Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    Akkor ez is megy be az összefoglalóba :)

    Garancia

    Gyári garancia

    2013 március óta megszigorította a Samsung a regisztrációs eljárást a kötelező tőrvény által előírt, 1 éven túli garanciális évek tekintetében. Csak azon készülékeket fogadja el a rendszer, melyeket Magyarországon vettek a Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalomba hozott és viszonteladókon keresztűl (Edigital, MM, Tesco, Auchan) valamint hivatalos garanciajeggyel látták el.
    Minden X6400 típusig 1+1 év minden X6500 típustól 1+2 év gyártói garancia jár. (X az adott évjáratot jelenti tehát D,ES,F,H) Ezen kívűl a gyártói akciók "5 év garanciával" szintén csak regisztráció után érvényesíthetők, melynek a feltételeit a samsung.hu oldalon megtekinthetőek.
    Regisztrálni a gyári számsorral lehet, melyet a készülék hátlapjára ragasztott matricán lehet megtalálni. A csomagoláson található kódsor hiányos biztonsági okból így azt a rendszer nem is fogadja el!
    A gyári garancia előnye, hogy házhoz mennek az esetlegesen felmerülő hibák (pl. alaplap vagy kijelző csere) javítására amennyiben rendelkezik a szerviz a megfelelő alkatrésszel, nem kell szervizbe szállítani nem tart hetekig a javítás. Az újabb típusokban lévő "Távjavítás" opciót is igénybe lehet így venni, amivel szintén el lehet kerülni a szervizbe szállítást amennyiben csak szoftveres hibáról van szó. Ha még sem tudják a helyszínen javítani, egyeztetett időben a készülékért mennek és szervizbe szállítják.
    2014-ben a Fogyasztóvédelmi előírások több pontban változtak így ebben is. A berendezéseket (tv esetében kijelző + talp súlya) amennyiben meghaladja a 10 kg-ot vagy a csomagolás mérete tömegközlekedési járművön, meghaladja a kézipoggyász méretét az eladónak kell szervizbe szállítani.
    Az így viszonteladoktól vett készülékek hátránya, hogy drágábban lehet az adott típushoz jutni szemben a webshopoktól vett készülékekkel szemben.

    Webshop garancia

    Legtöbb esetben a garancia az adott bolthoz szól, amennyiben meghibásodik a készülék oda is kell visszajuttatni. Ennek időtartalma a legtöbb esetben 2 év független attól, hogy X6400 vagy X6500 a modell. Nem adnak hivatalos samsung garanciajegyet. A javítás 1-5 hét is lehet vagy több. Vannak régóta működő bevállt számítástechnikai üzletek, ha mindenképpen webshopból szeretnél vásárolni lehetőleg ilyen boltot válasz, kerüld a hirtelen feltűnő nagyon olcsó árakkal csábító és csak 1 év garanciát nyújtó webshopokat.
    Az ilyen webshopok hátránya, ha a bolt jogutód nélkül megszűnik és eltelt már 1 év a vásárlástól a garanciát már nem lehet érvényesíteni a Samsungnál sem. Továbbá házhoz sem menneka hibát javítani, így a javítás több hétig is elhúzódhat amit 15-60 perc alatt is el lehet végezni.
    Előnye, hogy 20-30-50 ezer Ft-tal lehet olcsóbban az adott készülékhez jutni szemben a viszonteladókkal.
    Egy alaplapcsere ára 50-90K között váltakozik, típus és mérettől függően. Amennyiben az X6500 esetében a 3. évben jön a krach és nincs már garancia a különbség ami előny volt, már mínuszba vált át.
    Ezenkívűl van még a kijelző és van a táp amiket cserélni szoktak. A kijelző sem olcsó.

Új hozzászólás Aktív témák