Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biker

    nagyúr

    válasz Loha #11 üzenetére

    ha most veszel egy 400-as vinyót cc. 30k-ért, és 2.6 év múlva meghal, kicserélik, mert tegyük fel kapható lesz, akkor is köteles vagy elfogadni, ha akkor 3k-t ér az adott eszköz, mert ki lehet cserélni...

    más kérdés, hogy újabb 3 év garid lesz rá :)

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #11 üzenetére

    Amíg nem csap senki az asztalra, addig megtehetik ezek a cégek, hogy hasraütött árat levásároltassanak (holott levásároltatni magyar jog alapján nem lehet, és kifejezetten a teljes vételárat kell visszaadni a kezébe bele), hónapokig üljenek egy cuccon javítás címén, akkor is a vásárlóra fogják a hibát, amikor az nyilvánvalóan gyártási hiba, és még sorolhatnám... Tudják ugyanis, hogy a legtöbb ember inkább elfogadja a helyzetet, mint hogy tegyen is valamit. :( Nyilván egy normális kiskernél az ember nem fogja visszakérni az elromlott videókártya egy évvel ezelőtti árát, hanem kér helyette egy másik hasonlót, ha ők is normálisan állnak a dologhoz - de rengeteg helyen hülyére veszik az embert...

    Arról szvsz nem sok értelme van vitázni, hogy jók-e a jogszabályok vagy sem, mert egyikünk sem vállalná be, hogy lobbizzon a megváltoztatásukért, addig meg csak szó, szó, szó...

    Egy-két rossz tapasztalat után mondjuk lehet jó céget is találni, akik igenis képesek teljesíteni azt, ami elő van írva. A többinél meg nem kell vásárolni, szvsz ilyen egyszerű, a pénzünkkel szavazunk. ;)

    A fogyasztóvédelmi felügyelőségek már (EUs hatásra) nem foglalkoznak egyedi ügyekkel, nem vonulnak ki ellenőrizni, csak mert bejelented nekik az esetedet. Legtöbbször az a válasz érkezik, hogy menj békéltető testülethez és bíróságra. Ezen sokan fennakadnak, de ilyen szempontból elkényeztetett minket az előző időszak - a fogyasztó a kiskerrel köt egy adásvételi szerződést, ebbe a mai világban nem igazán jó, ha beavatkozik ''fentről'' egy állami szerv. Viszont ha tömeges panaszok érkeznek egy üzletre (nem írom le a nevét, de lesz várhatóan az egyik számtech hálózattal szemben is), akkor ún. közérdekű keresettel próbálják jobb belátásra bírni az ilyen cégeket.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #35 üzenetére

    Egyrészt mindenki csak azt ír alá, amit akar. Másrészt a ''garanciális feltételek'' nevű szösszenetek ''általános szerződési feltételek'' név alatt futnak jogilag, külön rendelkezések vannak arra, mit lehet tenni, ha ennek a tartalma jogszabályellenes. A gyakorlatban ez a bíróság előtti megtámadását jelenti az ászf-nek - én harcos fogyasztóvédő vagyok, de biztos nem fizetnék azért, hogy xy cég megváltoztassa az ászfjét...

    Különösen, mivel konkrétan a fogyasztóvédelmi jogszabályok túlnyomó többségétől való eltérés semmisséget eredményez, ez azt jelenti, hogy olyan az adott szövegrész, mintha ott sem lenne, helyette belép a fogyvéd jogszabályok (Ptk. megfelelő szakaszai, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet) megfelelő része. Szóval nekem olyan nagyon mindegy, mit írnak a feltételeikben, annak max. a rám nézve kedvezőbb részei élnek, a többit meg akár alá is írathatják velem, akkor sem lehet soha érvényes. :)

    De persze segít abban, hol nem szabad vásárolni. Ha már az ászf-jük bűzlik, milyen lehet az ügyintézés a gyakorlatban. :( (Pl. sok helyen kérnek -jogellenesen - díjat azért, ha szerintük nem hibás, ezt nem szabad kifizetni, az egyik legnagyobb lehúzás...)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Loha #37 üzenetére

    Nem tudom, én nem érzem magam kiszolgáltatottnak, elérem, amit akarok ilyen téren, és megválogatom, hol vásárolok. De persze ehhez nekem is pofára kellett esnem egy céggel Szegeden meg egy másikkal Bp, most már viszont nem hagyom magam... :D És szvsz igenis van értelme szívózni, ha felajánlják a levásárlást, főleg ha kiszámolod, te mennyit vesztesz ezzel és ők mennyit nyernek (dupla haszon, sőt...). Jó, tudom, vérmérsékletfüggő is a dolog, én nagyon ugrom az ilyen ordas átvágásokra, amikkel próbálkoznak, másnak meg nem éri meg az időt és fáradságot, mindenkinek joga van eldönteni, mit akar.

    Az eb szerintem ott van elhantolva ''össztársadalmi szinten'', amit a hsz-ed végén írtál: ''A nép meg oda megy ahol olcsó, és van választék, és ha átverik garancia terén, akkor ennek nincs is tudatában...'' Amíg ez nem változik, addig nem lesz nagy változás a cégek hozzáállásában sem...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • karib

    addikt

    válasz Loha #37 üzenetére

    Pont hogy nem mondhatják azt a törvény szerint, hogy megpróbálják megjavítani. Kérheted a termék cseréjét, ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor árleszállítást kérhetsz (teszem azt elfogadod a kishibás terméket, de olcsóbban), vagy elállhatsz a szerződéstől, azaz minden visszakerül az eredeti állapotba: termék a kereskedőhöz, pénz hozzád.

    Egyedül akkor zárkózhatnak el a csereigénytől, ha jelentős kellemetlenség nékül javítható - pl. biztosítékcsere, vagy bármi. Egy hónap már nem nevezhető jelentéktelen kellemetlenségnek.

    Ettől függetlenül nem egyszerű a helyzet, mert kényszerítő ereje egyedül a bíróságnak van, az pedig elég hosszadalmas. Itt nincs már állami szerv, aki leszól fenntről egy gazdasági szereplőre, hogy ejnye, tessék kicserélni de azonnal.

    Department of Redundancy Department

  • pisti

    őstag

    válasz Loha #11 üzenetére

    Én nemrég jártam pont úgy, hogy a vadi új Asus K8n4e alaplap meg se mukkant indítás után. Másnap visszavittem és mivel utolsó darab volt visszafizették az árát. Nem is kellett nekem mondani, ők hozták fel ezt és utána vissza is kaptam az árát. Igaz ez egy nagyker volt. De azért vannak normális üzletek normális emberekkel.
    Egyébként le se tudták ellenőrizni, hogy igazat mondok-e mert nem volt az alaplapba való proci nekik épp, de szépen ecseteletem nekik, hogy mindent kipróbáltam amit csak lehetett és nem problémáztak. :)

Új hozzászólás Aktív témák