- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Windows 11
- OpenWRT topic
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Proxmox VE
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
Csatlakoza BUÉK mindenkinek
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
Boldog Skodás Új Évet Kívánok !
-
mcfly72
tag
Boldog újévet mindenkinek!
a csoda csak a skoda
-
kmarco05
csendes tag
Bár én vágnám ennyire a témát, már a komplett váltót kicseréltem volna a kapcsolóval együtt. :-))
( meg talán az autót is :-))) )
-
-
vil59
tag
válasz bringasisti #17081 üzenetére
Szia.
Közben megoldottam.
Mint írtam is, megpróbálkoztam közben kiváltani ezt egy sima vékony acélalátéttel. Kiköszűltem a belső átmérőjét, hogy rámenjen tengelyre. Majd a kűlső peremét is leszedtem, hogy beleilljen a cs.tárcsa aljába. Így most az magasabbra került és már nem ér hozzá forgás közben a mágneshez. Mindkét zeegergyűrüt eltávolítottam, mert a rotor belsejében lévő rögzítő lemezt jobban meggőrbítettem. Azért, hogy így szorosan rácsúsztatva a tengelyre, leszorítsa a cs.tárcsát.A rotor és a cs.tárcsa közé pedig tettem kb.egy mm. vastag gumikarikát.
Boldog, nyugodt új évet kívánok!
Vil59.[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Ja hogy magát a kapcsolót kell tekerni, köszönöm, kipróbálom!!
Üdv
KMarco -
kmarco05
csendes tag
OK köszönöm kipróbálom!!
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Most jövök lentről kipróbáltam éd valóban nálam is ez van hogy rükverc végállásban nem világit, de kb. a felénél/ első harmadánál világit a lámpa, de azzal sokra nem megyek. Ezt hova kell rakni pontosan az alátétet? Ha a váltó-kapcsolót magát cserélem ki az nem oldja meg?
Köszi
Üdv
KMarco -
-
kmarco05
csendes tag
Én is gondoltam a foglalatra még legelőször, csak mondom amig nem tudom biztosan hogy hol a gond, nem akarom megvenni.
Néztem a neten de azóta se találtam meg a foglalat stekkerének a szinleírását mert ha odáig mondjuk eljut a fesz, akkor csak a foglalat lehet a hibás, aztán akkor nem kéne a vissza-körben se méregetni.
No de mostmár megnézem a váltó kapcsolóját, amig beszéltünk.
Üdv
KMarco -
bringasisti
Topikgazda
-
kmarco05
csendes tag
Köszi a képet Bringás akkor ha ez a ludas is szerencsêm lehet mert szerintem ki tudom cserélni ha ez a bűnös. Megnézem és megirom mi lett. :-)
Köszönöm!
Üdv
KMarcoÜdv
KMarco -
vil59
tag
válasz bringasisti #17063 üzenetére
Köszönöm a válaszod !
Azt a kis csavart nem a gyújtáselosztó tengely oldalára írtam, hanem a tengely közepébe van besűllyesztve. A rotor alatt közvetlenül. Végül is mindegy, mert nem sikerült kicsavarnom. Viszont kiszereltem a házból az indukciós jeladó tekercset, alaplapot is. Mint utólag kiderült, felesleges volt,mert amit küldtél képet, azon jól látszik, amit mondtál.Az a rugótőlcsér,ami a csillagtárcsa alatt van. Az a helyzet, hogy nekem ilyen ott nincs. A csillagtárcsa alatt és felett is van poloskám.
Van nagy átmérőjű vékony acélalátétem, majd teszek oda egyet és rendben lesz.
Köszi a tengelyről a képet, sokat segített ! -
kmarco05
csendes tag
Köszi a segitséget akkor szerintem szerelőhöz elviszem mert nincs akn hogy alá tudjnék nézni.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz kmarco05 #17076 üzenetére
A váltó oldalán van egy kapcsoló ami akkor zár mikor a rükvercet kapcsolód. Meg kell nézni hogy hova megy elektromos vezeték. Kapcsolási rajz nem ér semmit mert ez nem úgy működik mint a drága berendezések esetében hogy minden kábel számozva van és ha a 92- es kábel van a rendszer végén akkor bárhol turkáksz a kötegben ki tudod keresni a 92- es szálat.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Jó kérdés Bringás, nem tudom.
Hogyan/hol tudom ezt ellenőrizni ?Üdv
KMarco -
kmarco05
csendes tag
Illetve még annyi hogy nekem a tolató lámpa nem az ajtoba van hanem lent a többi között ( Feli 98/10-es)
-
kmarco05
csendes tag
válasz bringasisti #17072 üzenetére
Ok Bringás, de ha lecsuktam többször is és akkor se villant fel, akkor mit tudok még csinálni? :-)
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17069 üzenetére
Ott ütik meg. Elletartanak és megütik. Mármint a szakemberek. Én a lehúzott használom
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Jó ötlet. Kipróbáltam az aljo lecsukást, de sajnos akkor sem villant fel. :-(
Neten lehet valahol leirás a csati vezetékeiről?Köszönöm!
Üdv
KMarco[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17067 üzenetére
Az autószerelők úgy csinálják hogy anya le és egy kilós kalapácsot a szem oldalához tesznek, és egy fél kilós kalapáccsal megütik az ellenkező oldat így kiugrik a gömbfej csapja. Neked ott nem kell szétszedni. Gumit vettél a csapágyhoz? A Hilti karcsú. Csapágyat csak akkor cserélj ha muszáj mert ahhoz is kell segédszerszám.BENEFON DELTA--------N8
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Sziasztok haza hozott a kicsike.
Hazafelé megvettem a csapágyakat a toronyhoz.
De ha már úgyis megint szétszedem az elejét, kicserélném a kerékagyat csapággyal együtt.
A kormány összekötő csavarja hogy jön ki, mert a kalapács nem haverja.
Azt a rugót nem lehet mondjuk hilti szallagall össze fogatni?[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Izzócsere után se világit a tolató lámpám ( gyujtás+motor megy) az a kérdésem hogy tudja-e valaki hogy a csatlakozó melyik szinü vezetéke a tolató hogy multival rámérjek hogy egyáltalán rámegy-e a feszültség.
Nagyon köszönöm, kellemes pihenést mindenkinek!
Üdv
KMarco -
bringasisti
Topikgazda
Valamit félre értek. Nekem a tengely oldalán nincs csavar. A tengely pozíciója a kapcsolódó köröm és a rotor között lévő rugóacél alátét határozza meg és kotyog szűk 1 millimétert. Az alaplap ami a depressziót állítja a ház megmunkált részére ül fel. A tekercset L alakú lemez szorítja a depressziós lemezhez és a csillag azért nem ér hozzá mert egy ilyen rugós alátét tartja távol .
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
Zsírocskát ne sajnáld!
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17059 üzenetére
Igen és olyan szerszám amit beraktam kell a szereléshez. A lengőkar alsó gömbfejnél megemeled a kocsit hogy a rugó teljesen össze üljön, felrakod a spanóló szerszámot, megfeszítedd a gátlót. Gumi csapágy csere, és vissza az egész.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
Sziasztok.
Segítséget kérnék.
Tegnap levettem a gyújtáselosztó fedelet a Formanon és azt vettem észre, hogy a rotortartó tengely,(amit valójában a röpsúly fordít el plusszban), kb. egy,másfél millimétert kotyog függőlegesen. Ki is emeltem a helyéről a felső házat, megforgattam és láttam, hogy ezáltal a csillagtárcsa is lejjebb van. Olyannyira, hogy felfekszik az alatta lévő mágnesen.
A tengely tetején,a rotor alatt van egy kis csavar. Ha ezt kitekerném, akkor vajon le lehetne e venni ezt a részt, hogy esetleg tegyek alá valami alátétet, hogy magasabbra kerűljön?
Mennyire ismerős nektek belűlről ez a szerkezet?
Vagy inkább egy új Vika? -
Frissjogsi
lelkes újonc
Ilyet kell venni? -
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17057 üzenetére
Valószínűleg megült a gumi és ahogy elkezdett mozogni benne a fém pohár morzsolni kezdte és helyet csinált magának. Lépésben!!!
BENEFON DELTA--------N8
-
Frissjogsi
lelkes újonc
De jó ez a rajz .
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Igen az lesz az.
-
bringasisti
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
Szia, ha a rugótányér tört le, akkor azon az oldalon megszünt a rugózás, pattog az autó, és le is ül. Bevilágítasz, és az egyből látszik a kerék felett.
Rázkódni azért (is) rázkódhat, mert hozzáér a kerékhez menet közben.
Tényleg csak lassan menj vele, akármi is a gondja. -
mcfly72
tag
válasz Frissjogsi #17050 üzenetére
Hát,hogy nincs e széttörve, ha egyben raktad át is lehet,hogy megfáradt, elég gyengus anyag, vékony falvastagsággal.
a csoda csak a skoda
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Szerelni most nem tudom, de ha hazaértem lesz szerszám, első körben
legyünk otthon mind a ketten. -
Frissjogsi
lelkes újonc
Rúgó tányéron mit kell megnézném?
Egyben raktam át a lengéscsillapítót a donorról mert újszerű volt.
Gyanús volt már akkor is a takaró műanyag a torony tetején jobban
kiemelkedett mint előtte. -
bringasisti
Topikgazda
-
mcfly72
tag
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz bringasisti #17046 üzenetére
Nem csak fékezésnél, állandóan remeg ezért gondoltam a kerékcsapágyra.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17045 üzenetére
Nem tud gondot okozni ha nem mész gyorsan. Fékezéskor remeg minden gondolom
BENEFON DELTA--------N8
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Megpróbáltam videót csinálni róla úgy hogy megemelem és megrángatom.
Fent a torony csapágynál lötyög az egész lengéscsillapító. -
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17041 üzenetére
Akkor nincs más hátra mint lépésben haza araszolni. Célszerszám kell a cseréhez.
BENEFON DELTA--------N8
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz Frissjogsi #17041 üzenetére
Féltengely csukló végén a nagy 30-as csavar is. Arra gyanakodtam először én is.
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Gyári csavar benne a csapszeg, meghúzva nem laza.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Frissjogsi #17039 üzenetére
Kormány összekötő, alsó gombfej, anya a féltengely végén meghúzva?
BENEFON DELTA--------N8
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Jobb eleje, kotyog az egész felni féktárcsával együtt.
Menet közben ráz, morog ,zúg, az eleje, még a padlólemezen is éreztem.
Azt hittem féltengely megint, de kitekert kormánynál nem recseg. -
bringasisti
Topikgazda
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Sziasztok. A kerékcsapágy elkezdte megadni magát.
250km- ki kellene bírnia, mi történik akkor ha kikészül teljesen.
Remélem haza visz bennünket. -
vil59
tag
Teleraknám a maradék motorteret generátorokkal. Ha már fel vannak töltve az akksik,mehet az áram a villanymotorba. 😊
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #17033 üzenetére
De úgy tudom azt itteni fickó építette egy favoritból/ba nem biztos de úgy rémlik....
Ez valami Skoda mini névvel futott volna, és egész jó paraméterekkel, csak gondolom a kőolaj piac lerendezte, nem lett belőle sorozatgyártás,ez nekik nem buli!a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Ezt a csehek már megcsinálták kb 20 éve.....
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
kmarco05
csendes tag
Boldog Karácsonyt kivánok én is!!
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Boldog karácsonyt minden Skodásnak.
-
vil59
tag
Békés, nyugodt ünnepeket kívánok mindenkinek !
-
mcfly72
tag
Bulldog karaj csont mindenkinek!🎄
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
Akkoriban ezt a két fajta voltmérőt rendeltem Kínából, potom összeg volt. A bal oldali a piros kijelzős, a jobb kék színű.
Nekem nincs múltiméterem, nem tudom visszaellenőrizni a pontosságukat. De egyszerre bekötve, egy tizeddel többet mutat a piros változatú. Ez szerintem nem olyan vészes eltérés, úgyhogy rábízhatom magam. -
kmarco05
csendes tag
Ilyet beszerzek én is, hasznos kis eszköz. :-)
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #17013 üzenetére
A 13V kevés töltőfesznek.
Gázfröccs után 14 voltnak kell lenni, plusz mínusz két tized, kikapcsolt fogyasztók mellett. Ez attól függ,hogy a gyárban milyen értékhatárra lőtték be a feszűltségszabályzót. Alapjáraton és fordulaton is egyformának kell lennie a töltőfeszültségnek.
Én beépítettem egy digis voltmérőt a műszerfalhoz,nagyon hasznos.[ Szerkesztve ]
-
Frissjogsi
lelkes újonc
Sziasztok még jöttek a cuccok az olajteknő mosós bulihoz.
Parafa tömítést vettem (úgy tudom a gyári is ilyen), valami speciális bánásmódot
igényel, vagy csak beteszem és készen is van. -
kmarco05
csendes tag
Ok, kipróbálom akkor hogy gázfröccs után felmegy-e 13 V-ra, ha igen, akkor nem rugózok többet a témán. Ezt még amugy nem vizsgáltam, csak alapjáraton a 11.5-öt, de akkor még nálam is jo lehet. Holnap megnézem, meg az akkut is kiméretem rendesen műszerrel az akkumulátorosnál.
Köszönöm a tanácsokat!
Üdv
KMarco -
vil59
tag
válasz bringasisti #17011 üzenetére
Befagyott a pára a zárba ? Nekem tavaly a -20°ban nem nyílt. Vagy öt percig fújtam be a zárnyílásba, mire megmozdúlt.
--Igen. Ha már a generátor gerjesztve van, akkor sok fogyasztót elbír, kis feszültség esés mellett..(a14-ből lesz 12,5-13 Volt.[ Szerkesztve ]
-
-
vil59
tag
válasz bringasisti #17007 üzenetére
Pontosan erre gondoltam. Hiszen a Favoritomon úgy van, hogy ha beindítottam, de úgy, hogy ekkor nem ment a fordulatszámom 1400 fölé és úgy hagyom(nem adok további gázfröccsöt), akkor a feszmérőm alapjáraton csak 11,5-öt mutat. Tehát, nincs tőltésem, mert még nincs akkora fordulatszámom, hogy a fesszabnak legyen mit szabályozni,mert nincs még gerjesztés.Így az akksiról mennek a fogyasztók.Viszont, ha adok egy gázfröccsöt, kb. 1600-at,akkor már működésbe hozom a feszszabot és onnan kezdve, akár 500-as alapjáraton is 14 Volt a feszűltségem.Ha jó a generátor és a fesszab. is, akkor ez a folyamat a helyes. //Favoritnál.. //
Viszont, ha rossz az akksi, --(pl. mint írtam, hogy fejre állítják,megdöntik, akkor a sav egyik cellából átfolyik a szomszédos cellákba és hamar tönkre is megy.Nem lesz meg a sav szintje, vagy több lesz cellánként)--akkor máris lecsökken a kapacitása, mert felborúl a belső egyensúlya.
Nekem nem zselés az akksim. -
kmarco05
csendes tag
Értem, szoval nem tisztitható az alapjárati motor, örülök neki végülis ennyivel is kevesebb meló.
A fojtószelep házat a hétvégén kipucoltam, mostmár az alapjárat még szebb, és a forsulat esés se szó szerinti esés, csak szépen lecsökken é megáll 800 körül.
Na persze csak ha nem adok rá semmit terhelést, mert akkor ua. a jelenség csak lassabban esik alá.
Ezt figyeljétek!
Felhívtam 2 generátor javítót. Mondja nekem 30.000 nál kezdődik de olyan 50.000 körül megáll a javítáa ( szénkefe, csapágy,diódahíd, stb mondott még de nem jegyeztem meg ) Plusz 2*8000 Ft a kiszedés + visszarakás ... Röhely, nem?.
Erre mondom neki, hogy nekem csak azt cserélje ki ami rossz, erre mondja hogy úgy nem szeretné, mert idővel akkor a többi is elromolhat, meg a szerelőnek ujra ki kell szedni,stb.
Mondom erre neki, akkor teszek rá, és veszek egy újat 60.000-ért már kapok, erre mondja, hogy nem javasolja mert az meg nem az eredeti Skodás gyári, azzal több bajom lesz idővel. Kérdés hogy ez igaz-e, szerintem nem.
Persze a poén hogyha szinte mindent kicserél benne, akkor mi maradna egyáltalán ami ekte gyári?? Az állórész meg a forgórész??
Üdv,
Kmarco
-
vil59
tag
válasz bringasisti #17005 üzenetére
Sajna, így van. Az ilyen hibánál, nem ártana kitakarítani a generátor belsejét, mert ki tudja, hogy mennyi szénpor van lerakódva. Megnézném a felfogatási pontokat, hogy fémtiszta-e a főld érintkezése és a rámenő vezetékek csatlakozása.Ugyanez vonatkozik a fesszabra is.
-
-
kmarco05
csendes tag
Én is gondoltam amugy a generátorra már a legelejétől gyanakodtam. Mindegy a pillango pucolást meg az ékszij cserét megcsináltatom aztán ha még mibdig 11.4 V körül mocorog, akkor muszáj lesz elvinni megnézetni, illetve megcsináltatni a generátort. A végére akartam hagynj mert drágább buli is mint egy szijcsere vagy pillango pucolás.
Viszont az is igaz hogy ha tényleg a generátor a ludas, tökmindegy mit cserélek, ugyse uszom meg... :-((
Még esetleg az alapjárati motort lehetne kipucolni arra tudnátok egy rajzot vagy fényképet küldeni hogy melyik az a Feliciába? Neki merjek állni??:-))
Köszi minden tanácsot!
Üdv
KMarco
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16999 üzenetére
Ja, hogy szénkefe !
Hallottam róla, ha kifordúl a helyéről, vagy ugrál, akkor apró íveket húz, majd részlegesen beég és a levett terheléstől függően változik a kimeneti feszültsége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- World of Tanks - MMO
- Opel topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Windows 11
- Automata kávégépek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Autós topik
- További aktív témák...