Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Akkor egy kis ON topik... AGM akku, nem tartja a feszt, 12V alá is benéz
2-3 nap állás után, indítózásra 8-9V-ra is leesik, de azért a motor beindul.
14,4V töltőfesszel "próbálkozik" feltöltéssel a járó motor, helyzetjelzőkkel,
de ha felkapcsolom a xenont (2x35W) ebből csak 13,8V marad. Ötletek?
(Ha látszólag fel is töltötte, nem sokkal később már csak 12,2V mérhető.)Van egy CTEK MXS 7.0-m: próbálkozzak "recond" módban javítani vele?
-
DigitXT
félisten
válasz agyarka #2509 üzenetére
Ma megnéztem (éjjel feltöltöttem, nem recondban): nem nagyon tartja így sem.
Gyakorlatilag azonnal lecsökkent 12,5-re: szóval valószínűleg tényleg agybaja van.Azért megnézem, hogy mekkora volt a terhelés, mert nem a multiméterrel mértem
üresen, hanem a gyújtás ráadásával a műszerfalba épített feszmérő írta ki ezt... -
DigitXT
félisten
Ez igaz lehet egy 55W H1/H4 + 5W helyzetjelző kombóra, ellenben esetemben,
nem írtam, de (nagy)robogóról van szó vacak HS1 gyári izzókkal, viszont abból
van 2 db, ahogy a helyzetjelző is dupla hátul (+1 elől) + rendszámtáblavilágítás.Szóval "alapjáraton" 2×35 + 2×5 + 3 + 5 = 88W a névleges fogyasztás ha világít,
nem számolva a gyújtást, műszereket. Nem mondanám, hogy bőven elegendő!Volt szomszédom ugyanilyen típusú motorja konkrétan leszívta az akkut, főleg
amikor rossz volt a féklámpakapcsolója és a 21W-os szál égett. Duplán.
Lényeg az, hogy én LED-eket használok egy ideje, így nem deficites a dolog, de
ha beszerelnék egy markolatfűtést a hidegebb időkre tekintettel, necces lenne!Kernel: gondolom annak a 1,5A-nek a fogyasztáson felül kéne meglennie.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha úgy dupla a lámpa, hogy az egyik a refi, akkor természetesen igazad van.
Ezen mindkettő tompított. Ill. természetesen mindkettő refi is, ha váltasz.Szabálytalan, vagy sem, egy (power) LED féklámpa azonnal kapcsol, szóval
közlekedésbiztonságilag sem hátrány, meg kevesebbet eszik. A power LED
irányjelző megint csúcsszuper, mert sokkal jobban látszik a gyári 10W-nál...
(Szomszéd hazafelé néha "nem mert" balra befordulni, mert szarul látszott.)Ui: volt olyan motorom, amin H1 volt a tompított, és H4 a refi, ám úgy, hogy
az dedikáltan távolsági volt: a tompított szála gyárilag nem volt bekötve.
Nem is értem, miért, amikor úgy volt tökéletes vetítési képe, és fényereje is.
Érdekes módon az a 110W meg se kottyant a generátornak. (Japán volt.)Kernel: határértékre tervezik az oké, de alá azért csak nem kéne...
(Olaszok...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2556 üzenetére
Ugyanilyen teszt: 11,7-ről szépen feltöltött 12,8-ra. Miután ráraktam a gyújtást,
még rajta volt a töltő felpörgette 13,3-ra is, gondolom ez még a "csepptöltés"...
Viszont a töltő nélkül már amíg beöltöztem lement 12,3-ra, s ott állt csak meg!
Pöcc-röff indult természetesen, és ezek után a töltőrendszer 14,4-en tartotta...
Ill. 14,6-ra is felment csak a LED-ekkel, minimális terheléssel. De megálláskor
lekapcsolva az összes világítást benézett a 15V-ba is: nem sok az egy kicsit?Szerk: soha nem megyek nulla világítással, tehát ez a 15V soha nem volt egy
jellemző töltési feszültség az akkunak. De akkor is sokallom kicsit. Már csak
azért sem megyek soha így, mert év elején rákötöttem a helyzetjelzők tápjára
a kiegészítő műszereimet (fordulatszámmérő pl.) így anélkül az sem működik:
nem felejtem el felkapcsolni a pilácsot. Az ember megszokja, hogy a motorok
jó része automatikusan kapcsol tompítottat, nincs külön kapcsoló. (Ezen van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez háromfázisú AC generátor. Valóban permanens mágnes forgórésszel.
És ha jól számolom a képen, akkor 18 pólusú állórésszel. (De csak 85W?)
Ehhez képest a gyártó oldalán erre 220W-ot írnak, mindjárt jobban hangzik!A fesszab teljesen különálló egység, s egyszer már cseréltem, mert szarul
működött: konkrétan csökkentette a feszt a fordulatszám emelésére. Az új
az ebből a szempontból korrekt, csak az a terhelés nélküli 15V picit sok.
Szóval akkor kinyírhatta az akkut a túltöltés... Cseréljek megint fesszabot?
(Gondolom csak akkut cserélni nem lenne célszerű, ugyanúgy kinyírhatná.)Szerk: az egyértelműség kedvéért a fesszabcsere után jött csak az új akku:
egy ideig a régi savas akksival jártam, de jobb így az AGM-mel, nem mar.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz crissprivat #2621 üzenetére
Ez nagyon nem tűnik gyári beírásnak. Remegő kézzel beleolvasztott valami.
Szerk: töröltem is inkább, hogy mi minek néz ki, mert tök rosszul olvasható.tibcsiworld: hol dolgoznak ilyen profin? Nem véletlen van az lecsavarozva.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Arról mi a véleményed, hogy ez most 85W-ot tud, vagy 220W-ot?
Nem akarom szétoffolni a topikot, de érdekelne miből deríthető ki.
(Azon kívül, hogy használatban elbírja az összes világítást. Tehát
az biztos, hogy emelt fordulaton nem csupán 85W-ot tud leadni...
Max. alapjáraton lehet igaz: akkor szinte csak akkufesz mérhető,
mármint fogyasztókkal... Csak LED-ekkel már 14V simán, vagy a
minimál - életszerűtlen - terhelésen már alapjáraton szalad 15-re.)ON: amíg nem derítem ki, mi lehet a gond/gyakorlatilag nem okoz
nagy gondot a merülés, addig inkább rátöltögetek a hétvégéken.
Egyik napról a másikra nincs nagy esés, simán indul, de hétvégén
már tud esni 0,4-0,5V-ot is. Olyankor kicsit belustul az indítómotor.Szerk: tudom, tudom. Mérjem meg a töltőáramot. (Lakatfogóval.)
Meg a "vámpír" fogyasztását is (ami simán lehet, maga a fedkomp).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
Valójában összetett a probléma. Adott egy gyengélkedő akku, ami nem
tartja a töltést (=>12,3V rögtön) és nem is igazán "veszi fel". Legalábbis
a CTEK-kel feltöltve is másodpercek (!!!) alatt végigszalad a "lemerülttől"
a majdnem készig. Ott picit elszüttyög de azzal se sokat, s csak azért,
mert AGM, amit ugye 14,7-re tolna... A Lidl/Aldi töltő rögtön kiírta, hogy
"kész" van, hiszen felszaladt a fesz 14,4V-ra... Semmit nem tolt bele.Megmértem az utólagos fedkompot... A manuáljában írtaknak megfelelő
a készenléti fogyasztása, nem "abnormális" (4-12 mA között írják jónak).
Összesen 11,3 mA folyik, ebben benne van a gyári fedkomp fogyasztása,
ami minimális lehet (egy órát járat + a napi számláló 100m értékét tartja).Teljesen feltöltött akkuval amúgy a xenon se rántja le 13,8V-ra, hanem 14
megvan akkor is, ellenben nélküle még magasabbra szökik a fesz. Sajna
már tényleg túltöltés kategóriába (14,4-ről indul, ki tudja hol áll meg: 15?)
Ahogy írta Brogyi, balgaság lenne elfüstölni a fesszabot terhelés nélkül...
Szerk: viszont terheléssel meg nem jön ki akkora fesz, innen jön a 13,8V.Azt hiszem, ennek a 11,3 mA-nek nem kéne leszívnia, szóval ez van.
Értelemszerűen, ha akksit cserélek, akkor fesszabot is kéne, addig meg
inkább "rátöltögetek" (ha már beépítettem a gyorscsatlakozót fixre).
A gyengélkedés ellenére az indítózással nincsnagygond: az a lényeg...
Szerk: találtam is ilyen tesztet, hogy a CCA lassabban degradálódik...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz K Norbi #2925 üzenetére
Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.
Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
létezik zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.---
Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.
Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
(töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...*: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!
Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint... -
DigitXT
félisten
Nem lehet, hogy már a Forex is kever-kavar a termékleírásokban?
Eleve mi az, hogy "AGM, gyárilag zárt"? Attól, hogy zárt, még nem
feltétlen AGM, de olyat is írnak, hogy "AGM, felitatott": elég vicces.
Mintha létezne nem felitatott AGM: ez szerintem oximoron! -
DigitXT
félisten
De amúgy ha te töltöd bele a lötyit, akkor mindenképpen AGM?
Utóbbi nem egy "alfaja" a VRLA akkuknak? (Azt nem te töltöd.)Szerk: minél többet tudok a témáról, annál kevésbé értem...
(Viszont annál nyilvánvalóbb, hogy "abszolút biztos" a dolgában
pont az lehet, aki nincs is tisztában az összes lehetőséggel.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Gondolom ha arra az akkura ami ~2 hete áll (és akkor még ment),
s ma ~4V mérhető rajta rádugom a CTEK-et, észre sem veszi...
Ma mértem rá a gyorscsatlakozón, és nem hittem a szememnek...
(Ráadtam a gyújtást. A műszerfalon 3.9-et írt. Szóval tényleg gáz.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Mr Bond 007 #3084 üzenetére
Szerintem kuka az akku, bár lehet, hogy a butatöltő még visszahozná, de úgysem
bíznék benne többet... Egy kicsit meredeknek érzem, hogy így megmakkant.
Mentségére legyen szólva, korábban sose volt vele indítási gondom, vagy ha volt is
merülés mondjuk 10,8V-ra, azért onnan még simán vissza lehetett tölteni, és ment.Szerk: mondjuk meglepni nem lepett meg, csak ilyet még nem láttam, hogy 4V.
Tudtam, de nem sejtettem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Természetesen ugyanarról az akkuról van szó. Igen, gyengélkedett. Szóval nem
nagyon lepett meg a dolog. csak egy kicsit, mert ilyet én még nem láttam.
Számítottam rá, hogy rá kell majd tölteni. De 4V-ra rá sem tudok "okos" töltővel.(Apósom autójában merült így agyon az akku. A CTEK nem is látta. Nosza, elő,
a régi orosz töltőt. Az nem kérdezett, csak töltötte. Utána átraktam a CTEK-re...
Egy másik alkalommal nem volt nálam a CTEK, szóval az orosz csinálta végig...
Azzal se volt semmi gond, csak nem szabadott elfelejteni levenni róla ugye...) -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3091 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Ráraktam a CTEK-et, azonnal feléledt a fedkomp,
jelezte a töltő, hogy gyenge akku van rajta, de elkezdett szaladni felfelé...
Mondom nem hiszem el. 3 másodperc múlva "majdnem tele" állapot volt!Ráadom a gyújtást, kijelzi, hogy 14.5V. Ráhagytam. Töltögesse akkor.
Kb. 10 perccel később, amikor látszólag ugyanott állt a töltő, ránéztem a
gyújtás segítségével (gyorscsatlakozón a töltő, nem fértem másképp az
akkuhoz, szóval 1-1 tized eltérés biztos lehet!), hogy mennyi: 13.0V. Mi?Otthagytam éjjelre. Majd reggel megnézem, mit mond. (De 4V-ról 14-re,
ilyen tempóban eléggé beteg akkura utal, bár én nem értek a lovakhoz.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Köszi! Azért írok megint, mert a készenléti áramot sajnos benéztem anno!
Az utólagos fedkompnak ugyanis saját biztosítéka van, nem mértem bele.
Számoljunk mondjuk összesen 25 mA terheléssel + inkább 17,5 álló nappal:
akkor is gyengélkedik az akku (10,5 Ah < 15Ah), továbbá 4V < 10.5V. Ez van!De ha már vacakoltam a DC lakatfogóval, megmértem a xenon fogyiját is.
Névleg úgy tudom 35W, és mindezt kétszer: ehhez képest ~100W-ra jött ki...
Magában a gyújtás* alig 0.5A áramot igényel. Helyzetjelzők, műszerek 1.2A.
A xenon odaver rendesen: valami 8.8A, és akkor már valamennyire meleg.
Teszteltem a CTEK-et tápegység módban - becsülettel betolta a 7.2A-t.
Xenon mellett ez kevés (<10.5A). Ahogy a motor alapjárati töltőárama is az,
szóval ha sokat kell állni a pirosnál teljes díszkivilágitásban az tutira deficit.
És akkor még nem szóltam a féklámpáról, ami gyárilag 2x21W, nekem meg
LED-re cserélve a fele sincs, sőt, miközben jobban világít: érdekes dolgok.*: mármint itt a fedkompokról van szó, amik működnek (és pl. világítanak),
nem a motor gyújtásáról: nem indítottam be, csak a kulcsot fordítottam el.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az előző mérés úgy volt, 200 mA méréshatárral, csak éppen lusta voltam a sarut
levenni, ezért a 12V biztosítékát vettem ki, ott mértem. Elméletileg nem lett volna
ezzel semmi baj, ha az utólagos fedkompot is ezen keresztül hajtom meg... csak
azt annak idején rosszul kötöttem be, így saját biztosítéka van. Szóval valóban: a
pontos értéket most nem tudom, hozzávetőlegesen 10-15 mA-t elcsámcsog az is.
(Min. 2A méréshatárral dolgozik a lakatfogó, a másik megoldás pontosabb.) -
DigitXT
félisten
Ahogy néztem az orosz emberke videóját, ez a DHC BT-280 igen rövid idő alatt
mondja meg az indítóáramot, talán ha 1 másodpercre terhel rá sokat mondtam.Mit tud még amúgy megmondani? A kapocsfeszt méri, alap... ez alapján mond
egy SOC-ot, az is viszonylag egyértelmű. SOH az indítóáramból: "fogjuk rá"!
Meg mondjuk, a valós indítózásnál megméri, hogy mi volt a legkisebb akkufesz.
De ezen kívülmit adtak nekünk a rómaiak?Mármint, mit mér még? Itt ~25K.
Kapacitásmérésre használható, bármilyen szinten, vagy azt már nem tudja?Szerk: oké, még a generátor töltőfeszültségét is méri, és annak "ingadozását",
legalábbis a linkelt második videó alapján biztosan. A manuál elérhető valahol?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Köszi a linket, a legkézenfekvőbbet meg sem néztem: azt írják, raktáron.
Ha tényleg így van, akkor lehet, hogy érdemes beszerezni. Nem láncfűrész,
de "miért ne" alapon. Már gondolkodtam rajta korábban, de 30K-t sokalltam. -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3313 üzenetére
Ma ráeresztettem a cuccot a döglődő (?) akkumra. Első körben azt kellett
észrevennem, hogy a műszerfalba épített feszmérőm mennyire sz*rt sem ér:
nem közvetlenül kapja a delejt az akkuról, és a mért értékeknek nincs túl sok
köze a sarukon mérhető kapocsfeszültséghez. Egy példa. A féklámpa ~0,9A
terhelésére 0,2V feszültségesést "mér", miközben a valóságban ez 0,05V.Nade mindegy is, ezen még dolgoznom kell... Volt bekötve közvetlenül az
akkura egy relével. Csak azt meg a xenon vágta haza egy szép nyári napon.Tesztelgettem, majd feltöltöttem az akkut a CTEK MXS 7.0 AGM módjával...
14,7V-nál állította meg csúcs feszültséget, onnan csökkent az áram 7,2A-ről.
Gyanítom, hogy a 15 Ah akkunak ez a töltőáram kicsit sok, de hát ez van.
Megjegyzem, a generátor sem finomkodik: 2000 rpm körül betol 13A-t simán.
(Nyilván, amikor ennek nagy részét kapásból elviszik a fogyasztók, nem baj.)A lényeg, hogy a következő értékeket mérte a kütyü! (A névleges CCA=160.)
CCA 152A (SOH: 95%) 12,8V (SOC: 100%), 17,05 mOhm Utóbbit sokallom!
Az első tesztnél, mikor 12,46V-on volt az akku, mért 144A-t, 18.04 mOhm-ot.Aztán néztem egy valós indítózás tesztet: 57A körül zabál az indítómotor. De
csak ha már forgatja: csúcsértéknek akár 80-90A-t is bekér, ennek megfelelő
a cucc által mért feszültségesés is, azaz pl. 10,92V, és azt mondja, ez "OK".
Viszont tényleg 20 mOhm körül lehet az akku belső ellenállása: nem sok ez?
Több kísérletből is nagyjából ez az érték jött ki... (Pl. 12,48->11,05@69,7A...) -
DigitXT
félisten
Nyilván nagyobb méretben több lehetőség van. Az én motorkámba ekkora fér:
134×80×161
VS.
151×87×146
Nincs szükségem 100A fölötti indítóáramra, csak jó lenne, ha nem merülne le.
Persze, ha napi szinten járok vele, merülhet. Kap töltést 15 percig/út. Azért ha
nagyon nem nyektetem az indítómotort, összességében nem lehet baj. Akkor
deficites a dolog, amikor alapjáraton állok a lámpánál, díszkivilágítással.
Ha ebből a mutatványból kevés van, akkor van feszültség meg áram dögivel...
(Teszem hozzá, fesszabtól függően akár túl sok is: terhelés nélkül 15V sajna.)Egy példa. 3A merülés alapjáraton, de kicsit emelt fordulaton máris 3A töltés:
csak az arányokon múlik. Rajzoltam egy fordulatszám/kapocsfesz/töltőáram
grafikont, de nem különösebben izgalmas, és most már mobilról pötyögök.Egy fél-ON kérdés a BT-280-ról. Hidegen dohogós alapjáraton, terhelés nélkül
azt írta, hogy magas az ingadozás (0.48V, ~14.11-14-56V közt). Ez normális?
Kicsit egészségesebb alapjáraton, és némi terheléssel már csak 0,21V = "OK"Egyébként a névleges kapacitás érdekes. A Motobatt 10 órára írja 15 Ah-nak.
-
DigitXT
félisten
Persze, nálam is alap, hogy megy a világítás. Csak pont a visszatöltés*, meg
az akku gyengélkedése miatt szoktam mostanában néha helyzetjelzővel menni.
Amúgy megtaláltam az ellentmondást a motor leírásában: kifejezetten 230W-os
a generátor, nem tudom, hogy az a 85W honnan jött ki nekik ugyanott korábban.
Viszont az indítómotor meg névlegesen 650W, így reális a mért 57A körüli érték!*: megjegyzem, amikor pöcc-röff indul, sokat nem vehet ki az indítómotor sem...
Ami nem tetszik, az az, hogy péntek estétől hétfő délelőttig 0,5V-ot csökkent az
akkufesz. Nem tudom a 20-25mA nyugalmi fogyasztás miatt, vagy sz.r az akku?Tesztnek beállítottam figyelmeztetést 14,7V-ra az UTCOMP-on: nulla világítással
elég hamar becsipogott. Aztán helyzetjelzőkkel visszaesett, majd idővel úgy is...
Viszont ha megy a világítás, soha nem fogja túltölteni. Tehát maradhat a fesszab.Annyit még megteszek, hogy az órába épített feszmérőt lecserélem egy olyanra,
ami bírja az esetleges túlfeszültséget: bekötöm az akkura és pontos lesz az is...
Most "alámér" jó 2 tizedet, de ha fékezek, akkor már 4-et is, ami röhejes. -
DigitXT
félisten
válasz agyarka #3366 üzenetére
melyik képes a már többször emlegetett 0,1 C ökölszabály alkalmazására
Egyébként azt honnan kell tudnia a töltőnek, hogy mekkora akku van rákötve?
Van egy régi spirálcellás (rég nem használt) akkum, ami "feszmérésre" tutinak
nézett ki. De természetesen indítóképessége nem nagyon maradt. Töltögetem
egy pár órája: mintha kezdene magához térni. de eléggé szenved vele a CTEK!
Rákapcsolja a töltőáramot, felszalad a fesz, lekapcsolja. Tudom, szar az akku.De érdekes, hogy "supply" módban rajtahagyva "javul". Pl. a belső ellenállás
lassan belül esik a BT-280 méréshatárán. (Még mindig sok, de már kiírja, hogy
mennyi, és nem azzal hajt el a retekbe, hogy túl sok az, és dobd ki az akkut.) -
DigitXT
félisten
Akkor szerintem kuka a töltő. Legalábbis itt olvastam hasonló tapasztalatokról.
Az akkud "tesztelésén" nagyjából már túl vagy, valószínűleg szulfátos lehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tegnap egy 1,5V-ra merült autó akksit élesztettem fel a CTEK-kel:
természetesen normál módban nem látta. Supply módban viszont
13,6V körül tart függetlenül a terheléstől, ha az <7A. 40 mA áram,
ha megindult, akkor sokat mondok. De pár perc múlva már 55 mA
volt. Szóval bizakodó voltam. Talán fél, vagy egy óra telt el, amikor
már ~4A-t mértem! Átkapcsoltam normál töltésre. 12,4V-ról indult,
feltöltötte: BT280-nal tesztelve a 480A indítóáramból ~91% maradt.
7,04 mOhm belső ellenállást mért, és 13,06V-on állt az akku.Na gondoltam, ezután még javíthatok rajta a Reconddal... Nos, ez
nem volt túl jó ötlet! Mivel azon kívül, hogy enyhén forralta a savat,
s korrodálta a BT280 csatiját romlott az indítóáram a kezelés után.
7,35 mOhm belső ellenállást mért... viszont ezt közvetlenül a töltő
leválasztása után teszteltem - magától is esett a fesz (13,32V-ról),
szóval végül is lehet ez egy mérési hiba, mert nem így kéne mérni.
(Felületi töltés eltávolítása, kevés A-es, konstans terheléssel, stb.)Persze, ez a mélykisülés amúgy is eléggé halálos tud lenni. Csak
hát ez van: az autó egyelőre áll, töltögetni sem igen volt lehetőség.Igazából csak azt akarom mondani, hogy jó ez a CTEK töltő na.
De ott volt talonban az orosz, ha nem kapná el a fonalat...Szerk: visszavonom! A korrózió nem a Recond alatt alakult ki.
(Csak korábban nem vettem észre, mert sötét volt a garázsban.)
Valószínűleg szarul csatlakoztattam rá, aztán ezzel hálálta meg...!
A BT280 krokodilcsatiján keresztül ment a töltőáram egész éjjel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz crissprivat #3501 üzenetére
Miért? Mondjuk mert vett egy nagyobbat?
-
DigitXT
félisten
válasz kastner #3524 üzenetére
Te amúgy egész biztos vagy abban, hogy a töltő annyit nyom az akku felé,
amennyit akar? (De legfeljebb annyit, amennyit tud?) Egész véletlenül nem
úgy van, hogy az akku annyit vesz fel adott feszültségen, amennyit tud?Megmérted a gyakorlati töltőáramot a Carstel és a CTEK esetében is?
-
DigitXT
félisten
válasz kastner #3536 üzenetére
Szerintem ez az ábra úgy szar, ahogy van. Ott van, hogy áramerősség:
ha a Soft Start fázisban és Bulk fázisban is "nyomná" az 5A-t, hogyhogy
a görbék közt szemet kiverő különbség van? Nyugodt lehetsz, hogy Float
fázisban SEM tol bele 5A-t, mert nincs ami ennyit felvegyen. Lemérheted,
ha az ábrának nem hiszel. Azért szar az ábra, mert megtévesztő a felirat. -
DigitXT
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5