Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
válasz BÁ Nutrition #67 üzenetére
Egyáltalán nem fontos. Pont az a lényege a gépeknek, hogy az embernél gyorsabban, jobban, pontosabban dolgozzanak. Ha ezek nem teljesülnek, akkor pont egy humanoid is meg tudja csinálni azt, tehát nem kell a gép.
A mostani ABS, ESP, etc, sem azért jó mert úgy fékez, úgy fogja meg a kocsit mint te, hanem mert jobban, méghozzá sokkal. Persze ha nem versenypályán csapod neki. A vészfék asszisztenseknek se elég ha az emberi reakcióidővel lép be egy a pályán előtted satuval megálló autó miatt, hanem radikálisan gyorsabb kell legyen.
Itt sem szempont, hogy láttad volna e. Ezer meg egy technológia van a lidartól felfele, ami pont arra hivatott, hogy az emberi szem által még nem észlelhető problémákra a másodperc tört része alatt képes legyen reagálni az egész rendszer.
Az, hogy ennek a programozása, és a megvalósítása milyen, az megint egy másik kérdés. Hiszen városban ha a gyalogos a járdán sétál és oldalra lép, vagy akár lelép az útra, de nem akar átkelni, azt te látod, tudod értelmezni, és meg tudod akár heveny anyázás közben oldani a helyzetet satufék nélkül. Ezt egy önvezető rendszer értelmezheti épp ahogy mondták neki kb... Van sok olyan forgalmi helyzet, amit nagyon nehéz elmagyarázni a gépnek és még nehezebb mindenre is felkészíteni. Viszont azt, hogy fékezés nélkül teljesen mindegy hogy mattsötétben vagy sem, de egy keresztbe mozgó objektumot ne vegyen észre és ne reagáljon le, nos az nem megengedhető. Tök mindegy hogy részeg, belőtt, négykézláb, akármi.
Szerintem egy tonna ilyen tesztet kéne zárt pályán végezni, hiszen ezek ott nagyon jól szimulálhatóak, és addig, amíg azokon nem megy át, nincs mit keressen az úton. Egy központi teszten pl mint a törésteszteken ha megfelel a hatóságok szerint, akkor úton is tesztelhető. Addig nem.
Ez a tipikus esete annak, amikor bácsika kifordult balra egy T kereszteződésben, úgy, hogy tudta, jobbról nem jöhet semmi, mert egyirányú az utca. Erre a részeg kerékpárossal összeütközött, akit meg rohadtul nem érdekelt, hogy a kresz mit mond. A kerékpárost megbüntették, mert behajtott oda, ahova nem kellett volna, a vezetőt meg jobbkézért is -pedig onnan ugye nem jöhet senki- és minden másért is, jogsit akarták elvenni és durva pénzbüntit kiszabni. Sok olyan helyzet van, ami a kresz vagy aktuális ország aktuális szabályozásán messze túlmutat. Ezekre felkészíteni ezeket a rendszereket a kihívás jelentős része.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
És szerinted a lidar, meg többfajta éjjel látó technológia nem áll rendelkezésre? Az önvezető autók nem szemmel látnak, hanem annál sokkal de sokkal hatékonyabb rendszerekkel. A reakcióideje se emberhez mért.
Innentől az, hogy bárki hogy érzékelné, az egyáltalán nem számít. Ha elé ugrott volna mert olyan kedve van, akkor persze mit tegyen a gép. De attól, hogy én nem látom, neki látnia kell. Ezért vannak benne a szenzorok és az egész hóbelevanc. Tehát nem a fizikát kéne erőszakolni, mert ha látja a mozgását amikor a sofőr nem, és látja, hogy keresztezni fogja az útját, akkor bőven bármilyen humanoid előtt állóra fékezi a gépet kétszer.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Jellemzően ugye ezek az eszközök pont ugyanúgy kell lássanak este, mint nappal. Viszont ha ember vezet nappal, tuti hogy a csajt nem csapja el, mert meg tudja ítélni a sebességét, a haladás irányát, és hogy merre néz, ha nincs szemkontaktus, nem látszik, hogy bármilyen szinten észleli/felfogja mi történik körülötte, akkor meg tudsz állni, és okos enged alapon megoldod a dolgot. Na az ilyeneket nehéz lekódolni...
Az hogy kinek mikor milyen állapotában van milyen rövidzárlata, és csinál milyen hülyeséget, az egy dolog. Attól még nem biztos hogy meg kell haljon. És ha igen hol húzod meg a határt? A nagymama még megpróbálhat átsprintelni 10 méter / óra sebességgel a zebrától 40 méterre, de a kerékpáros már inkább haljon meg ha nem száll le?
Én továbbra is tartom, hogy a képlet nagyon nagyon egyszerűsödne, ha zárt pályán mehetnének, de az sok esetben valljuk be megvalósíthatatlan.
-
#56573440
törölt tag
Ezek törvényszerű dolgok sajnos. Rohadt szomorú lettem, amikor megjelentek a tarts jobbra táblák az m7-esen, mert az emberek 100-al is inkább a középső sávban mentek, holott még az útminőség se indokolta...
Aztán annál is szomorúbb lettem, amikor láttam, hogy a táblák ellenére sem változott semmi a világon...
Amikor az üzemszerűen középső sávban haladó rendőr jött utánam vörös fejjel, és a pihenőbe kihúzott, majd üvöltözött velem, hogy én jobbról előztem, és azonnal elveszi a jogsimat, sőt a rendszámot a kocsiról, sőt, no akkor már csak röhögni tudtam. Elbeszélgettünk a jobbra tartásról, hogy ha 5 km-en át én ezt betartom óra 140-en, egyenesen haladva, az miért nem előzés, és miért nem én, hanem a többi 70 balfék a pancser aki mellett elmentem -beleértve őt is-, akkor beszállt a kocsiba és elment.
Az ilyen kanyarodási mizériák már csak a tortán lévő habon lévő cseresznyén megcsillanó apró harmatcseppek... Pl húgomnak úgy tanították, hogy a kormányt kanyarból kifele is tessék csavarni. Ezzel ő levizsgázott, majd amikor mellette ültem és egy sima jobbra 90 fokos kanyar után az út bal patkáját szinte bepuszilta miatta, akkor néztem hülyén, hogy neked hogy lett jogsidbzmg.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #276 üzenetére
Igen. A kapaszkodó sávban. Az m7-en végig az van?
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #278 üzenetére
Akkor foglaljuk össze. Mivel te szembesültél az m3-on egy táblával jelölt, emelkedő útszakaszra vonatkozó speciális forgalmi helyzettel, ezért azt mondod, hogy az m7-en ahol nem jártál, az üzemszerűen középen haladók rendben vannak? Mert nekem ez jött le a kommentedből
Egy kérdésem van? Miért ?
-
#56573440
törölt tag
Az elhaladás most sem az. Pont azt kérdeztem a kedves uraktól, amikor vörös fejjel magyaráztak, hogy emlékeznek e a kollégájukra, aki a népet szivatta... Akkor kérdezték meg a jogalkotót, és az állásfoglalás értelmében, a sávváltás után egyenesen haladva teljesen rendben van. Itt is írták meg máshol is.
-
#56573440
törölt tag
Ohh vannak ilyenek szép számmal. Friss jogsival szinte fel is jelentettek... Tök egyenes út alföldön valahol országút, egyszer csak 50-es tábla, kb 200 méterre egy útkereszteződés tábla, emelkedő tetején rendőrbácsik.
A tábla teljesen indokolt volt, mert ott jöttek mentek a traktorok ki-be a földekre, viszont a két becsatlakozó út föld út volt.
Persze egyből szedtek is ki, tudjamiértállítottukmegjónapotkívánok. Jó napot kívánok, ötletem sincs. Mennyivel ment? 90-el a tábláig, onnan 50-el a kijelölt útkereszteződésig, majd 90-el amíg nem integettek le. Dehát az földút, nem oldja fel. Elnézést, de nem az út, hanem a tábla oldja fel a korlátozást, ki van jelölve hogy az kereszteződés. De az föld út és nem oldja fel. De azt én hogy lássam a vastag sár alatt, hogy miből van, a tábla egyértelműen jelzi, hogy alsóbb rendű _út_ csatlakozik be! Mindegy, mert földút, helyszíni bírság. Elnézést, de ezzel nem értek egyet. Akkor feljelentjük. Rendben, tegyék, én pedig visszamegyek és lefényképezem a táblát.
Eltököltek egy negyed órát a papírjaimmal, majd visszaadták, és elengedtek feljelentés nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz -=RelakS=- #287 üzenetére
Én ezt maximálisan értettem, sőt ismertem is, ezért mondom, hogy m7-en ahogy nálam okosabbak is írták ezt a táblát kellett volna kitenni, hátha felfogják
-
#56573440
törölt tag
válasz lajthabalazs #311 üzenetére
A fegyvereket ne keverjük ide. Nagyon más téma, nagyon másért és másképp alakult az úgy ahogy. Ha másért nem azért, mert nem alkotmányos jog az autó birtoklása.
-
#56573440
törölt tag
válasz Alchemist #411 üzenetére
Nem is rég volt a bacsika, aki T keresztezodesben csapott el részeg, kivilágítatlan kerékpárost. A biciklis egyirányú utcába ment be rossz irányból, az autós tudta, hogy onnan nem érkezhet szabályosan semmi, hiába lenne neki jobbos.
A biciklis buntit kapott a lámpa miatt meg az egyirányú miatt. Az autós meg mindenért durván. Pl jobbkezes elmulasztása miatt. Akkor is van ilyen, amikor jobbról semmi se jöhet szabályosan. Pl....
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Persze, csak ugye az a gond, hogy a gép is arra tud reagálni és úgy, amire és ahogy fel van készítve. Jelen eset is mutatja, hogy láthat sokkal többet a hw oldal miatt, ha az sw oldal nem tud megfelelően reagálni.
És mindenre is elég nehéz felkészíteni egy ilyen komplex, térben mozgó eszközt úgy, hogy közben az előre lefektetett szabályokat random figyelmen kívül hagyhatja bárki bármikor.
Persze nagyon nagyon sok tanulással és teszteléssel lesz ebből valami, de ez tipikus esete a soha nem lesz kész jellegű programoknak, mert 100%-ra kijelenteni, hogy ez aztán tökéletes...
-
#56573440
törölt tag
Akkor lesz értelme ilyen környezetben, ha mindegyik a sorban álló autó automata lesz. Akkor már a sok autóval előtte haladó is tud szólni hátrafelé, hogy itt fékezés van, és ennek megfelelően tudják a többiek módosítani a sebességet, használni a motorféket, vagy elektromos esetben generátor üzemmódra váltanak, így optimalizálható az egész fogyasztás-fékezés-haladás kérdéskör nem kicsit. Mivel nem csak a maga előtt haladót látja, ezért a követési távolság is csökkenthető ugye...
-
#56573440
törölt tag
Mivel ez nem ma lesz, ezért nem igazán fosok előre ettől. Reálisan én nem látom az elkövetkező 20-30 évben azt, hogy tömegesen gurulnának az úton ilyen eszközök, és a jelenlegi gépparkot le tudnánk cserélni...
Egyébként ma is meg tudnák hekkelni a városirányítást, központosított a lámpavezérlés a legtöbb helyen, ott is lehetne vicces dolgokat csinálni, de nem igazán hallod hogy erre másznának rá emberek. Tökéletes rendszer nincs, nem volt, és soha nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- leslieke
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...