Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    Végre! Ideje volt egy ilyen cikknek, nagyon tömör és hasznos, és minden benne van! :C :C :C

    Nem láttam a cikkben, de jó tudni: ha egyezkedni kell a kereskedővel, mert vita van bármilyen okból, mindig érdemes a vélemények eredménytelen ütköztetése után beírni a vásárlók könyvébe (kötelező lennie minden üzletben, tollal együtt :D, lepecsételt, lapszámozott, összefűzött könyv), és elhozni a nekünk járó példányt (a tollat inkább nem :DDD ). Később ugyanis, ha esetleg elfajul a dolog, ezzel, ezekkel lehet csak igazolni, hogy akkor és ott tényleg nem voltak hajlandóak, nem fogadták el, nem vették be, stb - ugyanis nálad és náluk is van példány belőle, ezért utólag nem lehet egyoldalúan változtatni rajta. Ne féljetek akár minden újabb probléma esetében beleírni, sok múlhat rajta. (Saját tapasztalatból mondom... ;) )

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #11 üzenetére

    Amíg nem csap senki az asztalra, addig megtehetik ezek a cégek, hogy hasraütött árat levásároltassanak (holott levásároltatni magyar jog alapján nem lehet, és kifejezetten a teljes vételárat kell visszaadni a kezébe bele), hónapokig üljenek egy cuccon javítás címén, akkor is a vásárlóra fogják a hibát, amikor az nyilvánvalóan gyártási hiba, és még sorolhatnám... Tudják ugyanis, hogy a legtöbb ember inkább elfogadja a helyzetet, mint hogy tegyen is valamit. :( Nyilván egy normális kiskernél az ember nem fogja visszakérni az elromlott videókártya egy évvel ezelőtti árát, hanem kér helyette egy másik hasonlót, ha ők is normálisan állnak a dologhoz - de rengeteg helyen hülyére veszik az embert...

    Arról szvsz nem sok értelme van vitázni, hogy jók-e a jogszabályok vagy sem, mert egyikünk sem vállalná be, hogy lobbizzon a megváltoztatásukért, addig meg csak szó, szó, szó...

    Egy-két rossz tapasztalat után mondjuk lehet jó céget is találni, akik igenis képesek teljesíteni azt, ami elő van írva. A többinél meg nem kell vásárolni, szvsz ilyen egyszerű, a pénzünkkel szavazunk. ;)

    A fogyasztóvédelmi felügyelőségek már (EUs hatásra) nem foglalkoznak egyedi ügyekkel, nem vonulnak ki ellenőrizni, csak mert bejelented nekik az esetedet. Legtöbbször az a válasz érkezik, hogy menj békéltető testülethez és bíróságra. Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv. Viszont ha tömeges panaszok érkeznek egy üzletre (nem írom le a nevét, de lesz várhatóan az egyik számtech hálózattal szemben is), akkor ún. közérdekű keresettel próbálják jobb belátásra bírni az ilyen cégeket.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz padee #16 üzenetére

    A nagykerek szerintem simán pofátlanok, hagyták őket elszemtelenedni a kiskerek. Erre mindig jön a felhördülés, hogy ''húúú, de a kisker akkor mit tegyen, őt nem védi senki'', amire én mindig azt mondom, hogy bocsika, a kisker jogi személy, mondjuk kft, talán csak van egy ügyvédje, aki bevállalná egyszer azt, hogy leverje a nagykeren azt a kárt, ami a normális gariztatásból őt éri (a jogszabályi alap megvan rá, visszkereseti igénynek hívják). Erre pedig az a válasz ált., hogy akkor meg nem lesz nagyker, aki elad nekünk, kiskereknek. Szerintem pedig nem a sült galambra vagy a jóisten közbeavatkozására kellene várniuk a kiskereknek, hanem pl. létrehozni valami érdekképviseleti tömörülést, ami már sok kisker nevében hatásosabban léphetne fel...

    És tényleg nem udom elhinni, hogy nincsenek normális nagykerek, ha egyszer léteznek normális kiskerek - nekik csak intézi valahogy a gariztatást egy normális nagyker, gondolom...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz CSorBA #21 üzenetére

    Ha kicserélik, minden alkalommal újraindul a garancia. Ha van papírod arról, hogy újat kaptál helyette, és azon látszik az időpont, már jól állsz. (A határidő meghosszabbodása akor jönne be, ha csak javítják.) Ha normálisak, érdemes megegyezni velük, hogy akkor most egy másik márkát/típust szeretnél, ami megfelel a mostani combód eredeti (!) vételárának.

    Ha nem akarják venni az adást, csapj az asztalra és közöld velük, hogy bár nem tudnak róla, de újraindult a garancia a combódra, szóval még garanciális (remélhetőleg benne vagy még az egy évben), vesd be az ''akkor megyek a fogyasztóvédelemhez'' jelszót, aztán írd bele a dolgot, az ő reakciójukkal együtt a vásárlók könyvébe, hozd el az egyik példányt. Van, hogy reagálnak valamit, érdemes visszamenni elolvasni, másolatot kérni róla. Kecsegtetheted őket azzal is, hogy ennyi cserebere után akár el is állhatnál a szerződéstől, ha nem tudnak abból a fajtából egy jót adni és nem akarsz náluk venni más fajtát... (Tényleg jogod van hozzá, de ez akár el is mérgesítheti a helyzetet, ha ők csakazértsem állnak kötélnek.) Ha nem megy, hátha használ a békéltető testület (ingyenes az eljárásuk - Mist***nál nem használ). Ennyi békésebb rendezési módot tudok, bíróságra meg nem érdemes menni ennyi pénzért (szerintem). :)

    Luciferc: Gyorsabb voltál, de tulképp ugyanazt írtuk. :DDD

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #25 üzenetére

    OK, felosztjuk a piacot... ;]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz CSorBA #27 üzenetére

    Elfelejtettem: fénymásold le a garipapírt, mielőtt elviszed, és ha lehet, ne add ki a kezedből... :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz thaler2 #28 üzenetére

    Előszöris jó lenne ellenőrizni, hogy ők nem javítani akarják-e. Ugyanis ha a vásárlástól 3 napon túl jelenti be az ember a hibát, és cserét kér, joguk van azt mondani, hogy nem cserélünk, mert sokba kerülne nekünk, ezért javítjuk. És javításnál még szvsz elmehet a 2 helyett 3 hét, nálam mondjuk egy hónaptól lesz olyan nagyon ejnye a dolog.

    Ha viszont 3 munkanapon belül bevittétek (az adott üzlet nyitva tartási idejét is beleszámítva), akkor tényleg cserélnie kell és nem javíthat! És ezt illett volna már megejtenie. Ahogy feljebb is írtam, asztalracsapás, pénz visszakövetelése az üzletben, ahol vásároltad, beírás a vásárlók könyvébe, békéltető testület, kb. ezek a lehetőségek. Ha tovább kell menni, arról is tudok írni, de remélhetőleg nem lesz rá szükség. :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz thaler2 #32 üzenetére

    Akkor dombon a tanya :DDD , ilyenkor egyértelmű, vissza kell adniuk a teljes vételárat. Valószínűleg eleve nem javítható és nem tudják cserélni sem, így a vételár visszaadása az egyetlen fennmaradó lehetőség a Ptk alapján. Levásárlás nem szerepel sehol sem, szóval vissza kell adniuk a manit. A hangos követelésen túl biztos ami biztos fogyvédelemnek egy panasz e-mail (haszna nincs, de hátha gyűlik), vásárlók könyve bejegyzés, hogy mennyi ideje és mégsem hajlandóak, aztán azzal békéltető testülethez (megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett vannak, lásd gugli). Ezek a legális lehetőségek... :DDD

    MOD: A csere mindig ugyanolyan másikra való cserét jelent, szóval ha nincs az a típus és tenyérbemászóan viselkednek, simán ki lehet verni a balhét. :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #35 üzenetére

    Egyrészt mindenki csak azt ír alá, amit akar. Másrészt a ''garanciális feltételek'' nevű szösszenetek ''általános szerződési feltételek'' név alatt futnak jogilag, külön rendelkezések vannak arra, mit lehet tenni, ha ennek a tartalma jogszabályellenes. A gyakorlatban ez a bíróság előtti megtámadását jelenti az ászf-nek - én harcos fogyasztóvédő vagyok, de biztos nem fizetnék azért, hogy xy cég megváltoztassa az ászfjét...

    Különösen, mivel konkrétan a fogyasztóvédelmi jogszabályok túlnyomó többségétől való eltérés semmisséget eredményez, ez azt jelenti, hogy olyan az adott szövegrész, mintha ott sem lenne, helyette belép a fogyvéd jogszabályok (Ptk. megfelelő szakaszai, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet) megfelelő része. Szóval nekem olyan nagyon mindegy, mit írnak a feltételeikben, annak max. a rám nézve kedvezőbb részei élnek, a többit meg akár alá is írathatják velem, akkor sem lehet soha érvényes. :)

    De persze segít abban, hol nem szabad vásárolni. Ha már az ászf-jük bűzlik, milyen lehet az ügyintézés a gyakorlatban. :( (Pl. sok helyen kérnek -jogellenesen - díjat azért, ha szerintük nem hibás, ezt nem szabad kifizetni, az egyik legnagyobb lehúzás...)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #37 üzenetére

    Nem tudom, én nem érzem magam kiszolgáltatottnak, elérem, amit akarok ilyen téren, és megválogatom, hol vásárolok. De persze ehhez nekem is pofára kellett esnem egy céggel Szegeden meg egy másikkal Bp, most már viszont nem hagyom magam... :D És szvsz igenis van értelme szívózni, ha felajánlják a levásárlást, főleg ha kiszámolod, te mennyit vesztesz ezzel és ők mennyit nyernek (dupla haszon, sőt...). Jó, tudom, vérmérsékletfüggő is a dolog, én nagyon ugrom az ilyen ordas átvágásokra, amikkel próbálkoznak, másnak meg nem éri meg az időt és fáradságot, mindenkinek joga van eldönteni, mit akar.

    Az eb szerintem ott van elhantolva ''össztársadalmi szinten'', amit a hsz-ed végén írtál: ''A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában...'' Amíg ez nem változik, addig nem lesz nagy változás a cégek hozzáállásában sem...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz róland #40 üzenetére

    Farkasbőrbe bújt bárány. ;]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #46 üzenetére

    Ha folyton javítgatni akarják, ezt szakszerűtlenül teszik, és mindig van valami gond vele, el lehet állni a szerződéstől. Valamilyen papírt mindenképp kell adniuk a javítás tényéről, idejéről, elvileg a hibának is rajta kell lennie, meg az új jótállási határidőnek is, úgy tudom. Az mindenesetre bizots, hogy azzal az idővel, amíg nincs nálad a monitor, meghosszabbodik a jótállás, vagyis a ''kieső'' napokat hozzá kell adni az eredeti számla kiállításához képest 1 vagy gondolom inkább 3 évhez (moncsinál annyit szoktak, ha jól tudom), és akkor jár csak le a jótállás. Ha kiszámolod, így tulképp bármeddig eljavítgathatnának, ezért lehet elállni ilyenkor, mert ''jelentős kényelmetlenség'' nélkül már nem oldható meg a javítás...

    A Sulinet viszont bonyolítja a dolgot, emiatt van az, hogy ilyen esetben nem túl jó megoldás az elállás, mert adóbevallás módosítással, hercehurcával jár. Érdemes megegyezni mindenképp, és kérni helyette egy másik, hasonló típust, nyilván árban is az eredeti vételárhoz közelit. Sajnos van egy olyan érzésem, hogy a sulinet miatt ez a megoldás sem túl egyszerű, utána kellene kérdezni valakitől, aki eladói oldalról foglalkozik(ott) sulinettel, hogy ez mennyire kivitelezhető - ugyanis gyanítom, ugyanattól a konzorciumtól kellene szerezniük, de már ugyanolyan nincsen, hasonló sem esetleg... Szerintem sok kompromisszumot igényel a helyzet megoldása...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz pisti #50 üzenetére

    :C Azért ezt nagyon jó hallani... Ezek szerint tényleg sokszor csak kifogást keresnek a kiskerek, amikor a nagykerre mutogatnak, hogy ő a rossz, aki nem hajlandó cserélni/visszafizetni - gondolom macerás lehet az ügyintézés, vagy éppen tényleg rosszabb nagykert fognak ki egyesek, pedig hát nagy a tenger és sok hal van benne... :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #58 üzenetére

    Hát igen, úgy illene... Mondjuk lehet, hogy valakinek pl. direkt a fekete monitor a jó csak, mert az passzol a házhoz, billhez és egérhez, vagy valamelyik paraméter fontosabb, mint a többi, pl. nem szeretnék TFT moncsiból TN+filmes panelűt... Szóval ha az általánso jótállási szabályokat nézzük, amelyek biztosan vonatkoznak az ilyen esetre is, akkor bizony kiválaszthatod, milyet akarsz. :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz bobsys #60 üzenetére

    Most mindegy, hogy komplett konfig vagy egy szál videókártya, 1 év kötelező jótállás van rá, és 3 év szavatosság (arra, ami tartós fogyasztási cikk - más dolgokra 2 év a szavatosság), mind2 a vásárlás időpontjától. Különbség: ha bizonyíthatatlan, ki vagy mi okozta a hibát, jótállás ideje alatt a kereskedő bukja a dolgot, szavatosság alatt már a fogyasztó. Ha a gyártó többéves ''garanciát'' vállal, mint pl. monitoroknál vagy IKEA ágyaknál, az - ha az ellenkezőjét nem kötötte ki - ugyanolyan, mint a jótállás (sőt, az). :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz bobsys #63 üzenetére

    De tudok olyan céget, akik két év garanciát adnak a konfigjaikra és az általuk összeállított gépekre... :D

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #65 üzenetére

    Elvileg kifejezetten szerelési munkákra 20.000 feletti bruttó összegnél van jótállás, ha jól emléxem 6 hónap vagy 1 év, hú nem jut eszembe a pontos- ez főleg akkor jön be, ha mondjuk kicserélteted a radiátorokot a lakásban (egy ok, hogy mégiscsak kérjen számlát az ember... ;] ). [link] itt megvannak a fogyvédelmi jogszabályok, ott a listában a javító-karbantartó szolgáltatásos rendelet.

    Viszont most elgondolkoztam, hát szavatosság erre is van, mint mindenre, aminek első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállás - és mindez nem csak termékre, szolgáltatásra is vonatkozik. Hú, ezzel most megfogtál :D , de szerintem (és ezt most nem mondom biztosra, tényleg csak szerintem) szavatosság miatt van, és jónak kell lennie min. 6 hónapig. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #71 üzenetére

    Ahá, vagy úgy! Tudtommal magára az alkatrészre nincs garancia, de a szerelési munkánál, mint szolgáltatásnál ugyanúgy lehet hibás teljesítés, mint egy adásvételnél. És ugyanúgy bejön a szavatosság, és ugyanúgy kijavítást, kicserélést (ilyenkor a munka újra elvégzését jelenti), vagy a pénzedet (a szolgáltatásért fizetett összeget) vissza. Így már azért jobban értem. :)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz luciferc #73 üzenetére

    Igen, a szavatosság többi részében a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy nem ő rontotta el, és benne volt a hiba. De Máté biztosan tudni fogja a pontos megoldást, én is tőle tanultam sok mindent a fórumon... :B :D

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz raszputyin #76 üzenetére

    Váááá, a kékhalál... Nincs még olyan hírük, mint az egyik nagy negatív hírnevű számtech cégláncnak (csakazértsemíromleanevét :) ), de nagyon arrafele haladnak, legalábbis a Bp üzleteik, és ez saját keserű tapasztalat...

    És szerintem garanciális probléma, mert így nem lehet rendesen használni, ki kellene cserélniük, vidd vissza minél hamarab. Az újat azért ne fogadd el nyitott zacskóban... :) Ha ellenállnak, csak írj, mondom, hogyan érdemes továbbmenni. ;]

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz róland #80 üzenetére

    Konkrétan sulinetről annyit tudok, hogy lehet csere, de csak másik sulinetesre - de hogy ezt hogy oldják meg, ha már nem lehet, csak konfigot venni, azt nem tudom sajnos...

    Az adataimnál szereplő honlapon viszont vannak emberkék, akik tudják a választ.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Shim #82 üzenetére

    A jótállásról szóló rendelet előírásainál többet nem lehet kérni a fogyasztótól, és abban nem szerepel doboz-megőrzési kötelezettség. Szóval szokták kérni nagyon gyakran, mert sokszor azon van az azonosító címke, ami alapján tudják, melyik nagykertől vették. De igazság (jog) szerint nem kérhetik, a számla és/vagy jótállási jegy elég kell hogy legyen! Ha így nem akarják bevenni, írd bele a vásárlók könyvébe, hogy nem akarják, és mehetsz békéltető testülethez. Meg a fogyvédelemnél is megér egy bejelentést a dolog, bár sok haszna nem lesz.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz CSorBA #85 üzenetére

    Welcome to the club... [link]

    Rendszeres és jogszabályellenes gyakorlat ez náluk, jól érzed. Emberi hangon kommunikálva megegyezés gyakorlatilag lehetetlen, békélttő testülettel lehet próbálkozni (lásd link), de eljönni nem fognak, bíróságon már többen is perlik őket, vokopeti nevű emberke ha jól tudom konkrétan emiatt. Egyelőre 600.000-es bírságot kaptak, és az ügyészségen van az anyaguk... A fogyasztóvédelem valószínűleg közérdekű keresettel fog menni ellenük.

    Sokszori meghibásodás miatt el lehet állni a szerződéstől, jogod van hozzá, ha javítani és/vagy cserélni nem lehet vagy nem akarják. A garancia (jótállás) újrakezdődik, ha új terméket kaptál, természetesen. Elállásnál a teljes eredeti vételár jár vissza.

    Mekkora hanta szöveg, hogy nem ők a jótállásra kötelezettek! Hát ha még tudnák, hogy a szervíz is az ő érdekükben jár el jogilag... Egyébként tudják, de nem hajlandóak tudomást venni a magyar szabályokról.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz rocket #84 üzenetére

    Csak nem vinyó? Magyar szabályok szerint jótállási (vásárlástól 1 év) és szavatossági idő (vásárlástól 3 év tartós fogyasztási cikknél) alatt is háromféle módja van a hibás termék ''lerendezésének'': javítás, ha nem megy van nem hajlandó, akkor csere (ugyanolyan, új termékre), ha ez sem megoldható vagy nem akarja, teljes vételár visszafizetése.

    A 3. év után már amelyik vinyóra vállal a gyártó többet, adhat másik javítottat is, elvileg azelőtt nem. Az igazi gond az, hogy refurbushed-ként nem a saját javítottadat kapod meg, hanem másét, és ilyet nem igazán lehetne... Ki tudja, ki és mennyit használta előtte azt a vinyót. :((( Sajnos elég kilátástalan elérni valamit ilyen helyzetben, de egy bejelentést megér a fogyvédelemhez szerintem, tenni nem tudnak semmit, de ha elég sokan panaszkodnak, akkor nyilván nem fogják annyiban hagyni a dolgot. :)

    A kisker-nagyker viszonyt meg rendezzék le egymás közt, ez a kisker egyéni szoc problémája, amit szeretnek a fogyasztóra áttenni...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz CSorBA #88 üzenetére

    Jogász - khmmm. Levelezőn jár az egyetemre még... :DDD biztos nincs még túl a 3. éven, mert polgári jogból elég gyenge, és a szavatosságra-jótállásra vonatkozó dolgokat sajátosan értelmezi. Így sehol sem tanítják... :O

    Fogyvédelem azért jó, mert elmondják, mit tudsz tenni, de sajnos már nem tudnak maguk segíteni. Viszont biztos gyűjtik bejelentéseket. :D Gondolom kitesznek egy-két szekrényt. :DDD

    Érdemes vásárlók könyvébe beírni ott helyben az üzletben, ha vita van. Általában költenek rá valami választ, mindegy, hozd el a másodpéldányt. Ezzel lehet békéltető testülethez menni (gugli megmondja) ingyen, aztán esetleg csatlakozni vokopetihez...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz polip #91 üzenetére

    Hű, lehet kicsit késői válasz...

    No, szerintem biztosan igen, de nincs rá jogszabály, ezt mindig az adott esetben kell eldönteni. Szavatosság miatt kérdezed gondolom, hogy 2 vagy 3 év van rá, szvsz mindenképp 3. Csak ugye ilyenkor már neked kell bizonyítani, hogy hibás...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák