Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
1. Amíg a HERE (vagy here, esetleg Here; ők sem tudják, hogyan írják magukat) még mindig ilyen áron adja a termékeit, miközben a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták -, hogy az OpenStreetMapről ne is beszéljek - ami legalábbis a K-európai gyarmatokon lényegesen pontosabb, mint az űberdrága HERE -, addig eléggé korlátozott lesz az elterjedése.
2. Az ADAS jópofa dolog. A németek már évek óta tesztelik. Az igazi poénok ott kezdődnek, hogy a járműben megvan az út magasságprofilja is, tehát az élő sofőrökhöz hasonlóan ki tudja gurítani a szerelvényt (azaz az emelkedő tetejéhez közeledve visszaveszi a gázt, mert úgyis felviszi a lendület, onnan pedig gurulni fog lefelé). Pusztán ez olyan 10-15% üzemanyag-megtakarítást jelentett, amit fel lehet szorozni a közúti áruszállítás által elpöfögött dízellel.
Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.3. Ez az egész egyrészt feltételez egy civilizált módon meglévő úthálózatot, látható felfestésekkel, és felismerhető táblákkal, másrészt a hozzánk hasonló gyarmatok üzletileg nem érik meg nekik eléggé, hogy kellően részletes adatokat vegyenek fel róla. Még a 2D térképük is erősen hiányos és főleg vidéken elnagyolt, az attributálás pedig esetleges (pl. alig van meg valahol, hogy mennyi a max. megengedett sebesség, vagy hogy 7,5 tonnás teherautóval be szabad-e hajtani).
A tej élet, erő, egészség.
-
-
válasz Eugene Roe #4 üzenetére
A legutóbbi kiadásban még Zugló néhány éve meglevő 30-as övezetei sem voltak lekövetve, pedig az aztán nem vidék. Legfeljebb az utak állapota alapján.
A tej élet, erő, egészség.
-
Béééla
őstag
a Google Maps mindenkinek elérhető ingyen - ha járműves alkalmazásokra nem is licencelt, de ezt betartatni nem szokták
Nem kötözködésképp de nem kell a Maps alkalmazásban használatához kulcsot kérni Gúglitól ami számolja hány lekérdezés volt azzal a kulccsal? Mert nekem ilyen emlékeim vannak.Ha pedig élő adatokat is belekötnek, akkor már egy torlódáshoz közelítve is vissza tud venni a sebességből a padlóház majd fékezés helyett.
Már annak is örülnék ha azt az ötletemet implementálnák miszerint az autó saját lassulásával arányosan előre szólna a sebességkorlátokról és nem a kanyar után felbukkanó "Alsópiripócs lakóövezet kezdete" lenne az első jel - amit természetesen erős fékezés követ.Bélabá
-
A Google Mapshez akkor kell kulcs (és fizetés), ha pl. a saját szervereden át töltesz le róla. A legtöbb alkalmazás ezért a kliens böngészőjéből (és IP-jéről) tölti, márpedig kliensenként elég nehéz túllépni az ingyenes keretet.
A második problémádhoz semmi köze az adatforráshoz (Here, Google, OSM). A navigációs programot kellene minimálisan okossá tenni ehhez. Mint ahogy a Waze is előre jelzi a fizetős rendőrt, ugyanúgy a fekvőrendőrre is korábban fel lehet hívni a vezető figyelmét.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GAMER PC: i5-12400F/13600KF - RTX 3080 GDDR6X - 512GB-4TB M.2 NVMe SSD -16/32GB DDR4 - GAR/SZÁMLA!!!
- Samsung Galaxy Z FLIP 6 12GB/512GB, Silver Shadow, kártyafüggetlen, garancia, makulátlan, új állapot
- Macbook Pro 15" - 2015, 4 mag i7, 16256GB, 100 ciklusos akku, garancia (y2)
- Eladó Konfig I7-10700 32GB DDR4 512GB SSD RTX3060TI 8GB!
- Csatlakozz csapatunkhoz!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest