°C ban vígan kicseréltem a fűtéskapcsolót 40 perc alatt.
Beültem indítottam és az egy órás ingyenes parkolást kihasználva mint aki jól végezte dolgát távoztamRenault power
-
peti_s
addikt
A miénket nem tudnád 1 ujjal forgatni, ám sztem a zsírozás elég lesz, mivel csak kb 85000 km van még az autóban. Ám, h jött össze neked a 300 000? Vmi komolyabb meghibásodás volt? A szervó a Felicinánál bármelyik motorhoz rendelhető volt, csak még GLX-nél is felárért.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
300 000 nem sok, 180 000-el vettem. Már két éve kb. heti 200 km-t megyek vele.
5w 40 -es castrol a motorba, 10 000 km alatt 1 litert beszürcsöl belőle.Nagyobb,meghibásodás: 1x kuplung, fékszervó, mindkét féltengelycsukló(800 km-t ment törötten egyhuzamban), generátor(100km-t lehet menni nélküle ha mindent kikapcsolsz), le is kopogom (kopp-kopp), eddig még mindenhonnan hazahozott.(nem kevés szerszámmal járok
Ha felda kell, akkor szigorúan csak 1.3-as, élettartalmuk fél millió kilóméter. az 1.6 benzineseket kivétel nélkül széthajtották, és az hidrotőkés ami nem tolerája ha túljárják benne az olajat(ha találasz 1 kivételt, megveszem, de sajna az csak a vásárlás után derül ki, mennyit kapott).
1.9 d Dönts el, autót akarsz, vagy traktort.
-
peti_s
addikt
Természetesen én is az 1.3-s motorban gondolkodtam, de a 68 le-s verzióban. A miénkhez képest sok. Ám kuplungtárcsát nekünk is kellett már cserélni. Ennek viszont örülök h generátor nélkül ennyit lehet még menni, mert sztem vmi gond van a mienkkel, mert alapjáraton 1x halványabbak a lámpák, 1x erősebbek, nomeg , kicsit rángat az alapjárat.
szerk: De tervezem megmérni h beindított motornál h tölt.
Ám nagy a különbség az 54 és a 68 lóerős motor között? Mert úgy tudom az egyik közvetlen befecskendezéses, a másik meg sima?[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello
Hát kis tévedésben vagy azokkal a motorokkal.
(MPI -multi point injection)
1.3 MPI 40 Kw 781.135 motor. 56ló
1.3 MPI 50 Kw 781.136 motor. 68lóFateromnak van 1.3 as 56 lovas feldája. ugyanúgy megy mint a 68,csak csndesebb, azt, h ne lehessen érezni a külömséget a vátó más attételezésével oldották meg.
Minden felicia 97-től MPI (nem közvetlen, hanem hengerenkénti befecskendezéses)
a 97 előtti GLX en kivül mind BMM (bosh mono motronic) ugyan az mint a 94-es favoritok.a 135 és 136 os motorok között elég sok a külömbség. másak a dugattyúk, szeleprugók, kompressziós arány.
Favoritban 3 fajta van:
135, 136, 136x,
43Kw-46Kw-46KwAz x-es máshol adja le a nyomatékot
Ha van még kérdésed szivesen válaszolok.
-
Mágus2
Közösségépítő
Kifelejtettem a BMM motorokat.
abbol is van 56 és 68lovas(40-50 Kw) favoritban és feliciában egyaránt, attól függően h 135 vagy 136-os motorral van szerelve.Ha már felda, akkor az MPI-t ajánlom, abban már nincs mechanikus gyujtáselosztó.
Ami nincs, az el se romolhat!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Egyvalamire készülj fel.
Ha a mostani favó 93as vagy előtte készült darab.
Akkor a 68 lovas feliciát is megeszi.
Nem viccelek, a felicia egy nagypapi autó, nincs benne nyomaték nem gyorsul, nem megy.
Nekem 1.4 es renault Meganom van most.
4nappal ezelőtt állva hagytam egy feliciát de nem kicsit.
Az enyém 75 lovas, nem egy erőgép, de ez is kevés néha.A 68 lovas feliciát ha megpakolod, mondjuk a csomagtartó nem túl nagy akkor kérj majd valakit meg, hogy betolja
Viccet félre téve tényleg igaz rá a kalapos skodás kifejezés.
Tempós közlekedésre alkalmatlan.
A favorit is le gyorsulja ami pedig az áttételnek és a katalizátor hiányának köszönhető.
A felicia katalizátora nagyon sokat visszavesz a teljesítményből.
3-4 hónapja cimbi 1.6os feliciáját kicsit mókoltuk.
Többek között a katalizátor helyére is gázgyorsító került.
Komolyan mondom a pofám leszakadt mennyivel markánsabb dinamikusabb lett a motor.
A katalizátort meg félretettük, majd ha kell vizsgára vissza lesz rakvaA töltés visszajelző villogása nem arra utal, hogy rossz a generátorod, hanem hogy szarul van az alapjáratod beállítva.
Két dolog vagy a hideget nem bírja a bimetál és a szivatód szarakszik, ez csak akkor él ha bemelegedve nem csinálja.
Vagy pedig a co csavarodon kéne kicsit állítani a hideg beköszönte miatt.Renault power
-
peti_s
addikt
A mi Favoritunk 40 kW-s, a Felicia motorokra meg mindenhol szintén 40 kW-t, illetve 50-t olvastam. Ám, azt még nem mondtad meg h mi a különbség a 40 és az 50 kW-s között.
Robi, a Favoritunk is katalizátoros, úgyh sztem ennél mindenképpen dinamikusabb lenne. V még így sem? Ám a töltésvisszajelző nem szokott égni, az akku lámpája eddig 1x égett, kb fél perc hosszan 2-esben 30-s tempónál.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha jól értem a tiétek injektoros favorit.
Semmi nagy külömbség nincs a 40 és 50 kW-os között a váltó áttételezése miatt.
Csak teljes terhelésen érezni a külömbbséget a két motor között, menetdinamikában nem.
Pl. 5 emberrel, vagy ha vontatsz valamit.
A 40es kevesebbet fogyaszt és halkabb is, ha csak néha lesz tele a kocsi, akkor bőven elég.
Az MPI nyomatékosabb mint a BMM, ezért a felda dinamikusabb.A forgatónyomatékot érezni, mert az 2500-as fordulattól rendelkezésre áll, a két motor közt ha jól emlékszem 2-3Nm külömbség van az 50es javára.
pl. egy 40-es MPI erősebbnek érződik mint az én karburátoros 47-esem vagy akár az 50-es BMM, de utánfutóval már nem olyan nagylegény ott jönnek ki a lovak.
u.i A feldák is katalizátorosak.
-
rob210
nagyúr
Ha ti a szabályozatlan katalizátort annak nevezitek akkor rendben akkor katalizátoros.
Az utolsó szériás favorit ami már valóban injektoros az sikerült szabályozott katalizátorosra, de ha jól tudom abból összesen 2000db készült.
Ha viszont ilyenje van itt valakinek a fórumon akkor azt nagyon becsülje meg mert ritkaság.
Akit meg érdekel egy ilyen az menjen ki a slovákokhoz a skoda múzeumba.
Nagyon szép autók és egy két csoda tanulmány autó is van kint amiből mondjuk szériagyártás nem lett sajnos.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
nagyúr
Hát amit én linkeltem az szabályozott katalizátoros
Erre mérget vehetsz.
A skoda múzeumban van kiállítva és bezony a műszaki leírásában benne van.
A Lettekhez gyártották limitált széria volt ahogy azt írtam is.
Ha ott rendszeresen átverik a jónépet akkor nem írtam igazatRenault power
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest