- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Milyen routert?
- Mikrotik routerek
- AutoCAD
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Corsa02
őstag
Minél jobban lassul az autó utána annál nagyobb energia kell a visszagyorsitásra.
Okosan autózva egyébként működik a dolog, nagyon sokat "motorfékezek", mert belekalkulálva, hogy nem lassul annyit az autó, sokáig 0,0L-en lehet tartani a fogyit :)The Truth Is Out There --->
-
veterán
másnál is előfordul, hogy a keyless bejutás nem működik jól? tipikus hiba, hogy nem nyitja a kocsit, amikor próbálkozom az érzékelőnél, hanem rázár inkább. és ilyenkor elő kell bányásznom a kulcsot. nem sikerült még megfejtenem ezt mikor és miért csinálja
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Faby
senior tag
válasz tibbike01 #216750 üzenetére
Nem győztetek meg
A gyorsítás energiaigénye jelentkezik akkor is, ha normál, üzemi fékkel lassítok, csak így legalább kopik a fék is (elhasználódás, fékpor kibocsátás így jelentősebb).Egyébként én is sokat motorfékezek, illetve próbálom előre áttekinteni a forgalmat, és alkalmazkodni. Az üresbe ki és gurulok aka "vitorlázás" viszont nagyon idegen tőlem.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
tibbike01
őstag
Motorfék mindig lassít, ha akarod, ha nem. A fék pedig csak akkor, amikor a féket nyomod.
A gyártó így elő tudja adni, hogy ha nincs (vagy minimális) a motorfék akkor továbbjut az ember pl hamarabb leszállhat a gázról piros lámpánál. Remélem mostmár átjön a lényeg.
A vitorlázást az e-tsi (Skodanal e-tec) tudja a mild hibrid rendszerrel és a hozzá hangold dsgvel. Ha hirtelen szállsz le a gázról, akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót (mindez kb észrevehtetlenül történik). Nagyon korszerű és megszokható, hasznos funkció.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
Mágus2
Közösségépítő
Jól tudod, ez most is így van, motorfék üzemben 0 kibocsájtás van, de ha gyengén motorfékezel, messzebre gurul az autó, tehát már amikor elengeded a gázpedált, 0 emisszióval gurul az autó, csak lassul, nekik az a céljuk, hogy kvázi vitorlázzon, hogy tovább lehessen elgurulni a gázpedál érintése nélkül. Ez a dolog a városra lett kitalálva, ahol sík úton, meglátod a piros lámpát és elgurulsz odáig. A szoftver buta, nem tudja, hogy egy hegyi szerpentinen szeretnéd lejtmenetben kímélni a féket...
A régi adagolós 1.9-el vannak lejtők, ahol 3.ban nem gyorsult és nem is lassult az autó, pedig meredek lejtő, na a mostani 2.0 azonos fokozatba gyorsul az adott lejtőn. Többször kell segíteni a fékkel, ha adott sebességet szeretnék tartani...
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nemrég volt kollégám villanyautó szerelő tanfolyamon + sikeres vizsgát tett, mondhatom a jelen CR TDI rendszer egyszerű egy hibridhez, vagy egy villanyautóhoz képest. Hibrid még csak hagyján, ott van hagyományos belsőégésű de egy részéhez csak vizsgával rendelkező ember nyúlhat hozzá aminek meg lesz az ára a szervizekben is. Teljesen elektromosról nem is beszélve, komplett egységeket cserélnek és visszaküldik javításra az egységet a gyártóhoz mivel nincs nagyon más, a 40-50+ezer / órás rezsióradíjakról nem beszélve. Pár éve mikor olvastam egy cikket amiben arról szól a fáma, az autózás kiváltság lesz most már értem miről szól a sztori.
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #216760 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az indítómotor a 48V-os elektromotor, de gazad van, hogy nem üresbe teszi ki, hanem valamit kapcsol és a motor is tuti leáll mert a fordulat leesik nullára. Az elektromotor valószínűleg rásegít a leallított motorra, hogy ne legyen motorfék (sőt még legyen némi power is).
Egyékbént ezt nem vitorlázásnak hívja a Skoda, hanem szabad kigurulásnak (lehet, hogy pont ugyanazt takarja, mint a vitorlázás).
[ Szerkesztve ]
-
daniel2121
senior tag
válasz imyourfriend #216762 üzenetére
Hát 40-50 ezres rezsióradíjak már most is vannak +áfa.
-
MM
őstag
válasz ArthurShelby #216725 üzenetére
Autópályán szimplán azért szeretem az S-et, mert kisebb úton kell nyomni a gázpedált, illetve a jobb gázreakció miatt. Bónusz a jobb motorfék, amikor "vonatozunk" a bevezetőn, vagy az M0-on, akkor értelmes követési távolsággal nem kell fékezni, D-ben pedig sokszor, mert inkább vitorlázik.
Fogyasztásban nem érzek különbséget, és visszanézve a tavalyi hónapokat, amikor még D-ben jártam, gyakorlatilag nincs is. (Kb fél éve szoktam rá, de azelőtt is válogattam, pl. országúton alacsony tempójú, kanyargós részeken S.) -
BigBlackDog
veterán
Ha jól rémlik, akkor Octavián (Golfon biztos) is csak opció a közelítéskor nyitás és emlékeim szerint a távolodáskor történő zárás nem érhető el. Illetve még egy apó kiegészítés a témában; emlékeim szerint kilincsérintéses zárás után talán 5-10 másodpercig nem működik az érintéses nyitás, hogy legyen időd ellenőrizni kilincsnyitással, hogy bezárt-e az autó.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #216767 üzenetére
A Golfon egybol visszanyit, ha meghuzod a kilincset
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #216770 üzenetére
Octavia nem késleltet semmit. Nekem be van kapcsolva a villanás és csippanás, látom, hallom, nem kell rángatni a kilincset. + a fülét is behajtja.
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #216767 üzenetére
A Cuprán nincs(enek) ilyen "úri" feature(-ök), zárás után meghúzom a kilincset, akkor rögtön újranyitja, de már átszoktam, hogy a hátsó kilincset húzom meg ellenörzés céljából.
Ami még (nekem) érdekes, hogy záráshoz a kilincs külsö felén lévö "mélyedéshez" legalább két ujjal kell hozzáérni, ha csak simán a hüvelykujjamat tartom oda, akkor nem zár le, de mutató+középsö ujjal már igen. -
Zsolt_16
tag
DSG váltóhoz valaki tudna ajánlani szakit aki átírja a váltási pontokat nekem?(jöhet privátban is)
-
-
troland26
őstag
Sziasztok
Szemezgetek a lV Octaviával. Melyik motorral érdemes venni? Van olyan ami kerülendő? A benzines 1.2 kizárnám. Az 1.5 tsi nek van valami problémája? Esetleg a diesel? Vegyes felhasználásra venném kb napi 50km ingázás havonta 1-2 hosszabb út.
-
Paxker315
addikt
válasz Zsolt_16 #216776 üzenetére
aláírásom csekkold legjobb döntés volt. pontosan tudnak megoldást eszközölni. Az új műhely meg nagyon közel van az autopálya kijárathoz, így igazából ha külsősként érkezel is egyszerű odatalálni.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz Zsolt_16 #216784 üzenetére
a teljesítmény-optimalizációt is fontold meg. Egyrészt versenyképes árak-rutin, másrészt. Ha szeretnék veszélyesen élni, kb naponta megjárnám a Deb-Szolnok távot a 4-esen : ') Ott sosincs olyan, hogy túl sok tarcsi.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
válasz troland26 #216781 üzenetére
Első kérdés, manual vagy dsg?
Ha dsg akkor benzinből csak az e-tec 1.5tsi van, ami mild hibrid, jóféle, de meg kell szokni. Dízelből a 2.0tdi 150ló, amihez olajos dsg jár, illetve talán ez az utolsó (és egyben a legjobb) vag dízel motor. Mindkettő vehető nyugodtan, egyiknek sincs baja, vagy típushibája.Ha manuál, akkor gyorsan gondold újra, hogy 2024-ben miért akarsz manuális autót venni és válaszd a dsg-t.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz 426os #216787 üzenetére
"Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos"
Pont, hogy ez a híres utolsó generációs CR TDI, amit a valaha volt egyik legjobb dízel motorként tartanak számon.De megfordítva...a 4-es Octávban lévő 2.0tdi-nek van bármi tudott baja, típus hibája, ami miatt nem lenne ajánlható?
Az új Superb és Passat is pl már csak automatával kapható, szerintem pár év szépen kikopnak a manuál váltók. A kisfiam már most is mosolyog, amikor egy autóban ott virít a váltórúd. A másik meg, amikor kiadsz 10millió körül egy autóra, akkor az legyen modern, kényelmes és előremutató. Egyik extrát sem űberel egy manuál -> automata upgrade.
bandus: az e-tec más világ. Vitorlázik, szabad kigurulást csinál, a fék másképp adagolható, folyton leáll a motor (hamarabb, mint pl start stoppal). Nekem kb 2 hónap kellett, hogy meg tudjam szokni és elengedjem a befásult motor ismereteimet.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #216791 üzenetére
Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett.
A váltó preferencia meg erősen szubjektív, nekem nem attól lesz előremutató és modern, hogy automata van benne. 10 millió körüli autóm van és manuálissal vettem új autóként direkt. (mondjuk az igaz, hogy nem volt egyszerű )
Az is igaz, hogy feleségem autója automata és azt is szeretem , de jó beülni és keverni a "habverővel" az enyémben, más élményt ad. (nekem)The Truth Is Out There --->
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #216792 üzenetére
"Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett."
Játszhat, gondolom 30k csereperiódussal és még nem is belevaló olajjal.
Bár az fura, hogy 2023 évtől. Hogyan lehet ezt tapasztalni? Már rögtön pár ezer km alatt is eszi?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tibbike01 #216793 üzenetére
ezt szerintem már mindkét topikban kiveséztük corsa02-nek köszönhetően, akinek ugye szerencsére jóval több rálátása van a dologra, mint nekünk facebook-csoport tagoknak, vagy mezei usereknek a tényeken nem változtat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #216793 üzenetére
Nem, semmi köze az olajhoz. Már többször volt itt téma, 2023-tól volt egy szigorítás normában, nagyon füsthatáron járnak a motorok és dúsul a motorolaj üzemanyaggal, amit meg kell etetni vele, de! ha hosszabb utakon használod az autót akkor nincs annyi gázolaj benne és elkezd fogyni az olaj, meg akkor is ha elég meleg az olaj és kipárolog belőle a gázolaj. Igen, akár rögtön pár ezer km alatt jön a gond, nagyon sok reklamáció van már.
Röviden....[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!