Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
sebgutkopf #8792 üzenetére
Az igaz, hogy a komplett bringa árához képest a motor nem akkora tétel, de azért tud fájni, főleg ha nem a használt piacról szerzed be, hanem mondjuk hivatalos forrásból, az adott vázhoz gyárilag programozva. Nagyjából 850-1000 euro között van a kiskereskedelmi ára egy mai csúcs pedelec motornak. Tehát nagyjából 350-400K között kell érte fizetni. Összehasonlítás képen, egy Bosch Gen4 CX-ben a fő csapágyakat 65 ezer ft-ért kicserélik, plusz a motor ki-be építése. Kb 80 ezer ft és a bringa megy tovább. Én is ennyiért szoktam ezt vállalni. Azért a 80 ezer és a 350-400 között jelentős a különbség.
És azt is vedd hozzá, hogy egy használt ebike árának az új motor már azért egy jelentősebb része mint az új kori árához viszonyítva néznénk.
Azért csak jobb ha javítható az a motor és nem kell cserélni kompletten.Ami a futómű beállítást illeti, bele lehet ebbe nagyon menni, nyilván minél profibb a bringázási tudás, annál nagyobb jelentősége van ennek. Én úgy szoktam ezt csinálni, hogy alapból beállítok mindent középre, esetleg egy kattanással a közép fölött a zárt állás felé. A légnyomást kitapasztaltam már 80kg vagyok, ehhez nekem egy Enduro villába kell olyan 90-100psi és a tagba pedig 190-200psi. Nagyjából ez a kiindulás, aztán viszem magammal a telópumpát és az első néhány bringázsánál állítgatom, amíg meg nem találom az ideális beállítást. Gyors beállítás esetén amikor simán gurulok a bringával, kiállok a nyeregből, megrugóztatom és érzése együtt kell mozogjon az eleje és hátulja. Illetve amikor földhöz ejted az elejét vagy a seggét, ne pattanjon el. Persze a bringázási stílus is nagyon számít, én szeretem ha a villa egy kicsit keményebb mint a segge, ez jól jön amikor meredek terepen jövök lefelé, esetleg nagyobb szintkülönbségek, leléptetések vannak. De az átlag montisnak nagyon nem kell ezt túlgondolni. Amúgy engem is megdöbbent, hogy renegeteg bringás, komoly össztelós gépeken milyen sz@r beállítással mennek, vagy nincs semmi csillapítás vagy túl sok, és az eleje meg a hátulja abszolút nincs összhangban.
Ami a felniket illeti, ott azt a problémát látom, hogy sokan nem foglalkoznak az optimális küllőfeszességgel, simán bringáznak meglazult küllőkkel, aztán csodálkoznak, hogy pillanatok alatt tönkremegy az amúgy erős felni is. Illetve kevés helyen fűznek jól, pontosan, küllő feszességet mérve. Egy egységes küllőfeszesség és feszültség mentesítés után egy kerék sokkal tartósabb lesz és a küllő fellazulás sem lesz olyan jellemző. Illetve érdemes a minőségi kerekekhez DT prolock anyákat használni, sokkal jobban működik mint az utólagos menetrögzítőzés. Insertet amúgy használsz a kerékben?
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Gamer pc konfig
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest