Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz flash- #14531 üzenetére

    Hogy ez a nyüves Occam a borotvájával mindig eltalálja :D Persze, ha ez a lemez volt az intro a DT-hez, akkor nem csodálom, hogy megragadt, van rajta bőven, amit szeretni lehet, bár gyenge pontokban sem szűkölködik. Nyilván engem pont az ellenkező irányba befolyásol, hogy sokkal többet vártam, úgyhogy élesebben kiállnak a hibák, mintha csak betévedtem volna a lemezboltba, megtetszik, megveszem, és mondjuk a Dance of Eternity-től lerakom a hajam :)

    Nem akarok nagyon beleállni a lemezbe, de pár dolgot feldobok, hogy ne csak a levegőbe menjenek a "gyengeségek":
    - Az egész koncept-album dolog remek ötlet volt kommerciálisan, sokkal kevésbé művészileg, mert nem volt semmi olyan mondanivalójuk, amit egy lemezben kellene elmesélni - ezért feldolgoztak egy B-kategóriás thrillert. Most ezt összeveted egy OP: Mindcrime-mal, vagy egy A Pleasant Shade of Gray-jel - kiütés az első menet második percében. De jobban működnek konceptként az Ayreon-lemezek (pl. Universal Migrator), vagy akár a Symphony-X New Mythology-ja is (pedig ez utóbbi szintén erősen annak a jegyében készült, hogy "vezető státuszú prog bandaként kell koncept album"). Végül fan service jelleggel ráerőszakolták a dologra a Metropolis-tematikát, és kész is volt az auto-toplistás koncepció - ami be is jött.
    - Kiderült, hogy a rossz balladákért a FII-n nem (csak) Sherinian a felelős
    - A zene minősége ingadozó, ráadásul még a FII-n működő alapszabály (7 percnél több = jó) sem működik - a hosszú nóták mindegyike pár perccel túl van írva (a BTL 11-gyel ;] ). Ráadásul az album központjában ücsörgő Home vezető riffjét átemelték máshonnan (Tool: 46&2), amit őszintén szólva azóta sem értek - bár úgy tűnt a nyilatkozatokból, hogy ezzel tisztában vannak és nem aggasztja őket.

    És hogy ne csak a negatívumok legyenek - ha a lemez nagy része olyan lenne, mint a Fatal Tragedy és a Dance of Eternity, akkor sokkal rövidebb lenne ez az eszmecsere :) A Home és a Finally Free is idetartozna, ha rövidebbek lennének pár perccel - az utóbbi különösen pozitív meglepetés volt, mert az össze-vissza dramaturgia után egy koherens, erős drámai befejezést ad a lemeznek.

    És úgy általában az egész DT-diszkográfia kapcsán - onnan indult a téma hogy a lemezeik nagy része színvonalas, de (számomra) nem túl érdekes. Számos prog bandát és lemezt fel lehet sorolni, akiket sokkal jobb hallgatni, mint a Rudess-era DT-t - de nem feltétlen jobbak objektív(ebb) zenei mércével mérve, sőt, valószínűleg épp ellenkezőleg. Viszont én meg nem vagyok zeneesztéta :)

    "We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."

Új hozzászólás Aktív témák