Hirdetés

2018. július 17., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
(PH! addikt)

1. Amíg a HERE (vagy here, esetleg Here; ők sem tudják, hogyan írják magukat) még mindig ilyen áron adja a termékeit, miközben a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták -, hogy az OpenStreetMapről ne is beszéljek - ami legalábbis a K-európai gyarmatokon lényegesen pontosabb, mint az űberdrága HERE -, addig eléggé korlátozott lesz az elterjedése.

2. Az ADAS jópofa dolog. A németek már évek óta tesztelik. Az igazi poénok ott kezdődnek, hogy a járműben megvan az út magasságprofilja is, tehát az élő sofőrökhöz hasonlóan ki tudja gurítani a szerelvényt (azaz az emelkedő tetejéhez közeledve visszaveszi a gázt, mert úgyis felviszi a lendület, onnan pedig gurulni fog lefelé). Pusztán ez olyan 10-15% üzemanyag-megtakarítást jelentett, amit fel lehet szorozni a közúti áruszállítás által elpöfögött dízellel.
Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.

3. Ez az egész egyrészt feltételez egy civilizált módon meglévő úthálózatot, látható felfestésekkel, és felismerhető táblákkal, másrészt a hozzánk hasonló gyarmatok üzletileg nem érik meg nekik eléggé, hogy kellően részletes adatokat vegyenek fel róla. Még a 2D térképük is erősen hiányos és főleg vidéken elnagyolt, az attributálás pedig esetleges (pl. alig van meg valahol, hogy mennyi a max. megengedett sebesség, vagy hogy 7,5 tonnás teherautóval be szabad-e hajtani).

A tej élet, erő, egészség.

(#2) Hadrian válasza joghurt (#1) üzenetére


Hadrian
(tag)

Van olyan térképük kis hazánkra, amiben benne vannak elég részletesen az utak, sebességkorlátozásokkal, kanyarodási szabályokkal és súlykorlátozásokkal is.

(#3) joghurt válasza Hadrian (#2) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

Mi elég súlyos pénzeket fizetünk nekik, mert jelenleg még tőlük vesszük a térképet. Szóval azt hiszem, képben vagyok a termékeiket és az adattartalmat illetőleg. ;)

A tej élet, erő, egészség.

(#4) Eugene Roe válasza joghurt (#3) üzenetére


Eugene Roe
(senior tag)

Lehet a vidéket értelmezitek eltérőképpen. Van akinek Gödöllő a vidék, van akinek pedig Hernádkak :)

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#5) joghurt válasza Eugene Roe (#4) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

A legutóbbi kiadásban még Zugló néhány éve meglevő 30-as övezetei sem voltak lekövetve, pedig az aztán nem vidék. Legfeljebb az utak állapota alapján.

A tej élet, erő, egészség.

(#6) Béééla válasza joghurt (#1) üzenetére


Béééla
(őstag)

a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták
Nem kötözködésképp de nem kell a Maps alkalmazásban használatához kulcsot kérni Gúglitól ami számolja hány lekérdezés volt azzal a kulccsal? Mert nekem ilyen emlékeim vannak.

Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.
Már annak is örülnék ha azt az ötletemet implementálnák miszerint az autó saját lassulásával arányosan előre szólna a sebességkorlátokról és nem a kanyar után felbukkanó "Alsópiripócs lakóövezet kezdete" lenne az első jel - amit természetesen erős fékezés követ.

Bélabá

(#7) joghurt válasza Béééla (#6) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

A Google Mapshez akkor kell kulcs (és fizetés), ha pl. a saját szervereden át töltesz le róla. A legtöbb alkalmazás ezért a kliens böngészőjéből (és IP-jéről) tölti, márpedig kliensenként elég nehéz túllépni az ingyenes keretet.

A második problémádhoz semmi köze az adatforráshoz (Here, Google, OSM). A navigációs programot kellene minimálisan okossá tenni ehhez. Mint ahogy a Waze is előre jelzi a fizetős rendőrt, ugyanúgy a fekvőrendőrre is korábban fel lehet hívni a vezető figyelmét.

A tej élet, erő, egészség.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.