Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz Ariadne #15 üzenetére

    Teljesen igazad van - én is ezt akartam megfogalmazni, csak nem tudtam ilyen szépen :)

    Department of Redundancy Department

  • Loha

    veterán

    válasz Ariadne #15 üzenetére

    Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv.

    Itt az a gond, hogy jogszabályba vagy törvénybe ütköző szerződést nem lehet kötni, pontosabban, ha ez fentáll, akkor onnantók kezdve érvénytelen a szerződés.
    Ha elolvassa vki pl egy bizonyos üzlet garanciális feltételeit, akkor annak szinte minden pontja jogellenes. Na most hogy lehet teljesen nyilvánosan jogellenes szerződést áláiratatni a fogyasztókkal?

    Magyarorszag.hu-ról:
    A minőségi kifogások rendezése során is gyakran előfordul, hogy a kereskedő azzal a feltétellel veszi vissza a hibás árut, ha annak értékét a vevő az üzletben levásárolja. Nagyon fontos tudni, hogy a Ptk. mind a jótállási, mind a szavatossági időn belül történő igényrendezés alapján csak kijavításra, cserére, árleszállításra és - a szerződéstől történő elállás esetében - a vételár visszafizetésére ad lehetőséget . Természetesen a panasz gyors és hatékony rendezése érdekében a vevő által is elfogadott levásárlásra is sor kerülhet (pl. a hibás cipő helyett egy másikat kapunk a kereskedőtől), de az eladó nem ragaszkodhat ehhez a megoldáshoz, ha a vevő ettől elzárkózik. (A gyakorlat azt mutatja, hogy a vevők az esetek döntő többségében ''belemennek'' ebbe a lehetőségbe, egyrészt azért, mert nem ismerik a jogaikat, másrészt azért mert - jogosan - attól tartanak, hogy jelentősen megnehezül a vita rendezése, ha nem fogadják el a kereskedő ajánlatát.)

Új hozzászólás Aktív témák