Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Belba

    őstag

    Mint tudjuk, a Saturn üzletek is ugyanehhez az áruházlánchoz tartoznak : én itt vásárolok már évek óta...

    Évek óta itt is kérik az irányítószámom, de ez egészen pontosan úgy zajlik, hogy a pénztáros beüti az összeget, elveszi a pénzt, visszaad és EKKOR (fizetés után!) kéri az irányítószámom, hozzáfűzve, hogy csupán statisztikai adatgyűjtés miatt kellene...

    El kell mondjam, hogy évek óta a valódi irányítószámom adom meg ilyenkor, mert biztos vagyok benne, hogy a jövőben nekem is kényelmesebb lesz a vásárlásom, ha azt tapasztalják, hogy több közeli lakos vásárol a boltjukban, mint pl. vidékiek.
    (Az irányítószámom nem személyes adat, ezzel semmilyen módon nem tudnak visszaélni, semmi bajom nem származhat belőle, ha a valódi irányítószámom adom meg.)

    Amúgy azt is szükségesnek tartom most leírni, hogy én nagyon vigyázok a személyes adataimra (gyerekeim szerint ez már beteges mértékű), több boltban is vitatkoztam már félórákat, ahol 1-1 vásárlást a nevem, lakcímem, telefonszámom megadásához akarnak kötni!

    Én inkább erről írnék cikket!

    Kiemelném az Extrém Digital Mammutban található boltját, ahol évek óta nem képesek erről leszokni : azt hazudják, hogy a vásárolt készülék garanciája CSAK AKKOR érvényesíthető, ha vásárláskor megadom nekik a nevem, lakcímem, telefonszámom!
    Viszont a Kereskedelmi Törvényben az van, hogy a készülékek garanciája a KÉSZÜLÉKRE érvényes, és független a vásárló személyétől.
    Vásárláskor NEM KÉRHETIK a Vevő személyes adatait!!!
    Garanciális javításnál max. a vásárlási számlámat kérhetik (név nélkül! bizonyítandó, hogy a cucc X-boltban lett megvásárolva), de ott sincs közük a vásárló személyes adataihoz.

    Ott, ahol 50-100ezer Ft-os termékeket vásárolok, semmi kedvem megadni a nevem, lakcímem. A számlák, vevők adatai millió ügyintéző kezén mennek át, bárki bármikor kimentheti a címjegyzéket magának és bármire felhasználhatja...

    Sajnos, ezt nem csak a fenti boltban tapasztalom, hanem szinte mindegyik számítástechnikai- vagy elektromos üzletben! (A bolt alkalmazottai azzal magyarázzák az adatkérést, hogy a számlaadási rendszerük követeli tőlük az adatokat. Ezt megértem, ha Áfás számlát kérek a cégemnek, de a magánvásárlóktól nem kérhetnének személyes adatokat.)

    Ezúton biztatok mindenkit : nyugodtan kérje ki magának, ha vasaló, porszívó, TV, számítógép, fényképezőgép, bármi vásárlásakor a nevét és lakcímét kérnék a számlázáshoz! Közölni kell az Eladóval : ilyen adatok kérésére nincs joga. Ha mégis ragaszkodik a névhez, lakcímhez, akkor nyilvánvalóan kamu adatokat kell megadni (én ezt kihívóan a szemébe röhögve szoktam megtenni).

    Én pl. a Kovács Lujza vagy Kovács Mancika nevet szoktam megadni, 1026 Nárcisz utca valahány (ami épp eszembe jut). :DDD

    (Azért azt is hozzáteszem, hogy sok esetben sajnálom a bolt alkalmazottait, mert őnekik a Főnök utasításait kell betartaniuk, pedig gyakran ők sem értenek egyet az előírásokkal. Ilyenkor hozzá szoktam tenni a mondanivalómhoz, hogy nem őt akarom csesztetni, sajnálom, hogy ő az, akinek panaszkodnom kell.)

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    válasz Kriza #7 üzenetére

    "... A különböző áruházláncok hűségkártyái (Smart, Super-shop, Ikea-family, Libri, Hervis, stb.) is hasonló adatgyűjétésre szolgálnak ..."

    Igen, ez lenne a következő, amiről szintén érdemes lenne írni!

    Ezek a cégek már rafináltabb módon gyűjtik be a nevünket, címünket, garantáltan nem adhatsz meg kamu címet (mézesmadzag kedvezményeket lengetnek meg a cél érdekében).

    Néhánynak én is beugrottam, de egyre inkább látom, hogy az egész csak a Cégeknek jó, én meg dobálhatom ki a postaládámból a millió reklámlevelet, rághatom a kefét, hogy begyűjtik mikor mennyiért vásároltam (mindehhez még a nevem lakcímem is megadtam). :W

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    válasz Stehe #18 üzenetére

    Én meg úgy gondolom, hogy a számítógépes programokat emberek írják (jól vagy rosszul), ha a számlakészítő program ROSSZ, akkor ki kell javítani! :K

    Egy JÓ számlakészítő programnak fel kell készülnie a hatályos törvények betartására, tehát a Vevő lehet Magánvásárló és lehet Céges vásárló.

    A Céges vásárlónál kötelező kitölteni a cég nevét, székhelyét, adószámát, stb.
    A Magánvásárlónál (a törvények szerint) nem kérhet nevet, lakcímet!

    Amúgy meg : minden boltnak kötelező számlát adnia!
    A számlaadásnak meg vannak előírt szabályai. (Mit kell tartalmaznia a számlának.)

    Tehát az informatikai boltok számlakészítő programjai ROSSZAK!

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    válasz azbest #56 üzenetére

    "... hát nem tudom, hogy mennyit változott a világ, de nekem még úgy tanították, hogy a szanályos számlán kell, hogy szerepeljen a név és cím. A nyugtán nem kell. A sima "blokk" a nyugta. Élelmiszer üzletekben alapból ez van, és külön kérni kell számlát.. a számtech boltokban nagyobb értéknél inkább számlát írnak alapból... persze lehet nyugtát kérni helyette valószínűleg, bár vannak cégek, ahol a számla egyben a garancia papír (azon vannak feltüntetve a termékek sorozatszáma is)..."

    Pontosan itt a baj! :K

    Magánvásárlóként akár egy 500ezer Ft-os laptopot is vehetek, amihez kötelesek garanciajegyet adni a nevem, címem megadása nélkül is!!!
    Besétálok Saturn-ba vagy MM-ba, leveszem a polcról a cuccot, majd a pénztárhoz ballagok, kifizetem, utána az Ügyfélszolgálaton megkapom hozzá a lepecsételt garanciajegyet (nevem, adataim nélkül!) és megyek a dolgomra.

    Ez így működik számtalan helyen (Tesco, Auchan, Cora, IKEA, stb.)

    De sajnos bizonyos informatikai- vagy elektromos boltoknál mégis kényszerítik a Vevőket, hogy a SZÁMLA adataihoz adja meg a nevét, címét! Nincs választásom, hogy bocsi, én nem kérek számlát, nekem elég a nyugta is, én magánvevő vagyok...
    És nem csak sokezer Ft-os cuccok esetében, hanem párszáz Ft-os fülhallgató, csatlakozó, kábel vagy matrica vásárlása esetén sem adnak blokkot! (Ezekhez pedig végképp nem jár garancia.)

    Elfogadom, hogy egyes cégek a számlára nyomtatva érvényesítik a készülékre adott garanciát. De ebben az esetben a Vevő adataihoz simán be lehetne írni, hogy "Magánvásárló" és kész!
    A cégek nem csinálhatnak külön törvényeket maguknak, hogy "a számlára kötelező beírni a Vevő nevét, címét, különben nem érvényes a garancia" szöveggel!

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    válasz ryta75 #69 üzenetére

    Teljesen megértelek... :K

    Sokszor nagyon sajnálom a pénztárosokat, mert a sok Vevő ingerültsége náluk csapódik le (nem talált valamit, túl drága a cucc, bal lábbal kelt aznap, stb.).

    DE ezt vállalni kellett, mikor ilyen pályára mentél : naponta 8 órát kell udvariasan viselkedni a legbunkóbb Vevővel is, akár 100000x el kell majd mondanod ugyanazt mindenkinek külön-külön, a saját magán-problémád miatt nem veheted el mások kedvét, stb.

    Telefonos Ügyfélszolgálatosként magam is elképesztő dolgokat tapasztalok időnként, nekem is kinyílik sokszor a bicska a zsebemben 1-1 pökhendi Vevő hallatán, de nyelek egyet és próbálok a végsőkig udvarias lenni.
    És igen... 1000x elmondom, udvariasan és türelmesen, hogy telefonban nem lehet leadni megrendelést, kizárólag a weboldalon, de ha ez neki nehézséget okoz, szívesen segítek a regisztráció és megrendelés lebonyolításában... (Az 1000. Vevőnek is úgy segítek, mintha most mondanám el először a tudnivalókat, hiszen ő tényleg most hallja először.)

    Szerintem itt sem a cikkben, sem a topicon, senki nem a pénztárost vagy az alkalmazottakat szidta, a cikkíró is az áruház vezetőségénél érdeklődött a furcsa előírás miatt.

    Mindenki megérti, hogy a pénztárosok a főnökök utasításai szerint kérik az irányítószámot (mondjuk könnyebb lehetne az életed, ha ezt udvariasan, megmagyarázva tennéd, a Vevők is közreműködőbbek lennének). :)

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    válasz bambano #77 üzenetére

    Az irányítószám mióta személyes adat?... :F

    Komolyan, nem értem, miért olyan nagy baj, ha elkéri egy bolt az irányítószámom?
    Nem nekem lesz jobb, ha érzékeli a vezetőség, hogy az én lakóhelyemről olyan sok vevőjük van, hogy érdemes ott is nyitniuk egy üzletet?

    Akkor én most ezúton is értesítem a Média Markt (ill. Saturn) vezetőségét, hogy jól menő boltjuk lehetne a MOM-Park Bevásárlóközpontban, ahol közel-távol sehol nem található elektromos üzlet! Nagy szükség lenne ezen a részen egy hasonló üzletre. :K

    Tényleg, milliónyi hülyébbnél-hülyébb adatgyűjtésben van részünk, ez végre olyan lenne, ami a mi kényelmünket szolgálná.

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

  • Belba

    őstag

    Tényleg, már csak röhögni tudok... :))

    Főleg, mert eszembe jut itt a Fórumon egy másik topic, ahol pár hónapja arról beszélgettünk: milyen veszélyekkel járhat, ha az iwiw-en egyesek minden személyes adatukat kiírják...

    Akkor én keményen le lettem hurrogva, mert arra bíztattam az embereket, hogy NE írják ki a személyes adataikat (név, lakcím, telefonszám, szül.idő, stb). NE tegyék ki a személyes családi fotóikat!...

    Hülye paranoiásnak lettem kikiáltva a többség által, sőt, olyan ember is ledorongolt ("ugyanmámibajomlehetebből") aki itt most a legjobban ágál egy szaros irányítószám miatt! :DDD :)) :DD

    < A lehetetlen mindössze annyit jelent, hogy még nem találtad meg a megoldást. >

Új hozzászólás Aktív témák