- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Microsoft Excel topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DIGI kábel TV
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Autodesk - Revit
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz jolti05 #8347 üzenetére
Miről akarod tölteni, ha nincs 230V?
Az aksis csepptöltőt úgy érted, hogy egy külső akkumulátorról töltenéd a tied?
Egy feltöltött, normál akku és egy DC-DC konverter panel. Úgy állítod be, hogy az áramkorlát mondjuk 1A, a feszültség meg 13,8V. Bár sosem fogja teljesen feltölteni, ahhoz jobb lenne 14,2-14,4V-ot állítani, de akkor már nem csepptöltés...
Meg persze hurcolásznod kell majd valahova a külső akkut töltögetni.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz jolti05 #8351 üzenetére
Szerintem a DC-DC modul típusán azért gondolkozz el. Adok egy linket, és onnan a Red Good modult ( két tekercses változat) válaszd. Nézzük miért is nem mindegy. Amit ajánlottam az képes akár 10V->13,5V-t csinálni. Ugye nem kell magyarázni egy telepes táplálásnál ez miért előny. A [link] .
-
Inhouse
őstag
válasz jolti05 #8351 üzenetére
A külső akkut fel tudom hozni (panel), az nem gond.
Azért ezt majd élesben! Milyen akkura gondoltál? Egy kis 6Ah-ssal nem sokat fog tölteni. Ahogy nő a méret/kapacitás, egyre nehezebb lesz. Ha nem is kell minden nap felvinni, azért lesz vele edzés. A másik dolog, ennek az akkunak a költsége/élettartam ilyen üzem mellett. Lehet ugyanott leszel, mintha hamarabb nyiffan ki a kocsiban levő akkud a kevés használattól...
Bár most tél jön, de itt lehet sokat segítene egy napelem.Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz jolti05 #8549 üzenetére
Nagyon nem tesz jót az akkunak, ha ennyire a lemerülés és a halál
között tartod folyamatosan... 20-30 km az nem valami sok. Függ a
körülményektől, mennyi idő, milyen fordulatszám, mennyit töltés...
De összességében nem sok, és a mai üzemanyag árak mellett csak
emiatt autókázni abszolút ráfizetés: akkor már inkább vegyél egy új
akkut, amit beraksz a merült helyére, majd azt karbantartó töltésen
helyre tudod pofozni, amíg a másik merül le... (1 hónapot szerintem
minden további nélkül ki kellene bírnia állásban, de akár kettőt is...)
Szerk: úgy értem hogy teljes töltés után, ami általában fél nap.Az indítás rásegítő tényleg csak vész megoldás, akkor se lesz kicsit
se feltöltve az akku, ha utána mész vele egy (rövid) kört... Illetve ha
olcsó, kicsi, akkor pont szart sem ér. (Én is megjártam egy ilyennel.)
Van egy bizonyos méret, amit elérve már értelmezhető áramot tud*
leadni egy ilyen, de azok emiatt már drágábbak is. Vésztartaléknak.*: ráírták, hogy 6000mAh, mondom az derék. Aztán, mikor már picit
értettem a LiPo akkukhoz, és gyanúsan halott volt a bikázó (egyszer
működött, egy 1.3 benzin motor csiga lassan, de beindult vele), hát
szétszedtem, és kiderült az igazság: 1800 mAh cellák voltak benne...
Ahhoz képest nem volt rossz a 100A indító áram, de nagyobb motor
indítására abszolút alkalmatlan volt, ráadásul tönkrement állásban...
(Korrigáltam a hibát, de inkább jó telefont tölteni, mint bikázni.)Egy igazi 6000 mAh 3s LiPo sokkal nagyobb, és tud akár 840A-t...
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz jolti05 #8557 üzenetére
Az ebben az évezredben készült autóknál már nem lényeg a fordulat, ugyanúgy tartja a feszültséget alapjáraton is a legtöbbjük.
Lehet, hogy még nincs gondod az indítással, csak folyamatosan alacsony lehet a feszültsége, így hamarabb tönkremegy.
Az akkukat olyan 1,5-2-szeresen túlméretezik az önindító áraméhoz képest. Így van tartalék hideg időben is. Tehát alap esetben nem lesz különbség egy 540A-es és egy 640A-es indítóáramú akkuval történő indításnál egy olyan autóban, ahova 60Ah-s akku való és egyébként minden oké...mert nem fog felvenni csak olyan 250-300A-t max, azt meg mindkettő bőven tudja.Üdv Inhouse
-
bovo
csendes újonc
válasz jolti05 #8572 üzenetére
Szia.Én épp pénteken vettem egy Ctek Mxs 5 new-t mert a motorbiciklijeinkben AGM akku van.Főleg emiatt mert ezen van AGM mód is és az öt év garancia miatt.
Persze mindjárt kipróbáltam egy 10 éves nagyon szulfátos akkun is a Recond módot ami már nem tartja a feszt,de azt még nem tudom milyen eredménnyel.Persze az ilyen akkunak már úgyis vége van mert csodák nincsenek,vagyis emiatt nem érdemes megvenni szerintem.
Előnye még a beépített hőmérséklet érzékelő.A hőmérséklettől függően emeli a töltési feszültséget. Én személy szerint nem vettem észre nagy melegedést rajta,sem búgást mint egyesek.A Mode gombra sokan panaszkodtak hogy elromlott,azt a véleményekből levettem.
Szerintem ha csak sima autó akkuk (nem Agm vagy Start-Stop akkuk)töltögetésére akarsz töltőt akkor nem éri meg.A trafós 10 Amperes töltőm is megcsinálja gyorsabban.
Ami fura az az első lépés,a szulfátlanítás.Eddig minden akkun átugrotta szinte azonnal.Mindegy mennyi Volt volt bennük,öreg vagy új. -
bovo
csendes újonc
válasz jolti05 #8577 üzenetére
Szia.Azóta semmit nem töltöttem.A hétvégén feltöltöttem minden akkut hogy ha volna valami hibája akkor az minél hamarabb kiderüljön.
Ha tényleg kell a rekondicionálás is akkor eléggé beszűkül a választék.
Még a Noco Genius 5-öt dícsérték de az nem tölt motorbicikli akkut.
Ha valami lesz még akkor megírom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen