- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashy
veterán
köszönjük, nagyon hasznos a cikk!
-
Ariadne
őstag
Végre! Ideje volt egy ilyen cikknek, nagyon tömör és hasznos, és minden benne van!
Nem láttam a cikkben, de jó tudni: ha egyezkedni kell a kereskedővel, mert vita van bármilyen okból, mindig érdemes a vélemények eredménytelen ütköztetése után beírni a vásárlók könyvébe (kötelező lennie minden üzletben, tollal együtt , lepecsételt, lapszámozott, összefűzött könyv), és elhozni a nekünk járó példányt (a tollat inkább nem ). Később ugyanis, ha esetleg elfajul a dolog, ezzel, ezekkel lehet csak igazolni, hogy akkor és ott tényleg nem voltak hajlandóak, nem fogadták el, nem vették be, stb - ugyanis nálad és náluk is van példány belőle, ezért utólag nem lehet egyoldalúan változtatni rajta. Ne féljetek akár minden újabb probléma esetében beleírni, sok múlhat rajta. (Saját tapasztalatból mondom... )
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
karib
addikt
Tegyük hozzá azt is a témához, hogy ok nélkül ne erősködjünk és szívassuk a kereskedőt, szervizt. Sokszor értelmes hangnemmel és hozzáállással többet el lehet érni, mint azonnali asztalveréssel.
Gondolok arra, hogy most azért ne rohanjon mindenki azonnali cserét kérni, ha adott esetben kibírja az értelmes javítási időt - ez a húzás lehet, hogy felhasználóbarát, viszont meglehetősen (kis)kereskedőellenes, pláne olyan iparágakban (pl. számtech kisker, nagyonkisker), ahol elég vékonykák a haszonkulcsok (mert azok, igen).
Ha jól tudom, most már menet közben is meg lehet gondolni magunkat, azaz ha a szerviz túl sokáig ül a terméken, akkor a javítás lehet cserére módosítani. A korábbi jogszabály szövegét lehetett úgy is értelmezni, hogy javítást vagy cserét kér a vásárló, és ha már az egyik mellett döntött, akkor nem lehet meggondolni magunkat.
Természetesen mindezek mellett hasznos és fontos is tisztában lenni a pontos jogi szabályozással. Sokszor azonban maguk a kereskedők, illetve az ott dolgozó, nem igazán naprakész alkalmazottak nincsenek tisztában a pontos feltételekkel, és pusztán higgadt felvilágosítás után is beletörődnek, hogy a fogyasztónak van igaza.Department of Redundancy Department
-
iguana
őstag
nagyon jó, köszönöm.
el is teszem magamnak.14 pár márkás bokazokni. (fícsör:antistatic, 100% pamut, jól szellőző, húzva térdig ér)
-
Whaskes
senior tag
Én egyszer jártam úgy itthon hogy tönkrement a 40Gb os Maxtor winyóm visszavitem és kicserélték 2 héten belül, de mondtam nekik hogy adjanak 80Gb osat. Pont volt nekik 10 kerek ropit fizettem rá még anno. Hazahoztam nagy boldogan és beraktam a gépbe ami 32Gb ot látott az egészből..... Amikor visszavittem elkezdtek magyarázni hogy ''Jumper félre van rakva meg többi marhaság'' Megnéztük ott is, de csak 32gb ot látott. Arra azt mondták hogy ''régi az alaplap''. Na akkor már eldurrant a kis agyacskám vettem egy ATA vezérlő kártyát ismét 10 ropiért. Az is 32Gb osnak írta. Kb 5* vittem vissza és mondtam hogy cseréljétek, de k***a gyorsan. Akkor voltak hajlandók cserélni mikor én is a vásárlók könyvébe akartam beírni. Ennyit a Kecskeméti üzletekről...... A boltot nem nevezném meg mert még hitelrontásért beperelnek
|87 104 97 83 107 101 83| "Itt nincs rasszizmus, de igény lenne rá!" [muszály, egyenlőre, helység, szallag] Az ön bankkártyáját az ATM elnyelte, tájékoztassuk a Microsoftot a felmerülő problémáról?
-
Male
nagyúr
Ez igazán hasznos volt. Azthittem a 3 nap megmaradt... mindegy, a jó helyen kell vásárolni
Amúgy én azt javasolnám mindenkinek, hogy lehetőleg egy szimpatikus boltba vegyenek mindent, mégha pár száz forinttal drágább is ott némelyik termék... garanciális probléma esetén jól jön, hogy gyakran vásárolsz ott, meglehetősen sok pénzt otthagytál már -> nem akarnak elveszíteni egy ilyen vevőt.
Egy kérdés azért még maradt bennem: mi van a kompatibilitási gonddal? Ha megveszek egy alkatrészt, ami hibátlan, de az én gépemben nem működik megfelelően, akkor mi van? Csak a kereskedő jóindulatában bízhatok, vagy erre is van valami jogszabály?
(Most itt nem olyan esetre gondolok, hogy valaki vesz egy AGP-s VGA-t, és az alaplapján meg csak PCIe csati van, hanem nem várt esetre... mondjuk AGP 8X-es alaplapja van, AGP 8X-es a kártya, de az mégse működik megfelelően nála valami ütközés miatt) -
SLYM
veterán
na ez egy jó cikk. a hardverpiacon ez lehetne mindig az aktív topic.
szerk: csak és kizárólag pirossal!!!!!!!!!!
[Szerkesztve] -
Flashy
veterán
akkor inkább van egy kocsid, veszel bele rádiót, de nem tudod belerakni mert nem megfelelő a csatlakozó, vagy mondjuk nincs szerszámod szétszedni a kocsit. azt fogja mondani a kisker, hogy vidd be a gépedet és szervizóradíj ellenében addig viaskodnak vele amíg nem kapod vissza egy működő videokártyával, hogy 15öt végigpróbálnak benne vagy az első jó lesz az az ő bajuk, aztán hogy hány órát írnak be ezért az más kérdés (bár olyan emberek akik ugyanannyira nem értenek a számítógéphez mint az autókhoz pl autószerelőnél képesek bármekkora számlát lenyelni, számítógépszervizben vagy boltban meg balhéznak...)
-
veterán
Nagyon jó cikk, csak a felét egyáltalán nem tartják be a kereskedők. Itt főleg pár nagyobb számtech üzletre gondolok...
Ez az eredeti árárt visszakapom dolog meg elég érdekes, mert ezt sehol nem csinálják, legalábbis közvetlen környezetemben nem volt rá példa hogy vki visszakapta volna...
Kereskedői szempontból is elég érdekes, mert veszek most egy 400GB-os vinyót, aztán 2,5 év múlva tönkremegy, akkor kapok érte egy aktuális csúcsmodelt? Mert ugyan olyanra tuti, hogy nem tudják kicserélni... Viszont az sem oké, hogy aktuális áron néznek egy 14k-s 400-as vinyót aztán nesze vigyed. Vagy legjobb, hogy nem is lesz nekik árlistában aztán hasraütésre mondanak egy árat, hogy most ez ennyi oszt jóvan.
Meg azt sem értem, hogy egyes üzletek, miért működhetnek a fogyasztói jogok nyílvános sárbatiprása mellett... Bezzeg 60-nál már megbüntet a rendőr... Szóval a fogyasztói jogok betartatására semmilyen állami szerv nem felügyel? -
őstag
hol az eredeti cikk?
régebben mindiog ott volt a link, amire hivatkozott a fórumtéma, mostmár nincscryptot minden termékemért elfogadom
-
biker
nagyúr
ha most veszel egy 400-as vinyót cc. 30k-ért, és 2.6 év múlva meghal, kicserélik, mert tegyük fel kapható lesz, akkor is köteles vagy elfogadni, ha akkor 3k-t ér az adott eszköz, mert ki lehet cserélni...
más kérdés, hogy újabb 3 év garid lesz ráElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ariadne
őstag
Amíg nem csap senki az asztalra, addig megtehetik ezek a cégek, hogy hasraütött árat levásároltassanak (holott levásároltatni magyar jog alapján nem lehet, és kifejezetten a teljes vételárat kell visszaadni a kezébe bele), hónapokig üljenek egy cuccon javítás címén, akkor is a vásárlóra fogják a hibát, amikor az nyilvánvalóan gyártási hiba, és még sorolhatnám... Tudják ugyanis, hogy a legtöbb ember inkább elfogadja a helyzetet, mint hogy tegyen is valamit. Nyilván egy normális kiskernél az ember nem fogja visszakérni az elromlott videókártya egy évvel ezelőtti árát, hanem kér helyette egy másik hasonlót, ha ők is normálisan állnak a dologhoz - de rengeteg helyen hülyére veszik az embert...
Arról szvsz nem sok értelme van vitázni, hogy jók-e a jogszabályok vagy sem, mert egyikünk sem vállalná be, hogy lobbizzon a megváltoztatásukért, addig meg csak szó, szó, szó...
Egy-két rossz tapasztalat után mondjuk lehet jó céget is találni, akik igenis képesek teljesíteni azt, ami elő van írva. A többinél meg nem kell vásárolni, szvsz ilyen egyszerű, a pénzünkkel szavazunk.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek már (EUs hatásra) nem foglalkoznak egyedi ügyekkel, nem vonulnak ki ellenőrizni, csak mert bejelented nekik az esetedet. Legtöbbször az a válasz érkezik, hogy menj békéltető testülethez és bíróságra. Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv. Viszont ha tömeges panaszok érkeznek egy üzletre (nem írom le a nevét, de lesz várhatóan az egyik számtech hálózattal szemben is), akkor ún. közérdekű keresettel próbálják jobb belátásra bírni az ilyen cégeket.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
padee
tag
Ez így nagyon jó ahogy le van írva, de a gondok legnagyobb forrása sztem ott van, hogy
a kereskedőnek sokszor a nagyker sem cseréli vissza a terméket.
Dolgoztam szervízben, boltban és volt úgy hogy veszteségesen cseréltünk egy-egy terméket. A nagyker nem volt hajlandó legarizni a cuccot, ilyen meg olyan kifogásokkal.(a kiskereskedő meg mehet oda ahova akar, FVF-hez, vagy melegebb éghajlatra; őt sokkal jobban meg tudják szorongatni, mint a nagykereket)
A kisebb boltok igy nagyon szorult helyzetbe kerülhetnek.
Mi a helyzet a nagykerekkel? Ezek a szabályok rájuk is vonatkoznak? Ott még durvább állapotok vannak.
Persze emelett sok helyen ott van a hátsó szándék a kiskerben is. -
Ariadne
őstag
A nagykerek szerintem simán pofátlanok, hagyták őket elszemtelenedni a kiskerek. Erre mindig jön a felhördülés, hogy ''húúú, de a kisker akkor mit tegyen, őt nem védi senki'', amire én mindig azt mondom, hogy bocsika, a kisker jogi személy, mondjuk kft, talán csak van egy ügyvédje, aki bevállalná egyszer azt, hogy leverje a nagykeren azt a kárt, ami a normális gariztatásból őt éri (a jogszabályi alap megvan rá, visszkereseti igénynek hívják). Erre pedig az a válasz ált., hogy akkor meg nem lesz nagyker, aki elad nekünk, kiskereknek. Szerintem pedig nem a sült galambra vagy a jóisten közbeavatkozására kellene várniuk a kiskereknek, hanem pl. létrehozni valami érdekképviseleti tömörülést, ami már sok kisker nevében hatásosabban léphetne fel...
És tényleg nem udom elhinni, hogy nincsenek normális nagykerek, ha egyszer léteznek normális kiskerek - nekik csak intézi valahogy a gariztatást egy normális nagyker, gondolom..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CSorBA
őstag
Sziasztok!
Énis nagyon megörültem a cikknek, viszont lenne egy kérdésem. Vettem már lassan 3 éve egy CD-író/DVD-olvasó combot... Azóta 4szer volt cserélve.. kb félévente már jó ismerősként köszönt a szervízes, viszem, kivárom, kapom az újat.. (ami ugyan olyan gagyi, mert elromlik az is, sztem sikerült kifogni a legrosszabb ''évjáratot''-tipust...) Nos, lehetne vmit tenni? Esetleg panaszlap? Levásárlás? Egyéb lehetőség? Tanácsokat köszönöm. -
Neck
veterán
Hát, ha már kialakult szállíttatási szisztémád van, ismeretségek, minden, akkor szar váltani, és ezt tudja a nagyker is, és irgalmatlanul ki is használja.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Ariadne
őstag
Ha kicserélik, minden alkalommal újraindul a garancia. Ha van papírod arról, hogy újat kaptál helyette, és azon látszik az időpont, már jól állsz. (A határidő meghosszabbodása akor jönne be, ha csak javítják.) Ha normálisak, érdemes megegyezni velük, hogy akkor most egy másik márkát/típust szeretnél, ami megfelel a mostani combód eredeti (!) vételárának.
Ha nem akarják venni az adást, csapj az asztalra és közöld velük, hogy bár nem tudnak róla, de újraindult a garancia a combódra, szóval még garanciális (remélhetőleg benne vagy még az egy évben), vesd be az ''akkor megyek a fogyasztóvédelemhez'' jelszót, aztán írd bele a dolgot, az ő reakciójukkal együtt a vásárlók könyvébe, hozd el az egyik példányt. Van, hogy reagálnak valamit, érdemes visszamenni elolvasni, másolatot kérni róla. Kecsegtetheted őket azzal is, hogy ennyi cserebere után akár el is állhatnál a szerződéstől, ha nem tudnak abból a fajtából egy jót adni és nem akarsz náluk venni más fajtát... (Tényleg jogod van hozzá, de ez akár el is mérgesítheti a helyzetet, ha ők csakazértsem állnak kötélnek.) Ha nem megy, hátha használ a békéltető testület (ingyenes az eljárásuk - Mist***nál nem használ). Ennyi békésebb rendezési módot tudok, bíróságra meg nem érdemes menni ennyi pénzért (szerintem).
Luciferc: Gyorsabb voltál, de tulképp ugyanazt írtuk.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CSorBA
őstag
Ohh köszi. A szervizes tisztában van vele, h. újraindul a gari. De én már nem szeretném cserélgetni. A Jótállásilapon, sorban ott vannak a pecsétek, csere, minden. (viszont tényleg anno a mist***ban vettem :S -Bár oda egyszer sem kellett visszamennem, mert mindig a szervizeshez küldtek.. ) 35rugó volt akkor, amivel szómiszó, elég jól járnék most, ha csak levásárolhatnám is... csak nem tudom, h. a mist*** mit fog ehhez szólni... SZóval majd jöv hét újra szervíz, és mondom h. panaszlap, már nem csere kellene, hanem más termék, vagy levásárlás vagy ilyesmi.... Köszönöm a hozzászólásokat Majd írok, ha lesz fejlemény...
-
thaler2
senior tag
Épp aktuális ez a cikk.
Tehát: b.nőm vett egy pc-boltban itt helyben egy mp3-lejátszót. Nem volt jó, lényegtelen most hogy mi volt a gond. Visszavittük a boltba, hogy cseréljék ki, mert szar. Bevették felirták a hibát, és elvileg ugye 15napon belül biztosítani kell egy másikat. Ők ezt nem tették olyanannyira nem, hogy 15nap+8nap telt el azóta. Tegnap azt mondták, mikor felhívtuk, hogy JÖVŐŐŐ PÉNTEKEN érdeklődjünk megint. Nos mostmár basszák meg az mp3-lejátszójukat.
A kérdésem az lenne, van e jogom visszakérni a pénzt? És ők kötelesek ennyi idő után visszadni? Mert 3 napon belül ugye kötelesek, ha jól tudom.
***A cikket nem olvastam át annyira tüzetesen, sorry érte *** -
Ariadne
őstag
Előszöris jó lenne ellenőrizni, hogy ők nem javítani akarják-e. Ugyanis ha a vásárlástól 3 napon túl jelenti be az ember a hibát, és cserét kér, joguk van azt mondani, hogy nem cserélünk, mert sokba kerülne nekünk, ezért javítjuk. És javításnál még szvsz elmehet a 2 helyett 3 hét, nálam mondjuk egy hónaptól lesz olyan nagyon ejnye a dolog.
Ha viszont 3 munkanapon belül bevittétek (az adott üzlet nyitva tartási idejét is beleszámítva), akkor tényleg cserélnie kell és nem javíthat! És ezt illett volna már megejtenie. Ahogy feljebb is írtam, asztalracsapás, pénz visszakövetelése az üzletben, ahol vásároltad, beírás a vásárlók könyvébe, békéltető testület, kb. ezek a lehetőségek. Ha tovább kell menni, arról is tudok írni, de remélhetőleg nem lesz rá szükség."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Akkor dombon a tanya , ilyenkor egyértelmű, vissza kell adniuk a teljes vételárat. Valószínűleg eleve nem javítható és nem tudják cserélni sem, így a vételár visszaadása az egyetlen fennmaradó lehetőség a Ptk alapján. Levásárlás nem szerepel sehol sem, szóval vissza kell adniuk a manit. A hangos követelésen túl biztos ami biztos fogyvédelemnek egy panasz e-mail (haszna nincs, de hátha gyűlik), vásárlók könyve bejegyzés, hogy mennyi ideje és mégsem hajlandóak, aztán azzal békéltető testülethez (megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett vannak, lásd gugli). Ezek a legális lehetőségek...
MOD: A csere mindig ugyanolyan másikra való cserét jelent, szóval ha nincs az a típus és tenyérbemászóan viselkednek, simán ki lehet verni a balhét.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
veterán
Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv.
Itt az a gond, hogy jogszabályba vagy törvénybe ütköző szerződést nem lehet kötni, pontosabban, ha ez fentáll, akkor onnantók kezdve érvénytelen a szerződés.
Ha elolvassa vki pl egy bizonyos üzlet garanciális feltételeit, akkor annak szinte minden pontja jogellenes. Na most hogy lehet teljesen nyilvánosan jogellenes szerződést áláiratatni a fogyasztókkal?
Magyarorszag.hu-ról:
A minőségi kifogások rendezése során is gyakran előfordul, hogy a kereskedő azzal a feltétellel veszi vissza a hibás árut, ha annak értékét a vevő az üzletben levásárolja. Nagyon fontos tudni, hogy a Ptk. mind a jótállási, mind a szavatossági időn belül történő igényrendezés alapján csak kijavításra, cserére, árleszállításra és - a szerződéstől történő elállás esetében - a vételár visszafizetésére ad lehetőséget . Természetesen a panasz gyors és hatékony rendezése érdekében a vevő által is elfogadott levásárlásra is sor kerülhet (pl. a hibás cipő helyett egy másikat kapunk a kereskedőtől), de az eladó nem ragaszkodhat ehhez a megoldáshoz, ha a vevő ettől elzárkózik. (A gyakorlat azt mutatja, hogy a vevők az esetek döntő többségében ''belemennek'' ebbe a lehetőségbe, egyrészt azért, mert nem ismerik a jogaikat, másrészt azért mert - jogosan - attól tartanak, hogy jelentősen megnehezül a vita rendezése, ha nem fogadják el a kereskedő ajánlatát.) -
Ariadne
őstag
Egyrészt mindenki csak azt ír alá, amit akar. Másrészt a ''garanciális feltételek'' nevű szösszenetek ''általános szerződési feltételek'' név alatt futnak jogilag, külön rendelkezések vannak arra, mit lehet tenni, ha ennek a tartalma jogszabályellenes. A gyakorlatban ez a bíróság előtti megtámadását jelenti az ászf-nek - én harcos fogyasztóvédő vagyok, de biztos nem fizetnék azért, hogy xy cég megváltoztassa az ászfjét...
Különösen, mivel konkrétan a fogyasztóvédelmi jogszabályok túlnyomó többségétől való eltérés semmisséget eredményez, ez azt jelenti, hogy olyan az adott szövegrész, mintha ott sem lenne, helyette belép a fogyvéd jogszabályok (Ptk. megfelelő szakaszai, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet) megfelelő része. Szóval nekem olyan nagyon mindegy, mit írnak a feltételeikben, annak max. a rám nézve kedvezőbb részei élnek, a többit meg akár alá is írathatják velem, akkor sem lehet soha érvényes.
De persze segít abban, hol nem szabad vásárolni. Ha már az ászf-jük bűzlik, milyen lehet az ügyintézés a gyakorlatban. (Pl. sok helyen kérnek -jogellenesen - díjat azért, ha szerintük nem hibás, ezt nem szabad kifizetni, az egyik legnagyobb lehúzás...)
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
veterán
Az a gond, hogy ha garis problémád van teljesen ki vagy szolgáltatva a cégnek...
Ha tisztában vagyok a jogaimmal akkor sem hiszem, hogy van értelme szívózni amikor felajánják a levásárlást... Ugye mit tudok tenni... Verem az asztalt... Akkor mondjuk azt mondják, hogy oké visszaadják a pénzt de elötte megpróbálják megjavítani és ülnek rajta egy hónapot stb...
Szóval pár esettől eltekintve, ezek a cégek kiskirályként a saját szabályaik szerint intézik a garanciát, ezzel pedig nem kis pénzt és spórolnak meg. Amit megspóroltak, azt meg valószínüleg ugyan akkora haszon mellett, alacsonyabb árak elérésére fordítják, és így alámennek a törvényeket betartó kiskereknek, akiket mondjuk ki is szoríthatnak a piacról, vagy hasonló magatartás felvételére kényszeríthetnek. A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában... -
Ariadne
őstag
Nem tudom, én nem érzem magam kiszolgáltatottnak, elérem, amit akarok ilyen téren, és megválogatom, hol vásárolok. De persze ehhez nekem is pofára kellett esnem egy céggel Szegeden meg egy másikkal Bp, most már viszont nem hagyom magam... És szvsz igenis van értelme szívózni, ha felajánlják a levásárlást, főleg ha kiszámolod, te mennyit vesztesz ezzel és ők mennyit nyernek (dupla haszon, sőt...). Jó, tudom, vérmérsékletfüggő is a dolog, én nagyon ugrom az ilyen ordas átvágásokra, amikkel próbálkoznak, másnak meg nem éri meg az időt és fáradságot, mindenkinek joga van eldönteni, mit akar.
Az eb szerintem ott van elhantolva ''össztársadalmi szinten'', amit a hsz-ed végén írtál: ''A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában...'' Amíg ez nem változik, addig nem lesz nagy változás a cégek hozzáállásában sem..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
karib
addikt
Pont hogy nem mondhatják azt a törvény szerint, hogy megpróbálják megjavítani. Kérheted a termék cseréjét, ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor árleszállítást kérhetsz (teszem azt elfogadod a kishibás terméket, de olcsóbban), vagy elállhatsz a szerződéstől, azaz minden visszakerül az eredeti állapotba: termék a kereskedőhöz, pénz hozzád.
Egyedül akkor zárkózhatnak el a csereigénytől, ha jelentős kellemetlenség nékül javítható - pl. biztosítékcsere, vagy bármi. Egy hónap már nem nevezhető jelentéktelen kellemetlenségnek.
Ettől függetlenül nem egyszerű a helyzet, mert kényszerítő ereje egyedül a bíróságnak van, az pedig elég hosszadalmas. Itt nincs már állami szerv, aki leszól fenntről egy gazdasági szereplőre, hogy ejnye, tessék kicserélni de azonnal.Department of Redundancy Department
-
kozmate
tag
Szerencsére nincs garis gondom a karácsonyi dolgokkal, mert nem vettem semmit , de igazán hasznos írás volt!
Ha változnak a jogszabályok, remélem lesz frissítés. -
t.r.b
csendes tag
Akkor én is hozzátenném a kis storymat ehhez a témához: [link]
Holnap megyek megpróbálok megint lépni valamit az ügyben. -
Jégkokó
veterán
Nekem eddig 2 szer volt dolgom ugy hogy nem volt jó amit vettem, vagyis 2 adatkábelt két külömböző telefonhoz, na és visszavittem őket az egyiket a media marktba a másikat meg a saturnba, és rögtön szó nélkül visszakaptam a pénzt a pénztárban.Na ez jó példa sztem az ilyen dolgokra
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
achon
aktív tag
Csak egy felvetés:
''7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.
306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot
akadályozza.''
A 7 § -ban nem az szerepel, hogy még mindig él a 3 nap???
[Szerkesztve]A legszebb múzsa a határidô.
-
net84
őstag
Lenne egy kérdésem. Van egy sztorim, ami egy régebbi hozzászólásomban (amit be is linkeletem) megtalálható.
[link]
Ebben az esetben kérhetem a cserét, vagy mindenképpen javítgatni fogják? A dologhoz hozzátartozik, hogy már csak egy garszelvény van a garpapíron. Mivan, ha az elfogy? Ha ad új garpapírt, én köteles vagyok elfogadni? Mi ilyenkor az eljárás???Read only...
-
őstag
''7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. [...]''
Ha meghibásodik három napon belül...
Ha jó a termék, és három napon belül visszaviszi a vásárló(tehát kifogástalan, mindene megvan) visszaveszik, szűnt meg.¯\_(ツ)_/¯
-
Ariadne
őstag
Ha folyton javítgatni akarják, ezt szakszerűtlenül teszik, és mindig van valami gond vele, el lehet állni a szerződéstől. Valamilyen papírt mindenképp kell adniuk a javítás tényéről, idejéről, elvileg a hibának is rajta kell lennie, meg az új jótállási határidőnek is, úgy tudom. Az mindenesetre bizots, hogy azzal az idővel, amíg nincs nálad a monitor, meghosszabbodik a jótállás, vagyis a ''kieső'' napokat hozzá kell adni az eredeti számla kiállításához képest 1 vagy gondolom inkább 3 évhez (moncsinál annyit szoktak, ha jól tudom), és akkor jár csak le a jótállás. Ha kiszámolod, így tulképp bármeddig eljavítgathatnának, ezért lehet elállni ilyenkor, mert ''jelentős kényelmetlenség'' nélkül már nem oldható meg a javítás...
A Sulinet viszont bonyolítja a dolgot, emiatt van az, hogy ilyen esetben nem túl jó megoldás az elállás, mert adóbevallás módosítással, hercehurcával jár. Érdemes megegyezni mindenképp, és kérni helyette egy másik, hasonló típust, nyilván árban is az eredeti vételárhoz közelit. Sajnos van egy olyan érzésem, hogy a sulinet miatt ez a megoldás sem túl egyszerű, utána kellene kérdezni valakitől, aki eladói oldalról foglalkozik(ott) sulinettel, hogy ez mennyire kivitelezhető - ugyanis gyanítom, ugyanattól a konzorciumtól kellene szerezniük, de már ugyanolyan nincsen, hasonló sem esetleg... Szerintem sok kompromisszumot igényel a helyzet megoldása..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
pisti
őstag
Valószínű ott tényleg csak valami érintkezési hiba volt azzal a jumperrel, ami ugye pont arra való, hogy 32GBra lekorlátozza a vinyó kapacitását, ezt mondjuk ott szervízeseknek illett volna tudniuk, és esetleg megnézhették volna hogy tényleg az e a hiba.
Egyébként az ilyen üzletek maguk rontják az ilyen ügyletekkel a saját hitelüket, szóval akár le is írhatnád a nevüket, nem te tehetsz az ő hülyeségükről. -
pisti
őstag
Én nemrég jártam pont úgy, hogy a vadi új Asus K8n4e alaplap meg se mukkant indítás után. Másnap visszavittem és mivel utolsó darab volt visszafizették az árát. Nem is kellett nekem mondani, ők hozták fel ezt és utána vissza is kaptam az árát. Igaz ez egy nagyker volt. De azért vannak normális üzletek normális emberekkel.
Egyébként le se tudták ellenőrizni, hogy igazat mondok-e mert nem volt az alaplapba való proci nekik épp, de szépen ecseteletem nekik, hogy mindent kipróbáltam amit csak lehetett és nem problémáztak. -
Ariadne
őstag
Azért ezt nagyon jó hallani... Ezek szerint tényleg sokszor csak kifogást keresnek a kiskerek, amikor a nagykerre mutogatnak, hogy ő a rossz, aki nem hajlandó cserélni/visszafizetni - gondolom macerás lehet az ügyintézés, vagy éppen tényleg rosszabb nagykert fognak ki egyesek, pedig hát nagy a tenger és sok hal van benne...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
róland
veterán
Én kicsit ráfizettem, hogy nem ismertem időben a jogszabályt, mert akkor apám tlefonját kicseréltettem volna egy jobbra. Pontosabban a nem létező beszámítás lett volna a megoldás.
Most meg a ramjaimmal van gond, meg kell találnom az eredeti számláját, aztán akkor egész olcsón megúszhatom, vagy legalábbis megpróbálok egy mindkét fél részéről elfogadható árat kialkudni.http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
veterán
Arra gondoltam, hogy beviszem 1évesen, és mondjuk kérem vissza az eredeti vételárat. Akkor erre jól megszivatnak, hogy oké megjavítják, 15 nap, aztán utána esetleg utána kapom csak vissza a pénz, vagy visszaadják, hogy meg van javítva, aztán kiderül, hogy mégse stb...
[Szerkesztve] -
őstag
Az hogy valaki visszakapja az eredeti vételárat, ha nincs már ugyanolyan termék (mondjuk 2 év múlva, 3 éves gar esetén), az tényleg hülye szabály, nem csoda, hogy a boltok igyekeznek nem betartani
[Szerkesztve]cryptot minden termékemért elfogadom
-
Apollo17hu
őstag
garanciával kapcsolatban:
Kb. 3 éve vettünk egy Philips kombó meghajtót (CD-író és DVD-olvasó), amit fél év múlva meghibásodás miatt szervizbe kellett vinnem. Pár héttel később cserélték, de a cseremeghajtó is beadta a kulcsot pár hónap múlva. Vittem szervizbe, jódarabig ültek rajta, majd kaptam egy ''utalványt'', amely szerint a meghajtó eredeti árával azonos értékű terméket vásárolhatok itt és itt. A kombót 25k-ért vettük, és amikor az utalványt kaptam, két ilyet vehettem volna belőle. -
net84
őstag
thx! az eleje tiszta...
dolgoztam eladói oldalon, de ez a sulinetes dolog teljesen érthetetlen...elvileg minden csere esetén jegyzőkönyv kell. Abban az esetben, hogyha már az a típus nem létezik, akkor egy helyettesítőt kell találni.
Itt felvetődött bennem, hogy mi van, ha rá kell fizetni...???
Utánna kérdezek, hogy mit adna a nagyker mostan helyette...
Köszi!Read only...
-
róland
veterán
Ha valaki 3 év garanciát ad egy termékre, akkor burkoltan azt is vállalja/vállalta, hogy a következő 3 évben tudja cserélni, javítani, stb.
Annak idején a 80-as években vett család egy AIWA magnós-rádiót. 2002/2003-ban még mindig tudtak hozzá alkatrészt hozni. Igaz garancián már rég túl volt.http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
-
Ariadne
őstag
Hát igen, úgy illene... Mondjuk lehet, hogy valakinek pl. direkt a fekete monitor a jó csak, mert az passzol a házhoz, billhez és egérhez, vagy valamelyik paraméter fontosabb, mint a többi, pl. nem szeretnék TFT moncsiból TN+filmes panelűt... Szóval ha az általánso jótállási szabályokat nézzük, amelyek biztosan vonatkoznak az ilyen esetre is, akkor bizony kiválaszthatod, milyet akarsz.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
bobsys
addikt
Hali, megtaláltalak.
Na szóval. A komplett konfigokra is egy év garancia jár? Mintha réges-régen lett volna olyan, hogy komplett konfigra (ami ott áll a boltban és csak le kell venni a polcról) 3év a garancia.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Ariadne
őstag
Most mindegy, hogy komplett konfig vagy egy szál videókártya, 1 év kötelező jótállás van rá, és 3 év szavatosság (arra, ami tartós fogyasztási cikk - más dolgokra 2 év a szavatosság), mind2 a vásárlás időpontjától. Különbség: ha bizonyíthatatlan, ki vagy mi okozta a hibát, jótállás ideje alatt a kereskedő bukja a dolgot, szavatosság alatt már a fogyasztó. Ha a gyártó többéves ''garanciát'' vállal, mint pl. monitoroknál vagy IKEA ágyaknál, az - ha az ellenkezőjét nem kötötte ki - ugyanolyan, mint a jótállás (sőt, az).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
Ariadne, mi a helyzet akkor, ha valaki megjavíttat egy már nem garanciális eszközt, és mondjuk beépítésre kerül egy drágább alkatrész, mondjuk nyomtatófej (és most ne a 8000Ft-os Lexmark nyomtatóra gondoljunk). van ekkor a nyomtatófejre (illetve magára a szerelésre) garancia kötelezettség?
-
CSorBA
őstag
Nyah, épp a szervízből jövök. Beadtam negyedszerre is a cuccot (CDRW/DVD combo volt) és kaptam panaszlapot vagy mit, ráírtam a problémám, és csereutalványt szeretnék helyette, nem kérem a termék cseréjét... Nagyon kedves volt a szervízes, mondta h. szépen szidjam őket, írjak le mindent, h. milyen szar ez a termék, kellemetlenségek érnek, többet van a szervízben mint a gépemben. Nyah, ha kapok csereutalványt, azon választhatok madj h. visszafizetik, más termék, vagy levásárolnám... Most pedig szépen várok.
-
Kain
senior tag
Jó cikk.Egy bajom van vele.Mégpedig h minden kereskedőt úgy állit be,mint mocskos bűnözők,mintha csak az lenne a céljuk h lehuzzanak mindekit.Oké sokakra igaz,főleg a multit tekintik férgeknek a vásárlókat,de vannak tisztességes kisboltok is,akik azzal próbálnak érvényesülni h korrektek/persze akinek nem inge...én se vettem /.Azonkivül.Most oké h ott egy alkalmazott,akivel jókat lehet üvöltözni,meg mondani h mien egy bunkó volt /mert iylen is van/,de többnyire ki van adva ukáznak,h mit kell mondania,mit tegyen x,y esetben.Oké hivod a fönökét,de az simán elhajt téged,vagy olyan embert küldenek,aki simán elhajt,ha perre viszed,évek mire lesz belőle vmi,szal aki mocsok,az erre fel van készülve.Láttam rá pár példát.......
-
Phix
tag
Kedves Kain,
természetesen nem volt célom a cikkel minden kereskedőt bűnözőnek beállítani - ha úgy tetszik, ez az írás nem szól a tisztességes (nagybetűvel) Kereskedőkről, sem pedig a jogaikkal tisztában levő vásárlókhoz. Ez az írás a tisztességtelen kereskedőkről, de még inkább a megfélemlített vagy csak tájékozatlan vásárlókhoz szól.
Nem tudom sajnálni azt az eladót, akinek a főnök részéről ''ki van adva'', hogy mit mondjon, ezért ő szív, ha egy vásárló tisztában van a jogaival. Ilyen egyszerűen nincs - ha én eladó lennék, nekem nem mondhatna ilyet a főnököm.
Hmm, most, gondolom, az jön, hogy de akkor kirúg. De még csak nem is rúghat ki azért, mert nem vagyok hajlandó törvényt szegni - ha így tenne, beperelném. És meg is nyerném.
Egy dolgot kéne szerintem végre felfogni Magyarországon: hogy a jog csak akkor véd meg bennünket, ha hiszünk benne és ha használjuk. Ha mi magunk sorozatosan megnyírbáljuk a saját jogainkat, akkor frászt sem ér az egész, akkor mindig csak álmodozhatunk arról, hogy ''bezzeg Nyugaton'', de a mi országunk továbbra is lepaktálós, elkendőzős balkáni sárfészek marad.
Kábé azzal értek egyet, amit Ariadne mondott a #15-ben Lohának. Ez egy harc, mindannyiunk harca - és mindenki, aki belenyugszik abba, hogy kamu dumákkal elhajtsák, miközben neki van igaza, csak megnöveli azt az időt, amíg az ilyen kereskedők háborítatlanul nyerészkedhetnek a vásárlók kárára. Ha mindenki tudatosabb fogyasztóvá válna és kiállna a jogaiért, ezek a kereskedők ellehetetlenülnének, és maradnának a tisztességesek, akiről Te is beszélsz. Ezért nem létezik olyan válasz, hogy ''simán elhajt''.
Természetesen én is ''láttam rá példát'', de hálistennek egyre kevesebbet, és én magam sosem járultam hozzá ezekhez a példákhoz. És minden egyes esetben ki is járom magamnak, ami illet. Ehhez szerencsére kevésszer kell hosszasan vitatkozni, a tapasztalatom az, hogy a kereskedők is tisztában vannak azzal, hogy meddig mehetnek el. (Persze, aki nem tudja a jogait, azt naná, hogy megpróbálják átverni.) Ezért kevéssé valószínű, hogy egy kereskedő bármikor is azt mondaná Neked, hogy ''jól van, akkor pereljél'' - hidd el, sokkal jobban tudja, hogy mit veszíthet, mint Te.
No, bocs a hosszúra nyúlt értekezésért - mindenkinek: ne nyeljetek, mert az mindenkinek rosszat tesz, de elsősorban Nektek.[ Jövő héten újabb érdekességekkel jelentkezünk a tudomány és a technika világából ]
-
Ariadne
őstag
Elvileg kifejezetten szerelési munkákra 20.000 feletti bruttó összegnél van jótállás, ha jól emléxem 6 hónap vagy 1 év, hú nem jut eszembe a pontos- ez főleg akkor jön be, ha mondjuk kicserélteted a radiátorokot a lakásban (egy ok, hogy mégiscsak kérjen számlát az ember... ). [link] itt megvannak a fogyvédelmi jogszabályok, ott a listában a javító-karbantartó szolgáltatásos rendelet.
Viszont most elgondolkoztam, hát szavatosság erre is van, mint mindenre, aminek első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállás - és mindez nem csak termékre, szolgáltatásra is vonatkozik. Hú, ezzel most megfogtál , de szerintem (és ezt most nem mondom biztosra, tényleg csak szerintem) szavatosság miatt van, és jónak kell lennie min. 6 hónapig."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
kérdezni tudni kell
többek között azért merült fel bennem a kérdés, mert ha a kompletten vásárolt számítógépemben elromlik a vinyó gar időn túl és tetetek bele a márkaszervízzel új vinyót, akkor a vinyóra újraindul a jótállás. adott esetben egy nyomtatófej közel azonos árban is lehet, mint egy kommersz vinyó, így talán nem túl merész gondolat, hogy esetleg a fejre, mint nagyértékű alkatrészre is van önálló garancia. -
Ariadne
őstag
Ahá, vagy úgy! Tudtommal magára az alkatrészre nincs garancia, de a szerelési munkánál, mint szolgáltatásnál ugyanúgy lehet hibás teljesítés, mint egy adásvételnél. És ugyanúgy bejön a szavatosság, és ugyanúgy kijavítást, kicserélést (ilyenkor a munka újra elvégzését jelenti), vagy a pénzedet (a szolgáltatásért fizetett összeget) vissza. Így már azért jobban értem.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
ok-ok. de mi van akkor, ha tök szakszerűen szereltek, minden frankó, csak éppen a nyomtatófej maga 9 hónap után feladja a harcot. ha jól értelek, akkor ez a szívás kategória, hiszen míg mondjuk az új nyomtató esetében az egészre (így a fejre is) mondjuk 2 év a garancia, addig a beszerelt vadiúj fejre mindössze 6 hónap, a szavatosság első 6 hónapja. jól értem?
-
Ariadne
őstag
Igen, a szavatosság többi részében a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy nem ő rontotta el, és benne volt a hiba. De Máté biztosan tudni fogja a pontos megoldást, én is tőle tanultam sok mindent a fórumon...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kain
senior tag
Kedves Phix!
Alapvetően 1etértünk,sorry ha nagyon ''kirohantam'' volna /utólag visszaolvasva igy érzem/.
Pont ezért tetszik a cikk,mert felvilágositja mind2 oldalt.Köszönöm a kielégitő választ is,nem is nagyon tudok mit hozzáfűzni.Esetleg annyit,ha mindehol talpraesett emberek lennének,már rég nem itt tartanánk -
raszputyin
senior tag
szerintetek garanciális probléma az, ha egy optikai egér ugrál? mindenféle egérpadon próbáltam, de mindegyiken néha ugrik, sőt, mintha kattintásról is küldene jelet a gépnek, mert 1x bezárult az ablak is tőle, amit épp néztem.
ki tudnám cseréltetni? a gond az, hogy 5-10 perc alatt jellemzően nem jön ki a probléma, tehát nem tudom bizonyítani. a Bluefish-ből való, és motoszkál bennem egy kis gyanú, hogy ezt már valaki visszavitte (nyitott zacskóban kaptam...) -
Ariadne
őstag
válasz raszputyin #76 üzenetére
Váááá, a kékhalál... Nincs még olyan hírük, mint az egyik nagy negatív hírnevű számtech cégláncnak (csakazértsemíromleanevét ), de nagyon arrafele haladnak, legalábbis a Bp üzleteik, és ez saját keserű tapasztalat...
És szerintem garanciális probléma, mert így nem lehet rendesen használni, ki kellene cserélniük, vidd vissza minél hamarab. Az újat azért ne fogadd el nyitott zacskóban... Ha ellenállnak, csak írj, mondom, hogyan érdemes továbbmenni.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
róland
veterán
válasz raszputyin #76 üzenetére
Kb. 1800,- Ft egy Genius optikai egér. Napi használatra bőven elegendő. Sajnos ezeknél nincs lezárva a zacskó gyárilag, se a doboz, amibe csomagolják. Egy komolyabb egérnél, úgy 5000,- Ft felett, már nem megengedhető, hogy nyitott legyen a csomagolása.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
róland
veterán
Na megyek próbálkozni.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
róland
veterán
Feladtam, hogy kicsikarjak egy kis bővítést és ott kedvezményt is elérjek. Tehát marad a garanciális csere. Mondjuk ettől nem zárkózott el a forgalmazó. Sulinet garanciális feltételeiről tudtok valami bővebbet?
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
Ariadne
őstag
Konkrétan sulinetről annyit tudok, hogy lehet csere, de csak másik sulinetesre - de hogy ezt hogy oldják meg, ha már nem lehet, csak konfigot venni, azt nem tudom sajnos...
Az adataimnál szereplő honlapon viszont vannak emberkék, akik tudják a választ.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Shim
őstag
holnap viszem gariztatni a vidkarim, csíkoz. a számla végére odaírták, hogy csak eredeti csomagolásban, az összes kiegészítővel együtt veszik vissza. no a doboz már rég nincs meg. ilyenkor buktam volna a garit? (3 évig tartogatnom kéne a dobozt )
Religion – causing genocides over differing imaginary friends
-
Ariadne
őstag
A jótállásról szóló rendelet előírásainál többet nem lehet kérni a fogyasztótól, és abban nem szerepel doboz-megőrzési kötelezettség. Szóval szokták kérni nagyon gyakran, mert sokszor azon van az azonosító címke, ami alapján tudják, melyik nagykertől vették. De igazság (jog) szerint nem kérhetik, a számla és/vagy jótállási jegy elég kell hogy legyen! Ha így nem akarják bevenni, írd bele a vásárlók könyvébe, hogy nem akarják, és mehetsz békéltető testülethez. Meg a fogyvédelemnél is megér egy bejelentést a dolog, bár sok haszna nem lesz.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rocket
nagyúr
Sziasztok!
Garancialis cserenel nagyker a kiskernek koteles uj termeket adni ? vagy lehet gyarilag felujitott (refurbished) is ?"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
CSorBA
őstag
Hi all! Kaptam csere utalványt.. és mentem a mistralba.. azonban... !!! Micsoda meglepetés: NEM akarjak cserélni... Panaszkönyv:
2002.07.03-ám vásároltam egy Philips tipusú Combo drive-ot. A termék négyszer hibásodot meg, ls háromszor volt cserélve. A szervíz felé reklamációs ív lett továbbítva, és kaptam végül a Készüllék cseréje helyett, egy készülékcserére jogosító igazolást. Az üzletükben ezt szerettem volna beváltani. Ez nem következett be, mert az alábbi indokkal utasítottak el: A készülékre 2 év garancia volt, s ez már lejárt. Ezt az indokot nem fogadom el, ugyanis a magyar jogszabályok értemében a garancia előről kezdődik a cserétől. Kérésem: szeretné érvényesíteni a készülékcserére jogosító igaolást. Kérném a vételár visszafizetését. Vásárláskori számlaszám: (akarmi)
Válasz:
Cégünk mindenben maradéktalanul eleget tett a 19/2003-as GKM rendeletnek, beleértve annak 3. paragrafusát is. A kérdéses terméket illetően a kiadot jótálási jegy alapján jótállásra kötelezett nem cégünk, hanem a Profi Szervíz Kft. cégünkhöz a termék NEM került leadásra, az a Profi Szervízben lett leadva. Mivel cégünk és az ún. csereigazolást kiállító szervíz között semmiféle megállapodás vagy jogviszony nincsen, és mivel a remék cégünkhöz nem került leadásra, a vásárló cégünknél nem élhet a PTK-ban szabályzott elállási jogával. A kérdéses termékről a vásárló számlát, vagy a vásárlást igazoló bizonylatot, illetőleg cégünk által kiállított és leőecsételt jegyet nem tudott bemutatni.
Nos, tudtam számlát bemutatni... De az a vásárláskori termékre szólt ! (szerintük) És nem az újra... Nos, mit tehetek? felhúztak kicsit... belekötöttek h. külső szervíz.. és nem állnak vele szerződésben.. Holott a szervíz nekem ad igazat, kezemben h. szar a termék, ehhez a mistralnak semmi köze.. A szervíztől van papírom h. akár a pénzt is viszakérhetem... Pls reakciót.. -
Ariadne
őstag
Welcome to the club... [link]
Rendszeres és jogszabályellenes gyakorlat ez náluk, jól érzed. Emberi hangon kommunikálva megegyezés gyakorlatilag lehetetlen, békélttő testülettel lehet próbálkozni (lásd link), de eljönni nem fognak, bíróságon már többen is perlik őket, vokopeti nevű emberke ha jól tudom konkrétan emiatt. Egyelőre 600.000-es bírságot kaptak, és az ügyészségen van az anyaguk... A fogyasztóvédelem valószínűleg közérdekű keresettel fog menni ellenük.
Sokszori meghibásodás miatt el lehet állni a szerződéstől, jogod van hozzá, ha javítani és/vagy cserélni nem lehet vagy nem akarják. A garancia (jótállás) újrakezdődik, ha új terméket kaptál, természetesen. Elállásnál a teljes eredeti vételár jár vissza.
Mekkora hanta szöveg, hogy nem ők a jótállásra kötelezettek! Hát ha még tudnák, hogy a szervíz is az ő érdekükben jár el jogilag... Egyébként tudják, de nem hajlandóak tudomást venni a magyar szabályokról."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Csak nem vinyó? Magyar szabályok szerint jótállási (vásárlástól 1 év) és szavatossági idő (vásárlástól 3 év tartós fogyasztási cikknél) alatt is háromféle módja van a hibás termék ''lerendezésének'': javítás, ha nem megy van nem hajlandó, akkor csere (ugyanolyan, új termékre), ha ez sem megoldható vagy nem akarja, teljes vételár visszafizetése.
A 3. év után már amelyik vinyóra vállal a gyártó többet, adhat másik javítottat is, elvileg azelőtt nem. Az igazi gond az, hogy refurbushed-ként nem a saját javítottadat kapod meg, hanem másét, és ilyet nem igazán lehetne... Ki tudja, ki és mennyit használta előtte azt a vinyót. Sajnos elég kilátástalan elérni valamit ilyen helyzetben, de egy bejelentést megér a fogyvédelemhez szerintem, tenni nem tudnak semmit, de ha elég sokan panaszkodnak, akkor nyilván nem fogják annyiban hagyni a dolgot.
A kisker-nagyker viszonyt meg rendezzék le egymás közt, ez a kisker egyéni szoc problémája, amit szeretnek a fogyasztóra áttenni...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CSorBA
őstag
Ó h. a Már csak röhögök rajtuk... Mert mondjuk egy 4 éves cd combo drive nem vág hanyatt (bár a 30rugót eltudnám költeni) De már csakazértis utána járok, és nem hagyom annyiba... Elből és kész.. ennyire szemetek nem lehetnek.. Amúgy a mistrálnál a srác azt mondta h. ő sem vásárol náluk... Meg h. a mistralt vmi jogászcsávó vezeti.. Ehe ehe.. elég szemetek.. Lesz ami lesz, csütörtökön megyek a fogyvédhez
-
Ariadne
őstag
Jogász - khmmm. Levelezőn jár az egyetemre még... biztos nincs még túl a 3. éven, mert polgári jogból elég gyenge, és a szavatosságra-jótállásra vonatkozó dolgokat sajátosan értelmezi. Így sehol sem tanítják...
Fogyvédelem azért jó, mert elmondják, mit tudsz tenni, de sajnos már nem tudnak maguk segíteni. Viszont biztos gyűjtik bejelentéseket. Gondolom kitesznek egy-két szekrényt.
Érdemes vásárlók könyvébe beírni ott helyben az üzletben, ha vita van. Általában költenek rá valami választ, mindegy, hozd el a másodpéldányt. Ezzel lehet békéltető testülethez menni (gugli megmondja) ingyen, aztán esetleg csatlakozni vokopetihez...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rocket
nagyúr
Igen vinyo.
Pont ez az amit en is mondtam mikor kiszurtam refurbished a vinyo,hogy legalabb a sajatom lenne az, de ez egy teljesen masik.
Fogyasztovedelemmel beszeltem mar, mivel nagyker->kisker kozotti dologrol van szo (meg akkor is ha sajat magam hasznaltam a vinyot) csak jogi utan szerezhetnek igazat magamnak, annyit meg 1 vinyo nem er
Jelen esetben en vagyok a kisker es a fogyaszto is, tehat ezert is kilatastalan barmit is tenni jogi ut nelkul.
Mindenesetre oda kell erre figyelni, az ilyen termekeket jobb orszagokban kulon feltuntetve olcsobban aruljak, nalunk meg garancialis cserere ilyet adnak, maxtor matrica aljara van irva, hogy ''refurbished to maxtor specifications (2)'' ,akkor valt gyanussa a dolog amikor neztem a vinyo osszegyurt zacsijat, ugye maxtor vinyok olyan zacsiban vannak amibol kiszivjak a levegot, es rafeszul a vinyora, ez meg ossze-vissza van gyurodve es tele van levegovel, de bontatlan.
Maxtor oldalan azt irjak, ezekre a termekekre ugyanugy vonakozik a garancia, mint uj termekekre, tehat 1 ev utan kuldheted nekik sajat koltsegen, es cserelik.
Az hozza tartozik az igazsaghoz, uj vinyo ugyanugy elromolhat mint egy refurbished, remelem nem lesz gond vele, koszi a tanacsokat"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
polip
addikt
üdv!
meg tudja valaki mondani nekem, hogy a számítógép alkatrész tartós fogyasztási cikknek minősül-e?
jelesül egy dvd íróról van szó!
thx!ThinkPad X300 || Samsung Galaxy Nexus - JellyBean
-
Ariadne
őstag
Hű, lehet kicsit késői válasz...
No, szerintem biztosan igen, de nincs rá jogszabály, ezt mindig az adott esetben kell eldönteni. Szavatosság miatt kérdezed gondolom, hogy 2 vagy 3 év van rá, szvsz mindenképp 3. Csak ugye ilyenkor már neked kell bizonyítani, hogy hibás..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nünüke1975
aktív tag
Mi kell ahhoz hogy csereutalványt kapjak?Egy Lg tabletről lenne szó.Már harmadszor megy a szervizbe ugyanazzal a hibával.Már elegem van.A tab még garanciás telenoros.Hányszor kell még elküldjem?
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest