- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Sharanhoz (esetleg Alhambrához) milyen motor az "ajánlott" (2005-2009-es évjáratról lenne szó)? Esetleg van olyan erőforrás, amit kifejezetten érdemes kerülni? Automata váltót hanyagolnám, egy hibalehetőséggel kevesebb. Benzineseket nem nagyon látok, emiatt nagy valószínűséggel dízel lenne. Eddig több helyen is olvastam pozitívumokat az 1.9 PD-ről. Mennyire problémamentes a tapasztalatok alapján? Esetleg ezen kívül még milyen motorvariánssal lenne érdemes nézegetni?
Erről a konkrét példányról mi a vélemény?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
A 2005-2009 közötti Sharanokban/Alhambrákban lévő 2.0 PD TDI motor okozhat "meglepetést"? Ez az összefoglalóban is felsorolt kerülendő típus lenne?
-
BigBlackDog
veterán
válasz tresh #102509 üzenetére
Ha már így feljött a téma, akkor kérdeznék egyet ismételten. Van valami egyszerűbb módja a hibatároló kiolvasásnak, szerviz adatok lekérdezésének (egyszerűbb alatt értem, amit egy kereskedőnél, vagy magánszemélynél lévő eladó autón is el lehet végezni)? Vagy egyszerűbb elvinni egy márkaszervizbe átvizsgálásra?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #102515 üzenetére
Én sem arra gondoltam, hogy részletes állapotfelmérést készítek magamnak ez alapján, csak az Opel féle kivillogásból indultam ki. Ha esetleg tudja az ember, hogy nincs semmi tárolt hibakód, akkor megnyugszik (vagy éppen amiatt kezd el idegeskedni, hogy csak vajon az ő kedvéért törölték ki? ). Meg aztán "olvastam valahol", hogy a valós (sebesség-idő alapján kiszámított, letárolt) kilométer értéket is ki lehet olvasni. De akkor inkább szakértő felkeresése lesz, sajnos az IT ezen területét egyáltalán nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sikerült a nyűglődés következő fázisába érkezni. Miután kipróbáltunk egy Tourant, sikerült rájönni, hogy normálisan beállított első ülések mellett egész tűrhető a belső mérete hátul is és az ülések is magasabbra állíthatóak, mind amennyire gondoltam volna elsőre. Így a Sharan/Alhambra páros mellé bejöttek a Touranok is.
Viszont a nyűglődés ott kezdődik, hogy lassan kezdenek elfogyni a kiszemelt példányok. Vagy az ország másik felében vannak megkérdőjelezhető állapotban, vagy közel vannak, de eléggé lehasznált állapotban, vagy messze vannak, képek alapján jó állapotban, csak éppen egy két idegesítő apróság még bejön a képbe, pl. manuális klíma (ez mennyivel jobb/rosszabb, mint a digitális társa? ), kurblis hátsó ablakmozgatás.
Eddig mindkettő típusból az 1.9 PD TDI motorral szereltek voltak terítéken, 2.0 PD TDI-t kilőttem a kicsit veszélyesebb mivolta miatt. Benzines motorokat (1.4 TSi, 1.6) mennyire érdemes nézegetni Touranokhoz? Mennyivel szervizigényesebbek, mint az 1.9 PD TDI?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Morris #102812 üzenetére
Az 1.4 TSi-be meg szervizigényesebb, úgyhogy akkor tényleg csak az 1.9 PD TDI marad. A kopottságot mire érted? Sokat használták, vagy kevés használat után is kopik már (hasonlóan a Sharan ajtóbehúzó fogantyújához)?
Nemrég néztünk egy 8 éves 2.0 PD-s Tourant. Km óra állás ~150e értéket mutatott és gyönyörű volt kívül , belül is a jármű (talán az irányjelző bajuszkapcsolója volt kifényesedve kicsit). Motor kulturáltan járt, nem volt probléma se hang, se menetdinamika alapján. Csak 2.0 PD TDI volt benne.
Kettőstömegű milyen idősen/hány kilométer környékén szokott csere érett lenni ezeknél (Sharan, Touran)?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
2007-2010 közötti Touranokat (1.9 PD TDi) milyen automata váltóval szerelték? Csak a DSG változat volt? Mennyivel veszélyesebb, költségigényesebb a sima 6 sebességes manuálishoz képest?
-
BigBlackDog
veterán
Ide is beírom, hátha több szakértő jár errefelé. Szóval 2007-2010 közötti Touranokat (1.9 PD TDi) milyen automata váltóval szerelték (csak 6, vagy 7 sebességessel is)? Csak a DSG változat volt? Mennyivel veszélyesebb, költségigényesebb a sima 6 sebességes manuálishoz képest?
-
BigBlackDog
veterán
VAG konszern elmúlt 10 évben gyártott autói közül van olyan benzines motorral szerelt típus,
- ami relatív típushiba mentes (tehát nem kokszolódik, nem nyúlik a vezérműlánc, nem akar szétesni a motor, stb.)
- és dinamikus közlekedésre motor különösebb pörgetése nélkül alkalmas (tehát 1.4-1.6 szívó kizárva)
- és 2.5-3M Huf alatt lehet találni belőle viszonylag keveset futott -100-150e valós km alatti futásteljesítményű- példányt?Vagy keresgéljek máshol a lehetetlen elvárásaimmal?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz simonjoe #142212 üzenetére
Kia/Hunyadi esetén a benzines motorválaszték -számomra- eléggé siralmas. De akkor a belső gondolataim által vezérelve mégiscsak a valóságot sikerült meglátnom, mikor VAGnál nem nagyon találtam az igényeimet kielégítő típust.
(#142210) i-sti: Igen, azok jobbak már ahogy hallottam, de árban feljebb tanyáznak.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Napokban ültem az egyik ismerős V70-es Volvojában, amiben elvileg az Audikban is megtalálható 2.5 TDI van (emiatt találtam be ezt a topikot). A kocsi 2001-es és már Euro III-as állítólag. Ami feltűnt, hogy ugyan pöccre indult a motor, de rögtön ki is köpött egy nagy adag fekete pamacsot magából, majd garázsból kiálláskor folyamatosan eregetett szürkés-feketés füstöt (annak ellenére, hogy alig adott gázt neki). Egy-egy kisebb gázpedál lenyomásra is pamacsolt rendesen, büdös dízel/gázolajszag kíséretében.
Hűtőfolyadék tartálya rendben volt (zöldes lötyi), olajbetöltő nyílás sapkáján finom sötétbarna olajréteg (habosodás nem volt). Elől, a hűtő egyik oldalán lévő gumicső-hűtő csatlakozásnál, illetve alatta fölötte poros olajpermet volt mindenen, de nem volt olyan vészes mértékű. A hűtő túloldalán csak minimális mértékben volt látható a jelenség.
Indulást követően, váltások után szintén pamacsolt a kocsi, 3-4 perc múlva, mikor kikanyarodva a főútra gyorsított a tulaj, a kocsi mögött gyakorlatilag masszív szmog alakult ki, nem lehetett látni a mögöttünk lévő autókat.
Viszont, ami érdekes volt, hogy pár sarokkal arrébb már nem nagyon láttam semmi füstöt a tükörben és 10-15 perces út végén, mikor álló helyzetben adott gázfröccsöt a tulaj, gyakorlatilag semmi látható füst nem jött ki hátul és szagot sem lehetett már érezni.A tulaj szerint normális ez a füstölés indulás utáni néhány percben, mindig ilyen volt. Én kicsit szkeptikus vagyok. Tényleg ez a rendeltetésszerű működése? Nem lehet, hogy a porlasztócsúcsok problémáját jelzi ez a füstölés?
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Gabor901127 #156684 üzenetére
Besegítve a kollégának hozom a lemaradt képeket.
Ez mondjuk szerintem szimplán csak trehányság. Mondjuk újdonságot mutattam vele a tulajnak, úgy tűnt, hogy meglepte a helyzet;
És a pontosság kedvéért akkor kicsit ki is egészítem;
- mindkét fényszórón a ?lakkréteg? be van repedezve elég csúnyán és mattultak is egy picit
- 10 éves gumik (de ezen nem lepődök már meg)
- kuplung álló motor mellett (is) iszonyat kemény
- csomagtérajtó teleszkópja egyszer kiszakadt a karoszszériából, de visszavarázsolták. Viszont a rögzítés körül a gitt megrepedezett és látszik már ott is a rozsda nyoma
- olajbetöltő felső részén, illetve a sapka belső felén kicsit kásás lerakódás, beljebb -amennyire lehetett látni- valamennyivel jobb a helyzet
- féktárcsáknak már van vállaMondjuk én nem értek hozzá (nem vagyok pék), szóval csak leírtam, amit tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Motion_Blur #156690 üzenetére
Igen, ott is találtam azért padkanyomot. Magamnak nem venném meg. Nem mondom, hogy annyira rossz, csak szerintem egy "átlagos" eladó 10 éves használtautó az itthoni piacról.
-
BigBlackDog
veterán
válasz bitpork #156694 üzenetére
Jogos. Jobb oldalán 150-180 mikron között mértem sok helyen (ha jól rémlik, akkor elvileg fényezve lett talán több elem is, de csak apróbb karcolás miatt), motorháztetőn 230-250 mikron volt konstans. Az első lököst és motorháztetőt cserélték, mert valaki beletolatott. A tetőn, a hátulján és a bal oldalán 90-110 mikron volt egységesen. Mondjuk, amennyiben normálisan megcsinálták, akkor nem feltétlen gáz szerintem, ha nem volt törve. Viszont a bal küszöb elején az az apró rohadás elég furcsa volt számomra egy ilyen autónál.
Képek alapján látszik az árulás, élőben már nem jutottam el odáig, hogy annyira megnézzem, előbb "feladtam".
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz diablo1984 #156703 üzenetére
Belülről meglepően szép állapotban volt, meg is lepődtem, hogy 200e km után is egész egyben van.
-
BigBlackDog
veterán
válasz atos19881101 #156723 üzenetére
Szerintem sem ez a legnagyobb probléma egy 10 éves használt autónál. De azért -számomra biztosan- nagyobb az értéke a gyári fénynek, mert;
- Ki tudja, hogy miért lett fényezve. Csak egy kulcsot végighúztak az oldalán, vagy kiflibe törték esetleg.
- Jó kérdés, hogy milyen minőségben történt a fényezés. Mennyire valószínű, hogy a következő 5-6 évben is problémamentes lesz és nem kezd pl. hólyagosodni?
- Bármi történik (pl. biztosítási esemény), értékbecslésnél jó eséllyel lesz rétegvastagság mérés is. Ennek az eredménye emlékeim szerint kihat a becsült értékre is. -
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Első gen A3-ból létezett ilyen gyári szín?
-
BigBlackDog
veterán
Toledo 2.3-ról mit lehet tudni? Komolyabb gondja szokott lenni? Ebben is pont ugyanaz a VW-féle öthengeres van, ami Golfokban? Konkrétan ezen a példányon akadt meg a szemem. Gondolom a kipuff nem gyári rajta.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #157656 üzenetére
Akkor sejtem, hogy miért "csak" ennyi az ára. Ha volt láthatóan és igazolhatóan vezérléscsere és kuplungcsere, akkor van még nagyobb akna benne?
A 170 lovas csak a nagyobb teljesítmény miatt jobb, vagy felépítésében is egyszerűbb, könnyebben fenntartható?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz F_Zolee #157669 üzenetére
1.4-ből a szép példányok, közepes futással (~200e-250e km körül) indulnak 600e körül. Szóval eléggé gyanús volt.
De közben ismerőstől kaptam egy-két infót (motorcsere, kb. minden elemen volt már fényezve valami), szóval nem hiszek a mesékben. Azért köszönöm a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz Gabor901127 #157944 üzenetére
"A másik külső hogy az egyik szélén jóval nagyobbak voltak a hézagok és előrébb is nyúlt mint a másik oldal a lámpa környékén"
Azért nem volt annyira szörnyű, végül is -emlékeim szerint- a motorháztető bal első sarka fél centivel, a jobb első sarka pedig másfél centivel volt előrébb, mint az adott oldalon lévő sárvédőív első felső sarka.
-
BigBlackDog
veterán
A tegnapi élmények után találtam egy ilyen L&K Oktávot. Ha tényleg annyi a méter, amennyi, akkor vajon a következő 3-4 év/50-100e km alatt várható nagyobb nyűg vele (az elérhető szerelők hozzá(nem)értését is beleszámítva)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #158386 üzenetére
Volvóka nem szobor! Napi használatban van, rideg tartást kap szabadég alatt. Átlagosan hetente egyszer van lándzsás mosóban lecsapatva, 6-7 hetente kézzel mosva. Télen kb. egy hónapig egyáltalán nincs lemosva. Az meg csupán a véletlen műve, hogy a legutóbbi kézi mosás pont a találkozó előtti délutánra esett.
Ha szobrot akarnék, akkor először garázst kéne lőnöm. Ennek hiánya miatt elég sok, teljesen patika eladó autó ki is esik.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz varsam #161794 üzenetére
Ebbe a Skodába belebotlottam én is nemrég. Ha csak a futásteljesítmény-évjárat-ár arányt teszem mérlegre, akkor nem tűnik számomra rossz vételnek, de láttam/tapasztaltam már néhányszor, hogy hogyan vannak használva egyes céges vasak. Amennyiben nyugodt jövőt akarnék magamnak, én elengedném.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Csak érdekességképpen kérdezném; többek között az első generációs Touaregekben lévő V8 és W12 motokról mit lehet tudni (azon kívül, hogy sokat fogyasztanak)? Az egész konstrukció egy pénztemető, vagy ezek még robosztusnak mondható motornak számítottak (megfelelő karbantartás mellett)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #164627 üzenetére
Pár nappal ezelőtt néhány kilométert mentem egy W12-es Touareg után, aztán csak rákerestem, hogy mi is ez. Kifejezetten "hobbiautó" szempontból tekintenék már ezekre a benzintemetőkre (
a dízelnek leáldozott úgyis). Viszont nem túl nagy a választék belőle, nem meglepő módon.Viszont ez a V8 került elég sok mindenbe, ahogy látom. Passatban és S4-ben ez fordul elő?
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egy alig egy éves Seat Leonnál mennyire természetes az olajfogyasztás? 122 lovas 1.4 TSI, CZC motorkód, ~12e kilométernél került hozzám másfél hónappal ezelőtt, most tart ~16e kilométernél. Mikor megkaptam, akkor kb. fél és háromnegyed között lehetett a nívópálcán az olaj, tegnap kb. negyedénél volt csak. Nem taposom neki túlzottan, viszont viszonylag sok a pályázás (130-as tempó).
A másik furcsaság, hogy hidegindítás után néhány másodpercig van egy vinnyogó hangja valaminek (hasonló a Focvic által korábban linkelt videóban hallható hanghoz). Lehetséges, hogy természetes lenne (mivel minden hidegindításnál hallani és nem túlzottan változott az intenzitása)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoo8800 #168390 üzenetére
Köszönöm a gyors választ. Akkor a hanggal kapcsolatban megnyugodtam, nem alattam fog szétesni. Mondjuk még így is érdekes, hogy mi a fene tud így nyávogni...
Az olajfogyasztás kicsit aggaszt, valószínűleg utánaérdeklődök, hogy ilyenkor hogyan-miként lehetne pótolni a hiányt (flottás vas). Viszont esélyes ezek szerint, hogy foglalkoznom kell vele, mivel tudomásom szerint a nagyszerű gyári ajánlást kell tartani (30e km/2 év csereintervallum).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #168392 üzenetére
Köszi a választ, saját autó esetén már cseréltem volna rég. Kíváncsi vagyok, hogy a flottások mit fognak mondani rá. Egyébként a multimédiás csodában lévő szerviz menüpont alatt látható, szervizig hátralévő kilométer és napszám fix, vagy valamennyire használattól is függ? Nálam elég kevés a városozás, inkább csak pályán és országúton használom, de szerintem az előző tulaj is ingázhatott vele többnyire (átlagsebességből ítélve).
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoo8800 #168394 üzenetére
+ (#168395) Mágus2: Akkor valószínűleg fix lesz, mivel a napok eléggé lassan akarnak csökkenni.
Viszont, mint ahogy megtudtam, természetes ezeknél, hogy kicsit csipegetik az olajat. Szóval, ha majd leért a nívó aljára, utána kéne töltenem valami 5W-30-al (ennél pontosabb specifikációt nem mondtak, hiába kérdeztem, jóleszazúgy). Szóval mire kéne figyelni olajválasztásnál? Elég, ha a VW 504.00/507.00 jóváhagyás megvan?
-
BigBlackDog
veterán
válasz zoo8800 #168397 üzenetére
Elvileg az "iránymutatás" az, hogy ha bármi különleges (olaj, szerviz) kell az autónak, azt majd jelezni fogja a kijelzőn (és ez a mérvadó), addig nem kell hozzá nyúlni. Nem vagyok biztos benne, de egyáltlán kiírja egy 2018-as Leon, ha alacsony a motorolajszint (mármint, ha nem kritikusan alacsony, ahol már a motor is károsodik, hanem csak a nívó aljához ért)?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #168389 üzenetére
Mai napon, az egyik kigyorsításnál megjelent az "Ellenőrizze az olajszintet!" üzenet a kijelzőn (az olajnyomás visszajelző nem világított még). Mindezt egy 11 hónapos, ~19e kilométert futott Leonnál (1.4 TSI, 122 ló, CZC motorkód). Ez ugye nem természetes?
Olajcsere persze 30e kilométerig nincs, mert flottakezelő szerint nem kell. Utántöltés előtt nem volt már olaj a nivópálca skáláján. Most kapott 8 dl 5W30-at (VW 504.00/507.00 szabványt tudja), ezzel kicsivel háromnegyed fölé ment a szint.
Azért érdekesnek látom, hogy pár nappal ezelőtt még negyed szinten volt az olaj. Azóta mentem vele 100-200 kilométert vegyes használatban (4-5 út) és mára eltűnt teljesen az olaj. Viszont az elmúlt 3 000 kilométeren/1.5 hónapban nem akart negyed szintnél lejjebb menni, stabilan ott volt (pedig nem keveset pályáztam). Mi lehet az oka, hogy most meg pár nap alatt ennyi olaj eltűnt?
A nívópálca skálája lineáris? Mennyi a min és max szint közötti mennyiség?
Előre is köszönöm a segítséget!
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #169574 üzenetére
+ Mágus2, aero.: Köszi a válaszokat! Nekem úgy tűnik, hogy inkább fix 30e, mivel a szerviz menüben írt hátralévő napok/kilométerek száma eléggé lineárisan változik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen