Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
Tegyük hozzá azt is a témához, hogy ok nélkül ne erősködjünk és szívassuk a kereskedőt, szervizt. Sokszor értelmes hangnemmel és hozzáállással többet el lehet érni, mint azonnali asztalveréssel.
Gondolok arra, hogy most azért ne rohanjon mindenki azonnali cserét kérni, ha adott esetben kibírja az értelmes javítási időt - ez a húzás lehet, hogy felhasználóbarát, viszont meglehetősen (kis)kereskedőellenes, pláne olyan iparágakban (pl. számtech kisker, nagyonkisker), ahol elég vékonykák a haszonkulcsok (mert azok, igen).
Ha jól tudom, most már menet közben is meg lehet gondolni magunkat, azaz ha a szerviz túl sokáig ül a terméken, akkor a javítás lehet cserére módosítani. A korábbi jogszabály szövegét lehetett úgy is értelmezni, hogy javítást vagy cserét kér a vásárló, és ha már az egyik mellett döntött, akkor nem lehet meggondolni magunkat.
Természetesen mindezek mellett hasznos és fontos is tisztában lenni a pontos jogi szabályozással. Sokszor azonban maguk a kereskedők, illetve az ott dolgozó, nem igazán naprakész alkalmazottak nincsenek tisztában a pontos feltételekkel, és pusztán higgadt felvilágosítás után is beletörődnek, hogy a fogyasztónak van igaza.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Pont hogy nem mondhatják azt a törvény szerint, hogy megpróbálják megjavítani. Kérheted a termék cseréjét, ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor árleszállítást kérhetsz (teszem azt elfogadod a kishibás terméket, de olcsóbban), vagy elállhatsz a szerződéstől, azaz minden visszakerül az eredeti állapotba: termék a kereskedőhöz, pénz hozzád.
Egyedül akkor zárkózhatnak el a csereigénytől, ha jelentős kellemetlenség nékül javítható - pl. biztosítékcsere, vagy bármi. Egy hónap már nem nevezhető jelentéktelen kellemetlenségnek.
Ettől függetlenül nem egyszerű a helyzet, mert kényszerítő ereje egyedül a bíróságnak van, az pedig elég hosszadalmas. Itt nincs már állami szerv, aki leszól fenntről egy gazdasági szereplőre, hogy ejnye, tessék kicserélni de azonnal.Department of Redundancy Department