Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
fatal`
titán
válasz #27070592 #258 üzenetére
Tisztában vagyok vele, csak megjegyeztem, hogy ez nálunk nem működőképes, így felesleges Skandináviához hasonlítani.
#259:
Egy ideális világban biztos jönne az újrahasznosítás. Jelenleg ezt erősen kétlem, hogy működőképes lesz. Újrahasznosítani drága. Persze nem tudni mi lesz 10-30 év múlva.De szerintem nem az elektromos autó lesz a megoldás.
-
fatal`
titán
válasz tonyrulez #256 üzenetére
Svédországról tudok nyilatkozni, ott ez elég speciális, ugyanis ott neked kell bérelni/megvenni a parkolót a társasháznál is, az a tied, nem állhat oda bárki.
Itthon a paneleknél ez teljesen kivitelezhetetlen.
Tesla például azokat építi be a Powerwall-ba. Alacsonyabb kapacitás, de nem autót hajtasz vele hanem házat.
Ez inkább workaround, mint megoldás. És előbb-utóbb teljesen elhasználódnak. -
fatal`
titán
"Bezzeg, az M0 nyugati szektoráról, már ígéret sincsen... "
Az egy szégyen, azért nem is említettem. Szerintem nincs már európai nagyváros körgyűrű nélkül. De a tévedés jogát fenntartom."Ez nem csak a belvárosi lakásokra áll. Minden ingatlan, irgalmatlan nagyot drágult az elmúlt 15 évben."
Ez igaz, csak a belvárosi lakás a helye miatt jobban is drágult és eleve többet ér. Tehát onnan kiköltözni jóval egyszerűbb, mint az olcsóbb lakásokból/házakból be."A kényelmet feladni? Ugyan... majd ha ki lesznek tiltva az autók, akkor! De csak a fejlesztés, még nem ültetne át sokakat."
A kényelemért fizetünk (nem is keveset, egyre többet), ez volt a kiindulási pont, tehát ez nem lehet érv. A jelenlegi benzinárak szerintem elég sokakat átültetne (nem a hatósági áron "rögzített" bullshitre gondolok), ha lenne valós alternatíva. Szerintem a legtöbb embernél ez nem a kényelemről, hanem a megspórolt (tetemes mennyiségű) időről szól. Persze aki a belvároson belül flangál autóval az szerintem nem normális, biztosan van ilyen is, de a forgalom jelentős részét nem ezek teszik ki.Az sem lenne probléma, ha rengeteg cég nem a kőkorszakban élne és támogatná a HO-t, ahol lehetséges, világjárvány nélkül is. Azt már meg sem említem, hogy ennek a népszerűsítése lehetne állami feladatkör is.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
"Na, azt pont most fogják bevinni a belvárosig."
Hogyne. 30 éve pont most viszik. Jelenleg egy hév feletti felüljáró a kampányígéret 20+ éve."Hogy micsoda? Mi ért többet, minél?"
A 15 évvel ezelőtti árhoz képest a lakás. Nézz egy négyzetméter árat az ötödik kerületben."Agglóban sem, mégis mennek sokan, mintha az lenne. Aztán, megy a tömköz szapulálása és az autóforgalom szaporítása."
Van autó, még a dugóval együtt is ötödannyi idő beérni. Igaz, nem dolgozom a belvárosban, eszemben sincs. Az autót akkor fogják letenni az emberek, ha a tömegközlekedés élhető alternatíva lesz. Nem az a megoldás, hogy kitiltjuk mindenhonnan, alternatíva nélkül"Támogatom!"
Akkor valamiben egyetértünk. -
fatal`
titán
"És hol lesz szar? Ahol már minden utas az autóba szállt át és nem éri meg fenntartani az addigi járatszámot."
Ott szar, ahol nem költöttek rá, ezért mindenki átült az autóba. A járatsűrűség a legkisebb probléma, legalábbis az agglomerációnak ezen a részén."Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. mindenhol."
Sok lófaszt nem érek a Csepel szigeten a vonattal, mert nincs. Van egy, a semmi közepén megálló, 1 órát zötykölődő hév, meg busz, amiről még lehet átszállni 23x. Hihetetlenül jó alternatívák. Szerencsére nem megyek az irodába már csak hetente egyszer.Amúgy arról a vonatról beszélünk, ami állandóan késik? Marha megbízható.
"A probléma akkor van, amikor valaki azt gondolja, hogy neki kell az autó. Főleg, ha ezt úgy mondja, hogy nincs rá pénze."
Kell az autó, mert az idő drága, kifizeti. Egész pontosan ki mondott itt olyat, hogy kell az autó, de nincs rá pénze?"Azt te sem ismernéd el, ha más kényelme miatt, a te életminőséged, egészséged romlana."
Az elmúlt 15 évben hol romlott a belvárosban az életminőség? Vagy csak azt ismerjük el, hogy a lakásunk ötször-tízszer annyit ér? Nem kötelező a belvárosban lakni, főleg, hogy 2 lakást tudsz venni kicsit kijjebb ugyanannyi pénzből. Hiszen a tömegközlekedés tökéletes, mi lenne vele a probléma?De ezen a problémán úgy is lehetne segíteni, ha a munkahelyeket nem a belvárosba költöztetjük, "frekventált helyen van" címszóval. Így aztán máris kevesebb autó menne az agglomerációból a város közepére.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
"A tömegközlekedés ott lett értelmetlen, ahol sok lett az autó, kevés az utas."
Lófaszt. A tömegközlekedés ott értelmetlen, ahol szar. Tehát Budapestet leszámítva mindenhol.
"Nem a kényelemmel van a probléma, hanem azzal, hogy nem ismerjük be, hogy ennek ára van."
Fizetjük is folyamatosan, mi a probléma?A belvárosban lakók nem ismerik el, hogy annak hátránya is van.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
Fel lehet rá húzni egy kötelező API-t az EU-n belül. Hiába tekergeted az órát, ha percenként küldi a megtett távolságot.
Persze ki lehet ütni, mindent ki lehet. Csak azt mondom, hogy a megtett távolság alapú adóhoz nem szükséges, hogy tudják, hogy merre jársz, csak az, hogy mennyit. Ezért nem kell hozzá se GPS, se semmi.
-
fatal`
titán
Jogos (bár ennyire nem voltam képben), de a téma indító probléma pont az volt, hogy a GPS nem jogszerű (vagy, hogy van, akinek nem tetszene - valószínű egy személyautó esetében nekem se).
A kapu igazából példa volt csak, a hozzászólásom mondandója szempontjából lényegtelen. Nem kell ide se kapu, se GPS, ha a megtett távolság alapján akarnak adóztatni, mert azt már a lada is mérte, csak nem töltötte fel sehova.
-
fatal`
titán
Túltoljátok ezt a kapus, útarányos dolgot. A teherautóknak azért kell kapu, mert nem az összes út fizetős.
Az elektromos autókat majd hálózatba kötik, aztán a kilométer óra állás alapján jelent menet közben, hogy mennyit mentél. Évvégén meg kapod a csekket az állambácsitól és jónapot.
Ehhez rohadtul nem kell tárolni, hogy merre jártál, bőven elég az, hogy mennyit mentél.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest