Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- Microsoft Excel topic
- Total Commander
- Milyen program, ami...?
- ASUS routerek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Linux kezdőknek
Aktív témák
-
Pypec
tag
Hoppá !!
Nem olvastam el mindent....
Elmegyek stagnálok egy kicsit,aztán a téli álom után meglátjuk mi forrott ki belőle.
Üdv...NO! ITt talán okos is leszek egyszer...!!!
-
Pypec
tag
Sziasztok !
Ez már egy elegáns és újszerű megközelítése a CPU hűtésnek,de mondjátok csak hol,mikor és mennyiérrt lehet beszerezni?...NO! ITt talán okos is leszek egyszer...!!!
-
[amne]
senior tag
Azért az szvsz elgondolkodtató hogy a felfüggesztés körül a kerületi sebesség már olyan jelentéktelen és a lapátok mérete olyan kicsi hogy nagy ''légnyomást és légáramlást'' már nem tudnak elérni....:(((
-
Divi Filius
csendes tag
És ez ilyet hol lehet beszerezni?
...a storm in a teacup...
-
atus
senior tag
Oké. Én itt feladom, mert ehhez egyáltalán nem értek, utoljára technika órán nyolcadikban foglalkoztunk elmélettel, akkor is kenyértartót raktunk össze vagy mit. :DDD Ha tényleg úgy igaz ahogy mondjátok, akkor nem sok értelme van. Nekem nagyon tetszik ez az új lehetőség, és szerintem némi fejlesztéssel felveheti a harcot a régi, jól bevált változattal. Meglátjuk mi lesz.
Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
Nestroy
csendes tag
A szambol vetted ki a szot, tobb erveddel is. Aztan van meg valami: Az egyik korabbi hozzaszoloval ellentetben ugy velem, a forgoresz centrirozasa eppen hogy nehezebbe valik, mert a tekercsek a tengelytol messzebbre kerultek. Maskepp fogalmazva, azonos kiegyensulyozatlansag eseten nagyobb terheles eri a tengelyt es a csapagyakat.
-
Den
veterán
Na jobban megnéztem azt az oldalt. Hihetetlen mekkora maszlag amit ott leírnak.
Először jön a tekertcseléssel, hogy milyen bonyolult gépet igényel. Ez a gép létezik, tökmindegy milyen összetett, ilyen tekercselő gépeket évtizedek óta használnak, gyakorlatilag a villanymotorok forgórészeit ilyennel tekercselik, milliárd számra. Abszolút kiforrott, letisztult technológia, fillérekért lehet vele gyártani az ilyen forgó részeket (ami jelen esetben álló rész).
Aztán jön a hiszterézissel meg a nyomatékkal. Hát ez spec igaz, de mit számít hogy a hagyományos megoldásnak kissebb a nyomatéka, mikor ez is elég.
A legnagyobb marhaság az összeszerelési példa. Hagyományos esetben egy prés rányomja az álló részt a tengelyre. Írja hogy esetleg megbillen és selejt lesz. De_nem_billen meg. Az a gép úgy van kialakítva hogy megfelelő pozícióban rakja rá a vasmagot a tengelyre. Ha ferdén rakja akkor ott valami üzemzavar van, akkor le kell állítani és megjavítani. Az új megoldásnál is lehet hiba, viszont amíg a hagyományosnál a gép egy lépésben egy vasmagot szerel be, itt 4 lépésben négyet, négyszeresére növelve a hibalehetőséget.
a következő példa a nyákkal, kb vicc kategória.
az utolsó az áramlás/zaj problematika igaz, és jó megoldás a gyűrű, de csak elhatározás kérdése hogy a hagyományos ventiket is ilyennel gyártsák.
Egy több évtizedes kiforrott, filléres technológiát váltanak egy új, kiforratlanra nem létező előnyökért.
Ennek ellenére biztos vagyok hogy el fog terjedni, mert az újdonsága miatt a gyártók többet tudnak kérni érte.www.simson4t.hu
-
dshk
aktív tag
van egy összehasonlító teszt, a google-val meg lehet találni. Azonos (nem erre specializált) bordával hasonlították két konvencionálisabb ventivel, mindegyiknek megvan a hővezetése (W/°C). Egyébként ennek is van két halkabb változata. Az eredmény kb. az hogy a konstrukció valamivel hatékonyabb (hővezetés/zaj) mint a többi. Nem látszik különösebben bonyolultabbnak se. Gyakorlatilag a mostani konstrukció csak kifordítva. Tehát ha elterjed akkor nem is lesz drágább.
-
atus
senior tag
Szerintem nézd meg jobban az YSTech siteját, az
[L]http://www.ystech.com.tw/Tmd/tmd-1.htm[/L] oldalon pont azt magyarázzák el jó pár ábrával illusztrálva, hogy miért hatékonyabb maga a technológia, és miért sokkal költséghatékonyabb a gyártás. Egyszerűbb, olcsóbb és kevesebb hibalehetőséggel jár, ha a motort a kereten helyezik el. Reméljük, h igazat mondanak! :)Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
Den
veterán
Hm, kissé parasztvakításnak tűnik a dolog. A venti közepén olyan kicsi a lapátok kerületi sebesége, hogy túl sok levegőt ott nem szállít. Ráadásul gyártástechnológiailag is bonyolúltabb a hagyományosnál. A hub-ban (agyban) elhelyezett moto és csapágy a legésszerűbb, mert egy holt teret használ föl, és ha megnéztek egy átlátszó ventit azon látszik hogy végtelenűl egyszerű az egész. Annál ez mindenképp bonyolútabb megoldás, és ugye a bonyolúltabb felépítés - több hibalahetőség...
www.simson4t.hu
-
Genialis
aktív tag
Mondjuk kicsit furcsa, hogy középen csak az a lyuk van. Nem lehet, hogy rontja a hűtőteljesítményt, hogy nincs ott is borda?
in4m8ion 1ts 2 B 3
-
Genialis
aktív tag
Új Játék!
Kira.
Szóval hol lehet megvenni?in4m8ion 1ts 2 B 3
-
Witlok
tag
Bocs, Morzsa-t akartam írni :P
-
Witlok
tag
Morzs, Atus: kössz a plussz infót - pont ezeket hiányoltam a cikkből.
Megnéztem a linkeket - tényleg jó a cucc (bár a zajszint lehetne egy kicsit kissebb - 4500 RPM / 33 dBA - de ezen egy trimmerrel majd segítek, he szerzek egyet).
Tud valaki Magyarországi forgalmazóról és ventiárakról? A Németeknél és az Olaszoknál persze van disztribútor... -
Don Vittorio
őstag
Szupi. :)
40 éve csillagász akartam lenni, de kiderült, hogy színtévesztő vagyok, így nem lehettem. Az élet furcsa fintora és öröme is egyszerre, hogy mióta emberi lelkekkel és tudatokkal foglalkozom, megtaláltam a sötétségnek azt a fokát, amit csillagászként sose tudtam volna testközelből tanulmányozni.
-
atus
senior tag
Látom gyorsabb voltál... :)
A másik fontos dolog, amit kihagytam, hogy ezeket a ventiket sokkal olcsóbban elő lehet állítani, mert sokkal egyszerűbb a motor elhelyezése, és nem kell olyan nagy figyelmet fordítani a hub centírozására és precíz elhelyezésére.
Sőt sokkal kevesebb selejtet is állítanak elő... Tehát előbb-utóbb igen olcsók lesznek, és átvehetik a mostani ventik vezető szerepét...Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
atus
senior tag
Nem fordítás volt a hír, én írtam. Bocsi, úgy látszik magamból indultam ki, mert én személy szerint elég sokat hallottam róla, és már nagyon vártam, hogy megjelenjen egy kimondottan erre optimalizált borda. A Hubos szerkezet az, amikor a venti közepén vannak a tekercsek, és a mágnescsík. Ez hajtja a ventit, és nagy mérete miatt blokkolja a légáramot a középső részen, ahol általában a proci helyezkedik el, tehát pont a legmelegebb részt nem hűti, ahol a legnagyobb szükség lenne rá. Az YS Tech kifejlesztette a Tip-Magnetic Driving technológiát, ezzel 75%al csökkentve a venti közepén lévő holtteret. A TMD ventikben a tekercsek a burkolat négy sarkában helyezkednek el, a mágnes pedig a lapátokba van integrálva, tehát közepén csak a lapát felfüggesztése található. Ezzel hatékonyabb légáramlást, nagyobb légszállítást, nagyobb légnyomást értek el alacsonyabb fogyasztás és zajszint mellett, ráadásul a levegő jobb eloszlásban is éri a bordát, a proci feletti részekre jóval több levegő jut.
Ha bővebben érdekel, nézzétek meg itt:
[L]http://www.ystech.com.tw/Tmd/tmd-0.htm[/L]Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
morzsa
aktív tag
válasz Don Vittorio #4 üzenetére
Ha jól tudom, akkor ezeket a ventiket nem hagyományos motor hajtja középen, hanem valami elektro-mágneses trükkel forgatják őket. A képen is látszik, hogy a lapátok egy keretbe illeszkednek - mint egy kerék küllői - ezt forgatják meg úgy mint egy elektromotor tengelyét. Ennek pontos mikéntjét majd leírják azok, akik nem csak elégséges teljesítményt nyújtottak elektrotechnikából. Ez egyébként azért jobb megoldás a korábbinál, mert jóval nagyobb légmozgást lehet elérni a hűtő közepén - a procimag fölött, ezzel jelentősen megnövelve a hűtő teljesítményt. Különösen, hogy az új ventillátorok forgástengelye már nem kell, hogy a mértani középpontba essen.
[L]http://www.dansdata.com/images/coolercomp/tmdnolid500.jpg[/L]https://linktr.ee/wbteam21
-
Don Vittorio
őstag
Gondolom a hír fordítás volt, tehát korántsem biztos, hogy tényleg annyira sokat kellene tudnunk erről a technológiáról... :)
40 éve csillagász akartam lenni, de kiderült, hogy színtévesztő vagyok, így nem lehettem. Az élet furcsa fintora és öröme is egyszerre, hogy mióta emberi lelkekkel és tudatokkal foglalkozom, megtaláltam a sötétségnek azt a fokát, amit csillagászként sose tudtam volna testközelből tanulmányozni.
-
Witlok
tag
''Már sokat hallhattunk a TMD, azaz a Tip-Magnetic Drive rendszerű ventillátorokról, hiszen ezek képezik a processzorhűtés jövőjét. Egy ideje forgalmaznak ilyen felépítésű ventivel szerelt bordát, de ezek még mind a régi, ''hub''-os technológiára voltak optimalizálva.''
Őszintén bevallom, hogy én még semmit nem hallottam a TMD rendszerű ventillátoroktól és a ''hub''-os technológiáról (kellett volna?).
Lehetne egy kicsit bővebben írni erről a technológiáról? Érdekelne a működési elve... -
Don Vittorio
őstag
Nekem tetszik. Mostanában kezdek besokallni a nagy hangzavartól, amit a két gép csinál mellettem...
Btw szerintem a CD-k, DVD-k hangja legalább annyira dühítő szintű, nem?40 éve csillagász akartam lenni, de kiderült, hogy színtévesztő vagyok, így nem lehettem. Az élet furcsa fintora és öröme is egyszerre, hogy mióta emberi lelkekkel és tudatokkal foglalkozom, megtaláltam a sötétségnek azt a fokát, amit csillagászként sose tudtam volna testközelből tanulmányozni.
Aktív témák
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Battlefield 2042
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bluetooth hangszórók
- Automata kávégépek
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Windows 11
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest