-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Urak!
A különféle gyártók által készített féktárcsák között mi a különbség? Érdemes ezekből is márkásat venni?
Úgy értem, ugyanúgy mind acélból készül, nem?
Mert nézegettem a tárcsa árakat és igen széles a kínálat ár tekintetében.
Brembo tárcsa 8,5k/db, ellenben Ferodo 7k/párA betét kérdés sem dőlt még el. Golf IV 1.4-re lesz majd első szett. Az ATE 9,3k, a Textar 9k.
Igazából nem versenyautóra kell. A betét ne legyen kemény. Titkon az ATE-ra szavazok. A tárcsa viszont mindegy, nem?
-
Morris
veterán
-
Octi
aktív tag
válasz JHONNY 79 #41122 üzenetére
Annó nekem öreg, OFF márkánál, a tengelyt tartó réz persely tágult ki a melegre, és így megszorult az egész.
Hidegen pöcc-röff volt, de üzem melegen nem bírt elfordulni.
A persely cseréje után, a probléma megoldódott.Megpróbáltam leszokni a sexről és a drogról. Életem legkeményebb 1 órája volt! PSN ID: Octi_18T
-
rob210
nagyúr
válasz JHONNY 79 #41125 üzenetére
Igen lóg, jól látod.
Csak ha valahol a fogaskerék fogaskoszorú hajtásnál kopás van akkor az azt jelenti, hogy az elfordulás közben nem pontosan érintkeznek a fogak azaz képesek összezárni egymásra így nem fog elfordulni, mert megszorul.
Az ilyen rendszereknél mindig arra törekednek, hogy ne legyen holtjáték, mert azzal nő a meghibásodás lehetősége.
De egy idő után ha tetszik ha nem kopik és előjön a hiba.Renault power
-
scope2007
addikt
valaki nem.tudja.mit takar a sárga engine ikon
és emissions workshop üzenet...
seat leontényleg senki nem tudja?
CUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz MunezXBK #41130 üzenetére
Megy hát. Ugyan úgy kell mint a többit. Km nullázó megnyom, tart, gyujtás ráad, gomb elenged, az óraállítót tekergeted amig az OEL Service now nem jelenik meg, ekkor meghúzod az óraállítót és --.-- megjelenik, gyujtás levesz, vár 10 másodpercet, utána üzenet megszúnik létezni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz scope2007 #41128 üzenetére
Milyen motor??? Leon, de benzin, traktor, gáz, 1.4, 2.8, 1.9?? Valami konkrétabbat is írhatnál, mert elromlott a kristálygömböm.
JONNY79: Az a baj, hogy nem simára, hanem sorjásra kopik a fogaskerekek fogának oldalsó éle, ettől szorul. Ha nem akarod megérteni, akkor ne tedd, te dolgod. Láttál már ilyet, vagy elméleti fizikus vagy???
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz JHONNY 79 #41134 üzenetére
Na akkor menjünk bele a dolog mélyébe.
A fogaskoszorú nagyobb méretű és a külső részén található.
A fogaskerekek beljebb vannak és kisebb a felületük.Ha te elkezdesz melegíteni egy kiskanalat egy gyertyaláng felett akkor az fog előbb felmelegedni, vagy ha egy merőkanalat kezdesz el felmelegíteni?
Ez egyszerű fizika.
Nagyobb hőleadó felület nagyobb hőveszteség, egyenlő kisebb hőmérséklet.
A kis fogaskerekek beljebb vannak, így nem tudnak úgy hűlni, ráadásul kicsik és könnyebben fel is melegednek.Ha gondolod belemegyek az anyag összetétel és hővezetési tényezőkbe is, mert ebből írtam a szakdolgozatomat annó, igaz nem ilyen eszközökkel kapcsolatban hanem hőcserélőkből, de az elv és a fizika ugyan az minden fémből készült eszköznél.
Csak az egyiknél az elkerülhetetlen rossz a másiknál meg az a feladatEgyszerű példa egyébként amikor valamit rámelegítenek valamire.
Az utána együtt melegszik amikor használatban van még se jön le róla, mert nem egyformán melegszenek.Mágus el tudja magyarázni például a skoda favorit váltónál
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz rob210 #41135 üzenetére
Ebben is egyetértek veled. De az új mért nem szorul akkor? Lehet kötözködésnek tűnik, de nem annak szánom, csak érdekel a dolog. Nekem is nehezen indul melegen a kocsim és azt mondták hogy TDI betegség, no para. Szeretnék ez ügyben tenni, mert zavar, de feleslegesen nem akarok önindítót felújítani.Amit nem tudok elképzelni hogy új korában nem szorul, de ha kopik,tehát nő a forgó alkatrészek közti távolság és ugyanolyan hőhatás éri akkor szorul.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz JHONNY 79 #41137 üzenetére
1. gyárilag meg van kenve, ami 5-6 év alatt kiszárad, ettől már eleve szorosabb, amíg meg nem kopik. A kopással vaspor megy a perselybe ami a közepén van, szintén nem tesz neki jót.
2. Ki lehet zárni ezt a hibát, nem kell feleslegesen kicserélned, felújjtanid. Mérni kell egy indítási fordulatot, hodegen és melegen.
-
net84
őstag
A környékünkön értelmes szoftverest amúgy sem találok, így egyelőre elviszem egy normális diagnosztikára, megnézetem az önindítós dolgot. Illetve ha visszakapom a szervizből, megnézem garantáltan elégséges akku teljesítménnyel a meleg önindítózást.
Ez utóbbit sem zártam még 100%-osan ki. Igaz, hogy hidegen gyengébb az akku, azonban bele kell számolnom azt is, hogy a tényleges teljesítménye sincs meg, így a meleg motort, amiben elviekben nagyobb is a kompresszió, nehezebben hajtja meg. Ezzel max. 10 percet vesztegetek el...
Szépen gyűlik a lista, hogy mi mindent kell megnézni még rajt.Hét végén kicsit kipróbáltam mégis mit tudhat a "kicsike". Milyen a normális hangja a 2.0 PD TDI-n a turbónak? Ennek olyan hangja van ~2000-es fordulattól mint egy légkompresszor fojtás nélkül 8+ bar-on (sziszeg). Mintha valahol mellé fújna. Az 1,4 HDI-hez képest pedig zavaróan hangos. ...vagy ez normális?
Read only...
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz Mágus2 #41138 üzenetére
Így már érthetőbb. Lenne még egy kérdésem, hátha volt már valakinek hasonló problémája. Télen nem ment a tükörfűtésem, nemrég viszont a melegben elengedte a tükörlapot a ragasztó. Szerencsére időben észrevettem és egyben megmaradt. A szerelő srác megragasztotta és kértem nézzen rá hogy mért nem működik a tükörfűtés. Ahogy ráfordítottam a kapcsolót, egy pillanatra felvillant a próbalámpa, de el is aludt. Ezt csinálta amikor lekapcsoltam, majd ismét visszakapcsoltam. A srác azt mondta vegyek kapcsolót, meg is vettem jó pénzért, de ugyanez a helyzet az új kapcsolóval is. Egy pillanatra ad áramot , de rögtön meg is szakad. Azt mondta lehet hogy az elektronikájával lesz gond, vigyem be a szervizbe hogy gépre tegyék.Más probléma nem lehet?
-
net84
őstag
zenke és rob210 köszönöm. Szerviz átnézendők, javítandók listához hozzá is adtam. Ha csere kell, akkor csere kell. Nincs mit tenni, bármi nyüge van, inkább most csináltatom meg, mint újra vigyem szervizbe más időpontban, esetleg sokkal több kárt téve közben. Illetve szeretem, ha valami rendbe van rakva és nem kell azon aggódnom, hogy mikor döglik be valami vagy hagy cserben.
Bárcsak ott tartanánk már, hogy kész, rendbe van téve és nyugodtan használhatom . De rohadt türelmet vagyok...Mágus2 - Köszönöm, nem ijedtem meg. A kérdés feltétele elött magamban már elkönyveltem egy "új" turbót. Halkan azért abban bízom, hogy valahol csak szét van "hullva" csövezés. Ha nem, hát nem, így jártam. Az asszony még pénteken azt mondta: "mit gyökölsz rajt, ha meg kell csinálni, hát meg kell csinálni, ez van!" ...és ez így van.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
én biztos, hogy nem ott csináltatom...akik felénk márkaszervizek, azok az egyik legdrágább és a legtrehányabb, legrosszabb banda.
A "kötelező" szerviz sem ott lesz. A megszokott helyre viszem emiatt, általában mindig megtalálják a legjobb megoldást egy-egy komolyabb javításnál is. Nekem is egyszerűbb, ha egy felújított turbó esetén kérik a rosszat cseredarabnak, akkor ők ezt leboltolják egymás között.Read only...
-
Mágus2
Közösségépítő
Még 2 dolog jutott hirtelen eszembe amit egy 2.0 TDi-nél ellenőrizni kell.
1. olajnyomás, Egy kis 6 szögletű tengely hajtja az olajpumpát, ami 150 000km alatt lekopik gömbölyűre, és mire felvillan az olajnyomás lámpa, addigra beáll a turbó. Ezért az első nyanús jelre ezt a tengelyt cserélni kell. 3,5 euróba kerül, csak le kell hozzá venni az olajkádat, ami miatt a meló drágább mint az anyag.
2. Ha fura hangokat hallat, akkor a kipun is meg lehet szakadva a dróthálós rész(ami a vibrációkat hivatott felfogni) Ott ha kilyukad, akkor sípol mint állat.
Új hozzászólás Aktív témák
- A használt VGA piac kincsei - Július I
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motoros topic
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Jövedelem
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- További aktív témák...