Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djgeg

    őstag

    válasz fRooStzzZ #163 üzenetére

    O_o ohh my....

    Kíváncsi lennék én ennek a technikai háttérnek is, mint pl egy múszaki cikk. Akár egy tv, hűtő mosógép stb.
    Lejár róla a garancia 1-2 év után, és mikor döglik be a mocskos jószág? rá 2 hétre..

    Az autónál is így szokott lenni, gari után gazdasági totálkár magától? Jó lenne így a használt autó piac :D

    Na most ezt nézzük meg egy ilyen "magárahagyott" járműnél. ahol letelik mondjuk a 3 év gar, vagy pl a szoftverfrissítés nem lesz rá mint egy telefon esetében, egy gps vagy bármi módon.
    Vajon ezek az autók képesek lesznek 10-20 év múlva is olyan módon közlekedni, mint mikor az ember átveszi a szalonban?

    10 év még szerintem egy karbantartott autónál teljesen jó 20 azért már húzós, bár kérdés, hogy mennyire használtad.
    Ha autonóm autóról beszélünk lvl 4-5 akkor kell majd központilag szabályozni a szoftverfrissítéseket. Amúgy valószínű, hogy majd előfizetsz rájuk. (apple nem a semmiért menne el az apple car irányába amúgy :D )

    Mikor egy normális oprendszert sem tudnak megírni, egy drivert, vagy bármi mást majd a sőför lesz a béta tesztelő ha jön egy új "frissítés", vagy épp dob egy "kékhalált" az autó, aztán meg 180-al egy háznak csapódik mert épp akkor nyomott egy reset-et magának..
    Kérlek szépen ez megy most. Pl Tesla. (beta teszt)
    A "kékhalálozás" témában meg most mit csinálsz egy autóval ami teljesen leáll alattad? Minden elektronikus. Persze megfelelő biztonsági mellék rendszerekkel ez kezelhető. Ahogy egy tényleges autonóm autó végtermékben lvl5 le kell tudni kezelni.

    Nagyon kíváncsi lennék én azér ilyen dolgokra is, nem csak arra mit lát egy szenzor vagy mit kéne tudjon.
    Ugye ez mind mind egy dobozkában van benne, amit valljunk be nem hiszem mindenki bízik abban, hogy pont az övének nem lesz zárlatos vagy kontakthibás a kütyüje.

    Már most szabályozva van valamilyen szinten, bár ezeknek a szabványoknak a kidolgozása még előttünk van. Erre lesz majd várhatóan valami autonóm autó sztenderd és szabályzat (kresz)

    Mikor minden autónak van valami baja, legyen az a régebbi Touareg a légzsák hibákra panaszkodva, érintkezési hibái stb..
    Most mit csinálsz? Elviszed szervizbe....

    Én ezeknek az autóknak nem a kressz oldalát nézem, mert olyan szinten ezeket nem lehet, mert minden országban másképp van. Bal oldali közlekedés, a kereszteződés másik oldalán levő lámpák mint kanadában vagy más helyeken, piros lámpánál lehet jobbra fordulni.
    Várhatóan lesznek autók amelyek lokálisan elvezetnek szépen mondjuk EU területén akár (regionális sztenderdek) és akár olyanok is amelyek megfelelnek majd pl több régiónak. (reális, hogy a Magyarországon használt autóval délután hirtelen Kanadában poroszkálsz?... nem)

    Na most itthon veszek egy autót, az fogja tudni ezeket ha én távolabb megyek azzal 8-10 ezer km-t?
    Vagy kimegyek Bivajb...ra ahol még út sincs.

    Régiós sztenderdek...

    Hogy fogom elmagyarázni neki, hogy én oda szeretnék menni, vagy oda jöjjön értem a "taxi" amiben nincs soför.
    Szépen telefonoddal megrendeled mint most az ubert pl..

    Ha pl elindulok dolgozni, rabökök a térképre hogy ide akarok eljutni, mi alapján tervezi meg nekem az utat, magy majd amerre ő gondolja,
    Miért most egy Waze vagy google térkép hogyan tervezi meg....

    vagy épp meg kell állnom pipilni,hol fog megállni, biztos nem ott ahol én szeretném,
    "Hey car I have to pee, please stop in the next rest stop."... Erre feldob a telefonodon vagy a kocsi kijelzőjén x helyet. Vagy ami még jobb rákeresel a térképen, kijelölöd és rányomsz, hogy megálló baybe mert pipilni kell...

    vagy pl a főnök hív, hogy te tegyél be még egy vödör cuccot, mondjam meg a "kocsinak" te haver, menjünk már haza mert az a nyomorult kitalált még valamit?
    Miért most nem kellene visszafordulnod? Szépen visszafordítod nem egy egyszeri lehetőség ez aztán addig nem lehet semmit csinálni ha akarod ha nem. Nem kidnap robot lesz ez...

    Mert ugye ahogy a jelenlegi koncepció videókat elnézegeti az ember mit is szánnak autonóm járműnek, kormány, pedál nélküli "mozgó szoba" vagy egy társalgó??
    Mit kezdek én olyan autóval?

    Azt amire való, hogy elvigyen A-ból B-be C-érintésével ha kell.

    Mikor ha támad egy ötletem, mert felb..ák otthon a fejem, és csak megindulok valamerre kicsit szellőzni.
    Mit mondjak az autónak, menj amerre látsz??

    Azt nehéz definiálni, hogy UCCU NEKI KISKOCSIM... szóval igen ebben a usecaseben lehet lesz egy kis gond.... de máris látsz egy jó fejlesztési lehetőséget.... majd ha odáig jutunk csinálj rá egy APP ot. :DDD

    Szerintem nagyon nagyon messze van az még mikor az ember valószínúleg ilyet szeretne, mikor teljesen az autójára bízná magát, és nem csak éppen a vezető segítő rendszereket nézzük, hogy látunk éjjel nappal, félig el tudjuk engedni a kormányt vagy esetleg előbb fékez mint ahogy mi szeretnénk vagy észreveszünk dolgokat. Így is már jóformán gépek "irányítanak" bennünket, nekem pont nem az hiányzik hogy meg az autó se azt akarja amit én szeretnék.

    Ez a folyamat kezdődött el éppen most. Nem úgy képzeld el, hogy 5-10 év múlva már nem lesz egy autóban se kormány se pedál és mindenhol csak ilyenek lesznek.
    Sok mindennek kell történnie mire eljutunk odáig.
    -Első körben most a fejlesztés megy.
    -Majd később várhatóan a mostaninál fejlettebb önvezető rendszerek terjednek el normál autókban.
    -Ezzel párhuzamosan elképzelhető egy sofőr nélküli taxi megoldás városokban. Amikben akár első körben be kell ülni a volán mögé de valószínűbb, hogy egy Google féle kormány pedál nélküli kis kocsi rendszer is életképes lesz.
    -Ezekkel párhuzamosan pedig majd beindul a szabályozás. A jelenlegi út és egyéb forgalmi rendszerek is át fognak alakulni.
    -Mire meg eljutnánk a következő szintre várhatóan maga az autó birtoklás is át fog teljesen alakulni. Már most bontogatják a szárnyukat a bérlési megoldások és nem csak MOL bubi szinten hanem nézd meg a Volvo-t pl.:
    E-felé halad a világ.

    Ahogy fejlődik a technológia és majd a szabályozás és a sztenderdek is szépen elutunk oda (szerintem bő 20 év) mire lesznek olyan helyek ahol egyáltalán nem lehet nem autonóm autóval menni. Ez előtt pedig akár oda, hogy nem lehet új autót venni ilyen rendszer nélkül.

    Sok mindennek tisztázódnia kell még, de azért a te általad felhozott dolgok csak nagyon nem a megoldhatatlan dolgok.... lesz it még több nagyobb bukkanó.

    [ Szerkesztve ]

    "640 kByte memória mindenre elegendő"

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz fRooStzzZ #20 üzenetére

    Hátránya elég sok van, de azokkal elég sokan együtt tudnának élni. Pl. kicsi a hatótávja, de egyre több a töltőállomás és sokan eleve nem mennek naponta annyit, hogy zavaró lenne ez.

    Vegyük úgy hogy a piac 40%-a minden hátrányával és persze előnyével együtt bevállalná, akár első és egyetlen autónak. Ok, de az isten szerelmére, egy Nissan 11 millió felett indul. Ha levesszük a max állami támogatást, azzal is 9,5 millió Ft...ráadásul ezek az állami támogatások bármikor megszűnhetnek.

    9,5 milliót fizessen ki az átlagember itthon, aki egy 3 milliós autóra is 5-10 évet gyűjtöget, vagy az aki örül ha vesz egy 10+ éves használt autót pár száz ezerért, mert újra sosem lesz pénze?

    Egy ilyen 11 milliós autó egy 3-4 milliós benzinesnek felel meg. Ez akkora árkülönbség, amit még egy sokkal jobban kereső Német, Francia, Angol sem nyel le.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • adlersson

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz fRooStzzZ #20 üzenetére

    ""ingyen tankolunk"?? A rengeteg több ezer / 100e liter benzin / gázolaj árát adóját mi fogja kárpótolni?"
    A MOL-féle Plugee tudomásom szerint mostanában lett fizetős.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

  • dajkopali

    addikt

    válasz fRooStzzZ #10 üzenetére

    "Nem tudom mennyire tudnak majd megférni egymás mellett az autonom járművek illetve az úttesten résztvevő többi más megoldással bíró emberek, bicajok autók stb.."
    igen, ez a legnagyobb kihívás, ebben gyakorlatilag teljes az egyetértés minden oldalon, hogy lesz talán tíz év, talán kevesebb, ami pokol lesz
    de hasonlóan nagy kihívás volt sok országban, nálunk is, a bal oldaliról a jobb oldali közlekedésre való átállás - és megoldódott (igaz, akkor nagyságrendekkel kevesebb jármű futott az utakon)

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

Új hozzászólás Aktív témák